Wie verzorgt ook een (paar) EZEL(s)???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Wie verzorgt ook een (paar) EZEL(s)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 09:30

Ik verzorg samen met een vriendin 3 ezeltjes. Ik ben wel benieuwd wie nog meer een ezel te verzorgen heeft.

Afbeelding

Dit zijn dus Tim, Ka en Flap

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:31

Hey wat leuk, een Ka. Haha!

Kijk voor ezeltjes eens in het profiel van Assie. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:32

Bij Gerbenfroh staan twee ezeltjes in de buurt.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:40

Ik verzorg geen ezeltjes, maar ik vind ze wel heel schattig vooral Flap wat een kjoetie

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:21

echt schattig Lovers
ik vind ezeltjes ook zow lief

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:26

heyy wat leuk!!
ik heb vroeger ook twee verzorgezels gehad!!
caesar en cleopatra (nee niet lachen !! Boos! )
was echt kei leuk om te doen en caesar heb ik zelfs helemaal ingereden (ik was toen een jaar of 10 )
ik had van iemand een oud bitje gehad (nog net bruikbaar) en ik had allemaal strotouwtjes gevlochten en daarvan een hoofdstelletje gemaakt! en zo heb ik m ingereden en er zelfs mee gesprongen !!! whaha en die ezel was zo slim....er was bij hun in de wei een boom met een lange lage tak waar ze hun rug altijd aan schuurden...en je raad het al, op een gegeven moment naait dat beest eruit en rent dus kei hard onder die tak van die boom door kadushhhh daar hing bregje met allemaal schaafwonden aan die boomtak * au*

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:01

aaah lief!!
Leuke beestjes zijn het he? wij hebben er altijd 2 gehad, maar die hebben we moeten verkopen omdat ik er vrij groot voor was en starlight had gekregen Huilen vind ik nog steeds heel erg.
Maar die had ik ook zelf ingereden, binnenkort staan weer foto's in mn profiel, die zijn er mee gekapt Scheve mond
Maar superleuk, het zijn echt superbeestjes Lovers

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:47

He, dat is even leuk! Ik loop op dit moment stage bij stichting de ezelsocieteit in Zeist, dus ik heb nu elke dag wel 13 van die lieve beestjes om me heen!

Ze zijn heel intelligent en heel veelzijdig in gebruik. Ik heb er ook al op 1 gereden en aangespannen gereden. Vooral dat laatste is erg gaaf!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:28

Schattig Haha! Een vriendin van mij verzorgde de ezeltjes op de kinderboerderij... Tong uitsteken Maar nu heeft ze verzorgpaarden en eigen paarden, dus daar heeft ze geen tijd meer voor.

chera
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:42

Ja ezels zijn wat dat betreft stukken leuker dan paarden, ze zijn zo slim.
Ik heb zelf een ezeltje (Bella) van net geen meter hoog, wat die allemaal al niet voor elkaar gekregen heeft, daar sta je van te kijken.

Vinessa; heb jij Lot nog meegemaakt? ik vraag me af hoe ze haar laatste maanden heeft meegemaakt.

Grtz Chera

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:44

Ik ben helemaal verliefd op ezels. Als ik later groot ben dan wil ik een huis met een stuk grond (nee niet voor een paard) om een koppel ezels te houden. ik vind het werkelijk waar geweldige dieren

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:47

Ezels lief Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:44

chera schreef:
Ja ezels zijn wat dat betreft stukken leuker dan paarden, ze zijn zo slim.

Grtz Chera


Boos! Nietwaar ( Haha! )

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:59

Echt grappig die ezels!!!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:29

Wij hebben 3 ezeltjes en 1 logeetje, die blijft bij ons tot ze geveulend heeft, dan hebben we dus 3 veulens en 4 volwassen diertjes Haha!

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:07

Ja...
Ikke verzorg ook, smaen met mijn zusje, 2 ezeltjes...
Een grijsje Pjotr die ik altijd doe en een bruitnje erik die mijn zusje altijd doet!!!
Ik vind ezeltjes echt geweldig, echte KNUFFELbeesten net als paardjes natuurlijk!!!
Wat doe jij trouwens allemaal met je ezeltjes, alleen poetsen of oo weleens iets anders?
Ben benieuwt...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:16

ilsjuh schreef:
Wat doe jij trouwens allemaal met je ezeltjes, alleen poetsen of oo weleens iets anders?
Ben benieuwt...


ik reed er altijd op, ja ook borstelen enzo natuurlijk.
Hier in best woont een man en die heeft 2 ezeltjes voor het karretje staan Haha!
echt knap, ik kwam met roosje en sara niet eens voorbij de buren Clown

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:35

ik verzorg geen ezels, maar HEB een muilezeltje, en het is heel wat anders dan een paard; dat kan ik je verzekeren!

KOPPIG!!!! (maar ze zijn toch wel lief als het erpop aankomt! Lovers )

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 19:01

ilsjuh schreef:
Wat doe jij trouwens allemaal met je ezeltjes, alleen poetsen of oo weleens iets anders?
Ben benieuwt...


Ik knuffel altijd lekker veel met Flap.. die is helemaal gek op aandacht! Hij zou zeker niet zonder kunnen. Ook poetsen we ze allemaal (bij Tim is het meer een poging tot omdat hij heel erg bang is.. maar we winnen al steeds meer vertrouwen van hem OK dan! )
We zijn ze nu aan het leren om aan de hand te lopen.. dat kunnen ze namelijk niet. Ze kunnen eigenlijk nog nix..

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:03

ik verzorg geen ezels, maar ik vin ze echt lief!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:47

ik heb op vakantie buiten gereden op een ezel van de camping.
ze hadden daar allemaal paarden en ook 3 volwassen ezels en 2 veulentjes van een paar weken.
ik was met 2 andere meisjes en die veulentjes rende mee...echt zo schattig Haha!
ik zal wel kijken of ik een foto kan vinden van ze Lachen

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:08

Jaaaahhh... Ezels zijn supercool!!!
Ik heb jarenlang met twee vriendinnen voor een ezeltje gezorgd!
Linda heette ze, en wat een lol hebben we met haar gehad! We reden haar onder het zadel en aangespannen, als ze niet ging liggen (welja gewoon met tuig en wagentje en al) of ons eraf bokte... Springen en keihard galopperen (alleen terug naar huis, van stal af was ze niet vooruit te branden) kon ze ook errug goed... Om van ontsnappen maar niet te spreken! Haha!
We gingen ook altijd met de club mee naar Ezeltjesdag in Nuenen en Tilburg, en naar de Dierendagen in de Brabanthallen, maar het klikte nooit zo tussen ons en de rest van de club haha...
Ezels zijn superslim (echt waar, slimmer dan paarden, maar paarden kunnen weer beter onthouden Schijnheilig ) en euh, niet zo werklustig als paarden... Je moet er wel een speciale instelling voor hebben vind ik.
De verzorging is grotendeels hetzelfde maar ezels zijn echt helemaal anders dan paarden! Ik vind ze nog steeds superleuk en als ik later veel geld heb, wie weet komt er dan nog eens een tweespannetje haha... *LOL*

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:45

crossmonster schreef:
heyy wat leuk!!
ik heb vroeger ook twee verzorgezels gehad!!
caesar en cleopatra (nee niet lachen !! Boos! )
was echt kei leuk om te doen en caesar heb ik zelfs helemaal ingereden (ik was toen een jaar of 10 )
ik had van iemand een oud bitje gehad (nog net bruikbaar) en ik had allemaal strotouwtjes gevlochten en daarvan een hoofdstelletje gemaakt! en zo heb ik m ingereden en er zelfs mee gesprongen !!! whaha en die ezel was zo slim....er was bij hun in de wei een boom met een lange lage tak waar ze hun rug altijd aan schuurden...en je raad het al, op een gegeven moment naait dat beest eruit en rent dus kei hard onder die tak van die boom door kadushhhh daar hing bregje met allemaal schaafwonden aan die boomtak * au*

Hihi, leuke namen Lachen

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 20:00

chera schreef:
Vinessa; heb jij Lot nog meegemaakt? ik vraag me af hoe ze haar laatste maanden heeft meegemaakt.

Grtz Chera


Nee, want toen was ik er nog niet. Ik weet alleen dat ze haar heerlijk hebben verwend en dat ze een fijne laatste periode van der leven heeft gehad.

Ben je ook wel eens op de Soos geweest of kom je er nog wel eens? Ik ben er nog tot begin november. Vind het zo jammer dat ik dan al weer weg ga, want ik ga de ezels heeeeeeeeeeeeel erg missen!