hoefsmid regio Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

hoefsmid regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 15:45

Ik heb wat problemen met mijn huidige hoefsmid en wil dus over naar een andere. Boos!
Nou heb ik al over veel hoefsmeden slechte verhalen gehoord en hoop een beetje verhalen van jullie ervaringen te krijgen zodat ik kan kiezen welke ik moet nemen..... Haha!

Dus welke hoefsmid raden jullie me aan of welke juist niet?


(ik heb al gezocht met de zoekfunctie, maar krijg dan geen topic over dit onderwerp)

My imaginary friend thinks you have serious problems!


Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:54

Ik heb een goede hoefsmid, maar ik ben zijn naam vergeten weet alleen dat zijn voornaam philippe is. Maar hij is wel een beetje hard zijn vak doet hij super maar kan wel een beetje chagerijnig over komen. Ik ben de einge bij ons op stal met wie hij het echt goed kan vinden. Ik zal zijn achternaam even navragen voor jou

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 16:12

Zolang hij niet hard voor mijn paard is; graag!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:30

Dat is Philppe Poot, heeft ook gewerkt bij de Faculteit! Ik heb hem ook gehad!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:48

Mijn smid is Franz Josef van Reyssen, heb nog nooit problemen gehad in de 7 jaar dat ik Latoy heb, hij komt om de 5 / 6 weken om Latoy te beslaan, en als ik een ijzer kwijt ben (wat nu al weer een jaar of 2 geleden is, laat ik het afkloppen..) komt hij altijd heel erg snel om het er weer onder te timmeren.

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:01

Ik heb sinds vier jaar FJ van Reyssen en inderdaad je hebt nooit problemen met die man. Makkelijk in de omgang, goed voor de paarden en verstaat zijn vak gewoon goed.

Thijmen geboren 14-01-2009!!!!!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:25

Ik heb Dennis ik geloof dat hij Keizer heet van achter!!!!!

Live,LOve,'ndLaugh

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:16

Bij mij op stal komt Helmut van Schaik uit Hilversum (weet niet zeker of ik het goed schrijf) Hij heeft mijn paard pas 2 keer beslagen, maar ben tot nu toe erg tevreden.
De eerste keer kwam hij nog op mijn oude stal, alleen voor mijn paard. Ik was wanhopig naar een hoefsmid opzoek omdat mijn paard een ijzer afgetrapt had. Midden in de zomer. Dus iedereen was of met vakantie od had volgende maand pas tijd. Toen ik naar van Schaik opbelde zei hij dat hij zou proberen om later die week mijn kant op te komen en dat hij me terug zou bellen. Nou is het nogal moeilijk om met de meeste hoefsmeden een afspraak te maken. Maar hij belde me een dag later keurig terug en stond twee dagen later op de stoep!
Hij nam echt de tijd voor m'n paard en had de hoeven netjes beslagen. Ook de tweede keer zaten de ijzers er weer keurig onder.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:36

Wij hebben verschillende hoefsmeden, Jan Avezaath, Jersje Rademakers, Thijs Cohen, Frans Jozef.!!!!

..........................................................

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 07:20

Thanks voor de tips......
Toen ik mijn vorige paard net had (3 jaar geleden) was ik wanhopig opzoek naar een hoefsmid (ook midden zomer) en heb toen Frans Josef geprobeert; tot 3 keer toe had zijn vrouw me beloofd dat hij terug zou bellen, maar ik zit nu nog te wachten. Boos!
Denk toch maar dat ik het weer probeer, want als ik jullie hoor is ie wel goed. (dat is toch die vent met het lange vlechtje?)
Cohen komt niet bij ons op stal, dat hebben al meer mensen geprobeert..... Ach gut
Ik heb ook de tip gekregen van Alexander Kroon, maar hoor ook heel veel verhalen dat hij heel hard is voor je paard Verward
En Faber zou goedkoop zijn maar een prutser Verward

Ga toch maar even die Frans Josef proberen, misschien gaat het nu beter Haha!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:12

Dennis (weet ook zijn achternaam niet) is ook wel een goede smid. Nog vrij jong, maar wel goed in de omgang met paarden.
En anders, als je vervoer hebt, kun je ook naar de faculteit diergeneeskunde gaan en daar je paard laten beslaan.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 08:57

Ik werk op de faculteit en geloof me; tenzij goede reden zijn ze niet blij met je als je elke keer je paard hier laat beslaan.
Alleen echte probleemgevallen zijn welkom (en is de mijne gelukkig niet).

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:02

Tijdens de hoefbekap-cursus die ik heb gevolgd, vertelden de hoefsmeden dat ze wel veel klanten uit de omgeving hadden?
Vandaar mijn suggestie. Kennelijk klopt dit dan toch niet helemaal, sorrie, dan is dit toch geen optie.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:03

Frans Jozef is inderddad wel moeilijk te pakken te krijgen als je een nieuwe klant bent, ik maak ook altijd meteen een nieuweafspraak als hij er is, en als ie je niet terug belt gewoon blijven inspreken al is het 5 keer per dag, werkt ook!! Moest niet nodig zijn, maar het schijnt tegenwoordig normaal te zijn biij hoefsmeden, sommige uitgezondert natuurlijk!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:04

Hans Maaskant uit Hoogland is ook een goede! Kan ook de apartere dingen (mijne moest helaas wel naar de uithof, maar dat heeft Hans daarna prima overgenomen!)

Hij is ook 1 van de weinige hoefsmeden die ik ken waar je afspraken mee kunt maken

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 10:27

Citaat:
Frans Jozef is inderddad wel moeilijk te pakken te krijgen als je een nieuwe klant bent, ik maak ook altijd meteen een nieuweafspraak als hij er is, en als ie je niet terug belt gewoon blijven inspreken al is het 5 keer per dag, werkt ook!! Moest niet nodig zijn, maar het schijnt tegenwoordig normaal te zijn biij hoefsmeden, sommige uitgezondert natuurlijk!


Ik heb hem toen vaak gebeld en kreeg vaak niemand te pakken; heb toen ook een keer om half zeven gebeld en toen een gigantische ruzie met zijn vrouw gehad waar ik het lef vandaan haalde om onder etenstijd te bellen en dat ze ook een priveleven hadden........ Verward
De hoeven van mijn paard waren dus horizontaal aan het scheuren en zijn vrouw had al 3 keer beloofd dat hij terug zou bellen......moest dus uiteindelijk ook naar de uithof.
Daarna heeft Koster de behandeling overgenomen; ging prima behalve dat ik 180 euro betaalde voor ijzers/zooltjes/gel.
Op zich niet zo'n probleem (wel effe slikken aangezien het elke 4 weken moest gebeuren) maar hij kwam vaak gewoon helemaal niet!
Hij had een keer 's avonds afgebeld omdat ie ziek was; zie ik twee uur later op een hondentraining met zijn hond........ Boos!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 10:28

Sprintje schreef:
Hans Maaskant uit Hoogland is ook een goede! Kan ook de apartere dingen (mijne moest helaas wel naar de uithof, maar dat heeft Hans daarna prima overgenomen!)

Hij is ook 1 van de weinige hoefsmeden die ik ken waar je afspraken mee kunt maken


Maar komt hij ook in Nieuwegein?
Lijkt me niet echt in de buurt voor hem?

My imaginary friend thinks you have serious problems!

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:10

wij hebben Fred Eefink uit Nieuwegein, hij is sinds kort gediplomeerd hoefsmid, neemt alle tijd, maar kevert goed werk, hiervoor hadden wij Philip Poot, maar daar waren de pensionklanten niet tevreden over, we hebben ook Jan Avezaath gehad en Joop Wijnen. Momenteel zijn wij erg tevreden met onze smid!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:14

ik weet inderdaad dat de Koster heel vaak gewoon niet komt, als ie geen zin heeft belt ie af...

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:31

ik heb de bruin maar dacht dat hij alleen komt voor meerdere paarden

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:08

Ik heb ook Dennis Koster, leuke vent en lief voor je paard neemt de tijd..


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:16

Ik ben sinds kort klant bij Jordi van de Uithof, hij komt sinds een tijdje ook op locatie. Veel rust, preciezie en oog voor het vak naar mijn idee.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:16

In Cothen zit Rene Tiddens, die gaat vaak die richting op. Hij staat bij mij op stal met zijn paard. Hele aardige vent, met een engelen geduld vond ik.. *hij heeft de twee hengsten bij ons bekapt, en die waren echt het makkelijkste niet*..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:06

Mayo schreef:
Ik ben sinds kort klant bij Jordi van de Uithof, hij komt sinds een tijdje ook op locatie. Veel rust, preciezie en oog voor het vak naar mijn idee.


ja die heeft er ook bij gestaan toen fykje gedaan moes worden op de uithof
en toen ons veulen gedaan moes worden was i ook aan het opletten

veulen helaas in moeten laten slapen
liep mank week later was het zover een bacterie had het kraakbeen weggevreten Scheve mond

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:37

Ik heb Henk de Bruin en ben zeer tevreden. Hij werkt razendsnel en heel goed. Voor mij staan Henk en John v/d Hurk bekend als de betere hoefsmeden. Hij reageert ook snel als je besteld.

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 22 bezoekers