Bijrijdpaard wat nog niet zoveel kan..?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Bijrijdpaard wat nog niet zoveel kan..?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 20:21

Hallo, Pling
Heb vandaag voor het eerst op mijn nieuwe bijrijdpaardje gereden, een heel leuk beessie! Hij is net 4 jaar geworden.
Hij was gefokt voor de renbaan, maar toen ze zagen dat hij heen topper zou worden heeft deze eigenaresse hem gekocht.
Alles was dus voor hem nieuw, zelf simpel een rondje in de bak was al moeilijk. Nou gaat het rondje nu wel al opzich, galop gaat nog helemaal niet super, wat wel logisch is.
Nou was mijn vraag of iemand misschien goede oefeningen heeft, tips, of iets anders om mij te helpen hier een goed rijpaard van te maken! Hij loopt wel al netjes in de hals, je hoeft bijna niet te vragen en hij loopt (vooral in stap) al best netjes naar beneden. Wel in het begin van de draf doet hij ze hoofd omhoog, wat ze renpaarden aanleren natuurlijk.
Is er misschien iemand die wat goeie tips heeft, ervaring ofzo? Die een goede oefening weet, of misschien iets wat je het best mee kan beginnen als hij de rondjes helemaal snapt.
Misschien beetje rare vraag, maar heb nog niet zoveel ervaring met renpaarden of paarden die niet zoveel kunnen, en ik dacht misschien iemand hier wel en kan die mij helpen? Bloos (kbedoel, een *normaal* groen paard loopt niet vaak zo met hun hoofd enzo... misschien iemand die me tips kan geven?!?!)
Alvast bedankt Rock-on, dudes! Clown

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:58

Ehh, jonge paarden, veel voltes, overgangen, dat weet je allemaal wel. Zorgen dat hij ALTIJD aan je been is, de juiste buiging in zijn lijf, consequent zijn (dus...ongeveer alles wat bij mij foutgaat typ ik hier nu neer haha)

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 21:59

Hahaha ja dat weet ik ook wel slimme Tong uitsteken
maar ik bedoel tips ivm dat hij vroeger renpaard is geweest, nja.. ze wilde dat hij dat werd.
niet dat je het erg merkt, maar wel in draf nog af en toe zo dat hoofd omhoog weet je wel Lachen

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:33

veel longeren met bijzetteugels ofzoiets??? Verward