patellafixatie (dat ws de slepende hoef)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

patellafixatie (dat ws de slepende hoef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 19:41

nou die slepende hoef bleek dus patellafixatie te zijn oftewel haar knie schiet soms op slot.
Gelukkig is het niet (heel)erg ze is nu anders bekapt en moet t betergaan.
Weet iemand of je nu beter wel beweging(aan de hand stappen) kan geven of juist niet?

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:47

Hallo, mijn paardje 4 jr. heeft hetzelfde aan 1 achterbeen en je moet hem juist beweging geven (de spieren en banden moeten sterker worden) longeren en balkjes lopen (over zijn rug laten lopen) is erg goed. Tevens kan de hoefsmid hem binnendoor bekappen. Wanner heeft ze het als je haar net uit stal haalt of ook tijdens het rijden. Bij mijn paard heeft het ook temaken met de beweging die hij krijgt. Als hij een dag rust heeft gehad schiet zijn knie geheid op slot de volgende dag (of paar keer) dus trainen trainen en nog eens trainen.

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 19:51

hoi nou make my day is nog maar 1 jaar en 4 maanden dusmeer als wandelen over de weg zit er nog niet in (helaas)
maar dat kan dan ook al helpen toch?

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 12:37

rust roest. Bewegen dus.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 15:47

Juist door paarden stil te zetten krijg je vaak dit soort problemen. Het beste is zoveel mogelijk laten bewegen zodat de spieren sterk kunnen worden en alles beter op zijn plekkie blijft zitten

Nappie van mij heeft dit ook gehad, na een lange tijd stilstaan vanwege een blessure, ik ben me toen helemaal een hoedje geschrokken want hij bleef hierdoor niet meer overeind staan, maar met goed beslag waaronder een wigje is het helemaal weer in orde gekomen en heeft hij er nooit meer last van gehad!