Mexicaanse neusriem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Mexicaanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 15:32

Vraagje-->

Is de mexicaanse neusriem alleen bedoeld omdat het mooi staat of heeft het een, een of ander inwerking?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:35

nee hij heeft een flinke sterke werking.
ook zodra het paard zin mond open wilt doen werkt die flink in.
alleen zijn veel mensen helaas zo dom en kopen ze omdat het mooi staat...

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 15:40

beautyfull_mickey schreef:
alleen zijn veel mensen helaas zo dom


HaHaHaHaHa *LOL*

En bedankt he!!

(geintje)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:44

ZeFaNa"]
[quote="beautyfull_mickey schreef:
alleen zijn veel mensen helaas zo dom


HaHaHaHaHa *LOL*

En bedankt he!!

(geintje)
[/quote]

wat bedoel je hiermee?
heb jij dat dan ook gedaan?
ja kijk sommige mensen weten niets eens dat ze sterk inwerken,en tja dus die kunnen er niets aan doen en denken alleen dat het voor de mooi-heid is.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:47

Mexicaanse neusriem wordt veel gebruikt bij het springen en gebruikt bij hete paarden. De 1 zegt dat het gemeen is en de ander zegt weer dat dat niet bewezen is. Ik vind het op zich wel mooi staan en heb er zelf ook 1 van Kieffer maar gebruik hem eigenlijk niet echt alleen als ik echt zou gaan springen misschien wel omdat ik ook een beetje een heet paard heb Knipoog maar martingaal werkt ook prima Tong uitsteken

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 15:50

HaHa nee ik kopieerde alleen dat deel van jou wat jij geschreven had (alleen zijn veel mensen helaas zo dom) en toen deed ik net of ik me aangesproken voelde..... Haha!

Maar ik heb zo'n ding niet maar vond het altijd wel grappig staan en was benieuwd waarvoor het diende....

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:03

ik heb weleens gehoord dat je de kaak van een paard kan breken met een mexicaanse neusriem als je hem te strak doet.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:06

anydale schreef:
ik heb weleens gehoord dat je de kaak van een paard kan breken met een mexicaanse neusriem als je hem te strak doet.


Verward misschien ben je in de war met een stang ofzo Verward

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:10

AnneOmie"]
[quote="anydale schreef:
ik heb weleens gehoord dat je de kaak van een paard kan breken met een mexicaanse neusriem als je hem te strak doet.


Verward misschien ben je in de war met een stang ofzo Verward
[/quote]

ik hoorde dat dat juist kon gebeuren bij een hackamore?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:13

volgends mij bedoelen jullie het neusbeentje Haha!
die kun je idd bij een hackamore breken,ik heb idd gehoord dat het ook bij een mexicaanse neusriem kan,maar of dat klopt weet ik niet?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:20

bliksemluver"]
[quote="AnneOmie"][quote="anydale schreef:
ik heb weleens gehoord dat je de kaak van een paard kan breken met een mexicaanse neusriem als je hem te strak doet.


Verward misschien ben je in de war met een stang ofzo Verward
[/quote]

ik hoorde dat dat juist kon gebeuren bij een hackamore?
[/quote]

*LOL* wat een verwarringen weer Haha! Ik weet in ieder geval dat je absoluut een paard zijn kaak niet met een mexicaanse neusriem kan breken Mijn paard heb ik ook een tijdje met mexicaanse neusriem gereden en hij heeft NOOIT tekenen van pijn of wat dan ook getoond.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:18

Neusbeentje breken met een Mex? Dan zou het paard zelf zijn mond zo ver en hard open moeten doen dat het breekt want zelf kan je er niet zo hard aan trekken dat het paard spontaan zn neusbeentje breekt..

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:19

Daarbij is het zo dat niets zijn scherpe werking heeft totdat het paard zijn mondje opent.. Dus zolang als het mondje dicht is kan je best met een Mex rijden..

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:25

Ik heb wel eens gehoord op school dat sommige springruiters een bierdopje onder het rondje van de mexicaanse neusriem stoppen en zo nóg scherper inkomen bij felle paarden.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:30

Tjah, zo kan je wel van alles bedenken om alles marteltuigen te maken Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:54

pff, paarden zijn tegenwoordig echt van porselein...
Met een Hackamore breek je het neusbeen, met een stang breek je de kaak, met een mex. neusriem breekt ie ook zijn neus....
Ik laat mijn paarden voortaan op stal, stel je voor dat ze wat breken....
Sorry hoor....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:46

Je kan het ook té letterlijk opvatten he

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:54

Haha, nou met een mexicaanse neusriem kun je echt niet het neusbeentje van je paard breken hoor.
Mijn E-pony reed ik er altijd mee, mijn paard op het moment niet omdat mijn oude mexicaanse neusriem niet past en ik nog geen nieuwe heb gekocht.
Dat met die scherpe inwerking valt allemaal wel mee, tenzij je paard zijn mond heel ver open gaat duwen, maar dan zit hij ook fout dus dan is die inwerking ook niet zo erg hè..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:17

stef schreef:
pff, paarden zijn tegenwoordig echt van porselein...
Met een Hackamore breek je het neusbeen, met een stang breek je de kaak, met een mex. neusriem breekt ie ook zijn neus....
Ik laat mijn paarden voortaan op stal, stel je voor dat ze wat breken....
Sorry hoor....


hier moet ik je idd gelijk in geven,ik lees soms ook bokt dat sommige een martingaal al zielig vind?
plaats je een foto met bijvoorbeeld een pessoabit in,krijg je comentaar waarom je daarmee rijd enz. enz.
en als je een paard een mep geef omdat die kliert ben je een dierenbeul enz.
ik vind aan een mexicaanse neusriem ook echt niets mis,maar je moet er wel beetje redelijk mee omgaan.
vind het ook al belachelijk hoe sommige denken over een aansnoerneusriem...

en ik weet niet of die opmerkingen naar mij waren?
maar ik schreef duidelijker erbij of dat klopt weet ik niet,ik had dat namelijk ook van bokt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:21

Een mexicaanse neusriem heeft een scherpe inwerking als het paard zijn mond open doet.
Je gebruikt een mexicaanse neusriem als een gecombineerde niet meer genoeg inwerkt.
Je verstopt verder wel dat je zelf geen goede controle meer hebt over je paard, doordat je dressuurmatig niet ver genoeg bent, maar ach, dat geeft niks.
Paard kan toch niet klagen hè Lachen

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:39

Als je je paard wel onder controle hebt, ook met een gewone neusriem, en je vind een mexicaan gewoon mooi, en je bent dressuurmatig ook ver genoeg, kan je best met een mexicaan rijden omdat je het mooi vind staan.. Want daar draaide dit onderwerp toch om?

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:44

Idd, en je hoeft hem niet meteen superstrak aan te snoeren, als je hem gewoon op normale maat vastzet kan het helemaal geen kwaad hoor, het is geen martelwerktuig Knipoog

Maar mijn opmerking was iig naar niemand in het bijzonder bedoeld hoor, ik reageer meestal gewoon algemeen, als ik op iemand doel zal ik dat erbij zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:46

Dus dan mag een stang en slof enzo ook omdat je dat stoer en mooi vind?
Nee, sommige dingen koop je niet voor de mooi, als je dat bij je dekje en frontriem houd, is dat meer dan genoeg lijkt me.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:54

Mijn pony loopt dressuurmatig super, maar zodra hij een hindernis moet aanrijden gaat hij ontiegelijk klieren.
Hij gaat z'n mond openen zodat ik het contact verlies, en dan z'n kop in de lucht. een mexicaanse neusriem werkte daar best goed tegen.
tegenwoordig spring ik alleen niet meer zo vaak, dus heeft hij hem niet zo vaak meer om.

Nooit echt gemerkt dat hij er last van had (heb hem op aanraden van een instructeur omgedaan) ik merkte alleen dat hij wel even nadacht voor hij zn mond weer opengooide Knipoog

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:00

Ik denk dat je met zo´n neusriem, en ook met andere hulpmiddelen de problemen die je met je paard hebt niet oplost, door gelijk naar dit soort hulpmiddelen te grijpen verlies je je echte controle op je paard.