zuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chimney
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: lommel

zuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 17:46

hoi mijn paard is altijd zuur als er een ander voorbijgaat of naast ons komt staan .
ik neem hem links rechts en als dat niet helpt de sporen er nog bij
voorheen ging hij er altijd vandoor nu alleen nog maar als we ingehaald worden best lastig
het is een welsh cob k [western gereden]
Hij is 13 jr oud en altijd als manege paard in de les gebruikt hij rijd nu nog maar 5 uur per week hij is altijd zuur geweest
iemand nog een tip hoe dit op te lossen


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:03

Je bedoeld dat niemand hem in mag halen Verward

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:11

je weet ook niet wat ie allemaal meegemaakt heeft??
Een paard van een vriendin van mij heeft wel ooit een ongeluk gehad en sindsdien kan niemand van voor op ´m afkomen! Als je niet weet waar het van komt denk je misschien ach flauwerik...maar misschien is er wel een rede voor?? Verward

chimney
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 18:25

Hoi
Er is eigenlijk nooit wat met hem gebeurd maar hij ziet maar voor 50%aan het linker oog .op wedstrijd doet hij het niet buiten rijden weer wel

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:26

maakt het uit of er iemand links van hem staat of rechts??

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:33

Niet door te zagen iig. Probeer eens een overgang te maken naar het halt houden als er een tegenligger komt. Of maak een ophouding of een schijnovergang en denk er zelf niet aan. Gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand is. Succes.

chimney
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 18:35

Okkie1 schreef:
Niet door te zagen iig. Probeer eens een overgang te maken naar het halt houden als er een tegenligger komt. Of maak een ophouding of een schijnovergang en denk er zelf niet aan. Gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand is. Succes.


Ik kan het eens proberen bedankt
chimney

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 03:49

Misschien kan je hem er langzaam aan wennen, door met een andere pony er achter te rijden en die geleidelijk dichterbij te laten lopen (er naast, niet erachter), totdat die jullie uiteindelijk in stap kan passeren.

Zoals dit
Afbeelding

Kerstmuts

chimney
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 10:13

Guinevere schreef:
Misschien kan je hem er langzaam aan wennen, door met een andere pony er achter te rijden en die geleidelijk dichterbij te laten lopen (er naast, niet erachter), totdat die jullie uiteindelijk in stap kan passeren.

Zoals dit
Afbeelding


Ik heb een idee dat hij gewoonweg niet kan hebben om gepaseerd te worden in galop .draf en stap gaat wel goed .
hij gaat er gewoon vandoor in galop niet terug te krijgen zelfs niet op de zit en whow.voor de rest doet hij alles .

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:13

Maar als hij minder ziet, is het waarschijnlijk een angstreactie, in galop gaat alles toch sneller.
Ik denk dat je hem daar rustig aan moet wennen zonder hem pijn te doen door te zaen en je sporen erin te zetten.


Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:56

chimney schreef:
Ik heb een idee dat hij gewoonweg niet kan hebben om gepaseerd te worden in galop .draf en stap gaat wel goed .
hij gaat er gewoon vandoor in galop niet terug te krijgen zelfs niet op de zit en whow.voor de rest doet hij alles .


Als je dichtbij in galop word gepasseerd, is die ander sowieso verkeerd bezig. Zeker als je buiten rijd. Vrijwel elk paard gaat dan harder lopen. Bovendien zal je over het algemeen buiten links worden ingehaald, waardoor de schrikreactie van het paard nog groter wordt, aangezien hij daar half blind is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:47

Je heb het over een hij, maar ik herken dit van een aantal paarden, wij beschrijven het als typisch 'merrie gedrag' Haha!.
Heel veel merries die ik heb gekend waren namelijk ook zo!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:50

Tsja, mijn merrie reageert altijd zo op andere paarden.

Ik heb niet de illusie dat het ooit nog over zal gaan, en probeer in de bak altijd maar zo ver mogelijk bij de anderen vandaan te blijven, ik kan haar karakter niet veranderen.

Extremely rare and Beyond Compare


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers