goede boekenschrijver?/ster?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

goede boekenschrijver?/ster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:42

wie heeft er nog tips voor mij van het lezen van goede boeken?
Dus boeken die je in een adem uitleest, ik sta heel vaak te dubben in de bieb eb weet ik niet welk boek ik mee moet nemen, Nicci french heb ik al!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:54

de garnalenpelster van nilgün yerli vind ik zelf een geweldig boek!

De passievrucht van karel galstra van loon is ook mooi.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:19

Tess Gerritsen (Amerikaanse schrijfster al zou je het aan de naam niet zeggen... Haha! als je op google onder haar naam zoekt vind je beschrijvingen van haar boeken. Ik heb de chirurg en de leerling werkelijk in 1 adem uitgelezen), Kristin Hannah (ook ff googlen, geweldige schrijfster, vanaf de 1e regel voel ik al een band met haar personages) en verder houd ik ook van Joy Fielding, Dean Koontz, Luanne Rice, Freya North, Marian Keyes (super! voor de vrouwen van mijn leeftijd echt ge-wel-dig! ik kan me zo vinden in de personages die met weemoed terug denken aan de tijd -jaren 80- waarin hun kamers beghangen waren met Duran Duran posters en dat roze beenwarmers en blauwe ogenschaduw in de mode waren... Haha! ), Alison Pearson (werkende moeders; koop "I don't know how she does it"!!! Brilliant! )... en als ik dan nog even door mag gaan... Jill Mansell (geknip voor Miranda vond ik iig erg leuk), Wendy Holden... tsja, ik ben boeken verslaafd... maar goed, mijn collectie Tess Gerritsen (spannend! de 2 genoemde titels gaan over de 'jacht' op een seriemoordenaar... ik kreeg gewoon kippevel tijdens het lezen) en Kristin Hannah ga ik iig compleet maken... en de rest eigenlijk ook wel... maar goed, ik lees een boek van 450 blz. in een avondje uit... Knipoog

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:22

Alles van Ruth Rendell, en Elisabeth george

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:33

Maeve Binchy, John Grisham, James Herbert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:26

he bedankt voor jullie tips, ik ga volgende week meteen aal de slag ermee ik heb net een lading boeken gehaald, waarondere Viginia Andrews, moet je voor in de stemming zijn, het verloop van het verhaal vindt ik vaak wel goed, alle puzzelstukjes van familie tragedies vallen in elkaar, alleen vindt ik het soms een beetje dramatisch en deprimerend...
zelf lees ik ook graag Konsaliks..
He en bedankt voor de tip van de jaren 80 ben er zelf ook een van dat bouwjaar!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:50

Dick Francis...en nog gerelateerd aan paarden ook!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:20

Alles van Terry Pratchett. Als je van een geniaal soort humor-fantasy verhalen houd tenminste. Een absolute aanrader.

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:40

Pratchettt vind ik weer totaal niet grappig, nou ja ik kon niet door de eerste hoofdtukken van zijn eerste boek komen. Toen ben ik er maar mee gekaopt Knipoog Dat doe ik trouwens niet vaak. Ik vind Robin Hobb een buitengewone goede schrijfster, ook Feist, Goodkind, Maryson, en M.Z. Bradley. Ehm dit is wel allemaal fantasy. Buiten fantasy weet ik niet heel erg veel.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:55

Ah, maar je moet even aan de stijl wennen, dus het eerste hoofdstuk valt inderdaad niet mee. Als je eenmaal gewent bent is hij fantastisch. (hoewel de vertalingen wat tegenvallen als je eenmaal de Engelse versies hebt gelezen..)

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:23

Ik vind bv David Morrell heel erg goed. Spannend en in een adem uit te lezen.. heerlijk.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:25

Ik vind Feist ook erg goed Lachen
Tolkien ook Lachen
En veel meer Fantasy.

Maar het maakt wel veel uit welk genre je zelf het liefst leest Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:27

he bedankt allemaal voor de tips ik heb iig een flink lijstje daar ben ik echt heel erg blij mee want ik had er zon moeite mee een goed boek te vinden, er staan geen sterren op net als in de videotheek...en sommige boeken kunnen zo tegenvallen!
Eb dan ben je op de helft van een boek en denk je...waar gaat het eigenlijk over...zo saai en langdradig nee niks voor mij!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:25

nooit meer slapen -willem frederik hermans
een hart van steen - renate dorrestein
het lazeruskind - schrijver weet ik niet
vals licht - joost zwagerman
Het zijn heel verschillende boeken, maar boeken die ik erg goed te lezen vond en het spijtig vond toen ze uit waren.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:39

De boeken van Heartland van Lauren Brooke.
zijn tot nu toe zes delen, en kan niet w88 tot er nog meer komen, zijn echt topboeken:
deel1: Alleen verder
deel2: Na de storm
deel3: Een nieuwe kans
deel4: Kiezen
deel5: Tweestrijd
deel6: Doorbraak
Gaat oa over paarden en het genezen van hun door geduld en vertrouwen en met kruidenpapjes enzo, lijkt nu net of dat vand ie boeken zijn voor kleine kinderen, maar zijn echt boeken met niveau, alleen heb ik tijdens het eerste boek zelfs zitten huilen, zo zielig is het eerste deel! En word niet zo vaak emotioneel hoor!!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 15:09

Robert Jordan
Het rad des tijds(12 delen geloof ik, het eerste noemt Het oog van de wereld).
Dat vind ik persoonlijk heel goede boeken, ik ben nog maar in het 3e bezig, mijn broer is al aan de 7e en Bart(BartVB) leest deze boeken ook voor zover ik weet.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 18:06

De boeken van Diana Gabaldon zijn erg goed, als je er van houdt! Gaat over een vrouw in Schotland die op een of andere manier teruggaat in de tijd als ze door een gespleten steen loopt en terechtkomt in 1740 (ong). Erg spannend en bovendien grappig door haar botte opmerkingen EN er komt een mooie schot in voor! Ze zijn erg dik, dus ze houden je een paar dagen bezig en het vijfde deel is net een paar dagen uit! Deel 1 heet De Reiziger. Lachen

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:06

Wind schreef:
De boeken van Diana Gabaldon zijn erg goed, als je er van houdt! Gaat over een vrouw in Schotland die op een of andere manier teruggaat in de tijd als ze door een gespleten steen loopt en terechtkomt in 1740 (ong). Erg spannend en bovendien grappig door haar botte opmerkingen EN er komt een mooie schot in voor! Ze zijn erg dik, dus ze houden je een paar dagen bezig en het vijfde deel is net een paar dagen uit! Deel 1 heet De Reiziger. Lachen


Deze heb ik ook gelezen maar ik kon niet meer op haar naam komen.... HELEMAAL TEGEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik had deel 1 uit en was net met deel 2 begonnen toen ik een burn-out kreeg. Ik kon dus ook niet meer lezen..... dat was te vermoeiend.
Deel 2 heeft 3 maanden naast me op de bank gelegen en pas in januari heb ik het kunnen pakken en beetje voor beetje uitgelezen.....

De mooiste boeken die ik tot nu toe heb gelezen en met een mooie herinnering... want toen ging ik weer stap voor stap vooruit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:34

momenteel heb ik een Nicci French ben ik ook behoorlijk verslingert aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:36

ook een goede hollandse schrijver, zonder dat ie stoffig is...rene Appel!