Cake maken met croma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Cake maken met croma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 22:51

Laatst vroeg een klant mij of je cake kon maken met blue band..
Ik weet dat het kan met roomboter en margarine, maar ik heb nooit geweten dat het ook met blue band kon.. (blijkbaar ook margarine Clown )
Naja, weer een klant verkeerd voorgelicht(boeiend, ik ben 17, ik mag ontwetend zijn op kookgebied Clown )

Maar mijn vraag, kun je dan ook cake maken met croma?
dat vroeg die man nml daarna

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:22

Met blue band kan dat heel goed natuurlijk, maar niets gaat bij mij voor gewoon boter. Mogelijk is het minder gezond, maar dat is voor wat mij betreft nog steeds open voor discussie Lachen
Croma is braadboter vlg mij. Het zou wel kunnen maar ik zou het een klant niet adviseren. Smeer het eens op een boterham en waarschijnlijk zul je begrijpen wat ik bedoel Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:24

Blue Band kan heel goed Lachen. Dat deed ik ook nog weleens. Croma zou ik niet doen, dat is een stuk zouter.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:28

Getsie, nee, dat zou ik niet eens proberen. Dat is een heel andere botersoort, gemaakt om te bakken/braden en wordt heel snel bruin.

Hou het maar gewoon bij Blue Band.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:37

Wij gebruiken thuis altijd Brio (is nu van Bertolli), dus als iemand daar naar vraagt, geen probleem. Croma lijkt me niet zo handig, maar zeker weten weet ik het niet Lachen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:47

Ja wij doen het ook met Brio of met Roomboter. Ben echt een Brio gebruikster want het vlees bak ik er ook in. Lekker bruin jusje. En ja Wmijn tegenwoodig heet het idd Bertoli.

Albert

Berichten: 5730
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:21

Cake moet gebakken worden met roomboter. Dat geeft er de vette smaak aan.
Margarine is plantaardig en bevat onverzadigde vetzuren. Dat is op zich prima, maar door het bakken veranderen die in verzadigde vetzuren door opname van waterstof uit de omgeving; de suiker en het meel.
Daardoor kan de cake overdreven naar caramel gaan smaken.
Beetje technisch verhaal maar ja...