welke stal..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 19:07

voornamelijk een vraagje voor de almeerders. op mn 16e sta ik er alleen voor met shir Lovers ik weet niet hoeveel ik dan verdien? de rozenkwekerij plus een baantje in de winkel? anyway welke stal kan ik gaan staan? liefst beetje in de buurt van almere e.o
ik was zelf van plan om op een weide te gaan staan maar 's winters vinden mn ouders zielig Verward wat is jullie mening daarover?

ik ga binnekort even vragen bij de stadsweide kruidenwijk, staat iemand van bokt daar ook?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:10

Tja wat is zielig?
Ik vind een paard dat de hele dag op stal staat 2x2 zielig. Maar ja, dat is wat IK vind..
Voor mij het liefst en lekker groene wei met een loopstal.
Weet trouwens niet hoe sterk een shire is..
Sorry, ben geen A'er dus weet geen stalling.. Lachen

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 19:12

shir is shiraz *LOL* geen typfoutje (neem aan dat je dat bedoeld)
shirAZ is een kwpn

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:22

ohhh hahaha *lol*
ja ik ken al die beesten nie hoor, heb alleen verstand en intresse in welshjes *LOL*

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:39

hey, ja ik heb op de stadsweide in kruidenwijk gestaan... dus ik weet niet precies wat je wilt weten vraag maar..
nu sta ik zoals je wel weet op pampushout
doeg groetjes

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 19:40

vooral de kosten, voordelen enzo weet je wel? het grootste nadeel vind ik de buitenbak (of helemaal niet) ik wil ook op pampus gaan staan maar het ligt eraan waar ik werk en hoeveel ik verdien op mn 16e

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:43

ehmm oke. nou wij zijn weggegaan omdat we weg moesten er mocht namelijk niet meer worden onderverhuurt..
de voordelen zijn denk k dat het goedkoper is toen ik er stond 350, het is meer vanjezelf en je eigen verantwoordelijkheid.De buitenbak is daar geloof ik niet meer zo slecht, toen wij er stonden wel maar dat zijn ze allemaal aan het veranderen daar door drainage,het is wel best zwaar elke x voeren water geven uitmesten.KOst allemaal erg veel tijd maar het is wel weer leuker...
als je nog iets wilt weten?

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:44

Ja, je kan op pampus gaan staan of op lies beuker dat kan ook nog. Allebei anders maar wel allebei erg leuk!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:45

ga je een kwpn kopen? een weide is beter als altijd op stal misschien voor de winter dan een stal regelen (dat doen wij ook) dat je alleen in de winter hem op stal zet.

Sirius_

Berichten: 10949
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 19:51

ja we gaan zondag kijken voor die tijd moet ik ff op een rijtje hebben hoe en wat ik wil qua stal.
tnx astrid.

ik hoop dat ik hem gewoon op pampus kan zetten lekker dichtbij Party!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:54

Het fijnst is natuurlijk altijd zoals ik sta. Gewoon een pensionstal met binnenbak, waar hij elke dag op de wei komt. Party!! Veel succes met het zoeken!

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 19:54

ja graag gedaan en suc6 met zoeken

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:32

Hoi Pam!
Ik denk dat je in elk geval een plek moet zoeken waar je paard minstens 's nachts op stal kan staan, tenminste de meeste mensen met een kwpn doen dat wel, ook als ze de vacht gewoon laten groeien.
Verder is het natuurlijk geweldig als het paard overdag in de wei kan, en je moet rekening houden met of je elke dag zelf kunt voeren of niet.
Uitmesten kun je nog samen delen met een ander meisje op stal: samen hebben jullie twee paarden, die worden drie dagen door jou en de andere drie dagen door haar gedaan, en dan de zevende dag doe je het bijv. zelf. Zoiets?
Maar als je een stal uitzoekt waar je zelf moet voeren, lijkt me wel moeilijk.
Bij ons zag ik laatst bij een boerderij, een boer had een stal omgebouwd, zes stallen voor paarden er in. De eigenaars mesten zelf, en kopen zelf hun soort bix, maar de boer die voert hele dagen en zet ze elke dag in de wei. Er was ook een grote mooie buitenbak bij, echt heel leuk.
Nadeel: weinig ervaren mensen aan wie je even kunt vragen "Hoe zou jij blabla...?" of die jou even kan helpen wanneer je een tweede persoon nodig hebt tijdens een karweitje.
Nadeel: je mist de gezelligheid van de manege, tenzij je een trailer hebt en je vader/moeder (die dan E-rijbewijs moet hebben) jou minstens 1x per week naar de manege rijdt.
Dat laatste ben ikzelf wel van plan volgend jaar, zodat waar ik ook sta op stal, ik altijd in de vereniging kan blijven rijden. Dus trailer kopen...
Als je ouders geen trailer willen kopen, kijk ze dan eens lief aan.
Zeg dat op een manege 'meer toezicht is' (veiligheid voor hun dochter), jij meer tijd hebt voor je huiswerk omdat je niet elke dag hoeft te voeren enzo. En zij niet hoeven te betalen voor duurdere lessen wanneer je priveles moet in de buitenbak bij de pensionstal...
Dat een manege wel duurder is, maar voor hun dus voordelen heeft, en als zij dan qua geld iets bijleggen lukt dat wel... dan doe jij dat met je cijfers op school, hihi.
Ik denk dat een pensionstal zoeken ook afhangt van wat je wilt gaan doen met het paard: wil je als hij er aan toe is ook wedstrijden rijden?
Want dan is een trailer meestal ook noodzakelijk, en kun je, als je ouders jou op en neer naar de les willen rijden elke week met de trailer, net zo goed bij een stal met buitenbak gaan staan, waar wel gevoerd wordt, en in de wei gezet bijv., en dat je zelf mest of zo.
Je zou een half jaar voordat je paard komt al eens op bezoek kunnen gaan bij verschillende adressen, en vraag ook goed rond op de manege aan mensen met eigen paarden, instructeurs, dierenarts, etc.
Die kunnen je wel wat adressen geven.
Vooral mensen met eigen paarden horen veel hierover, dus gewoon vragen toch?
Vraagje nog: wanneer komt het paard eigenlijk? Ben reuze benieuwd!