Mijn clubkampioenschap-verslag, en het resultaat was....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 13:19

Heb gisteren weer de jaarlijkse clubkampioenschappen gehad.
Ik ben op mijn 11e in 1994 clubkampioen geweest met mijn vorige pony, Dino.
De andere jaren met Ameretto ben ik een keer 3 en de laatste 2 keer 4e geworden. En dat allemaal door een stom pechbalkje. Frusty

Ik ben gistermorgen om half 9 op de fiets naar stal gegaan en daar heb ik Ameretto op de wasplaats gezet en ben hem rustig aan gaan invlechten.
Om kwart over 10 kwam mijn vader ons ophalen, trailer aangekoppeld en op naar de club!

Er waren 3 onderdelen: dressuurproef, klassiek springparcours direct op tijd zonder barrage (binnen) en een jachtparcours met 14 hindernissen (incl.brug en waterbak) op het veld buiten.

De terreinrit (jachtparcours) begon om 11 uur en ik startte als 51e! Dat was dus ongeveer om half 1, dacht ik.
Om half 1 moest ik ook dressuren, dus ben ik voor dressuur gewoon met mijn peesbeschermers gaan losrijden, zodat ik, als ik eerder moest springen, direct kon starten.
De terreinrit liep dus hartstikke uit en uiteindelijk moest ik die pas rijden om half 2!!!
Dus eerst maar gedressuurd. Moest proef 28 rijden en dat is best wel een rotproef. In de galop komt echt ALLES achter elkaar. Maakte 1 klein foutje, maar dat had de jury niet gemerkt! Schijnheilig
Voor mijn gevoel ging het met losrijden beter, was ie meer ontspannen, maar de jury was tevreden. Lachen
Nou, toen moest ik dus nog een uur wachten totdat ik de terreinrit in kon. Ameretto werd het helemaal zat en had er geen zin meer in, en ik ook niet Boos! .
Maar eindelijk was het zover en mochten we starten.
Er zaten echt hele lange lijnen in, omdat het op het grote veld werd verreden. Dus je kon lekker op tempo rijden. Alles ging goed, tot hindernis 8. Die moest je recht op het hertenkamp afrijden en Ameretto is als de dood voor herten die hun gewei aan het schuren zijn aan een boom. En dus net op het moment dat ik die hindernis aanreed, begonnen die herten te schuren Boos! .
Ameretto zat alleen maar op die herten te letten en zag die hele hindernis niet en liep er dwars doorheen Scheve mond\ Verward ! Dat was dus 5 strafseconden erbij!
De brug en het water deed ie zonder problemen en mijn basistijd was 98.15 en mijn eindtijd werd door die 5 seconden dus 103.15 sec. (DIT heeft dus achteraf de overwinning van het kampioenschap gekost!!! Frusty Frusty )
Daarna hadden we pauze tot kwart voor 4 en toen heb ik Ameretto weer opgezadeld en was het tijd voor het klassieke parcours. Er stond een heel mooi en technisch parcoursje, maar over het algemeen goed te doen.
Met losspringen sprong ie heel kort, niet echt fijn, dus dat gaat ook niet goed in het parcours dacht ik nog.
Nou, toen moest ik het parcours in en hij was in een keer klaarwakker. Hij deed echt zooo z'n best, zoo lief! Ik heb nog nooit zo lekker een parcours gesprongen! Party!! Alles pastte en ik hoefde bij wijze van spreken alleen maar te sturen en de rest ging vanzelf! En we waren FOUTLOOS!!

Hiermee had ik dus mijn positie omhoog gebracht in het algemeen klassement.
Ik wist dus absoluut niet hoe ik gedressuurd had, dus het was echt een verrassing. Ik had wel het gevoel dat ik in ieder geval bij de eerste 5 zat.

's avonds om 6 uur had de club een mega-barbecue georganiseerd, was heel gezellig en daarna was de prijsuitreiking.
En we waren......................3e geworden!! 3e van de 23!! Met 2 punten verschil van de kampioen!
Niet slecht toch?!! Party!!
Ik ben heel erg tevreden met het resultaat. Maar toch jammer van het balkje in het jacht, anders was IK eerste geweest! Zou leuk zijn geweest als ik hiermee mijn laatste ponyjaar had afgesloten. Maar ja, dat is nou juist het mooiste van deze sport!

Ik heb een hele mooie beker gekregen en een wit lintje, die direct mijn 100e Party!! rozet is!!!!

Het was echt een heel gezellige dag en ik ben blij dat alles zo goed ging!

OH ja, mijn dressuurpunten waren 167!!!!!!!
Alleen maar 6en en 7's!!!!!!! Party!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:38

Gefeliciteerd zeg! Dat er zoveel allrounders zijn bij jullie club, onze springwedstrijden zijn altijd dramatisch, dan doen er tien mensen mee ofzo, omdat iedereen alleen maardressuurt. De cross is inmiddels veranderd in een soort veredelde buitenrit (waar ik als super-dressuurprikker nóg niet aan mee wil doen Schijnheilig )......
Maareh, gefeliciteerd dus!

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 14:07

Gefeliciteerd!! Wat een pech bij die ene hindernis, maarja niks aan te doen. 100 rozetten!! Wauw dan heb ik nog wel effe te gaan hihi (ik heb er pas 6 *LOL* )
Heel veel succes straks bij de paarden! Party!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 17:04

gefeliciteerd met je resultaat. Zeker iets om trots op te zijn hoor!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 17:07

Wat goehoed
gefeli
Greetz Tamaar

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 17:45

Heeey netjes maarja volgend jaar als eerste jaar tussen de paarden wordt je toch gewoon kampioen????

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 18:03

Ik zal m'n best doen Nimber! Party!!
Een vriendin van mij deed gisteren ook mee met haar D-pony bij de paarden en ze is toch nog 5e geworden. Heel erg netjes dus!

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:18

dit wordt een hele spontane reactie he Lautje *LOL* Schijnheilig

maar gefeliciteeeeeerd!!
wat zijn rozetten trouwens... Verward

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:46

Bartje die niet weet wat rozetten zijn Verward Verward Verward Ben ik nou vaag als ik dat toch raar vindt??? Maar oke Laura, gefeliciteerd!!!! Wat goed!!! Doe ik je echt niet na hoor, never! *LOL* Maar idd doodzonde dat je net door dat balkje je titel misliep. Paardensport.... Boos! Lachen Scheelt jou iig weer gebak Knipoog , want dan wilden we een traktatie in Artis!!!! *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:30

Hee zusje, voor de derde keer gefeliciteerd met jullie mooie resultaat (1e x via mama, 2e x via telefoon en nu via Bokt Lachen ) !!!

Tja, Ameretto zal Ameretto niet zijn als er met een kampioenschap of in een finale niet een balkje af gaat... Alsof hij er een abonnement op heeft! Maar het belangrijkste is idd het gevoel. Als jij lekker hebt gesprongen en een fijn proefje hebt gereden, en dan ook nog 3e weet te worden van de 23, dan kun je alleen maar trots op jezelf en je knollebeest zijn!

BTW: Rieja, op die club zijn ze helemaal niet zo veelzijdig hoor, dat lijkt maar zo. Zo vertelde mijn moeder dat de terreinrit over het veld ging en niet door het bos omdat er een hoop ruiters en ouders dat 'onverantwoord' vonden: 'daar zijn onze pony's niet op gebouwd'. Ik doe het ze niet na hoor, ben ook niet zo'n springer, maar degenen die dat zeggen (of hun kids) springen zelf wel M of Z, dan draaien ze toch ook hun hoefjes niet om voor een klein crossje door het bos, lijkt me... Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:37

Gefeliciteerd!!! Gaaf voor je hoor, echt een prestatie om heeeeeel erg trots op te zijn Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:44

Knap zeg! Gefeliciteerd!

Ik doe het je echt niet na...!

Groetjes Mieke