onderweg paard met dek scheef-recht leggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

onderweg paard met dek scheef-recht leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 19:35

hallo,
ik reed vandaag in mn kevertje rond en zag onderweg in een bak bij een huis een paard staan waarvan het deken scheef zat, nog wel om de nek maar verder langs de benen op de grond.
ik heb zitten twijfelen op ik terug moest gaan om het deken recht te leggen, als het mijn paarden waren had ik ook graag dat iemand dat gedaan had, maar ik durfde toch niet zomaar bij dat paard de bak binnen te stappen. (dna had ik natuurlijk wle eerst bij het huis aangebeld)
ik zat zo te twijfelen en voor ik het wist was ik al thuis, en heb het dus niet gedaan.
wat hadden jullie gedaan?

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:42

ik zou aan gebeld hebben, en dat even gemeld hebben, en als er niemand open deed, dan het dek bij het paard gaan recht hangen, maar wel een briefje aan de deur hangen, met de melding erop wat je juist bij het paard gedaan hebt, en je naam ofzo eronder schrijven. denk ik, maar als ik in die situaztie had gezten zou ik misschien ok doorgerede hebben, ik weet het eigenlijk niet

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:46

ligt eraan.
als het een wei is ofzo en paard staat bij het hek en ik kan er zo ff in dan denk ik wel maar als ik echt het terrein op moet dan niet.
paard gaat er ook niet dood van Tong uitsteken

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:04

nee, maar wat als het paard erin verschrikt geraakt, in paniek slaat en zen benen breekt?( da,n gaat hij niet dood aan de deken, maar aan een spuitje denk je nu:D)
nuja on-topic weer!!!
greetz kim

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:32

Als ik heel eerlijk ben: Alleen als het het paard van een bekende is of als ie in paniek is. Anders... Pech gehad. (hard he)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:34

ff aanbellen
Maar nooit zel doen.
Bij ons op stal staat er toevallig 1 waarbij je dat met heel veel rust moet doen en dan nog moet je geen man of totale vreemde zijn, of dat paard slaat je tegen je bek.
Ik vind het dus bij een vreemd paard te riskant.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:36

Sowieso ben ik er niet van gecharmeerd als iemand mijn wei inloopt. Alleen als bv het been verstrikt zit en je kunt geen eigenaar vinden zou ik het doen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:40

ik zou het nooit zelf doen maar aanbellen,je kent het paard niet,en mensen kunnen er snel genoeg kwaad om worden,ook al bedoelde je het goed.
als het bij mijn paard was zou ik het ook fijner vinden als ze aanbelde,dan als ze zelf in de wei ingingen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 20:43

en als ze/jij niet thuis bent?
stel dat het paard van mij schrikt en verder verstrikt raakt in het deken en de benen breekt, en de eigenaar stapt net naar buiten.......dan heb je ook een probleem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:47

zeker ik zou het dek goed gaan liggen, als ze het bij jou paard doen zou je ook blij zijn als je ellende kan voorkomen, stel je voor wat er allemaal mis kan gaan, bij mijn paard zat het dek vandaag ook niet op de plek waar het hoort te zitten en was het gescheurd, gelukkig is er niks gebeurd, maar ik zou het wel warderen als er ellende werd voorkomen, ik zou wel eerst even aanbellen, paarden mensen hebben toch een speciale band hoor, moet kunnen!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:53

missnynke schreef:
en als ze/jij niet thuis bent?
stel dat het paard van mij schrikt en verder verstrikt raakt in het deken en de benen breekt, en de eigenaar stapt net naar buiten.......dan heb je ook een probleem!


precies dat is wat ik bedoel Knipoog
en dadelijk wil je de deken net goed leggen,en de eigenaar komt naar buiten,lijkt het alsof je de deken eraf aan het halen bent Haha!
gewoon niet aankomen,maar aanbellen,en anders bij de buren bellen Lachen

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:56

Lastige situatie aan de ene kant wil je dat paard helpen en aan de andere kant kan der ineens een boze eigenaar naast je staan.,.... Denk dat ik ook aan zou bellen en als ze er niet zijn het dek rechtleggen... Misschien een notitie achter laten maar dat betwijfel ik

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:08

Als ik ergens langsrijd bij mensen die ik niet ken dan niet, als ie heel scheef hangt en hij kan er in verstrikt raken dan bel ik wel even aan ja!
Als er een paard bij Nico in de wei staat waarvan zn deken aan de onderkant hangt leg ik hem altijd wel recht Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:34

Ik zou NOOIT bij een vreemd paard het dek goed leggen
Te veel randdebiel paarden gezien die nogal onvoorspelbaar reageerden op het dek.
Ik heb liever dat het paard een been breekt dan ik...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:53

Sjuimpje schreef:
Ik zou NOOIT bij een vreemd paard het dek goed leggen
Te veel randdebiel paarden gezien die nogal onvoorspelbaar reageerden op het dek.
Ik heb liever dat het paard een been breekt dan ik...

Precies! Ik zou als ik er langs fiets aanbellen ofzo, en anders doorrijden, maar bij een paard wat ik niet ken ga ik niet even een dekken rechtsjorren.