een meisje werd de dood ingejaagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

een meisje werd de dood ingejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 17:17

Eindelijk, een nieuw schooljaar, met gemengde gevoelens stapte ik de deur uit.
Ik wist dat het een goede school zou zijn, dat is toch de slogan? ‚school voor iedereen!!’
Dus ook voor brillekoppen en kikkerhoofden? Ook voor lelijke mensen.Och ik wist het niet, het is overal het zelfde. Met een bang hart stapte ik de gymzaal binnen, hopend op een goed schooljaar.Ik zette me waar niemand me zag.. Eenmaal dat de directeur zijn speech begonnen was , ging alle aandacht naar de directeur, dus ook nu hoefde ik niet te vrezen dat ze me zagen. Maar toen gebeurde het, we moesten een voor een rechtstaan als we onze namen hoorden.’Eline Parelhoen’ jeetje, alleen, al mijn domme achternaam liet een lachsalvo weerklinken in de turzaal. Bang stond ik op. Alle ogen waren op mij gericht , ik had het gevoel dat mijn hart uit mijn borstkas ging kloppen. ‚het is goed, Eline, je mag terug gaan zitten’.Dit was vernedering 1 ,een van de vele die nog moesten volgen.
Toen iedereen zijn naam gehoord had, en iedereen rechtgestaan had , werden de klassen ingedeeld. Ik zat-ja je raad het al- in een klas met allemaal „coole“ mensen, of dat dachten ze.
Onze klastitularis, mr.Claude gaf ons onze plaatsen. Ik zat alleen achteraan omdat ik het zo wou.Niemand moest zien wie ik was , ik die domme brillekop met haar kikkerhoofd.
Maar toch, ik besefte dat ik moest contact zoeken, omdat ik anders WEER zes jaar alleen ging staan.zes lange jaren.
In de speeltijd zonderde ik me af, ik wist dat ik niet anders kon ,ik had niemand waar ik bij kon staan.Toen de bel ging, ging ik op zoek naar mijn schooltas ‚waar had ik die nu ook alweer gelaten?’ Hoe hard ik ook zocht ik vond hem niet.het was daar ook allemaal zo nieuw he.Dan maar afwachten tot iedereen binnen was, mijn klas zou ik toch niet vinden.Daar lag hij , eindelijk ik liep naar mijn schooltas en ... hij was gescheurd en kapotgeknipt,maar mijn boeken zaten er nog in.Ik snapte er niets van. Maarja, dat kan iedereen overkomen, dacht ik zo bij mezelf.Dus nam ik wat er overbleef van mijn tas bijeen en zocht naar de klassenindeling.Mijn klas ... Lokaal 2.15 ...was dat niet helemaal boven.Gehaast rende ik de trap op.Met een rode kop kwam ik de klas binnen,zonder om te kijken ging ik helemaal achteraan in de klas zitten.Gelukkig vroeg de leerkracht niets.Ik keek op mijn uurwerk . 11.15 Nog een uur en ik mocht eten.

Ik zocht mijn plaats in de eetzaal, maar omdat je toch mocht kiezen ging ik bij Lara zitten, een meisje die er toch nog redelijk vriendelijk uitzag.Ik haalde mijn boterhammen uit en begon vol smaak te eten.Ik vond het al vreemd dat iedereen naar me zat te staren, maar dat zal wel naar mijn brillekop geweest zijn. Niet dus, al bij de eerste hap had ik door wat er was. Ik spuwde mijn eten uit en op tafel lag een soort rode vloeistof. Dus daarom hadden ze mijn boekentas gestolen en kapot gemaakt, ze wilden VERF op mijn boterham smeren, en dat ik hen nog gelukt ook.
Verontwaardigd rende ik de eetzaal uit.Mij gingen ze daar nooit meer terugzien.“
ZO , dit was het verhaal van Eline,een meisje die de dood ingepest werd. Nog diezelfde dag sprong ze onder de trein. Haar begrafenis was sober, met weinig mensen.
Weer een brillekop minder? Neen, weer een mens met een eigen mening minder.Er zijn nog duizenden mensen die hetzelfde meemaken als Eline.Waarom wordt er niets aan gedaan?

Mag ik jullie mening vragen?
(de andere versie staat bij mening aub)
gelukkig is dit maar een verzonnen verhaal..

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:23

Jeetje........... het is echt een heel werkelijk verhaal, eentje waarvan je kippenvel krijgt.

Verschrikkelijk, omdat je weet dat dit soort dingen gebeuren, dat er mensen zijn die zo getreiterd worden en die geen andere uitweg meer weten.

Heel erg goed geschreven!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:29

verschrikkelijk dat die dingen gebeuren.. ik heb ook een gedichtje over zoiets in m'n engelse boek staan, zal ik binnenkort eens overtypen..

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:33

ik heb ook het kippenvel op mijn armen staan... het komt me zo bekend voor.
ik ben zelf ook jarenlang gepest, sloot mezelf in de pauzes op in het toilet.
sinds een halfjaar ben ik erg veranderd en ik zit nu weer op school (had heel erg veel gespijbeld), dit is de 1e school waar ik me thuis voel en waar ik met plezier heen ga. gelukkig wordt hier ook niemand gepest.
stiekem worden die mensen ook ouder en wijzer.

ik vind het idioot dat er nog zoveel gepest wordt. mensen weten niet eens wat ze ermee aanrichten. zo ook in dit verhaal

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:43

Jeetje wat een verhaal.. Heel mooi, maar verschrikkelijk om te weten dat dit soort dingen ook echt gebeuren Verdrietig Heb je dit zelf geschreven?

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 18:02

ja ik heb het zelf geschreven
het is voor een wedstrijd + voor school
ik weet gewoon niet welke ik moet kiezen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:11

Ik vond de eerste die je geplaatst hebt beter... einde is beter geschreven van het vorige... ik vind hier het einde zo een beetje 'slordig' afgewerkt... Goed verhaal, maar het einde schort dus imo iets aan...

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:20

ik vindt het echt vreselijk dat er zulke dingen gebeuren.
ook al is dit verhaal niet echt; in werkelijheid speelt dit zich heel vaak af.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:23

Jeetje, wat een verhaal.
Nou mijn antwoord op jou vraag: Er wordt niks aan gedaan, omdat er niks aan gedaan kan worden, doordat het mensen vaak niet opvalt, of omdat ze zich er liever niet mee bemoeien.
Ik ben eerlijk, als ik zie dat een jongen in elkaar wordt geslagen door een groep mensen, dan ga ik er niks van zeggen, omdat ik bang ben dat ik zelf ook een knal zal krijgen. Ik zou dan wel de politie bellen, maar zelf echt ingrijpen niet nee.
Zo is het ook bij mensen, denk ik, die het wel opvallen dat iemand gepest wordt. Liever niet mee bemoeien, omdat zij dan ook gepest zouden worden.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:49

heel mooi geschreven, en klinkt inderdaad erg bekend. (jongen op mijn oude school heeft zich aantal jaar geleden opgehangen)
Ik ga zélf voor de klas, studeer voor Engels, en ik wil dit echt nooit meemaken!!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:53

nog even dit: ik vind dit verhaal mooier, misschein omdat mensen zich dan beter gaan realiseren dat pesten dit als gevolg kan hebben. misschien worden ze dan minder wreed...

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:02

Ik vind het mooi geschreven...alleen ik denk dat het wat langer had mogen zijn Scheve mond Misschien was het de bedoeling dat het een beetje kort moest zijn ik weet het niet...
Maar wel mooi Lachen

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 19:37

neen het mocht niet langer zijn, ik zit al over de limit

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:46

Mooi verhaal zeg!! En tja ik vind het echt sneu zulk soort ruzie's Verdrietig

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:48

Tsjah ... Mensen komen er altijd veel te laat achter wat ze aanrichten ...

pmarena

Berichten: 48089
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:00

Het is leuk geschreven , je gaat er lekker in mee als je het leest Lachen

Alleen het eind vind ik zo abrupt , in dat verhaal zit je in dat meisje zeg maar , en ze komt niet over alsof ze dan ineens onder een trein gaat springen....daar moet bij haar wel meer voor gebeuren dan dat...dat gevoel had ik hoor , dat ze toch echt niet ZO wanhopig was Lachen

Maarja zo las ik het hoor ,
alsof er ineens een eind aan moest komen dus dan maar die trein.....

Je schrijft wel erg leuk , je had mij al helemaal mee in dat verhaaltje Lachen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:02

Word zelf soms ook gepest, omdat ik puistjes heb (ken 1000 cremedingen op me gezicht smeren, niets helpt) en mijn haar waardeloos is, en ik vaak zwart draag.
Ik trek me er zelf niet veel van aan, want ze weten dat ze een grote bek terug kunnen krijgen, maar heb 8 jaar met een meisje in de klas gezeten, Anita, en die werd echt elke dag gepest, omdat ze "vlooien" zou hebben.
Ze is nu naar een andere school, waar ze niet meer word gepest, waar ik heel blij mee ben...
Ook een meisje oud mijn oude klas heeft ook, omdat ze zo werd gepest, in zichzelf zitten snijden...
Pesten blijft altijd, hoe goed de schoolregels ook zijn...maar de meeste pestkoppen weten niet dat sommige mensen daar de rest van hun leven onzeker over blijven, of idd zichzelf voor de trein kunnen gooien....
Van mij mogen de pestkoppen de rest van hun leven zich schuldig blijven voelen!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:16

Hydra schreef:
ja ik heb het zelf geschreven
het is voor een wedstrijd + voor school
ik weet gewoon niet welke ik moet kiezen


De ander heb ik niet gelezen, maar deze doet nog wat onaf aan...
Misschien omdat er weinig voorgeschiedenis/details/personage uitdiepen- is, of omdat het nog net niet duidelijk genoeg pakkend is.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:29

Wat verschrikkelijk! Jemig, ik sta hier met strakke ogen en kippenvel toe te kijken! Wat verschrikkelijk! En hoe dan ook uiterlijk moet niet op gekeurd worden, die meid had een vast een heel erg goed hart. Zo iets moois de dood in gejaagd. Verschrikkelijk.pff ik blijf het zeggen! Heel veel sterkte met die verlies, en hopelijk voelen die pestkoppen zich ontzettend beroerd dat ze er zelf ook onder springen! Echt iets wat ze zouden verdienen!

Heel veel sterkte!! Ook haar familie!

Ach gut

Liefs BounceBabe

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:31

het is misschien een verzonnen verhaal, maar het is wel een basis van al die pesterijen! Verschrikkelijk hoor! Worden gepest is altijd verschrikkelijk maar als het tot zoiets word geleden! tja:S Geen woorden voor!

Groetjes BounceBabe

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 20:39

Ja, BounceBabe, ik dacht ff dat je dacht dat het echtgebeurd was

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:49

ja ik d8 dat ook haha, maar toen later las ik het nog ff over en toen zag ik dat zinnetje staan, dit was een verzonnen verhaal:S oops:S Maja het blijft erg natuurlijk!

groetjes!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:55

LiSSy schreef:
ik heb ook het kippenvel op mijn armen staan... het komt me zo bekend voor.
ik ben zelf ook jarenlang gepest, sloot mezelf in de pauzes op in het toilet.
sinds een halfjaar ben ik erg veranderd en ik zit nu weer op school (had heel erg veel gespijbeld), dit is de 1e school waar ik me thuis voel en waar ik met plezier heen ga. gelukkig wordt hier ook niemand gepest.
stiekem worden die mensen ook ouder en wijzer.

ik vind het idioot dat er nog zoveel gepest wordt. mensen weten niet eens wat ze ermee aanrichten. zo ook in dit verhaal


als je maar weet dat je mij altijd nog hebt!!!!

Ik ben zelf ook jarenlang gepest. En helaas... ik heb ditzelfde verhaal meegemaakt. Naja, soortgelijk. Ook n grietje dat zelfmoord heeft gepleegd Verdrietig

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:50

Jammer genoeg word er veel te vaak gepest. En op iedere school en in iedere klas gebeurt het. Ook ik ben gepest, op de basisschool. Toen ik naar de middelbare school ging heb ik bewust gekozen voor de school waar ik me prettig voelde en waar weinig mensen van mijn basisschool heen gingen. Ik ben naar die school gegaan met een houding van, mij krijgen ze niet!! En het hielp. Ik ben bijna nooit meer gepest, ik leerde daar van me af bijten, ik leerde hoe ik 'normaal' met anderen om kon gaan, dat ik niet iedereen hoefde te wantrouwen.

Nu (ik ben nu 20) ben ik er helemaal overheen, ik ben bijdehand, stel me zelfverzekerd op (ben het niet altijd) en kan mensen vertrouwen. Jammer genoeg loopt het niet altijd zo af, maar al te vaak hoor je dat er iets gebeurd zoals in dit verhaal en dan de omgeving: "Ik had nooit gedacht dat het zo erg was" "Dit was niet de bedoeling". Ik geloof dat allemaal graag, maar laten we ons allemaal eens bedenken wat pesten voor impact kan hebben. Misschien dat men zich dan eens bewust word van dit probleem dat blijkbaar zo in de maatschappij geintegreerd is dat we het niet meer uit kunnen roeien.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:00

Wow, wat een verhaal, goed geschreven! Misschien een leuk idee (naja, leuk...) om het voor Bokt nog wat verder uit te werken.

Heb het helaas ook zelf meegemaakt, niet zo erg dat ik uiteindelijk voor de trein ben gesprongen ofzo, anders zat ik hier natuurlijk niet. Maar ik ben vanaf groep 6 tm ver in de 3e van de middelbare gepest, en dan goed gepest. Ik was doodsbang voor die mensen, zowel van school als van de jazzgroep waar ik bij was, want die pestten me even hard. Ik was het onzekere meisje, straalde arrogantie uit door mijn onzekerheid en ze bleven me maar pakken. Met woorden, maar ook met schoppen en slaan. Op de middelbare heb ik nu helemaal mijn draai gevonde, ik ben naar de mentor toegestapt en het pesten is opgehouden. Ik heb nu een geweldige groep vrienden die me nemen om wie ik ben en wordt niet meer gepest op school.

Maar zodra ik mensen van de basisschool of van de jazzgroep tegenkom sla ik dicht, ben ik weer het onzekere meisje van toen. En dat weten ze, en ze pakken me er nog steeds op. Niet meer zo erg als toen, maar door alleen maar tegen me te praten voel ik me al minderwaardig, zeker als er dan van die rotopmerkingen uitkomen, of juist geslijm, even erg. Het doet me niet meer zo veel als vroeger, maar het is wel zo erg dat ik niet meer terug durf te gaan naar de vereniging waar ik danste, uit angst ze weer tegen te komen....