oude manegepony kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

oude manegepony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 18:48

Van de manege in Eelde die inmiddels is gesloten is nog één pony te koop.
Dat was toevallig een pony die ik erg leuk vind!
Maar hij is dus al vrij oud en kreupelde op de manege vrij vaak.
Hij heeft nu net 5 maand rust gehda en waarschijnlijk mag ik haar over een tijdje een keer gaa rijden.
Ze kost waasrschijnlijk rond de 400 euro incl. zadel en hoofdstel.
De eigenaar vind tehuis belangrijker dan prijs en omdat ik dinky zo'n leuke pony vind kan daar waarschijnlijk nog wel wat af.
Nou had ik een vraagje!
Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat jullie gaan voor een leuk paardje maar hij is gewoon braaf en goed verkeersmak.
En ik vind het een leuk paardje en heb er vaak op gereden toen ik nog op de magege reed!


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:03

Zou in ieder geval laten kijken waar de kreupelheden vandaan komen, misschien heeft het pony'tje wel iets waardoor hij voortdurend pijn heeft. Voor de rest, volg je hart, maar vergeet niet dat er verantwoordelijkheden hangen aan een pony ook Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:03

Als jij geld hebt voor de dierenarts en stalling enzo, en hij loopt niet kreupel meer dan zou ik t doen! Al is t alleen maar om zon beesje een leuke oude dag te geven!
Laatst bijgewerkt door Aramat op 09-10-03 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:04

Tsja, wat wil je met hem gaan doen? Als hij op de manege al vaak kreupelde en op leeftijd is, dan kun je waarschijnlijk geen zware arbeid van hem verwachten. Maar als je een lieve pony een goede oude dag wilt geven, dan kun je vast nog veel plezier van hem hebben.

* To Belg, or not to Belg *

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 19:09

Ik wil gewoon rustig rijden met hem en gewoon een paardje waar ik lekker mee kan buiten rijden.
Ik wil er in ieder geval een dierenarts naar haar been laten kijken.
Waarschijnlijk komt hij bij ewen vriendin van mij in de wei en daar hebben ze ook een schuilstalletje

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:38

DOEN!!!!!!!!!!!!!! (als je genoeg geld hebt natuurlijk)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:41

als jij je er goed bij voelt moet je het zeker doen


radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 19:52

Eindelijk iemand met beter commentaar als, Ja maar hij is wel kreupel geweest...
Ik ga morge denk ik even bellen met de opude eigenaresse en het dan even over de prijs hebben

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 19:53

Eindelijk iemand met beter commentaar als, Ja maar hij is wel kreupel geweest...
Ik ga morge denk ik even bellen met de opude eigenaresse en het dan even over de prijs hebben

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:55

Goed zo meid! Krijgt die pony nog een mooie oude dag.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:00

Ik zou het gewoon doen dan ja.. als ik jou was!

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:34

radijs schreef:
Ik wil gewoon rustig rijden met hem en gewoon een paardje waar ik lekker mee kan buiten rijden.
Ik wil er in ieder geval een dierenarts naar haar been laten kijken.
Waarschijnlijk komt hij bij ewen vriendin van mij in de wei en daar hebben ze ook een schuilstalletje


ik wil niet bot overkomen maar ga je dit altijd willen blijven doen?
als een vriendinnetje vraagt om te springen ga je dat niet echt doen met een pony op leeftijd en als er dan nog iets met zijn been is Verward
Je hoort dan verhalen van vriendinnen hoe het is gegaan op wedstrijd en mss wil je dit ook... je bent nog jong, denk goed na want die pony is op leeftijd... Mijn ouders woude mij ook geen paard kope van 18, en ik ben daar blij om. Camble is 10 jaar, maar springt alsof ze 4 is. Ze heeft ervaring en daar kun je nog veel van leren. En een oudere pony kan rapper ziek worden..

Denk heel goed na, misschien dat je ook ergens wel een heel leuk jonger paardje vind..

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:41

Denk er heeel goed overna,en mocht je het willen doen laat hem/haar heeel goed keuren en onderzoeken door een veearts!!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:49

ik zou het doen:
je vind het een leuke pony
duur is hij niet,en als er nog wat af kan,des te beter
je bezorgt hem een leuke oude dag
dus,als je niet van plan bent intensief met hem te gaan rijden =>DOEN

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:51

Hey Radijs! Wat tof dat je Dinky wil kopen! Ik ken hem nog van vroeger en heb er een paar keer in de les op gereden. Hij (zij?) is in april 1992 op de manege gekomen samen met Dusty, Abbadan en Bambie en heeft daar dus zeker 10 jaar meegedraait! 400 euro is niet duur... Kijk trouwens wel het zadel goed na voordat je het gaat gebruiken, of liever, laat het nakijken bij een zadelmaker! Er wordt niet altijd voorzichtig omgegaan met manegespullen en misschien is het stuk. Is Juultje ook verkocht? Of hebben ze die toch nog zelf gehouden? Die is al ver in de twintig inmiddels denk ik!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 21:59

Juultje is al verkocht!
Juultje staat nu bij een klein meisje!
Ik krijg waarschijnlijk aan het eind van de herfstvakantie bericht over de stalling!

Dookie, ik mag als ik wil nu met 2 paarden wetstrijden startten maar ik vind het nu nog veel leuker om mee te gaan op wetstrijd...
Verder heb je wel gelijk maar als ik wil startten mag ik op een paard van 1.74 startten!!
Als ik Dinky niet koop wil ik een jonge Haflinger.
Met Haflingers zou ik jammer genoge ook niet echt geweldig kunnen springen!
Ik vind springen verder wel heel leuk...
Ik ben nog even aan het verder sparen maar einde Herfstvakantie heb ik dus meer duidelijkheid

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:14

Hoe oud is oud? Alles onder de 20 kun je gewoon doen hoor. Keuren zou ik niet aan beginnen, dat kost bijna net zoveel als wat het paard waard is en het zegt, zeker bij een ouder paard, helemaal niks. Bij mijn paard werd ooit een hartafwijking geconstateerd, toen was ze 22. Op haar 25 constateerde de veearts een ernstige hartafwijking, op haar 29e heb ik haar in laten slapen omdat de artrhose zo erg was dat ze bijna niet meer kon lopen, dat hart heeft nooit problemen gegeven, misschien heeft ze die afwijking wel haar hele leven gehad, wie zal het zeggen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:20

Ik lees dat je nog genoeg andere paarden kunt wedstrijd starten, en als je Dinky leuk vind, en hij nog mooi wat rond kan rijden zonder last te hebben van zijn been, dan is dat toch hartstikke leuk!! Dan weet je ook dat de pony goed terechtkomt, en kan je hem een goede oude dag geven!

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:53

als je haar echt leuk vind en je zeker weet dat je het het allerleukst vind om lekker buitenritjes te maken zou ik het zeker doen!
maar de vraagprijs ligt dan wel lekker laag.. vergeet niet om er rekening mee te houden dat je waarschijnlijk wel genoeg geld aan dierenarts kwijt zult zijn (is al een ouder paardje + beetje kreupelig) en de hoefsmid komt er ook nog bij steeds.. weet je zeker dat je hier genoeg geld voor gaat hebben enzo. dan zou ik haar zeker weten doen en wens ik je heel veel plezier met haar!! Lachen

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 00:01

Iedereen zegt wel 'als hij toch niet duur is..' maar wat als je heel regelmatig een veearts nodig hebt, of medicijnen? Een pony loopt niet voor niets kreupel, en ook al wil je dat blijkbaar niet horen. Het soort 'chronische' kreupelheid als wat jij beschrijft trekt inderdaad vaak weg als je het dier stil zet, maar dik kans dat het net zo hard weer terugkomt als je er weer mee aan het werk gaat. Ik zou in ieder geval maar eens goed klinisch laten keuren en de veearts om een *realistische* inschatting vragen van wat hij vind dat het dier nog kan en mag, en DAN pas besluiten of je dit werkelijk wel wilt.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 05:07

Heb nog nooit van iemand gehoord dat die spijt heeft gekregen
van het kopen van een oude pony.
Zo'n dier koop je met je hart Lovers en niet voor je wedstrijdambities...

OK dan!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 07:16

Het kan best zijn dat die pony kreupel is als hij teveel moet lopen, en dat het dik meevalt als hij gewoon lekker buitenritjes mag maken.
Realiseer je wel waar je aan begint en wat de consequenties kunnen zijn, maar geniet vooral van hem.

Goedgekeurd onderschrift :)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:38

ik heb ook ruim vier jaar geleden een manegepaard gekregen van 27 (nu 31 jaar) en heb er heel veel plezier van. mijn vorige paarden waren wel jong (4 en 6) maar beiden na 1 1/2 jaar aflaten maken dus het zegt niet altijd wat. dinky heeft wel een gebrek maar zodra je precies weet wat hij heeft kun je er misschien rekening mee houden.. Gaat hij naar de slacht als hij niet verkocht word?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:27

Bij jou zal die pony veel minder hard hoeven te werken als op een manege > minder belast > minder kreupel. probeer het gewoon, ik denk dat de pony dat best waard is. Jij kan als particulier veel meer voor de pony doen dan een manegehouder die kosten moet besparen.

De hond is de betere mens

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:15

doen!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 bezoekers