Koliek!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 17:52

Theike het veulen van de kinderboerderij had/heeft koliek. Ik was wat aan het spelen met de ezel in de wei ernaast, toen mij opviel dat Theike steeds ging liggen, rolde, ging staan en weer ging liggen, rollen enz.
En dat binnen 10 minuten wel 20 keer ofzo.
Dus ik dacht; O, oliebol dit zal wel niet goed zijn. Ik de beheerder erbij gehaald en die vond het er ook niet zo goed uitzien. Dus hebben we de dierenarts gebeld.
We wisten trouwens niet zeker of het koliek was want het is heel gek, maar ik wist plotseling niet meer precies wat de symptomen van koliek ook alweer waren, ja rollen, maar verder ?? Verward ??

Toen de dierenarts kwam was het al iets beter met Theike, hij had gepoept, keek iets beter uit zijn ogen, zag er gewoon iets gezonder uit. De DA heeft Theike toen een kramponderdrukkende spuit ofzoiets gegeven. En na 5 minuutjes lopen ging het al een stuk beter met Theike. Maar omdat die spuit alleen maar de kramp onderdrukt, moet Bert(beheerder) straks nog terug komen, om te zien of het niet is terug gekomen (als de spuit is uitgewerkt). Ik ben dus best bezorgd om Theike, of het nog terugkomt en of dat hij morgen nog gewoon in de wei staat.

Maar nu had ik dus de vraag: Wat zijn precies de symptomen van Koliek?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.



DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 17:58

Wat vervelend.Layla heeft ook een keer koliek gehad,ik schrok me rot.
De symptomen van koliek zijn: zweten,rollen,schrapen,in de plashouding staan en naar de buik kijken.Ik hoop dat het vanvond al weer een beetje weg is (het gaat vaak snel weg).

liefs layla d

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 18:19

Oja, nog iets, zou het ook kunnen komen door het eten van paddenstoelen? Dan denk ik aan een vliegenzwam. Die stonden nl in de wei kwam ik vanmiddag achter... Frusty

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:22

Ik weet het niet,het zou kunnen.
Misschien moet je die paddestoelen er voor de zekerheid maar ff uittrekken.

Liefs layla d

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 18:25

ja, idd, dat moet ik morgen dan doen... Probleem is alleen dat die dingen beschermd zijn.

Hihi, weet je wat bert zei? Als ie die heeft gegeten is het niet eens zo heeeeeel erg, want echt supergiftig zijn ze niet, je gaat er alleen van hallucineren, dus als ie wat zwalkt, dan weet je dat ie stoned is Haha! *LOL*
Ik vond het wel grappig, alleen wel zielig voor Theike! dat ie buik-auwa heeft

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:28

Hahaha,doe haar maar een beterschaps kunffel van me.

Liefs layla d


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Jet, LuffB, Miran, Unicorn79 en 31 bezoekers