2 vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grousterLady
Berichten: 34
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: grou (friesland)

2 vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 21:14

Nou ik had dus ffies 2 vraagjes.
Met vrij springe (niet dat ik dat nu doe) raced kareila langs de hindernis
Als we met zn 2en zijn staat er iemand bij de hindernis.
Maar dan draait kareila om.
Met andere worden hoe krijg ik haar er toch (het liefst ook nog op een vriendleijke manier) over de hindernis?

En nu het zulk weer is is ze bak net een zwembad.
Het water maakt niet oveel uit.
Maar het is zo glad.
Wat kan ik nu doen.
Binnen bak is een heel stuk ver weg.

Groetjes yvonne

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:16

Misschien kun je , als je zoveel hindernismateriaal hebt een kooi maken die dus door de hele bak heen zit. Ze kan er dan niet meer bijlangs en stoppen wordt dan ook moeilijk als je goed aandrijft van achter.
En over de bak die zo nat is? Volgens mij hebben we dat probleem nu allemaal wel een beetje.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:19

met dit weer je paard dus niet laten vrijspringen in een bak die glad is,is zelf zorgen voor problemen....
mischien de hindernis tegen de bakrand aanzetten,iemand ernaast met een zweep,en iemand je pony op de hindernis afstuuren met een zweep Haha!

was sakkia zegt is ook een goed idee.

maar je paard is zelf al voorzichtiger als het gladder is,mischien is die aventoe uitgegleden en durfde die niet te springen.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:30

Ik ga mee met de rest. En wat de bak betreft, je zou geultjes kunnen graven zodat het meeste water wegloopt. De bak slepen wil ook nog wel eens helpen (maar weet niet of je die bij de hand hebt Knipoog)

grousterLady
Berichten: 34
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: grou (friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 21:31

ik heb nu alweer een hele tijd niet vrij gespronge omdat ik van stal veranderd ben en kareila daardoor erg hyper was.
en durfde ik het niet aan.
En dat met die gladde bak...
Toch proberen terijden?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:34

ik maak altijd 2 hindernissen opd e lange zijde van de hoefslag en een paal er scheef tegenaan, en de longeerzweep erbij.

2e probleem: zelf hebben we naast de bak met de kraan een geultje gegraven naar de sloot, zodat het water weg kon lopen en de bak weer bruikbaar is

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:35

ik zou wel rijden, stappen, draven maar niet galoperen (behalve als je haar zeeeeeer traag kan laten galopperen) wegens uitglijdings gevaar, als ze te heet is door te draven kun je nog altijd een tijdje staplessen doen he, beetje wijken, laten binnen buitestelling doen, es spelletjes doen, enz....

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:44

ben blij dat wij een eb en vloed bak hebben ( en ook nog eens 2 binnenbakken Haha! verwend he?! haha ) maar inderdaad een of meerdere geultjes graven lijkt mij de handigste oplossing, als het echt zo glas is zou ik zeker rustig aan doen met rijden