losrijden in drukke binnenbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mechteld
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-09-02

losrijden in drukke binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 22:20

Binnenkort start ik voor het eerst op vreemd terrein. Gek genoeg ben ik het meest zenuwachtig voor het losrijden in de waarschijnlijk zeer drukke binnenbak. Er zijn nl iets van 20 starts dus ik verwacht een groot aantal ruiters in de losrijbak. Hoe rijden jullie los in zo'n drukke binnenbak? Heb thuis al moeite met het rijden van meer dan 4 personen in de 20-60 bak.
Heb je op de linkerhand altijd voorrang?
Graag advies. Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:54

Op de linkerhand heb je idd altijd voorrang, dus dat goed in je hoofd prenten dan ben je al een heel stuk verder!
Ook rijd natuurlijk niet iedereen op dezelfde tijd in, aangezien je niet allemaal op dezelfde tijd hoeft te starten! Vooral dressuur 1 baan, zal het nog wel meevallen!
Als je niet al te veel last wilt hebben van botsingen maak het jezelf dan een beetje makkelijk en ga niet te moeilijke wendingen maken met losrijden enzo, scheelt al een hoop!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:32

Op de linkerhand heb je altijd voorrang, tenzij iemand anders een zijgang rijdt, of tenzij je stapt, of..... Haha!
Maar maak je niet druk joh, ook al zijn er 20 starts, ze gaan niet allemaal tegelijk losrijden hoor. Gewoon op blijven letten en dan komt het allemaal goed.
Succes in ieder geval!

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:17

bij ons is het zo geregeld dat er maar 4 tegelijk in het achterste gedeelte van de binnenbak mogen los rijden misschien is het daar ook zowel geregeld en niet iedereen zal tegelijk los rijden door de verschillende starttijden.
succes ermee.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:38

hou je gewoon aand e"bakregels" en NEEM gewoon de ruimte!
laat je niet aan de kant duwen,door de doorgewinterde wedstrijdruiters.

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:17

het is meestal in groepjes ingedeeld en dan rijd je met max 5 mensen i de bak. Probeer alleen je paard los te werken en doe geen moeilijke draaien en wendingen want daar heb je de ruimte niet voor. Succes

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:02

linkerhand heeft altijd voorrang? ( op uitzonderingen van zijgang,stap etc. na ) Weten jullie dat heel zeker? Heb er namelijk nog discussie over gehad, en daar kwam uit dat de rechterhand voorrang had Verward

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 19:05

Volgens mij is het gewoon net als in het verkeer. Dus linksom mag op de hoefslag blijven zeg maar.
Als je het ziet als het verkeer is er niets aan de hand. Je geeft elkaar de rechterhand. Bijzondere verrichtingen hebben geen voorang.
En tijdig aangeven wat je wilt gaan doen. Scheelt ook een hoop botsingen.
En vooral niet onnodig lang uitstappen in de losrijbak.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:18

je geeft elkaar toch de linkerhand.. en stappen op de binnenhoefslag..
t[/quote]

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:14

klopt
Links heeft altijd voorrang *LOL*
Behalve als de gene op de rechterhand een snellere gang heeft dan jou toch?ik heb er zelf ook een hekel aan, en zie er al als een berg tegen op om in te gaan rijden met veel mensen in een bak.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:02

Nou ik gebruik die regels eigenlijk nooit, en de meeste anderen waarbij ik moet losrijden ook niet. Wat ik het vervelendste vind zijn mensen die naar beneden kijken of naar de nek van het paard. Kijk gewoon voor je, en dan zie je op tijd een botsing aan komen.
Succes!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:04

En als er bijna een botsing aan komt roep ik meestal binnen of buiten, gewoon de kant die ik op ga. De anderen doen dat meestal ook wel.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:52

mechteld schreef:
Heb thuis al moeite met het rijden van meer dan 4 personen in de 20-60 bak.
Heb je op de linkerhand altijd voorrang?
Graag advies. Lachen


Ga dit thuis dan oefenen als je het thuis al uit de weg gaat zal je het nooit leren. Je stalgenoten accepteren je fouten wel maar op wedstrijd bijna niet. Ook voor je paard is het fijner dat hij weet dat er andere lopen en het niet eng is.

Het is heel irritant als je aan het inrijden bent en er rijden mensen rond die de regels niet kennen of niet kijken. Vaak zijn dat mensen die thuis alle ruimte hebben en niet gewend zijn om te kijken naar anderen. Wij hebben qua inrijden maar een klein bakje maar je kan wel binnen inrijden en 2 proeven achter elkaar starten dusse dat is luxe.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:31

meestal rijd je maar met 4 of 5 paarden in de losrijbak, dus dat is lekker rustig. Ik heb het ook moeten leren hoor, met veel mensen inde bak rijden, ik ging altijd voor iedereen aan de kant, gek werd ik van mijzelf!
Vorig jaar moest ik mijn proefje een x-tje oefenen en reden er ruim 13 man/paard in de bak, ben gewoon mijn gang gegaan en werd volgende dag wel eerste! dankzij het 'gezellige' inrijden? Probeer ontspannen je eigen gang te gaan, en succes!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:27

enne niet E-B grote volte rijden tijdens het losrijden, maar altijd C-X Of A-X..

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:55

Nou ik heb wel eens in een losrijbak van 20 bij 10 gereden en daar waren serieus 15 pony's in aan het losrijden *noem geen clubnaam*.
Sorry maar ik vond het zo vervelend en irritant, en hun organiseren een paar binnenwedstrijden paar en iedere keer was dat zo!! (en dat zal nu nog wel zo zijn btw). Echt heel irritant is dat, daar waren echt gewoon een paar mensen tegen elkaar aan geknald! Vreselijk. (Ohja en je kont toen niet ff ergens anders buiten gaan rijden want het vroor of het was te nat Knipoog )