.....arm....?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

.....arm....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 09:44

fijn mijn vader heeft een nieuwe baan moeten aannemen omdat t andere bedrijf ermee op hield.
We wisten wel dat hij nu minder zou verdienen en dat een eigen paard er waarschijnlijk niet meer inzat
maar we hebben zoveel vaste kosten per maand dat als mijn moeders zielige salaris er ook bij zit we nog net kunnen eten
En kleren dan? en internet dan (die gaat eruit...)? en paardijden dan?
en zakgeld???

ik ben er behoorlijk depresief over geraakt...
We hadden zo'n luxe leventje, zijn de afgelopen jaren makkelijk met helt geld omgegaan (vliegreizen, ik kreeg alles..dure kleren en schoenen...enz..) maar dat houd nu opeens allemaal op
van...verwend (zegt iedereen) naar...niks

Verdrietig Huilen nou Bokken kan ik ook niet vaak meer over een tijd...

renee


Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:30

ik vind dit echt poedersuiker voorje! knuvv!

Your stairway lies on the whispering wind

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:11

Wel sneu voor je, maar er zijn wel meer mensen die geen eigen paard hebben. Als je later zelf verdient koop je dr gewoon zelf eentje. Knipoog
Nouja het zal vast wennen voor je zijn, sterkte. Scheve mond

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:28

Misschien kan je een verzorg paardje zoeken?
Of een baantje in het weekend. Ik heb ook twee banen moeten nemen om Luna te kunnen onderhouden.
Nou sterkte.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:52

Wat oliebol voor jou! Dat zal niet meevallen voor jullie allemaal. Scheve mond
Misschien is het idd een goed idee om een bijbaantje te zoeken dan kan je misschien zelf je lesgeld en wat kleding kopen.
En een verzorgpaardje is ook altijd een leuke optie! OK dan! Succes.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:23

Ja dit is balen voor je, vooral als het geld altijd is aan komen waaien.. nou ja waaien. Ik weet zelf wat het is om hard te werken voor je geld en heb soms ook wel 2 banen tegelijk gehad omdat ik het niet kon bolwerken en zo zie ik zoveel mensen om me heen die er hard voor moeten werken.
Dan ga je zelf een baantje zoeken in de weekenden om je kleding, vakantie, paardijden of weet ik veel wat te verdienen. Je ouders hebben het al zwaar zat en je moet blij zijn dat jullie dan niet in de bijstand zitten want dan is het helemaal geen vetpot meer.
Dus wees blij met wat je heb.. en nog ga krijgen....
En als je nog te jong bent om een bijbaantje te krijgen ga dan auto's wassen, of boodscaheppen doen voor bejaarden... maar hou op met depressief te zitten zijn daar schieten jij en je ouders niets mee op.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:35

Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om hier depressief over te worden, maar dat je er zelf iets aan kan doen. Als je zelf een baan neemt, heb je, zoals eerder gezegd, zelf het geld om te doen wat je wilt. Je hoeft niet op de portemonnee van je ouders te teren, aangezien ook zij het natuurlijk met minder moeten doen, dus zal je je daar waarschijnlijk ook beter door voelen.
Lijkt dat je niet een veel beter idee?

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:44

Ik snap niet hoe je je moeders salaris zielig kunt vinden. Ik weet ook niet of je moeder full time of part time werkt, en in wat voor huis jullie wonen, maar er is altijd een oplossing voor te vinden (zoals verhuizen, of je moeder fulltime gaan werken)
En wat bedoel je met arm? Als jij een goed en warm thuisfront hebt, kan geen geldbedrag er tegenop...en dat eigen paard komt er wel. Ik heb er ook 20 jaar op moeten wachten.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 11-10-03 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:44

Renee_vd schreef:
maar we hebben zoveel vaste kosten per maand dat als mijn moeders zielige salaris er ook bij zit we nog net kunnen eten

renee


Ik kan me erg goed voorstellen dat dit een zware tijd zal worden, voor jouw, maar vooral van je ouders. Maar ik denk dat dit lichtelijk overdreven is.

In ieder geval veel succes, en zoals andere al zeiden: ga op zoek naar een baantje, daar kom je echt een eind mee. Ik betaal al sinds mijn 13e mijn paardrijlessen zelf.

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:45

Ik denk dat jij niet moet zeuren. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik nog klein was, en mijn moeder moest het ook doen van de bijstand, en 3 kinderen, dat is pas geen vetpot. Mijn oudste zus kreeg van kennissen afdankertjes, en die gingen dan door naar mij en mn zusje. Ik heb tot mn 12e nooit kunnen paardrijden, niet naar de kapper, geen nieuwe kleren. Pas toen mn moeder een nieuwe vriend kreeg kregen wij het wat ruimer. Ik heb nooit kunnen studeren, en ben op mn 15e full time gaan werken. En qua liefde heb ik thuis ook niks gehad, dus wees alsjeblieft blij met wat je hebt.... Groetjes Barbara


FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:27

Barbara17 schreef:
Ik denk dat jij niet moet zeuren. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik nog klein was, en mijn moeder moest het ook doen van de bijstand, en 3 kinderen, dat is pas geen vetpot. Mijn oudste zus kreeg van kennissen afdankertjes, en die gingen dan door naar mij en mn zusje. Ik heb tot mn 12e nooit kunnen paardrijden, niet naar de kapper, geen nieuwe kleren. Pas toen mn moeder een nieuwe vriend kreeg kregen wij het wat ruimer. Ik heb nooit kunnen studeren, en ben op mn 15e full time gaan werken. En qua liefde heb ik thuis ook niks gehad, dus wees alsjeblieft blij met wat je hebt.... Groetjes Barbara


je moet nooit vergelijken

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:33

tjee wat vervelend. Maarja daar is niks aan te doen. Probeer er maar gewoon zo ook iets leuks van te maken, wij steunen je wel hoor Ach gut

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:34

liza van loon schreef:
tjee wat vervelend. Maarja daar is niks aan te doen. Probeer er maar gewoon zo ook iets leuks van te maken, wij steunen je wel hoor Ach gut


me 2 Ach gut

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:49

venissa"]
[quote="Barbara17 schreef:
Ik denk dat jij niet moet zeuren. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik nog klein was, en mijn moeder moest het ook doen van de bijstand, en 3 kinderen, dat is pas geen vetpot. Mijn oudste zus kreeg van kennissen afdankertjes, en die gingen dan door naar mij en mn zusje. Ik heb tot mn 12e nooit kunnen paardrijden, niet naar de kapper, geen nieuwe kleren. Pas toen mn moeder een nieuwe vriend kreeg kregen wij het wat ruimer. Ik heb nooit kunnen studeren, en ben op mn 15e full time gaan werken. En qua liefde heb ik thuis ook niks gehad, dus wees alsjeblieft blij met wat je hebt.... Groetjes Barbara


je moet nooit vergelijken
[/quote]

Je moet ook nooit vergelijken daar ben ik het mee eens, maar ik denk dat barbara hier alleen mee wilt aangeven dat het nog rotter kan dan dat het nu is.
Ze heeft luxe gekend en dan is het moeilijk om een stapje terug te doen en als je nooit luxe heb gehad dan ben je blij met kleine dingetjes die je dan wel krijg.

Mijn moeder zou hebben gezegd: Als het je niet bevalt rot je maar op.... dan ga je het zelf lekker allemaal doen ... maar kom niet uithuilen als het niet lukt.

Nooit bij de pakken neer gaan zitten... positief blijven denken en dankbaar zijn voor wat je wel heb.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 17:22

Mee eens!
Wij zijn thuis niet echt rijk maar ook niet echt arm.
Ga opzoek naar een leuk verzorgpaardje, heb ik ook en mag gewoon zowat doen alsof het me eige beesje is en hoef echt geen eigen paard.

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:51

zoek een leuk verzorgpaardje
waar je goed mee kan opschieten
en ja als je op internet vertel gewoon zoveel mogelijk

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:35

Het is wel erg voor je, maar ik heb ook geen eigen paard en ook geen dure kleren, en ik ben echt absoluut niet zielig hoor.

Je mag nog blij wezen dat je een dak boven je hoofd heb er zijn zat mensen die dat nieteens hebben!

En geld is niet belangrijk, als je maar gezond en gelukkig bent!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:46

zonder geld kun je ook gelukkig zijn.
maar het gaat om de liefde van je ouders en niet om kleren enz.
je moet blij zijn met wat je hebt.
verzorgpaarden genoeg.
het kan erger.
begrijp me niet verkeerd ik vind het best vervelend voor je maar er zijn mensen en die hebben niks geen geld en geen liefde.
je slaat je er wel doorheen hoor Lachen

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:14

aah wat zielig Bloos! nouja ten eerste doe je het niet speciaal om te paardrijden ik bedoel het gaan niet om het rijden maar om de paarden zelf toch Verward e het lijkt me wel kt als je geen internet meer hebt. heb echt medelijden met je Verdrietig echt zielig!! ik hoop dat ej vader snel een betere baan vind sterkte!!!

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 08:13

heey meissie
Wij hadden het vroeger ook niet breed. Mijn ouders waren gescheiden en mijn moeder zat in de bijstand. Ik heb wel altijd kunnen blijven paardrijden want dat betaalde me oma. Ik ging er ook niet meer vanuit dat ik ooit een eigen paard zou krijgen. Dus ging ik maar op zoek naar verzorgpony´s .
Ookal hadden we het niet breed waren we toch gelukkig heel gelukkig daar gaat het toch om? Mijn moedr was altijd lief enz als ik nu terug kijk dan vond ik toen nog wel eens veel leuker dan ik nu zo af en toe vindt .
Nu heb ik een eigen pony en hebben we het wel at breeder terwijl ik er vanuit was gegaan dat ik nooit meer een eigen paardje zou krijgen.
Renee het komt wel weer goed en als het echt niet meer gaat denk dan dat je elkaar nog hebt strekte
En als je over je paardrijden inzit ga je tocheen verzorg pony zoeken dat is ook leuk hoor en als je dat per see les wilt neem je toch een kranten wijk
sterkte renee

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 08:47

THX bokkers, voor jullie reacties

Het probleem is, ik ben 14 en bijna nergens kan werken alleen oppassen doe ik nu
Verzorgpony zoeken is hier bij denbosch ook heel moeilijk want iedereen zoekt dat.

En verhuizen is net iets wat we niet willen...we wonen hier zo goed
en hebben de laatste jaren makkelijk, mischien te makkelijk met geld 'gezwaaid'ja, ik heb zelf al mn gespaarde geld (500 euro) op vakantie in Amerika verbrast...en daar dacht ik toen niet aan maar nu zou het goed van pas komen....maja we zien allemaal wel hoe het loopt,
hopelijk goed

en nog iets over het zelf betalen....ik betaalde nu al alles van en voor paarden (laarzen, cap, spullen ec.) alleen 1x in de week les betaalde ze.

maja nogmaals THX

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 08:54

Renee_vd schreef:

Het probleem is, ik ben 14 en bijna nergens kan werken alleen oppassen doe ik nu
Verzorgpony zoeken is hier bij denbosch ook heel moeilijk want iedereen zoekt dat.


voor werk kun je het beste de krant in de gaten houden, er zijn echt nog wel bedrijven die jonge mensen zoeken hoor zoals schoonmaken en een krantenwijk.

maar je hebt er in in ieder wel iets van geleerd. Nooit al je zelfgespaarde geld in een keer uitgeven.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:04

ja idd een krantenwijk gaat wel als je 14 bent dat doe ik ook en als je 15 bent kun je de ochtendkrant gaan doen dan verdient echt super

xxkimxx4you
Berichten: 47
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 09:07

Errug voor je ! Je kan ook opzoek gaan naar een verzorgpony
Veel succes er nog mee !

Frits is mooooooooooi !!!!!! He Karin !?!? hahaha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Getty_Maan, Ginny135, GrapeshotBot, Kla4tje, Mark0919, RenskeFrea en 34 bezoekers