Is dit netjes omgaan met mensen???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Is dit netjes omgaan met mensen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 13:42

Goed, neem even het volgende in ogenschouw:
Je krijgt een contract, wegens wat tandartsperikelen verschuift de begindatum en begin je op 1 oktober.

Woensdag, donderdag, vrijdag en maandag ben je aan het werk.
Dinsdag met spoed naar de tandarts en naar de spoedkaakchirurg. Dus... die dag ben je afwezig.
's avonds moet je op je paard rijden. Je plettert eraf en hebt pijn.
Woensdag naar het ziekenhuis. Enkelbanden met scheurtjes, kruisbanden verrekt en een flinke kneuzing.
De woensdag red je het door een vervoersprobleem niet om op het werk te komen nadat je uit het ziekenhuis komt en treinen is door de pijn even geen oplossing. Je gaat thuis wat werk verrichten.

Donderdag ga je 1,5 uur in de trein heen, 1,5 uur weer terug, je werkt de hele dag en verzet een hoop werk.

Vrijdags moet je 's morgens naar het ziekenhuis, de drukzwachtel mag eraf en je wordt na lang overleggen ingetaped. Het ziet er niet goed uit, erg dik. Overleg... breken of niet? Nee, het is te dik, zo kan je het niet in het gips doen. Dus met tape, wat belasten zodat het bloed gaat stromen en de zwelling afneemt. Over 2 weken terug, dan misschien nog een keer tape en anders breken.

Je wordt door je schoonvader naar het werk gebracht. Je barst door al het gedraai en gedoe van de pijn, maar je zit in je proeftijd dus je moet wel gaan. Je komt op het werk en....

Je wordt ontslagen. Dit is niet makkelijk voor hun. Ze rekenen op je en nu ben je nog 2 weken niet echt mobiel. Dus... bedankt en tot ziens!

GVD! Ik ben zo pisnijdig. Dit is overmacht. Ik heb hier zelf ook niet om gevraagd. Ik ga toch naar het werk, ik laat toch zien wat ik wil?

Wat verwachten ze nou in godsnaam van me?

Ik kan niet meer, ik ben kapot.
Het lijkt wel of de mensen die het al moeilijk hebben steeds verder de grond in worden getrapt.

Ik weet het niet meer.... als iemand het weet dan mag hij/zij het zeggen...

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:48

Let´s shake hands.......Ik weet het vandaag nl ook niet meer, maar dat heeft een andere oorzaak, maar daar zal ik verder niet ovr uit wijden.

Balen voor je!! Ik kan niet anders zeggen dan dat je gewoon giga pech hebt zeg!

Even de kant van jouw werkgever bekeken kan ik het nog enigzins snappen. Gezien de huidige arbeidsmarkt kunnen ze zo iemand vinden die geen bezoeken aan tandarts of ziekenhuis heeft gepland. Begrijp me niet verkeerd, want ik leef echt met je mee. Mar zo zitten werkgevers in elkaar!
Daarbij kunnen ze alsnog aanvoeren dat ze geen tijd hebben om je te beoordelen omdat je niet genoeg aan het werk bent geweest.

Ik kan w.s niet echt iets vinden om je op te beuren.......wel kan k je alle sterkte wensen in je zoektocht naar een nieuwe baan. Huil goed uit, geef je er even aan over.

Heel veel sterkte!

Op zoek naar de zon!!!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:51

daar is de proefperiode voor.
Hoe rot het ook is, dit mag als de proeftijd nog niet verstreken is.
Volgens mij is honeybee ook zoiets overkomen in het verleden.
Je bent in 8 dagen 3 dagen afwezig geweest.
Als ik werkgever zou zijn, zou ik ook niet blij zijn.
Of ontslag terecht geweest is, weet ik niet, kan ik niet beoordelen vanaf deze plaats.

Goedgekeurd onderschrift :)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 13:51

Sja, ik had ook thuis kunnen zitten en hier zitten wachten tot mijn enkel het weer zou doen.
Ze hebben er verder geen last van. Wil de dagen in het ziekenhuis wel opnemen als vrije dagen, heb voorgesteld om een maand langer proeftijd te nemen zodat ze me kunnen beoordelen.

Maar ja, blijkbaar mag je niet je enkel kneuzen, alsof dit iets is wat ik had gepland!
*zucht*

Ben beetje veel boos!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 13:52

Billy, ik ben 2 dagen afwezig geweest, ik was er vandaag gewoon, wel iets later doordat ik eerst naar het ziekenhuis moest, maar daarom had ik gisteren al een uur langer doorgewerkt!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:55

Voor een werkgever met zo'n mentaliteit zou ik niet eens willen werken!
Misschien dat je het over een paar dagen ook zo zou kunnen bekijken!
Tis natuurlijk wel een rotsituatie, je laat zien dat je wil en dan kun je stank voor dank krijgen.
Over een paar dagen ben je blij dat je daar niet meer werkt! Er zijn nog genoeg leuke bedrijven die wel menselijk zijn.

Succes met het vinden van een andere baan.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:00

Ik vind dat een echte baas daar doorheen had moeten kijken.
Hij had evt. ook accoord kunnen gaan met een extra maand proeftijd Scheve mond

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:01

Dan 2 dagen, dat is 25 %, en in deze tijd, waar er een behoorlijk overschot aan personeel is, is dat gewoon teveel.
Het is balen, maar voor jou 10 anderen.

Goedgekeurd onderschrift :)

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:16

Daar moet je over kunnen praten vind ik....je zegt zelf dat je de uren die je op het ziekenhuis hebt doorgebracht hebt doorgewerkt....dus wat is het probleem??? (ik heb ook geen idee)

Goh en ik vind die uitspraak van billy ook wel een beetje gemeen!!!!!
Ze voelt zich al rot hoor!!!!

Iig heel veel sterkte met het zoeken naar een leuke baan, waar je hopelijk wel met een wat tollerantere baas (bestaat dit woord hahaha?) te maken krijgt. Suc6!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 14:18

De opmerking van Billy is niet gemeen bedoeld, dat weet ik zeker.
Maar helaas is het op het moment zo.
Genoeg mensen die werk zoeken, dus geen 10 anderen, nee, ze zullen wel tig brieven krijgen.

Ik ben gewoon de komende weken nog niet mobiel genoeg. Dus voor klanten koffie inschenken op krukken enzo... dat schiet niet op. Ze hebben niet genoeg aan me.
Dat ik daar met pijn in mijn poot rondloop zal ze een worst wezen, ik kost geld terwijl ik me niet volledig in kan zetten.

Dat is het gewoon... het is gewoon niet eerlijk meer!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:32

Nee, het is absoluut niet gemeen bedoeld. Maar als er een overschot aan arbeidskrachten is op de markt, wordt al gauw zo gereageerd, niet vanuit het menselijke, maar vanuit het zakelijke aspect. Daar is Kleintje nu de dupe van. Scheve mond

Goedgekeurd onderschrift :)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:34

Tja, wat Billy zegt (en je zelf ook al een beetje aangeeft) is helaas maar al te waar Scheve mond.
Maar om het nou netjes omgaan met mensen te noemen
Succes! En sterkte met het vinden van een nieuwe baan. Maar neem nou eerst even rust om je enkel rustig te laten genezen...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:00

Als de sodemieter het FNV opbellen, volgens mij mag dit niet, proeftijd of niet, dan mag je niet iemand ontslaan in jouw situatie geloof ik.
Sterkte en beterschap!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:03

oo wat erg voor je zeg veel sterkte en hoop dat je snel wat anders
kan vinden misschien is het wel veel leuker, idd zou ik ook niet voor een baas willen werken die dit soort dingen flikt maar dan heb je iig een baan en kan je kijken naar wat anders maar dan heb je wel geld en vastigheid!!
ik vind het niet leuk voor je hoor sterkte!!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:05

Jawel hoor Vippie, een werkgever mag je alleen niet ontslaan als je ziek thuis ben en dan nog heb je geloof ik als je in je proeftijd zit minder rechten.

De regelgeving hierin is behoorlijk in het voordeel van de werkgever vind ik... Als je bijvoorbeeld ziek thuis zit en je contract verloopt zijn ze ook niet verplicht om hem te verlengen. Het lijkt wel of je pas rechten hebt op het moment dat je een vast contract hebt (voor onbepaalde tijd dus). Dan pas word je als werknemer een beetje beschermd door de regelgeving.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:27

het is klote maar er is inderdaad overschot aan personeel
laat je enkel maar even genezen en zoek dan wat anders wat niet echt makkelijk zou zijn
veel succes verder

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:29

Wat sucks het leven toch he soms...... Mijn jaarcontract eindigt over 2,5mnd, nou ik hou mn hart vast in deze economie. Zul je net zien, zit je eindelijk ergens op je plek, valt de omzet zo tegen dat de contracten niet verlengd worden. Zucht..... just in case maar weer op zoek naar wat anders......

Maar idd in je proeftijd ben je vogelvrij verklaard in de meeste gevallen.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:43

Het is gewoon oliebol, maar je werkgever staat volledig in zijn recht. Het is gewoon zo als billy ook zegt. Voor jouw 10 anderen. Je werkgever heeft nu een hoop werk en dan neemt ie wel iemand die op dit moment kerngezond is. Ik zou ook verschrikkelijk balen, maar ik kan je werkgever geen ongelijk geven.

Geef je enkel nu de rust die je nodig hebt en begin dan met frisse moed opnieuw (en ik weet dat dat heel zwaar is in deze tijd)
Bekijk het van de andere kant. Wie weet was het wel helemaal fout gegaan met je enkel als je nu teveel hooi op je vork had genomen, wie weet, heeft je werkgever je daar nu voor behoed en wacht er een veel leukere baan op je.

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:15

he wat jammer zeg!,maar ja zo is het nou eenmaal geregeld!
ik zou me ook poedersuiker gevoeld hebben hoor in zo'n situatie.
ik vindt wel dat ze dat ontslag wel even wat beter mochten doen.
jij komt netjes om te werken en het is tot ziens!
konden ze beter een aparte afspraak maken,en niet ineens pats boem zo onverwachts.
succes met het vinden van een nieuwe baan. en natuurlijk beterschap met je enkel!

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:28

Hè wat naar, maar moet bekennen billy heeft gelijk. Ze mogen je in je proeftijd voor de kleinste dingen ontslaan, daar is een proeftijd voor!
Veel sterkte met je been, hoop dat het snel beter gaat en dat het niet gebroken hoef te worden!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:42

Vippie schreef:
Als de sodemieter het FNV opbellen, volgens mij mag dit niet, proeftijd of niet, dan mag je niet iemand ontslaan in jouw situatie geloof ik.
Sterkte en beterschap!


helaas mag dat wel..............................

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:44

Mikkie schreef:
Het is gewoon oliebol, maar je werkgever staat volledig in zijn recht. Het is gewoon zo als billy ook zegt. Voor jouw 10 anderen. Je werkgever heeft nu een hoop werk en dan neemt ie wel iemand die op dit moment kerngezond is. Ik zou ook verschrikkelijk balen, maar ik kan je werkgever geen ongelijk geven.

Geef je enkel nu de rust die je nodig hebt en begin dan met frisse moed opnieuw (en ik weet dat dat heel zwaar is in deze tijd)
Bekijk het van de andere kant. Wie weet was het wel helemaal fout gegaan met je enkel als je nu teveel hooi op je vork had genomen, wie weet, heeft je werkgever je daar nu voor behoed en wacht er een veel leukere baan op je.


dit vind ik een mooie positieve benadering. Ik begrijp dat je gigantisch baalt en nee, het is niet netjes, maar wettelijk staat hij (de werkgever) in z'n recht..............Het is ook wel balen zeg, dat je dan precies alles tegelijk krijgt, en nee, enkel kneuzen doe je niet voor je lol nee.......maar ja, daar kijken ze helaas niet naar.....................

Ik vind het rot voor je maar probeer lekker eerst je enkel goed te laten komen!!!!

Aanvulling; ik vind het overigens wel benoemenswaardig dat je ondanks de pijn enzo zoveel moeite doet op je werk te komen terwijl je amper kunt lopen.... OK dan!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:23

Ja dat is K*T maar ja wat verwacht je.... de werkgevers hebben het voor het kiezen momenteel. Als die iemand kunnen vinden die wel 100% mobiel en dagelijks gezond aanwezig is........

Is heel hard voor jou, maar wel de keiharde waarheid.

Kop op meid het is zo heb er vrede mee, je kan je druk maken maar daar heb je je baan niet mee terug.

Succes met solliciteren verder.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:44

Het meeste is er al over gezegd maar als je zo je best doet en ook dat mag niet baten voel je je wel rot dat kan ik me heel goed voorstellen. op dit moment is de markt gewoon slecht, en je mag er best even boos over zijn.
Overigens vind ik dat ze je wel een kans hadden mogen geven, maar goed....Iiig beterschap en succes met verder zoeken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, DogWords, Kirrietje, Mark0919, mirriejj, Monique1963 en 36 bezoekers