Verjaardags dinner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Verjaardags dinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 12:55

Ik vind het altijd zo moeilijk om te koken voor een grote groep mensen.
Hoeveel gangen, persoon A eet geen vlees, persoon B houdt niet van groente.... Hoeveel maak je?

Ik ben dus morgen jarig en er komen wat mensen eten. Eerst wilde ik een italiaans 3 gangen dineetje doen, maar mijn vriend heeft besloten dat het teveel werk is en we voor iets simpels gaan:
- geroosterde tomaten soep
- geroosterde kip (uit de oven)
- gekookte kleine aardappeltjes (in de schil), geserveerd met grof zout en boter
- worteltjes (vers)
- doperwtjes (vriezer)
Als dessert bak ik (denk ik) een brownie of haal ik gewoon wat Ben&Jerry's ijs.

Ik moet ook nog een taart halen..... en dan nog niet te spreken over alle drank en alle knabbels. Wat heb ik toch een hekel aan verjaardagen!
Denken jullie dat dit een compleet dinner is, of zal ik er nog wat bij doen. En zo ja, wat?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:12

Stokbrood met kruidenboter bij de soep? Is supersimpel en lekker.
Een gevulde salade misschien? Is ook niet zo veel moeite, en je kunt het van tevoren klaarmaken Lachen

Gefeliciteerd alvast en smakelijk eten!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 15:32

Oh ja, goed idee dat brood met kruidenboter en lekker makkelijk.
Ik ben net terug van de Albert Cuyp en ga nu naar de AH....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:09

Als er een feestelijk tintje aan zit, doe ik meestal gourmet. Kan een ieder
zelf kiezen wat hij wilt eten, het is leuk, gezellig, en gewoon succes gegarandeerd. Ik weet niet of er ook vega-dingen zijn. Ik ken namelijk geen vegetariërs, maar die kunnen zich met groenten behelpen Haha!
Een taart bak je gewoon zelf. En voor dat toetje, is het leuk om er iets aparts bij te doen. Bijv. bladerdeeg driehoekjes maken, doorsnijden. Appelschijfjes met kaneel beetje opwarmen in de oven. Doe een portie van die appel op een halve driehoek, bolletje vanille-ijs erop. Andere helft erop, en smullen maar.
Is het niet persé iets feestelijks, dan is het maar wat de pot schaft, en dan macaroni of rijst met kip. Lust bijna iedereen.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:54

En? Is het nog gelukt allemaal en wat het lekker? Lachen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 22:18

Het was erg lekker.
Vriendlief heeft twee kippetjes in de oven gedaan en gemarineerde varkensvleeslapjes gegrild (home-made marinade, was ie erg trots op). Er waren verse krieltjes in schil (met grof zout en olie erover), worteltjes, erwtjes, een lekkere mexicaanse salsa (door een vriendin gemaakt), eigen gefabriceerde kruidenboter en veel brood.
Voor het toetje had ik verse chocolate chip cookies gebakken en brownies. Iedereen ging nokkie-vol naar huis!