recepten met walnoten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

recepten met walnoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:04

De walnoten kunnen geoogst worden. Ik ben al behoorlijk aan het rapen geweest en ik heb een emmer vol. Het leek me wel leuk om er iets lekkers mee te maken. Wie heeft nog een [makkelijk Bloos ] recept met walnoten? Liefst iets zoets voor bij de koffie.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:42

Het allersimpelste, en zó lekker... Ontpit een dadel, snijd hem een beetje door de helft. Stop er een halve okkernoot in. En hoppa, jammie Lachen
Ik heb nog wel ergens een recept voor een walnoottaart. Maar die vond ik niet te buizen, erg zwaar en echt veels te zoet. Je tanden trokken zich spontaan terug als je die taart enkel rook... Ben dus wel benieuwd naar andere recepten Lachen
We hebben eeh... 1,2,3,4,5....6... Nee we hebben 7 bomen. Verschillende rassen, en ze geven veels te veel Boos! We blijven er ook altijd mee zitten *LOL*

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:45

Studentenhaverchocolaatjes Lachen

(geen flauw idee hoe die dingen echt heten)

Chocolade smelten, bakpapiertje op de kast leggen, rondjes "gieten" en dan noten en rozijntjes erin drukken ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:56

Op het erf waar Lois gestald staat staan zeker 6 bomen. De smaak verschilt idd per boom maar wist ik veel dat er verschillende rassen zijn Lachen Sommige zijn bitter, andere weer fruiting zoet. Ook de schalen zijn allemaal anders, van 2 bomen zijn de noten alleen te kraken met een hamer Lachen

Maar Maya dat mierzoete recept wil ik graag hebben. Manlief hier thuis, drinkt zijn kopje koffie met 4 klontjes!! en lust geen meloenen want die zijn zuur En zijn lievelingsgebak is van dat zoete spul van de turkse bakker dus om maar op!!

LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:03

In mijn brownies-recept zitten walnoten. Verder, tja, in salades, bij kaas...

In mijn echte Indiase kookboek dat ik in India heb gekocht staan ook twee recepten met walnoten: walnootkoekjes en curry met walnootballetjes. Roep maar als ik moet gaan typen Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:54

Walddorf salade:
Appel, ananas, walnoten, mayo, venkel en nog meer dingen wat ik niet meer weet Verward . Is wel lekkel

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 00:07

rechtstreeks van http://www.ah.nl
Boterkoek met abrikozen en walnoten
nagerecht, 10 personen
· 1 ei (M)
· 200 g koude boter
· 1 pak mix voor boterkoek (400 g)
· 1 zakje gepelde walnoten (50 g)
· 100 g gewelde abrikozen (zak a 200 g)
· poedersuiker

· boterkoekvorm (doorsnede 24 cm), ingevet


25 minuten wachttijd
10 minuten bereidingstijd


Bereiding

Oven voorverwarmen op 200 °C. Ei loskloppen. In beslagkom boter met twee messen in dobbelsteentjes snijden. Boterkoekmix en 2/3 van ei door boter mengen. Deeg in vorm drukken en bestrijken met rest van ei. Walnoten grof hakken. Abrikozen fijnsnijden. Noten en abrikozen in deeg drukken. Koek in ca. 25 minuten goudbruin bakken en in vorm laten afkoelen. Bestrooien met poedersuiker.



Ik zag deze namelijk op zo'n kaartje staan en was te lam om over te typen. Even zoeken op walnoten levert overigens op de AH site nog 75 recepten op met daarin walnoten verwerkt.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:27

Jippie, walnotenpesto:

walnoten fijnhakken en mengen met olijfolie, knoflook en parmezaanse kaas. Jummie!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:18

Walnoten zijn erg lekker tussen de sla, samen met blokjes kaas.
Verder om gewoon te eten en een walnoten taart Clown
(hoe je die maakt? Geen idee Tong uitsteken)

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 24 bezoekers