Lekker geshopt bij Arthurs Westernstore

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Lekker geshopt bij Arthurs Westernstore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 10:44

Ik vond dat mijn 21e verjaardag wel een goede reden en gelegenheid was om eens naar Vorstenbosch te rijden en daar de shop van Arthur te bekijken. Ik was daar nog nooit geweest, maar had er veel goede verhalen over gehoord en tja, als je toch een dag vrij bent en je vriend vrij heeft genomen van zijn werk, waarom dan niet? Toen ik in Vorstenbosch aan kwam, bleek dat er niemand in de shop aanwezig was. Bellen had geen zin, want mijn mobiel deed het niet daar. Gelukkig bleek Arthur in de buurt en kon hij na vijf minuten toch de 'store' voor me openen. Wow wat veel spullen! Eigenlijk niet goed voor mij.

Eerst op zoek gegaan naar een hood. Ik had mijn zinnen namelijk op een hood met Amerikaanse vlag gezet, maar die bleken ze niet in een klein maatje te hebben. Ze hadden wel een mooie huntergroene en die staat op zich wel heel erg mooi bij de kleur van mijn toekomstige paardje, namelijk (ja jongens, dit is echt de eerste keer dat ik een tipje van de sluier oplicht): red dun! Lovers Maar ik was er nog niet helemaal zeker van, aangezien ik nog veel meer spulletjes in moest slaan en tja, echt rijk ben ik nou ook alweer niet.

Door naar de halsters. Ik heb er al veel teveel, maar ik zal op de ruilbeurs ook weer een aantal verkopen die ik niet vind passen met mijn paardje-to-be en ik wilde graag een beetje een apart halster. En die vond ik!! Een rood-wit-blauw Billy Cook halster. Goede maat, leek ontzettend stevig, dus die had ik mooi al geconfisqueerd. Daar moest natuurlijk ook nog een halstertouw bij en wel een beetje een lange, want ik had alleen maar korte halstertouwtjes. Mijn moeder kwam al aan met een mooie longeerlijn, maar nee, dat is niet handig als halstertouw, mam, dat is namelijk een beetje ERG lang. Je paard kan dan wel tien meter achter je lopen met wandelen, erg ongezellig en bovendien gevaarlijk Lips are sealed Dus heb ik na lang zoeken voor een witte (hoe praktisch, die kleur! Scheve mond ) gekozen met elastiek erin. Die had ik nog niet Clown

De winkel was veeeel groter dan verwacht, want ik kon door allerlei 'poortjes' verder lopen en toen kwam ik dus ineens bij de boots uit. Was dat even goed, want ik wil al een tijdje boots. Eerst gevraagd naar de stars and stripes boots, maar die vond ik toch een beetje té. Bovendien zie je alleen het 'stars' gedeelte en als ik ze ook voor normaal aan wil dan voel ik me net een clown. No offence tegenover de mensen die ze wel hebben.. Drie paar Continentals vond ik wel wat. Donkerbruin met lichter bruin, zwart/blauwig met bruin en helemaal bruine met SympaTex voering. Eerst de tweekleurige Continentals gepast. Ik vond ze wel leuk, maar ja, ook die tweede kleur zit onder je broekspijp.. Toen ik de SympaTexjes aanhad, bleken die toch wel ERG lekker te zitten...

Nog langer rondgelopen, leuke slinkies gezien, van die dikke gewatteerde jasjes (heeerlijk met dit weer) en... nummerborden. O jee. Ik moest mijn verzameling toch nog wel minstens uitbreiden met Texas. Ik heb er al redelijk veel, zorg elke keer als ik in Amerika ben dat ik van de staat/staten waar ik heen ben geweest nummerborden meeneem. Texas ben ik nog niet geweest, maar ja, er staat een paardje op he, dus het moest wel eigenlijk.

Nog even rondgewandeld en toen realiseerde ik me dat ik eigenlijk wel al genoeg in mijn handen had. Dus toch maar naar de kassa. Jeetje, wanneer win ik een loterij ofzo? Ik wil die hele shop wel opkopen. Wat een zadels daar! Wow!!

Eenmaal met een doos met laarzen en een papieren zak met daarin een halster, halstertouw (de hoeveelste al??) en een nummerbord uit de winkel gelopen zag ik een praaaachtige dun staan. Helemaal van goud, leek wel!! Rieky wilde er net mee gaan rijden, dus ik heb nog even staan kijken. Weet iemand hoe dit prachtige paard heet? Volgens mij een hengst (tja, ik ga niet op de kop staan hoor, als hij draaft en galoppeert!) en nog redelijk jong. Zoooo mooi! Het is blijkbaar geen paard van Rieky zelf, want zij wist zijn naam ook niet zo goed.. Is er iemand die regelmatig bij Burgmeijer Stables komt en die dit paard ook al is opgevallen? Wat een prachtig paard zeg!!

Al met al was het dus een geslaagde en ook wel dure dag. Maar het was het waard. En die boots die zitten heerlijk. Ik heb ze nu namelijk aan *LOL*


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:51

Gefeliciteerd Gera, met je toekomstige paardje OK dan!
En dan heb je eindelijk een reden om lekker te gaan shoppen he Haha!
Ennuh, dat je daar geen bereik hebt...Dat is altijd zo Scheve mond

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:31

Oei oei oei.......ik was ook 'blij' dat ik niet tijdens het NK het strodorp in was gelopen......ik kan daar zoooo slecht tegen!! Ben blij te lezen dat er meerderen zijn dit deze verslaving hebben, Lachen. Een red dun, mooie kleur!!!! Vooral bij dat soort paarden vind ik 'natuurlijke' kleuren heel mooi, bruin, goud en beige enzo......

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:32

gera"]
Ik vond dat mijn 21e verjaardag wel een goede reden
[/quote]
Nog gefeliciteerd Gera.
[quote="gera schreef:
die staat op zich wel heel erg mooi bij de kleur van mijn toekomstige paardje, namelijk (ja jongens, dit is echt de eerste keer dat ik een tipje van de sluier oplicht): red dun! Lovers

Vertel, vertel.......................meer tipjes van de sluier willen wij!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 11:33

Ludo"]
Gefeliciteerd Gera, met je toekomstige paardje OK dan!
[/quote]

Dank je!

[quote="Ludo schreef:
En dan heb je eindelijk een reden om lekker te gaan shoppen he Haha!


Ehh, dat heb ik eigenlijk altijd, maar ik MAG niet altijd van mezelf. Maar ja, dit was toch wel een goede reden

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 11:35

Nanouk"]
Nog gefeliciteerd Gera.
[/quote]

Thanks! OK dan!

[quote="Nanouk schreef:
Vertel, vertel.......................meer tipjes van de sluier willen wij!


Haha, wat zijn jullie allemaal nieuwsgierig! Ik zou niets over mijn paardje-to-be vertellen tot het allemaal afgehandeld was, dus ik heb mijn belofte eigenlijk al een beetje verbroken. Dan kan ik nu toch echt niet meer vertellen! Knipoog

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:43

gera"]
[quote="Nanouk"]Nog gefeliciteerd Gera.
[/quote]

Thanks! OK dan!

[quote="Nanouk schreef:
Vertel, vertel.......................meer tipjes van de sluier willen wij!


Haha, wat zijn jullie allemaal nieuwsgierig! Ik zou niets over mijn paardje-to-be vertellen tot het allemaal afgehandeld was, dus ik heb mijn belofte eigenlijk al een beetje verbroken. Dan kan ik nu toch echt niet meer vertellen! Knipoog
[/quote]

aahh vertel nou
zeg het niet door Haha!
nee hoor handel het eerst maar af maar ben wel erg nieuwschierig

en nog gefeliciteert hoeft niet te bedanken hoor want dan blijf je aan de gang *LOL*

en over dat shopen
ik denk dat alle paarden mensen daar problemen mee hebben
en vooral western want er zijn zo veel verschillende dingen van 1 iets

bij dressuur koop je bijv. gewoon sporen klaar
maar bij western heb je weer zoveel verschillende sporen met versiering zonder en ga zo maar door
je bent nooit uit gekocht.
ik hou helemaal niet van winkelen met kleren enzo maar zodra ik een western shop binnen ga ben ik blut Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 12:47

vrolijk schreef:
en over dat shopen
ik denk dat alle paarden mensen daar problemen mee hebben
en vooral western want er zijn zo veel verschillende dingen van 1 iets


Van alles is inderdaad zoveel! En er zijn ook teveel leuke spulletjes. Ik ben blij dat mijn paardje nog maar jong is, want anders zat ik me ook al meteen te verlekkeren aan de showpads en dergelijke.. En mooie hoofdstelletjes.. het is echt een ramp
Maar ook met zo'n klein ding moet je veel dingen hebben hoor! En WIL je veel dingen hebben. Rijden komt echter nog niet ter sprake, dus al dat sporen-, zadel-, pad- en hoofdstellenplezier komt later nog voor mij. Eigenlijk wel een leuk (maar duur) vooruitzicht! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:51

Wil je mijn verzameling sporen zien vrolijk? Haha!

Ik moet binnenkort ook eens naar zo'n shop, want westernhalsterrouwen zijn veel handiger als die ellendige Eskadron krengen waar je al je handen aan brand als je ernaar kijkt.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:51

Heee, bijna net zo´n kleur als Digger!!!!! Alhoewel ik hem al aardig Red vind voor een Dun. Gaaf joh!!!
Zaterdag ga je hem/haar kopen?? Neem je wel meteen foto´s want wij zijn helemaaaaaaaal niet nieuwsgierig hoor...... Haha!

Helaas woont Arthur echt een eind bij ons vandaan maar misschien is het maar beter zo want anders was ik echt arm geworden Bloos

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:59

Hey, dan weet ik wie jij bent Gera, want ik was net klaar met rijden, toen je aan kwam wandelen. Rieky was toen idd net dat paard aan het rijden. Ik weet niet hoe hij heet, wel van wie hij is. Hjordis Viege, weet niet of ik het goed schrijf, ze rijd ook wel eens met een arabier op NRHA shows, maar idd een heel mooi paard.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:08

Heerlijk he? Die winkel van Arthur! Kword er altijd zo hebberig... Tong uitsteken Haha! Vanavond komt ie bij ons op de ranch (zadels passen). Ik heb meteen nieuwe sporen besteld, haha! Haha!

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 19:24

Willeke schreef:
Hey, dan weet ik wie jij bent Gera, want ik was net klaar met rijden, toen je aan kwam wandelen. Rieky was toen idd net dat paard aan het rijden. Ik weet niet hoe hij heet, wel van wie hij is. Hjordis Viege, weet niet of ik het goed schrijf, ze rijd ook wel eens met een arabier op NRHA shows, maar idd een heel mooi paard.


Hé ja, je hebt gelijk! Toevallig zeg! Jij reed op een bay, of niet? Jij kwam net de bak uit en ging naar dat kleinere 'inrijbakje'. Train jij daar of heb jij daar je paard staan?
Ik vond het echt een prachtig paard. Ik had mijn fotocamera bij me en had hem toch bijna uit mijn tas getoverd, maar ach, Rieky is ook maar lekker aan het trainen, om dan meteen weer 'flitsend' aan de bakrand te staan.. Ik denk dat ik binnenkort wel een keer langskom om naar een les te gaan kijken. Misschien dat ik het paard dan nog tegenkom. Wat een glans zeg, wow


charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:18

ZZZZZZucht............voor onze nieuwsgierige (waaronder ikzelf natuurlijk ) nog TWEE nachtjes Slapen en dan zullen we het eindelijk weten....... TOCH GERA je laat ons toch niet langer nieuwsgierig zijn Ach gut

enne oja nog gefeliciteerd Clown

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

Willeke

Berichten: 176
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:25

Mijn paard staat daar EN ik train daar. Ik heb iedere donderdag les van Dave. En die bay, dat is dus mijn paard Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:38

gera als je weer naar daarna toe gaat. wil je dan eens voor mij rond kijken daar of je een hengst ziet staan die Hickies Best Bet heet. rieky traint hem voor iemand anders (en hij staat te koop daar). en mocht je hem zien staan wil je dan een paar foto's van hem voor mij maken. hij is de pappie van clips en billy Haha! en ik heb maar 1 foto van hem Huilen .
nou nogmaals gefeliciteerd, 1 keer aan de telefoon en 1 keer op het internet. en veel plezier zowel zaterdag als zondag Haha!

en idd dames nog 2 dagen voor jullie dan hihihihi Haha! Haha!

Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:41

Hoe zit dat nu eigenlijk met al die kleuren?
Is er dan zo'n veel verschil tussen dun, red dun, sorrel, etc... Bloos waarschijnlijk wel Schijnheilig

Misschien interessant om in afwachting van Gera's mooie foto's het woord bij de daad te stellen en misschien kan ieder van jullie een foto van jullie paardje plaatsen en daarbij de kleur vernoemen. Zo zal ik dus de kleuren nooit meer vergeten. *LOL*

En dan kunnen we lekker fotootjes bekijken Cheese!

Seppe

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 11:50


Seppe

Berichten: 743
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:14

Dank je Gera,

mooie sites.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Toushie, xxPaige en 31 bezoekers