Schrijvers in spe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Schrijvers in spe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:46

Laatst las ik in het NRC een bijlage over schrijvers. Wat ik wel grappig vond, was dat er onder andere gezegd werd dat (dacht ik) 10 tot 20 procent van de Nederlanders eigenlijk schrijver zou willen zijn/worden en er al dan niet actief mee bezig is, uitgeverijen aanschrijft en dergelijke. Dusss, aangezien er nu meer dan 10.000 mensen op Bokt vertoeven, moeten er toch minstens 100 schrijvers en schrijvers in wording rondlopen.

Wie droomt hier nog meer/heeft zijn dromen verwezenlijkt en wat ga/wil/heb je geschreven?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:49

ik heb ooit (jaar of 2/3 terug) n boek geschreven. Helemaal af, alleen verder nooit wat meer mee gedaan...
Ik vind schrijven nog steeds supertof! Maar hou t voorlopig toch maar mooi bij het lezen van boeken Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:06

Ik schrijf ontzettend veel, de meeste dagen minstens 3000 woorden aan verschillende verhalen. En dat voor een jaar of 7 nu.. Heb dan ook god-weet-hoeveel materiaal op verschillende plaatsen. Toch heb ik absoluut geen aspiratie om uitgegeven te worden, een boek in ieder geval. Wat verhalen lijkt me wel eens leuk, maar ook daar doe ik geen moeite voor.

Waarom niet? Een groot gedeelte wat ik schrijf is fanfictie, dus het schrijven over andermans karakters of wereld, dus dat mag ik hoe dan ook niet uitgeven, en het 'eigen' werk dat ik schrijf wil ik het liefst 'voor het leuk' houden. Ik moet er niet aan denken om 'sochtends m'n computer aan te zetten en te denken "Okay, hoofdstuk 4. Dana en Joaquin krijgen ruzie over het al dan niet uitnodigen van de nieuwe buren op de koffie. Joaquin word kwaad en vertrekt, Dana belt huilend haar beste vriendin." en dat dan ook gewoon te gaan schrijven, omdat het boek per dan-en-dan af moet zijn.

Ik laat me veel liever verrassen door waar de karakters zelf heen willen met een situatie. Bovendien schrijf ik in het Engels. Bovendien lijkt het me wat raar om een boek te schrijven alleen zodat je kan zeggen dat je een boek hebt geschreven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:23

Tuurlijk, was ook meer als grap bedoeld om een beetje het ijs te breken, het is toch wel een persoonlijke ontboezeming als je 'bekent' dat je best eens een keer eventueel misschien een boek zou willen proberen te schrijven als alles mee zit. Knipoog

Maar toch. Ik heb inderdaad ook twee boekwerken op papier staan, een oud Pennymeisjesverhaal (maar wel van 70 pagina's!) dat ik schreef toen ik 14 was, gebaseerd op het natuurlijk paardrijden van Hempfling en waar ik reuze trots op was. Ik heb het zelfs een keertje naar een uitgever gestuurd, die met een aardig briefje het hele pakket terugstuurde met de boodschap dat ik zeker talent had en een leuke schrijfstijl, maar dat ik toch nog wat meer moest lezen en schrijven om er een goedlopend verhaal van te maken. Het andere werk heb ik sinds de zomer af en is iets heel anders, hoewel het ook over paarden gaat. Dit gaat over vrijheidsdressuur trainen met paarden, voor mezelf geschreven om alles een beetje op een rijtje te zetten. Dat is gelukt, het rijtje (iets meer dan 100 pagina's) staat nu uitgeprint in de boekenkast, maar als zoiets toch eens met een echte kaft, echte foto's en illustraties zou verschijnen zou ik me toch echt de koning te rijk voelen. M'n vader zegt dan heel laconiek, "Ga dan naar een drukkerij, bind het in, laat 100 exemplaren drukken, start een website, verkoop er 99 en je hebt een boek op de plank en geld in de portemonee." Haha! Heerlijk, die praktische ouders.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:04

Heh. Okay, laat ik zeggen dat ik eerder ooit iets praktisch uit zou geven (of een foto boek) over bv. paarden, dan dat het een literair verhaal zou zijn. Mijn verhalen moeten voor de lol blijven, zodra mensen er iets gaan verwachten is het plezier van het schrijven weg.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:12

Ik schrijf ook erg graag! Heb eens een boek geschreven ook helemaal af en zo, maar als ik dat nu zo terug lees is het allemaal best kinderachtig...

ik ben de laatste tijd ook wel eens bezig met een ketting verhaal.. dit was op een niet al te drukke johnny depp fan site. en dan gewoon iedereen schrijft een stukje, en de volgende schrijft weer een stukje als vervolg op het vorige stukje. Iedereen had ook zijn eigen rol in het verhaal is eigenlijk best grappig. Pas geleden ben ik ook met iemand uit zweden begonnen om een verhaal te schrijven.. een duo verhaal wel te verstaan, maar ik vergeet de hele tijd te schrijven, en dan komt er weer niks van, we zijn al 3 keer opnieuw begonnen....

Maar dat vind ik toch ook wel HEEL erg leuk... om met meerdere mensen een verhaal te schrijven. Het is leuker, want niemand weet wat er gaat gebeuren of hoe het af gaat lopen. Helaas is het ook moeilijk, een verhaal komt makkelijker vast te zitten. En je hebt het risico dat het verhaal nooit af komt...

Het eerst ketting verhaal waar ik aan meedeed was de allereerste die ze toen deden. Die is echt perfect geslaagd, en helemaal af. die is nu zo'n 2 a 3 jaar geleden geschreven denk ik...

WAT ALLEEN HEEL ERG TOEVALLIG WAS!!! johnny depp speelde er dus zelf ook in mee, maar jullie raden nooit welke rol hij speelde Knipoog die van een piraat! en ook hij kreeg te maken met muiterij en werd ergens op een eiland gedropt.. heel toevallig! en ook echt niet gepland, want het verhaal bestaat al VEEEEEEEEEEEL langer dan de film!

(sorry dat ik een beetje heel erg off topic ging...)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:13

Kunnen we daar op Bokt niet wat mee?

Dat bv er eens in de maand eens een verhaal wordt geplaatst.

Voorheen hadden we de serie ' the fugitive', wegens te kort aan kijkers is de serie gestop maar een aantal personen(wereldwijd) zijn dus op internet verder gegaan.

De site barst inmiddels van de bezoekers en de site heeft onlangs een award ontvangen voor de beste Virtual series op het internet.

Wie weet worden er nog een paar schrijvers ontdekt . Haha!

Een virtual Black beauty ofzo Schijnheilig Haha!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:16

Ik hou ook erg van schrijven en dan vooral engels, vraag me niet waarom, maar ik vind het engels een ontzettend mooie taal waarin ik me persoonlijk heel goed kan uitdrukken. De taal heeft voor mijn gevoel ook meer passie, je kunt het met meer gevoel schrijven.
Ik heb al verschillende verhalen geschreven, of ik er wat mee ga doen weet ik nog niet. In iedergeval staan een paar van mijn verhalen hier en daar op fiction sites en ik heb er wel een aantal positieve reacties op gehad. Op het moment schrijf ik jammer genoeg even niet zoveel. Heb het nogal druk en inspiratie kan ik even niet vinden...
Maar ik wil zeker in de toekomst nog meer verhalen gaan schrijven en er misschien ook nog wat meer mee te gaan doen. Lijkt me leuk.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:37

Cowgirl: ook fanfictie dus. Ik ben trouwens wel te vinden op bv fanfiction.net, met een beetje fantasie...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:19

Ik schreef vroeger vaak boeken over wat ik zelf graag mee zou willen maken, maar sommige zijn nooit afgemaakt.
Alhoewel ik het nu erg leuk vind om te schrijven en te lezen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:51

Ik vind schrijven ook heel leuk, alleen doe ik het niet vaak meer omdat ik er gewoon geen tijd meer voor heb.

Vroeger was ik vastbesloten om boekenschrijfster te worden.

Een ding is wel handig: Ik kan mijn eigen illustraties erbij maken Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:32

Ik ben ooit eens begonnen aan een boek, maar daar ben ik nooit mee doorgegaan, ik vind het op zich wel leuk om te schrijven, maar op een gegeven moment ben ik het zat en dan doe ik er niets meer aan. Het enige wat ik nu schrijf zijn verslagen voor school en af en toe een gedichtje, maar meer niet. Op zich wel jammer, maar misschien ga ik ooit wel echt schrijven, dat weet ik nog niet.

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:24

Ik heb net een verhaal geschreven, hij staat hier op bokt en gaat over een meisje die de dood ingejaagd werd

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:12

Af en toe voel ik me qua schrijven crea-tea, maar ik maak zulke lange verhalen nooit af. Heb nog steeds een half script liggen, waar ik maar niet verder mee ga. hetzelfde met een boek. Echt jammer, want is een leuk verhaal, vind ik. Dus meestal hou ik het bij korte verhalen.
Bokt over 50 jaar bijvoorbeeld. Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:51

Ik vind het ook heel leuk om verhalen te schrijven, vroeger schreef ik heel veel verhalen, ik heb er alleen geeneen meer van volgens mij Verdrietig
Dat vind ik echt heel erg jammer..

De laatste tijd schrijf ik bijna nooit meer, omdat ik er geen tijd meer voor heb.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:59

Ik zou zeggen kijk eens in mijn profiel!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:21

ik ben ook al jaren bezig met verschillende verhalen die ooit boek moeten worden, maar waar ik al eeuwen niet aan gewerkt heb! Het meeste is niet goed genoeg, maar er is een verhaal bij dat ik echt af moet maken, dat heeft volgens verschillende mensen absoluut potentie... Misschien als ik afgestudeert ben over 2 maanden, dan heb ik tijd! Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 00:32

Hydra schreef:
Ik heb net een verhaal geschreven, hij staat hier op bokt en gaat over een meisje die de dood ingejaagd werd


Inderdaad,was een erg aangrijpend verhaal..Je hebt er zeker talent voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:05

Leuk, al die reacties. Schrijven jullie nou ook nog paard-gerelateerd, of staat dat er helemaal los van?

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:07

hier zit hoop ik een schrijver in spe!!! ja ja mensen het lijkt me geweldig om boeken te schrijven. schrijven is mijn psychiater haha, al mijn woede en agressie kan ik van me afschrijven, vele malen goedkoper! en daarnaast is het mijn grote passie, misschien nog wel groter dan de paardenliefde, klinkt raar maar diep in mijn hart zou het best kunnen!
of ik er het talent voor heb, ach ik weet niet zou best kunnen maar dat zullen we in de toekomst wel te weten komen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:57

Ik herken veel in je verhaal, highspirited, schrijven helpt bij mij ook altijd om het een en ander op een rijtje te zetten. Gewoon dagelijks de dingen die je bezig houden in een mailtje naar een goede vriend sturen is dan al toereikend. Maar combineer je je schrijfdrang met je paardenleven of staan die twee dingen los van elkaar?

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:01

zo af en toe combineer ik het maar meestal staat het los van elkaar.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:05

Ik ambieerde ooit een carriere als journalist, echter was de studie overvol (studiestop)... ik schrijf gedichten en ik schrijf korte verhaaltjes, soms. Ik ga nog wel een boek schrijven. Heb waarschijnlijk 6-10 onafgemaakte (half afgeschreven) boeken geschreven sedert mijn 11de jaar.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:28

Ik schrijf ook ontzettend graag, al heb ik het laatste jaar niet veel gedaan. Vooral gedichten kom ik vaak goed mee uit en daar heb ik al vele positieve reacties op gehad. Het lijkt me heel vreemd om een boek van mezelf in de winkel te zien liggen, maar wel ONTZETTEND GAAAAAF!!!