Goede daad, toch rot gevoel!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Goede daad, toch rot gevoel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 00:04

Vandaag een kouw (vogel) gevangen die mank liep en niet kon vliegen. Hij liep te hinken op de grasstrook tussen 2 best drukke wegen. Maar goed, na veel moeite hebben we hem toch te pakken gekregen. In een doos gedaan en naar de dierenarts gereden. Als ie nog te redden was, wilde ik hem die kans geven, en anders een spuitje laten geven want dat is beter als onder een auto terecht komen vind ik.
Daar aangekomen keek die DA naar het zielig hoopje vogeltje... Bleken zijn vleugels kortgewiekt te zijn (aan 1 kant) en aan zijn poot had hij een oude botbreuk, waardoor hij nu dus een misvormt pootje had.
Met de DA overlegt wat nu te doen.
Weer los laten?
Zorgen dat hij weer kan vliegen? (wat een half jaar in een kooitje betekende)
Of dierwaardig in laten slapen?

Moeilijke keuze...
Als we hem los zouden laten zou hij niet snel genoeg weg kunnen voor een kat of een auto etc. Een half jaar in een kooitje betekend dat hij tam zou worden en niet meer zou kunnen overleven in het wild. Een dier dat in het wild geboren is hoort imo niet thuis in een kooitje, hoe groot dat kooitje ook mag zijn. Dat zou die niet leuk vinden.
Ik heb dus besloten om hem in te laten slapen. Dat heeft de DA heel vriendelijk met een spuitje gedaan. OK dan!
Toen ik wou betalen, zei die dat het niet hoefde... Aardige man is het toch... Haha!
Ik heb voor god gespeeld, en daar voel ik me rot over. Vind het zo zielig... Huilen Ook al weet ik dat het de beste keuze is geweest...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=



Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:15

Ik vind dat je goed hebt gehandeld hoor!!Knap van je!Ik snap wel waarom je je toch wel rot voelt,(zou ik ook hebben) maar je moet jezelf toch BLIJVEN bedenken dat het echt het beste is geweest!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:18

Idd een moeilijke keuze, maar ik denk wel de goede.
Voor het beestje ook fijner

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 00:22

Ja is ook, maar dat koppie... dat blijft in mijn hoofd rondspoken. Ik had het denk ik niet eens over mijn hart kunnen krijgen om hem weer los te laten in het wild met alle gevolgen daarvan...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:37

knap gedaan van je! en lieve dierenarts Lachen

wij hebben hier ook een kouw met een krom ppotje of evenwichtstoornis gehad(kon niet lopen viel om) en had geen staart en bijna geen veren aan zn vleugels

hij ging toen met de kippen mee-eten en in de hertenstal slapen

nu een paar mnd verder had ik hem een week of 2 niet gezien(hij vloog op t laatst regelmatig ff naar de buren, om met hun kippen wat mee te eten) en nu zit ie er weer!
heeft weer wat meer veren en ziet er weer meer als kauw uit

hebben foto's van op LK gestaan, zal ze wel ns zoeken, ga binnenkort ook nieuwe foto's maken!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:40


*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 04:27

De vogelopvang was ook nog een mogelijkheid geweest.
Maar ja, als de da daar al niet op komt...

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:25

Vervelend is dat zeg. Botervlieg, ik weet niet op die vogel er zeldzaam genoeg voor is. Ik heb ze een keer gebelt voor een duif, en toen hadden ze een smoesje dat ze die niet mochten komen ophalen door de vogel pest. En een weekje later had ik een minder normale vogel, en die kwamen ze wel ophalen.

Nou ja, ik denk dat je het beste hebt gedaan. Een vriendin van mij zou hem hebben opgevangen. Ze is echt een dierenvriend. Ze hebben daar een supergrote vogelkooi, en daar vangen ze van alles op. Ze hebben er nu 2 duiven bijzitten, bij al kun parkieten. Er zit een musje in die als baby zijnde niet kon vliegen.
Hun gezin maakt alleen een diertje af als er geen andere uitweg is. Maar niet iedereen beschikt over zo'n kooi. Jij hebt je best gedaan Ach gut Niet iedereen zou een vogel redden als die zag dat die niet goed liep

... And we like all the fluffy animals.


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:50

Duiven stonden op de lijst van vogels die gevoelig zijn
voor (dragen/overbrengen) van het virus, Rainie.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:01

je hebt goed gehandeld als hij langer op die weg had gelopen was hij waarschijnlijk overgereden en een spuitje lijkt mij minder pijnlijk dan een auto

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 10:54

Botervlieg schreef:
De vogelopvang was ook nog een mogelijkheid geweest.
Maar ja, als de da daar al niet op komt...


Misschien heeft de DA daar wel aan gedacht. Maar zoals ik al zei: een vogel in het wild geboren hoort niet in een kooi, hoe groot die kooi ook mag zijn.
Dus in mijn ogen (en die van de DA Haha! ) is de vogelopvang, of iemand anders die er wel goed voor zou zorgen (Rainie) geen oplossing voor een vogel die wild hoort te zijn en te blijven! Dus Rainie ik wil je niet afvallen, maar een echte dierenvriend had hem niet in een kooitje opgesloten!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:13

ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen, een kouw voor een lange tijd in een kooitje is voor dat beestje echt tien keer niets!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:21

Een vraagje: hoe komt een vogel die in het wild leeft aan een eenzijdig gekortwiekte staart? Had het niet gekund dat het dier in gevangeschap is geweest voordat jij hem vond? Wil je geen slecht geweten aanpraten hoor, maar het was mogelijk geweest dat hij het kooitje helemaal niet zo erg had gevonden....Lips are sealed

Je suis Charlie.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 12:32

Ik vind het wel goed dat je hem naar de DA gebracht hebt, er zijn genoeg mensen die hem aan zn lot over hadden gelaten...
Toch vind ik het wel zielig, ik zou er denk ik nachten van wakker liggen... Ach gut


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Anoukjuuuhh, Butterfly, cariena1, ComscoreBot, Dana02, Evelyne79, f_pepper, fohadie, Ies_, Kiim, Kitty_, Leo, mamabird, margreet4, shaddy82, sterregoud, Thami, Thrive, Tsplendid, xrobbiee, yvje86, YvonneV en 192 bezoekers