Witte rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Witte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 08:17

Even nieuwsgierig: wanneer trek jij je witte rijbroek aan? Doe je dat thuis al of verkleed je je op de wedstrijd?

En als je hem thuis aan trekt, wat doe je er dan over aan.
Ik weet het, lekker belangrijk, maar ik vind het toch wel leuk om te weten. Pling

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:19

Ik trek hem thuis aan en doe mijn joggingbroek erover aan Knipoog

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:20

Thuis kleed ik me al helemaal op zijn "wedstrijds". Daaroverheen gaat een prachtige Adidas-trainingsbroek en een flubbertrui. Je kan alleen aan mijn sporen (die zijn dan ook al om) en mijn witte boordje zien dat ik op wedstrijd ga. Oja, en niet te vergeten: Aan mijn knotje. Haha!

Meestal ga ik alleen op wedstrijd, dus is het voor mij erg onpraktisch om op het wedstrijdterrein om te kleden.

Toos paardloos

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:22

Als de paarden thuis staan, trek ik hem op het laatste moment aan, dus net voor de paarden de trailer opgaan. In de winter als ze op de manege staan en ik kan niet eerder op de dag vlechten (dus moet dit vlak voor de wedstrijd doen) dan trek ik er een spijkerbroek overaan. Anders ook gewoon zo. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven met een schone broek te kunnen starten, heb altijd de pech dat ik of ergens tegenaan loop of er een hond op mijn schoot springt.

Ik zou ook wel een willen weten wat jullie in de winter onder je jasje dragen, ik heb altijd een zwart of wit t-shirt aan en dan plasteron erover en klaas is klara

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:22

Thuis, want ik weet zeker dat als ik die pas op wedstrijd aan doe, hij ook al vies wordt bij aan het aantrekken. Scheve mond
En ik doe er meestal niets overheen aan. Als ik op wedstrijd ga, hoef ik nooit lang te wachten. Hooguit lang genoeg voor een bak koffie in de kantine. In de zomer wil ik nog wel eens zo'n hele foute glimmende, strakke strecthbroek over mijn broek heen trekken. Cool

Het enige wat ik in de zomer altijd doe, is een korte broek en gympen meenemen. Vind ik belangrijker om dat niet te vergeten.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:23

Ik heb altijd mijn bloes onder mijn jasje aan, zomer en winter.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:25

beppies schreef:

Ik zou ook wel een willen weten wat jullie in de winter onder je jasje dragen, ik heb altijd een zwart of wit t-shirt aan en dan plasteron erover en klaas is klara


In de winter onder mijn jasje: een BH Haha! , hemd en een wedstrijdblouse+plastron.

Toos paardloos

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:00

Ik trek ook thuis mijn broek en blouse aan. Over mijn broek trek ik dan of een trainingsbroek of een oude spijkerbroek die imiddels te groot is.

In de winter trek ik als het erg koud is een koltruitje aan onder mijn bloes.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:14

Soms trek ik hem thuis al aan en dan een joggingbroek erover.
Maar afgelopen zomer dat het zo warm was nam ik mijn rijbroek mee naar stal en kleede me vlak voor ik weg moest in de kantine om (Ja onze kantiene is zo lekker rustig dat dat kan Haha! )

Ik heb altijd een wit T-shirt onder mijn jasje, als het erg koud is een heel dun wit truitje.
s'Zomers heb ik wel mijn dressuurblouse aan, voor als we evt. in zomertenu mogen starten. In de baan doe ik altijd evengoed mijn jasje aan, maar dan kan ik losrijden in alleen mijn blouse.
Blouse onder pastron vind ik onzin, dus die doe ik 's winters niet aan.

Navragen is beter dan afvragen.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:17

Ik doe m'n witte broek thuis al aan, met een willekeurige broek erover heen (meestal een redelijk oude spijkerbroek, omdat ik die dan vervolgens op stal draag).

Vervolgens ga ik naar stal om mijn paard te vlechten (doe ik niet de dag van tevoren -> dan zitten de vlechten minder mooi Haha! ) en verder klaar te maken voor de wedstrijd.

Vandaar dus ook die broek over mijn witte rijbroek, anders is die inmiddels echt niet meer wit Knipoog

Pas als ik mijn paard van de trailer heb gehaald, nog even borstel erover, opgezadeld etc., doe ik de broek uit, en stijg ik meteen op, om op die manier de meeste kans te houden op een witte broek zonder vlekken!

Na de proef kan het me niet meer schelen hoe vies 'ie wordt, daar is de wasmachine voor... Haha!

Ik heb altijd mijn wedstrijdblouse onder m'n jasje aan en evt. onder de blouse nog een t-shirt, als het koud is. Maar meestal krijg ik het van het rijden met een rijjasje aan, vrij snel warm !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:43

ik doe mijn witte rijbroek ook thuis aan .
ik doe er gewoon een broek overheen.
mijn jasje doe ik wel op de wedstrijd aan

*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:49

Thuis trek ik mijn broek en blouse aan. Natuurlijk doe ik nog wel wat over mijn blouse, maar over mijn broek doe ik eigenlijk nooit wat.

Voor de 'vieze' werkjes op stal heb ik toch mijn grooms Knipoog

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:59

Ik trek mijn broek eigenlijk altijd thuis al aan, het duurt na het wassen namelijk altijd even voor hij weer lekker zit Knipoog

Meestal doe ik er niets overaan. Alleen als ik ga crossen en voor de dressuur cross ga lopen dan doe ik er een oude spijkerbroek overheen(met scheur en eigenlijk net iets te klein om vast te kunnen over mijn rijbroek heen Bloos )
met stiften draaien houd ik mijn broek meestal wel schoon, maar als hij niet meer schoon is is het jammer het gaat om hoe ik rijd en niet om hoe schoon mijn broek is *LOL* (scheelt misschien dat ik alleen nog dressuur op een SGW Haha! )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:43

Ik kleed me bijna altijd om op de wedstrijd.
Soms ook wel thuis, hangt er een beetje van af.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:45

Wie weet, gaat het met mij weer eens gebeuren binnenkort: STARTEN....

Antwoord op jou vraag, ik trek de broek thuis al aan met daarover heen een trainingsbroek. Ik ben nl instaat om de broek te vervuilen als ik die op stal nog moet aantrekken. Dit is voor mij de meest veilige methode. De blouse doe ik ook al aan met een trui erover die makkelijk uit te trekken is. De plastron gaat er pas om vlak voor ik ga laden of als het paard al op de trailer staat.

Goed dat ik er weer aan denk, voor het geval ik toch in Nov het weer ga wagen...

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:41

Ik trek thuis de witte broek en de blouse al aan, met een trainingsbroek en een trui erover, op wedstrijd trek ik dan mijn jasje en mijn laarzen aan en doe ik mijn plastron om! Ik ben dus altijd nog keurig schoon als ik de ring in ga! Haha! Tong uitsteken

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:27

ik doe me thuis altijd aankleden en dan mijn joging broek er over

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:21

Thuis, ik doe er ook een broek overheen.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:33

Als het 'normaal' ( nie te waarm) weer is doe ik hem thuis al aan met een joggings broek er over heen en als het erg warm is doe ik hem pas aan op de wedstrijden.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:58

Thuis kleed ik me om.
Broek erover en klaar!!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:01

Ik doe er altijd een broek overheen aan.
Word ie ook niet vuil.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:16

thuis, en dan maar zorgen dat ik hem wit houd..... trek er geen broek overheen, dat is me teveel moeite

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:21

Ik trek hem thuis altijd al aan. En daarover een spijkerbroek. Anders kan ik me zelf echt niet schoonhouden

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 02:33

Maar hoe krijgen de mensen die geen extra broek aandon over hun witte rijbroek, de kalkoenen in gedraaid (oudoor seizoen natuurlijk Clown ) zonder hun broek vies te maken???
Jesper is toch aardig opgevoed, maar als hij onverwacht wat ziet , bedenkt hij zich niet eerst dat ik mijn witte broek aan heb hoor. Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 07:18

die hebben grooms Tong uitsteken

Ik doe thuis mn witte rijbroek al aan, was net bezig sowieso, en daar overheen een broek, de ene keer een spijkerbroek dan een trainingsbroek.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rubio en 9 bezoekers