Ster keuring (2004)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Ster keuring (2004)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 19:50

Wie heeft er plannen om in 2004 hun merrie voor te brengen op de kwpn keuring voor het ster predicaat?
Ik ben benieuwd voor degene die dit van plan zijn met wat voor merrie zij gaan. Ook vind ik het interessant om te weten of zij de merrie prof. of zelf gaan klaar stomen. Waneer men daarmee begint en hoe dit wordt aangepakt!

Ik hoop dat ook degene die niet in 2004 maar andere jaren jonge merries hebben klaargemaakt of hebben aangeboden voor het ster predikaat reageren.


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 20:36

Dit is Suzanne F.:

Ik heb Lotje ook zelf klaargemaakt voor de keuring. Was al begin van het jaar begonnen met longeren en 2 maanden voor de keuring ook al zadelmak gemaakt maar dat hoeft natuurlijk niet. Maar 3 maanden voor de keuring moet je wel beginnen met serieus longeren dus bijgezet.
Voorbrengen heb ik wel laten doen. Door iemand via Joop.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 21:47

We gaan volgend jaar met Lisavivera voor het sterpredikaat.
Ze is al wel 10 maar nog nooit voor het sterpredikaat voorgebracht, vorige eigenaar vond dat totaal onbelangrijk.
We brengen haar een maand van te voren weg, hebben we met de andere paarden ook altijd gedaan.
Ik vind goed voorbrengen namelijk een vak apart en ik loop onze paarden er echt niet uit, ook is er vreselijk veel te verbeteren/verbergen met goed toilleteren.
Alleen veulens brengen we zelf voor, die laten we gewoon loslopen naast de merrie en ook de Welsh-Cobs doen we zelf, die zijn nog wel bij te houden Haha!

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 22:34

Ik heb dus 2 kandidates en weet nog niet helemaal welke weg ik ga volgen. Omdat ze laat zijn, begin juli, kunnen ze niet in het voorjaar beleerd worden dus wordt het waarschijnlijk eerst keuringsklaar maken.
Omdat ze beiden eigenlijk voor de sport bedoelt zijn denk ik helemaal niet aan dekken. Op dit moment is de Goodtimes x Lux rijper dan de Contango x Chronos, maar dat is volgens verwachting.
Als ze naar de keuring gaan zullen ze daar prof. op voorbereid worden.
Voorlopig voldoen ze beiden aan mijn verwachtingen, maar ze moeten nog een winter door.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 07:44

Ik wil proberen of ik bij Relrite ook een sterpredikaat kan krijgen, maar daarvoor hoeft ze waarschijnlijk niet naar de keuring. Als de operatie slaagt, gaat ze in december of januari naar een dressuur/africhtingsstal hier in de buurt om de puntjes erop te zetten voor een tweeweekse EPTM-test begin volgend jaar. Voor zover ik begrepen heb, kan ze daar gewoon voor het stamboek beoordeeld worden aan het eind van de test.

Als de operatie niet slaagt, gaat ze voortaan als fokmerrie met een PROK-certificaat door het leven. Ik blijf dus maar hopen dat alles goed komt .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 07:59

Yeps, Treasure gaat volgend jaar naar de keuring. Ik kom dus niet met een 3 jarige merrie maar met een 4 jarige merrie.
Ze is dus al onder het zadel en heeft dus al wat spieren.

Wij doen het helemaal zelf. We gaan wel een keer naar zo'n proefavond om even goed te kijken wat ze precies van ons verlangen zodat we daar even goed op kunnen oefenen.

Met wat voor merrie kom ik.
Met een Jazz x Hill Hawk x Goldlack.
Een merrie met veel beweging, een goede bouw, vos schimmel, nu ongeveer 1.65 m. en een fijn karakter.

Ik hoop wel dat we er helemaal voor kunnen gaan!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 08:52

Mijn Flemmingh x D-Day merrie is dit jaar naar de keuring geweest. Ik heb haar door een professionele stal klaar laten maken.
Omdat ze daarna door mocht naar de CK heeft ze alles bij elkaar 3 maanden op die stal gestaan. Ik heb haar 2 maanden voor de stamboekkeuring daar naar toe gebracht. Ik ben achteraf blij dat hun het hebben gedaan, ze zag er echt super uit op de keuring, geloof niet dat ik dat zelf zo voor elkaar had gekregen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 08:53

tja ik vraag dit oa. omdat ik nog niet weet welke weg ik moet gaan bewandelen met mijn merrie. Ze is nu 2 jaar en de foto's zijn te zien op de link hieronder. Ik had eigenlijk het volgende proces in mijn hoofd zitten. vanaf maart beginnen met keuringsklaar maken. Dus longeren etc. ik wilde dit prof laten doen. Maar aangezien ik bij een prof gewerkt heb en ook op een hengstenstal waar ik op beide stallen mij voornamelijk heb bezig gehouden met het klaarmaken van 3 jarige merries vind men dat ik het zelf moet kunnen. Ik ben dus van plan de merrie zelf keuringsklaar te maken in samenwerking met een prof. deze brengt haar dan ook voor. na de keuring wil ik haar pas zadelmak maken. Ik wil haar wel laten dekken van het voorjaar al weet ik nog niet met welke hengst.
Dit pad is echter nog niet zeker omdat alles af hangt van hoe ze groeit etc. Als ze nog te jong is gaan we in 2005 pas naar de keuring of pas als ze het in de sport goed heeft gedaan. Het is dus afwachten hoe ze groeit.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 11:34

Tiffy schreef:
Ik wil proberen of ik bij Relrite ook een sterpredikaat kan krijgen, maar daarvoor hoeft ze waarschijnlijk niet naar de keuring. Als de operatie slaagt, gaat ze in december of januari naar een dressuur/africhtingsstal hier in de buurt om de puntjes erop te zetten voor een tweeweekse EPTM-test begin volgend jaar. Voor zover ik begrepen heb, kan ze daar gewoon voor het stamboek beoordeeld worden aan het eind van de test.

Als de operatie niet slaagt, gaat ze voortaan als fokmerrie met een PROK-certificaat door het leven. Ik blijf dus maar hopen dat alles goed komt .


Ja ze kan inderdaad ook ster worden na afloop van de EPTM. Die van mij gaat dit jaar naar EPTM (maar die is ook al ster). Als dat goed gaat, breng ik haar volgend jaar naar de keuring voor "voorlopig keur" (en dan dus definitief keur).

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 12:41

MissHIS schreef:
Ja ze kan inderdaad ook ster worden na afloop van de EPTM. Die van mij gaat dit jaar naar EPTM (maar die is ook al ster). Als dat goed gaat, breng ik haar volgend jaar naar de keuring voor "voorlopig keur" (en dan dus definitief keur).


Als alles goed gaat en ze dus een goede test loopt en het sterpredikaat haalt, dan blijf ik ook zeker niet met haar thuis zitten in het keuringsseizoen Knipoog .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 07:40

Ja wij. Ik weet nog niet precies wie omdat ze drachtig zijn. Dus 't is maar net hoe ze zich laten zien. En nog een (dan) 3jarige Olivi, ruin.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 10:44

Tiffy schreef:
Ik wil proberen of ik bij Relrite ook een sterpredikaat kan krijgen, maar daarvoor hoeft ze waarschijnlijk niet naar de keuring. Als de operatie slaagt, gaat ze in december of januari naar een dressuur/africhtingsstal hier in de buurt om de puntjes erop te zetten voor een tweeweekse EPTM-test begin volgend jaar. Voor zover ik begrepen heb, kan ze daar gewoon voor het stamboek beoordeeld worden aan het eind van de test.

Als de operatie niet slaagt, gaat ze voortaan als fokmerrie met een PROK-certificaat door het leven. Ik blijf dus maar hopen dat alles goed komt .


Het is Lino al twee keer mislukt. Ik vind haar zeker sterwaardig, maar de eerste keer zeiden ze dat Relrite voos was op de sprongen. Dat is niet waar, ze heeft gewoon hele dikke aders erover lopen. Daarom heeft Lino haar toen prok laten keuren, maar de tweede keer op de keuring was ze gewoon te vet!

Ik heb Silly zelf klaargemaakt, ze was natuurlijk al wel 4 en een tijdje onder het zadel. Goed voeren en serieus ermee werken, dan worden ze het mooist! (en dat was Silly ook!!! Haha! )

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:52

Missouri schreef:
Het is Lino al twee keer mislukt. Ik vind haar zeker sterwaardig, maar de eerste keer zeiden ze dat Relrite voos was op de sprongen. Dat is niet waar, ze heeft gewoon hele dikke aders erover lopen. Daarom heeft Lino haar toen prok laten keuren, maar de tweede keer op de keuring was ze gewoon te vet!

Ik heb Silly zelf klaargemaakt, ze was natuurlijk al wel 4 en een tijdje onder het zadel. Goed voeren en serieus ermee werken, dan worden ze het mooist! (en dat was Silly ook!!! Haha! )


Drie keer is scheepsrecht, hoop ik maar. Geldt trouwens ook voor de operatie morgen, dat wordt ook de derde. Duimen dat alles goed gaat .

Ik snap ook nog steeds niet dat ze geen sterpredikaat heeft gekregen, maar ik wist niet dat ze al twee keer voor gebracht is. Je bent zeker niet de enige die haar sterwaardig vindt, maar helaas ben je afhankelijk van de bolhoeden in de baan en die delen niet altijd onze mening .

Onze oude merrie knapt ook heel erg op , misschien dat we het met haar ook nog gaan proberen voor ster. Dat is ook afhankelijk van de gegevens die ik straks in Duitsland opvraag met betrekking tot de prestaties van haar kinderen. Als we gaan, maak ik haar wel zelf klaar voor de keuring.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:33

Ja, Ik ga zeker ook met mijn merrie ! Het is een Ferro x Elcaro. Het keuringsklaar maken doen we zelf met behulp van kennissen die er meer ervaring mee hebben ! Trouwens de merrie heet ook Unique (Wan), en ze lijkt ook nog een beetje op jouw Unique .... (Zie Profiel)


Camelotje

Berichten: 160
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:42

ik wil ook met mijn merrie naar de keuring voor het ster predikaat. Ze is nu 7 en is al een keer voorgebracht toen ze drie was maar toen was ze nog te kinderlijk.Inmiddels loopt ze Z2 dressuur en wil ik graag dat ze ster wordt. Ik ga het gewoon zelf proberen,het lijkt me een leuke ervaring!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, lexa en 50 bezoekers