zondag dienst.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

zondag dienst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 18:40

Ik ben toch zo kwaad moet het ff kwijt.
Ik doe een paardenhouderij opleiding in Barneveld.
Ga 1 dag in de week naar school en de rest werk ik op een manege. Best leuk en ik heb het daar ook wel naar mijn zin tot dit gebeurde, Mijn baas ad een nieuw schemea gemaakt wie waneer werkte. Nou leuk en aardig, daar stond dus dat ik elke zondag moest werken en als ik niet kon zou er iemand invallen nou das best dacht ik. Nou kon ik twee weken geleden niet omdat een broer van mijn moeder 50 werd dus ik vraag aan mijn collega, wil jij dan werken. Nee zecht ze ik kan niet ,nou ja kan gebeuren dacht ik jammer dan. Nou is deze zondag mijn vader jarig ( woon nog thuis) dus vraag ik kan je werken,nou wat er toen kwam....
Ze zegt nehe ik kan nooit op zondag werken want dan moet ik door de weeks een dag vrij hebbeb en dan kunnen ze me niet missen. ( als ze nou echt zo hard werkte kan ik daar bij inkomen maar ze is echt liever lui dan moe) Dus ik naar mijn baas en uitgelegd nou zecht ze dat zoeken jullie onderling maar uit!!!!! Boos! Maar nou komt het, op dat bedrijf werkt nog iemand die dezelfde opleiding doet als ik ze zit net in de eerste en tegen haar werd gezegt; Je hoeft niet in het weekend te werken want je bent stagaire en die hoefen niet in het weekend te werken. Ze doet echt precies dezelfde opleiding als ik!!! Dus ik zeg hoe zit dat dan ik moet zaterdag en zondag werken en zei niet. Word er tegen mij gezecht jij werkt hiet dus je moet niet zo moelijk doen, toen ik daar wat van zei liep ze gauw weg.
Ben toen zelf ook maar weggegaan want ikn was bzo kwaad dat ik dacht dat ik onredelijke dingen ging zeggen als ik haar weer zag.
Vind dit best wel oneerlijk, ik weet echt wel dat als je met paarden werkt je ook in het weekend moet werken en dat vind ik ook niet erg dat hoort erbij, maar dan wel allemaal en niet ik alleen. De rest is er toch ook nog?? Is het nou teveel gevraagd om een dag je vrij te krijgen?
Wil die uren best later in de week weer inhalen als het daarom gaat maar er word gewoon niet geluisterd vind het echt gemeen. Of ben ik nou heel onredelijk?? Weet het ff niet meer.
Sorry voor het gezeur maar ik moest het echt ff kwijt wat vinden jullie hiervan heb ik gelijk of mijn baas ??? Scheve mond

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:46

Vervelend voor je dat je zo´n naar gevoel hebt.
Ik kan geen oplossing aandragen voor je.
Het is wel zo dat als jij daar WERKT je meer plichten hebt dan stagiaires. Dus dat zij dan vrij zijn en jij niet, daar heb je (helaas voor jou) niks over te vertellen.


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 18:51

Nou we doen precies de zelfd opleiding dus ben ik net zo goed stagaire als zij of werkt zij daar net zo goed als ik he tis hoe je het wilt zien we doen dezelfde opleiding we staan gewoon even hoog en hebbe naar mijn idee dus dezelfde rechten en plichten.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:59

maar krijg jij betaald en zij niet? of is dat ook bij allebij hetzelfde?

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 18:59

Kan de school hier niets aan doen?
(Ikzelf zit trouwens ook in Barneveld op school, maar ben in de 3e klas ingestroomd 3DA3, weet nog niet hoe het met de stages geregeld is)

Don't dream your life, live your dreams!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 19:04

Zij krijgt er ook gewoon voor betaald!!!!
Daarom snap ik niet waarom er word gezecht dat ik werk en zij stagaire is we krijgen allebij betaald we doen precies hetzelfde.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:06

Dan vindt ik ook dat jij gelijk hebt en zou ik er toch maar eens een goed gesprek over voeren!! Moet toch mogelijk zijn , val jij niet onder een CAO of zo? of is het zwart???

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 19:10

Nee het is niet zwat niet van mij en ook niet van haar vwe staan allebij op de loonlijst.
Begrijp me niet verkeerd ik ben niet jaloers ofzo maar ik snap het gewoon niet.....

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 19:11

ik ook niet....overleg lijkt me toch niet zo gek in dit geval!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 23:10

Helaas is er voor de paardenhouderij geen C.A.O.
Verder moet je zelf een stage plek zoeken en daar de afspraken maken ,over stagevergoeding etc.
Voor zover ik weet bemoeien de scholen zich hier ook niet mee.
Mijn dochter Antoinette heeft dezelfde opleiding in Alkmaar gedaan,en had het na 1 jaar door dit soort dingen helemaal bekeken en is wat anders gaan doen.
Zij mocht bijna 72 uur in de week werken(overdag stal werk in de avonden les geven en in de weekeinden groomen) kreeg 32 uur uitbetaald,de rest was eer om het werk te mogen doen!!
De school die overigens erg slecht was(na een half jaar kregen ze nog poets les) deed hier helemaal niets aan en wilden ook niet helpen om eventueel een ander bedrijf te helpen zoeken.
Na veel moeite en een advertentie in de paardenkrant vond ze nog een ander bedrijf waarvoor ze wel 3 uur perdag moest reizen.
Geen onkosten vergoeding hiervoor en een verplichte werkweek koste haar vakantiedagen.
Het vak paarden houder is een hard en zwaar vak,met weinig verdiensten,het lijkt wel of ze jullie daar vast aan willen laten wennen.
Heel veel sterkte en wijsheid ,helaas is er weinig aan te doen en zal je in deze opleiding dit soort dingen moeten pikken .


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:12

he maaik,gewoon wat anders zoeken! er is echt nog wel leuker werk ergens voor je,niet je eigen over de kop werken omdat de rest LUI is. ik weet er alles van....... sterkte

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!


LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:46

Proberen om nog eens met die eigenaar te praten,
zonder kwaad te worden en dan kun je hem al die argumenten geven die je hier hebt opgeschreven.
Als hij een beetje redelijk is, zoekt hij dan een oplossing samen met jou.
Zo niet... wens ik je heel veel sterkte Scheve mond

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:46

Hey maaik, ik vind echt dat je daar weg moet gaan hoor, ik hoor zoveel negatieve verhalen... en daarbij,ik was afgelopen vrijdag op de manege en toen begon 1 van jouw collega's erover dat jij nogal boos was geworden, waar okki bij stond, ik ben maar weggelopen,maar volgens mij liepen ze je belachelijk te maken, lekker hoor! achter je rug om, ik kon ze wel! Gatver.
Ik zou echt gewoon weg gaan hoor, zoek een andere werkplek! En dan een wat mee rgeorganiseerde werkplek, want dit is gewoon bagger! En te gek voor woorden! stel nou dat ik zomaar een anonieme klat was geweest die wet wie je bent maar je verder niet kent, die krijgt dan ook een lekker beeld van je! Echt flauw hoor, ik zou daar vertrekken als ik jou was, je word enorm uitgezogen voor een k*t salarisje van niks!, ik werl half zo veel en ik verdien 4x zo veel als jij, nou echt hoor, ik had het wel geweten! Hopenlijk word je verstandig Knipoog

Groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:49

Ik stem dus helemaal in met ankie1, weet wat ze haar ook geflikt hebben, maargoed Lachen we noemen verder geen namen he!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:08

wat zegt de school hiervan?
heb je al met je stagebegeleider gepraat. zoals het hier overkomt wordt je gebruikt hoe leuk het bedrijf en het vak ook is. Ze kunnen niet van jou eisen dat jij alle diensten draait die andere niet willen. Ik zou me proberen wat harder op te stellen en vrij nemen voor een bepaalde dag of dat nou kan of niet, dat is toch niet jou probleem. Naar mijn idee zijn stagiaires voor extra, een bedrijf kan niet draaien op stagiaires want daar zou je ook niets van leren.

Z1+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:29

hee ik ga ook een opleiding volgen in barneveld, maar dan dierenartass. mn zus doet dat nu ook al. (wou ik ff kwijt!)
xx roos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, Sanet, sterregoud, VosjeN en 31 bezoekers