Aangereden kat gevonden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Aangereden kat gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 20:03

Mijn vriend en ik hebben net boodschappen gedaan en op weg naar huis zagen we een kat midden op de weg spartelen.
Had een of andere kl..tz.k de kat aangereden en was doorgereden. Wij gestopt en ik snel de kat in het gras langs de berm gelegd.
Hij lag in een plas met bloed en zijn oog puilde helemaal uit.
Mijn vriend snel de dierenambulance gebeld. Helaas overleed hij een paar minuten nadat ik hem in het gras had gelegd.
Zo zielig zie je zo een beestje helemaal spartelen van de pijn en je kan helemaal niks doen.
Ik heb hem wel geaaid en hopelijk een beetje gerust kunnen stellen zo vlak voor zijn dood.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:05

jeetje wat erg Verdrietig ... zijn altijd kl*tz*kken bij die nie stoppen !!!
ik weet zeker als ik later een dier voor mn auto heb kke stamp op de rem en kke zien wel war er gebeurd mee degene die achtermij rijd Bloos *LOL*
jammer dta ie toch dood is gegaan nadat jullie de dierenambulance gebeld hebbe

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:06

wat erg zeg!!!! arm diertje, wat zou die pijn hebben gehad...

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:07

dat lijkt me echt verschrikkelijk om te zien Verdrietig
goed van je dat je gestopt bent, nu heeft hij het vast fijn!

en wat een grmpf vent of vrouw zeg!!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 20:08

Ik vind het zo sneu.
Hij lag echt alle kanten op te spartelen en iedereen rijd gewoon door. Boos!

De dierenambulance komt hem zo ophalen. Ze zouden bellen als ze hem zien liggen.
Hij was toch al dood blijven wachten had geen zin en ze waren druk bezig in een weiland zei ze.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:12

he getsie, arm katje!! Kan me voorstellen dat je tranen
in je ogen had zou bij mij wel het geval zijn namelijk.

nou hou je taai he!! Ach gut

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:12

aaah zielig diertje, lag hij haar zo maar middne op de weg, met heel veel pijn. ik vind dat mens echt zoool........... stom dat dat heeft gedaan!!!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 20:19

Ik zit hier bijna te Huilen maar kan er nu toch niks meer aan doen.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:23

Damn, dat wil je niet meemaken, dat zijn geen grappen...

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 20:34

Nuv schreef:
Damn, dat wil je niet meemaken, dat zijn geen grappen...


Ik vind het ook zo erg voor de mensen van wie de kat is. Eerst komt hij niet thuis en dan gaan ze zoeken en als ze dan de dierenambulance bellen horen ze dat hij is overleden Huilen

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:43

Bah wat erg....
Ik heb het ook eens een keer gehad. Ik reed op een avond rond 23.30 in het donker en ik reed ongeveer 40 km en ineens vanaf de linkerkant komt er een kat aanlopen en die schiet de andere kant uitkijkend precies voor mijn auto....
Ik heb vol op mijn rem moeten staan.. en hij dook precies onder de auto door.
Ik ben gestopt om te kijken of hij iets had en of hij gewond was maar gelukkig zag ik hem verderop gewoon doorlopen....
Ik ben zo verschrikkelijk geschrokken dat ik jankend naar huis ben gereden. Mijn vriend wist dus niet wat er aan de hand was dus met horten en stoten heb ik het verhaal verteld....
Gelukkig is dit goed afgelopen maar voor hetzelfde geld had ik hem ook aangereden...
Dit soort problemen blijf je toch houden in druk bevolkte gebieden.
Laatst lag er een egeltje met darmen eruit midden op de weg en iedereen reed er om heen. Ik ben gestopt en heb hem met 4 plastic tassen beetgepakt en in de struiken gelegd....
Zielig hoor er komen zoveel dieren om in het verkeer...... maarja je kan er zo weinig aan doen....goed opletten!!!!!!

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:50

Ben blij dat jij in die laatste momenten er bij bent geweest.
Onlangs had ik dat ook, reed naar mijn werk, zag een kat zitten op de stoep, blazend naar een vogel!, ben dus omgedraaid. De achterkant van deze weldoorvoedde kater was verlamd, ik heb hem op de voorstoel gelegd en ben 50m doorgereden naar de DA, die ik uit haar bed gebeld heb (was 7 uur s'ochtends!) S'avonds ben ik nog eens langs geweest, om de kosten te betalen, waar ze niets van wilde weten, het was tenslotte niet mijn kat. Helaas was de kat overleden (shock-ondanks haar behandeling hiertegen-cortisonen gebruiken ze daarvoor). Ze herkende de kat niet, ondanks dat ik hem 50m van haar huis gevonden had. 2 wkn later nog eens terug geweest (had zelfklevend verband nodig ivm rotstraal-om droog te houden) en nogmaals geinformeerd of de eigenaar zich al had gemeld. Niet dus!!!! daar kan ik dus helemaal niet bij met mijn hoofd! Als je een kat mist, dan informeer je toch als eerste bij de DA die vlakbij woont ? of niet soms ? Sabine (DA) zei dat dit dus regelmatig voorkomt- een hond willen ze nog wel eens gaan zoeken (zij werkt ook tegen gereduceerd tarief voor de DB-ofwel Canina) maar een kat.....dan nemen we toch gewoon een andere...
sorry, beetje off-topic...maar moest het even kwijt.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 20:59

Ik had net een smsje naar mijn vriendin gestuurd. Krijg ik een smsje terug dat ze van de week een kat in een doos had gevonden. Was zo even gedumpt Boos!

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:12

leefde die kat is die doos nog?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:16

Oh wat naar zeg! Ik kan daar ook niet tegen hoor....ik heb ooit een dode kat op een weg gevonden. Alle auto's reden steeds weer over hem heen....ik vond dat zooo erg. Ik ben acuut gestopt en heb huilend het diertje van de drukke weg afgesleept.
Ik snap niet dat iedereen maar over dat beest heen bleef rijden Boos! Sommige mensen...grrrr

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:24

dutske schreef:
leefde die kat is die doos nog?


vroeg ik me ook af ja....De eerste kat die wij hadden hebben we ook in een doos op de stoep gevonden...die hebben we (met Singapore Airlines) naar Ned. over laten vliegen!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:26

Ja, lekkere mensen heb je.
Heb begin van de week ook nog een dode kat van de weg gehaald. Arme beest lag midden op de weg en had veel wit. Niet echt dat je zegt van goh, ben ik ergens tegenaan gereden ik zie niks in m'n spiegel, grrrr
Hij was nog intact maar helaas dood. We hebben nog bij een paar huizen aangebeld of mensen de kat kenden maar dat was niet zo.

Toen maar onder een struik gelegd en thuis de dierenambulance gebeld. En wat denk je? Kat weg! Hij was echt voor 200% zeker dood.
Raar verhaal.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:27

Misschien dat de eigenaar hem toen gevonden heeft en weggehaald heeft...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:53

Troost je met het idee dat het diertje waarschijnlijk al dood was en dat hij nu nog stuipte.
Maar ik weet hoe afschuwelijk het is, ik heb ooit een soort gelijk iets gezien en ben een week van slag geweest.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:54

K Word altijd zeer beroerd door kattenleed...... Huilen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:55

Ik heb een keertje gezien hoe een malthezer leeuwtje onder de linkerachterwiel van een auto kwam, bloed gutste ook uit zijn
mondje. Dat beeld zal me altijd bij blijven dat zijn zulke nare
momenten Huilen

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 22:55

De kat in de doos leefde nog.

Volgens mij leefde hij nog. Dat ik hem ging aaien voelde ik het hartje nog kloppen.
Hij werd even rustig en toen begonnen de stuiptrekkingen. Daarna was het over. Ik heb nog een paar minuten gezeten en hem geaaid.

Je had hem op de weg moeten zien het leek net of hij alle kanten op vloog. Dat beeld blijft maar voor mijn ogen Huilen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:30

jakkes.
Gelukkig dat JIJ hem zag en nog geaaid hebt, denk dat hij het wel gemerkt heeft gezien hij nog even rustig werd....
Heb zelf tranen in me ogen staan terwijl ik het arma beest nieteens gazien heb.
Als je degene die dat gedaan heeft en is doorgereden in jke handen krijgt.....
Zou hem ik weet niet wat doen!!!
Hij is nu ergens waar hij geen pijn heeft!!!

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:45

Hoi

Hier in Amstelveen vanochtend ook.Mijn zusje kwam om 06.10 naar mij toe we moesten onze ouders ophalen van Schiphol en ik kwam beneden en zie politie staan.
Mijn zusje stapt uit de auto en een aangereden kat lag daar. allemaal bloed .ze zeiden dat de poes nog leefden maar wij zagen geen ademhaling
De politie stond er bij en keek er naar maar ze hadden wel de dierenambulance gebeld
Dat soort mensen mogen van mij op de weg staan en dat wij ze aanreden
Endat ze lekker veel pijn hebben

Groetjes Danielle

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:31

trooper schreef:
Hoi
De politie stond er bij en keek er naar maar ze hadden wel de dierenambulance gebeld
Groetjes Danielle


Ik denk niet dat de politie veel meer had kunen doen.

Onze kat is ook aangereden voor ons huis en de bestuurder is ook doorgereden. Ik kan je wel vertellen dat je je zwaar kl*te voelt als de buurman aanbeld en jij boven vanuit je bed hoort "volgens mij is jullie kat aangereden". En nog steeds mis ik die kleine knuffel.