Voer advies voor Hon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Voer advies voor Hon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 10:17

Omdat ik zelf niet zoveel kaas heb gegeten van voeding vraag ik even jullie advies.
Ik vind Hon te mager. Het is niet zo dat ze vel over been is, maar de ruggegraat en de ribben voel ik naar mijn mening te goed, en ik wil haar dus wat ronder hebben. Mystery is vorige week gespeend (myst is IMO de oorzaak dat ze zo afgevallen is) Hon krijgt 3x per dag hooi, en 2x per dag een kwart kilo Subli Basis brok. Meer hooi? Meer brok? Of iets anders bij? (hiermee denk ik aan muesli of lucerne bijv.)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:37

Als Myst de oorzaak was van het afvallen (wat mij wel logisch lijkt) zou ze dan nu niet vanzelf weer een beetje moeten bijkomen op dit voer?
Polly is totaal niet mager, gelukkig ook niet dik en die krijgt nu, terwijl Katinka er nog bij loopt, 2x daags een flinke hand granenmix en als ze iets uitvoert (in de zin van aan het werk) krijgt ze een handje bix 's avonds.
Verder 2x daags een plak hooi.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:17

Ik ben zelf geen voorstander van meer brok, misschien kun je overstappen op kuilgras in de plaats van hooi.
Als je hon dikker wil hebben dan kun je bietenpulp of maismeel gaan voeren dat heeft een relatief lage voedeingswaarden en zet dus alleen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:18

Niet te veel extra's bij gaan voeren.
Nu Myst weg is kan ze alle voeding weer voor haarzelf gebruiken en komt ze ook weer aan.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:28

Ik zou er niets aan doen. Met een paar weekjes trekt het wel bij, ze heeft nu al haar voer weer voor zich zelf.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:29

Sluit ik me helemaal bij aan. Voor je het weet, moet je weer advies vragen hoe je haar wat slanker krijgt Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:44

Beste moeders komen vaak in de onderkleren te lopen. Ik weet dat je een beste voerder bent Stef maar doe het toch maar een beetje rustig aan. Jouw kennende heb je haar binnen een paar week weer in een stralende conditie. Gun haar gewoon even de tijd.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:50

www.pavo.nl kan je ook de nodige advies krijgen.

Veel merries zijn na afspenen wat mag dat trekt vanzelf bij. Zou gewoon je normale voer houden. Meeste shets zijn toch al te dik.