Help me alsjeblieft..ik weet het echt niet meer!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Help me alsjeblieft..ik weet het echt niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:29

Het wordt waarschijnlijk een heel lang verhaal en ik hoop dat jullie hem helemaal willen lezen. Ik kom in ieder geval geen steek verder en vraag jullie om een eerlijke mening...

Ongeveer een half jaar geleden ging het erg slecht tussen mij en mijn toenmalige vriend. We hadden toen bijna 4,5 jaar verkering maar liep al op zijn eind. Waarschijnlijk zijn we uit elkaar gegroeid en ging het daarom al niet meer goed.

Anyway, vriendlief had een zwaar alcoholprobleem. Ex dronk iedere dag en in die periode was hij ook bijna iedere dag dronken. Nu is dat op zich niet eens zo'n probleem maar ex werd er altijd ontzettend agressief van. En een half jaar geleden begon hij dat dus op mij te richten en mocht ik enkele klappen opvangen.

Omdat ik mij dus zo beroerd voelde heb ik in die tijd veel op internet gezeten om zodoende mijn zinnen te verzetten. Zoals de meesten van jullie weten ben ik stapelmesjokke van FC Utrecht en ik zat toen dus veel op de website van de supportersvereniging van de FC. Op dat forum begon ik een beetje schuine topics en gesprekken te voeren met een jongen X. Ben ook met hem gaan msn'en.

Al heel snel zaten we dag en nacht te internetten met elkaar en na een tijdje begon er ook nog eens een heuse sms-oorlog. Voor de duidelijkheid; X woonde samen en ik was verloofd. Besprak veel met hem over mijn toenmalige vriend en X was erg duidelijk; wegwezen.

Ondertussen zaten we elkaar continue uit te dagen, het was één groot bluffestijn en op een mooie zonnige dag verklapte ik in mijn bikini te zitten waarop zijn reactie was; ik kom eraan!!
Had niet gedacht dat X daadwerkelijk zou komen, maar hij deed dit dus wel. En zo begon het dus.

Op een nacht heb ik dus de eerste klappen opgevangen van mijn ex en heb ik X helemaal over de zeik opgebeld. X is me toen midden in de nacht op komen halen waarna we een hele tijd rond hebben gereden en ik alles eruit kon gooien wat me dwars zat. Niet lang daarna heb ik voor de eerste keer seks met X gehad en na heel veel gesprekken heb ik het uitgemaakt met mijn vriend, toen hij dus na veel beloftes nog steeds niet van me af kon blijven.

De hele zomer hebben die jongen en ik lopen rommelen, wat begon met elkaar 1x in de twee weken zien werd al heel erg snel iedere dag. Ik voelde me niet schuldig; ik was tenslotte weer vrijgezel en was niet van plan me ook maar een seconde verantwoordelijk te voelen voor het feit dat X vreemd ging.

Maar al heel snel merkte ik dat ik gevoelens begon te krijgen...en na ongeveer vier maanden heb ik me erbij neer gelegd dat ik echt van die jongen was gaan houden. Het was trouwens absoluut niet alleen seks, heb sinds die tijd geen telefoonrekening meer gehad zonder minimaal 2 nullen...

Ik heb het hem duidelijk gemaakt wat ikv oor hem voelde en X vertelde mij dat dit wederzijds was.

En toen begon het spelletje dus...weg gaan bij je vriendin. In eerste instantie wilde ik alleen maar dat X het zou vertellen, maar kort daarop verlangde ik toch wel meer. Lijkt me trouwens niet meer dan normaal aangezien ik dus hele dagen te horen krijg dat ie van me houdt en bij me wilt zijn..

Nu zijn we uiteindelijk al zes maanden bezig en hij zit nog steeds bij zijn vriendin. Aanstaande maandag vertrekken we samen met nog drie jongens voor een week naar Slowakije, ik heb ook werkelijk geen idee of zijn vriendin weet dat ik meega.

Wat me nu eigenlijk dwars zit; hij vertelt niets anders dan hoeveel hij van me houdt en hoe ontzettend graag hij bij me wilt zijn. Dat hij weg wilt gaan bij zijn vriendin maar het niet durft. Moet ook eerlijk bekennen dat ik hem de laatste tijd vaker huilend dan lachend zie. Maar het feit blijft dat hij gewoon nog daar zit! Met haar eet! Met haar slaapt en weet ik veel wat, natuurlijk zegt hij dat ie geen seks meer met haar heeft..

En nu was ik vanochtend koffie drinken bij m en hing er een briefje op de wasdroger:

liefje,
ik hou heel veel van je, alles komt goed!
Heb erg veel zin in dec! Lekker een paar dagen samen weg..
xxx ********

Hij schrok van mijn reactie, ben volledig over de zeik gegaan. Na alle beloftes, alle mooie woorden krijg je dit te lezen. Hij heeft me een halve dag in die waan gelaten toen 's middags plotseling zei dat "alles komt goed" op hun financiële situatie sloeg....geloof jij het?
En die paar dagen was geboekt door zijn ouders, dus dat was hem opgelegd en blablabla.

Ik ben nu dus ook echt gewoon helemaal leeg. Ben helemaal blind van die jongen, hou meer van hem dan wat dan ook en wil hem absoluut op zijn woord geloven! Ik snap ook wel dat je iets niet durft, dat had ik bij mijn toenmalige vriend ook, maar dit...
Hij weet dat ie me kwijtraakt als ie niet snel weggaat en als ik hem dat duidelijk maak zit ie uren te huilen...

Na Slowakije wegwezen? Of toch nog proberen het geduld te hebben en hem geloven? Heb hem sowieso duidelijk gemaakt dat als hij in december dus weggaat dat ie dan een derde wereldoorlog heeft met me...

*ga trouwens sowieso in februari twee maanden naar Aussie dus dat zou
het al heel wat makkelijker maken als ik besluit met hem te breken*


Liefs en bedankt voor het lezen (en de hulp) Angelique

[edit]noem mijn ex even ex :p en die jongen X[/edit]

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:40

Jeetje wat een ingewikkelde situatie zeg! Ik zou hem in ieder geval dwingen om te kiezen tussen jou en zijn "huidige" vriendin, dit moet eigenlijk niet zo'n moelijke keuze voor hem zijn als hij echt van je houdt! Als hij voor jou kiest (emn dus bij haar weggaat) zou ik hem zeker nog een kans geven, dan gaat hij ook niet met haar in december weg. Maar als hij wel in december met haar weggaat, met welke reden dan ook, zou ik hem echt laten barsten, als hij wil kan hij er altijd onderuit komen. In ieder geval heel veel sterkte hiermee!!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:42

Breken met die jongen, als hij echt van je houdt, had hij het allang uitgemaakt met zijn vriendin, hij gebruikt je gewoon...

Ga straks naar Australie en zet daar alles op een rijtje voor jezelf.
Wil je zo verder blijven gaan met x, prima, is jou eigen keuze, persoonlijk zou ik nooit iemand willen die nog met een andere vrouw samen is, daar heb ik teveel zelfrespect voor...

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:55

Breken!! Bij dit soort dingen echt aan jezelf denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:05

Punt is dat ik gewoon heel erg veel van die jongen hou...waarom zou ik nee zeggen tegen iets wat ik zo graag wil? Als ik breek breek ik goed, maar wil hem helemaal niet missen...zeker omdat hij dus blijft volhouden dat het helemaal wederzijds is enz enz..

Ik wil dus ook aan mezelf denken, maar wat nou als je denkt dat je het beste af bent met hem??? Ik blijf hopen, hopen, hopen, hopen...Ik weet ook wel dat ik hier kapot aanga maar als ik er alleen al aan denk dat ik hem niet meer zou zien word ik helemaal gek...tips voor het geval dat?

*verdrietig*

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:03

stel hem een ultimatum! als hij op een bepaalde datum nog steeds met zijn vriendin is.....wegwezen, je kan wel wat beters gebruiken, je bent toch geen tweede keus, graag of niet hoor.
Geef hem nog een maandje de tijd en dan klaar.
veel sterkte en wijsheid

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:12

Ja ik zou hem denk ik ook een ultimatum stellen.. Hij moet toch een keer kiezen want zij zal er heus een keer achter komen wat hij met jou doet... En stel dat jij dan al niet meer met hem veder wil dan heeft hij dus niemand meer.. En jij moet toch ook een keer weten waar je aan toe bent...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:14

Tja lastig ik zou bij hem weg gaan ik zou hem niet willen en kunnen delen met een ander maar ik sta niet in jouw schoenen ik heb makkelijk praten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:15

Akke... je houdt van hem... maar als je je van jezelf houdt en eerlijk bent dan weet je ook wel dat dit niet kan zo. Hij eet van twee walletjes en dat weet jij diep van binnen ook wel...

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:20

jeetje wat een ingewikkelde situatie. aan de ene kant zou ik zeggen dumpen die handel maar aan de andere kant lees ik dat je echt heel veel van hem houd en het zou dus zonde zijn omdat zomaar abrupt af te breken. moeilijk moeilijk moeilijk... wat ook je beslissing zal zijn, het zal het beste zijn want jij weet hoe je je voelt en etc.
veel succes, ik moet zeggen ik zou niet weten wat ik in jou situatie zou doen, ik weet wel dat ik helemaal knettergek zou worden

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 07:57

Denk je er niet bij na dat hij dit ook weleens bij jou zou kunnen flikken als je ook echt een relatie met hem hebt?

Je moet je eens nagaan wat zijn vriendin moet voelen als ze hoort dat hij al een half jaar lang vreemdgaat met jou. Niet alleen hij is fout, maar ook jij. Je hoort gewoon van andermans vent af te blijven, als je het nou niet had geweten ok, maar je weet het duidelijk wel.

Maar goed, wat ik ook niet snap is dat je hem al een half jaar de tijd gegeven hebt om bij zijn vriendin weg te gaan. Dan snap je toch zelf ook wel dat hij gewoon graag van 2 walletjes eet en helemaal niet van plan is om zijn vriendin te dumpen.

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:17

flair schreef:
Denk je er niet bij na dat hij dit ook weleens bij jou zou kunnen flikken als je ook echt een relatie met hem hebt?


Als hij echt zo veel van jou houdt, dan had hij het toch allang uitgemaakt met zijn vriendin Scheve mond

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:27

Het is zo makkelijk gezegd: dumpen die vent.

Maar het is zo moeilijk te doen.
Zelf heb ik in een soortgelijke situatie gezeten. Ik was hartstikke gek op een jongen en rommelde ook wat aan met hem maar die jongen had ook al een relatie.
Uiteindelijk heeft hij die relatie verbroken maar toen was ik al zover dat ik doorhad dat hij hetzelfde ook zo met mij zou flikken.
We zijn nog een tijdje gewoon vrienden gebleven, maar dat werkte ook niet.
We zien en spreken elkaar nu bijna nooit meer en ik voel ook niks meer voor hem.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:16

Ik zou breken met hem.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:23

Moeilijke situatie maar o zo duidelijk.
6 maanden en hij is nog steeds bij zin vriendin, grote kans dat hij echt niet weg zal gaan bij haar.
makkelijk van 2 walletjes eten, hoe hard dat waarschijnlijk voor jou ook klinkt.

Ga naar hem toe vraag hem wat hij wil, geen smoesjes meer.
kiest hij voor jou moet ie NU voor jou kiezen, kiest hij voor zijn vriendin.. Dan weg wezen.

Succes met alles verder!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:29

Denk dat jouw leven even wat makkelijker word als je lekker even alleen bent.......

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:35

heel moeilijk..het is heel makkelijk om te zeggen "dumpen"
maar ik weet hoe meoilijk het is
veel succes in je keuze, en blijf vooral aan jezelf denken!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:36

gijsenkim schreef:
Denk dat jouw leven even wat makkelijker word als je lekker even alleen bent.......


Dat denk ik ook!
kom op meid! die " viend" van jou heeft het nu wel lekker makkelijk zeg!
lekker van twee walletjes.. Echt dan is hij toch niet te vertrouwen! en wat als hij weg gaat bij die vriendin, wat ik niet geloof maargoed, dan kan hij hetzelfde bij jou doen!
Kom op! laat zien dat je een meid bent en ga bij hem weg! En ben een tijd helemaal alleen om je eigen leven weer op te pakken!

Veel sterkte iig! Ach gut

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:37

Even een andere reactie:

Geniet van elke dag die je bij hem bent en van de momenten die je samen hebt. Leg geen druk op hem, dwing hem niet een keuze te maken. Hij zal dat immers zelf moeten doen.

Als je naar Australie gaat dan kun je zelf even bijkomen en heeft hij ook de tijd om te bedenken wat hij wil.

Als hij echt oprecht is dan zal hij zelf de keuze maken. Is dat voor zn huidige vriendin dan heb jij gewoon pech gehad (maar wel een leuke tijd). Kiest hij voor jou dan zul je ook zelf moeten bedenken of je dat wel wilt (je krijgt immers ook alle 'lasten' en minder fijne kanten erbij).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:39

Punt erachter en streep eronder.
Ik zou er helemaal niets van geloven dat het briefje op de financiele situatie sloeg.
Iemand die je een rad voor ogen draait en je aan een lijntje houdt is helaas je trouw en je liefde niet waard.

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:56

Apple schreef:
Even een andere reactie:

Geniet van elke dag die je bij hem bent en van de momenten die je samen hebt. Leg geen druk op hem, dwing hem niet een keuze te maken. Hij zal dat immers zelf moeten doen.


tja en ondertussen houd je wel van hem en wil je stiekum wel meer! dan doe je je zelf alleen maar te kort!
En hij hoeft ondertussen nog lekker geen keuze te maken!
En als je het uit maakt heb jij iig de keuze gemaakt! En bovendien, als een jongen echt gek op je is maakt hij het wel uit....

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:08

Breken lijkt mij het beste. Als je alleen bent weet je in ieder geval waar je aan toe bent. En niet te vergeten mocht hij zijn vriendin voor jou verlaten wat als je gaat werken wie staat er dan ipv jou bij hem op de stoep. Daar zou ik als ik jou was ook over nadenken.

Sterkte met je beslissing.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:24

je kan ook per ongeluk je onderbroek aan haar kant van het bed laten liggen. Of andere aanwijzingen dat er daar iemand geweest is.....

alleen feit blijft dat je met hem echt niet gelukkig gaat worden

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:35

Tja, wat wil je van deze relatie. Kan je er genoegen mee nemen om altijd tweede viool te spelen. Altijd in het geniep moeten afspreken, nooit aan zijn ouders en familie voorgesteld worden, nooit eens trots en verliefd naast hem kunnen lopen, want stel dat je een bekende tegenkomt, nooit een leven samen kunnen opbouwen omdat hij al een leven heeft met een andere vrouw. Vraag hem duidelijkheid, geeft hij die je niet, tja, dan kan je mijn advies wel raden denk ik... Wat je ook beslist, makkelijk zal de komende tijd niet worden voor je. Veel sterkte dan ook!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:40

Akke schreef:
De hele zomer hebben die jongen en ik lopen rommelen, wat begon met elkaar 1x in de twee weken zien werd al heel erg snel iedere dag. Ik voelde me niet schuldig; ik was tenslotte weer vrijgezel en was niet van plan me ook maar een seconde verantwoordelijk te voelen voor het feit dat X vreemd ging.


Je moet niet uit ogen verliezen dat jij in de relatie van X met zijn vriendin degene bent die, om het maar even zo cru uit de drukken "heeft zitten stoken". Het feit al dat je niet van plan was om je schuldig te gaan voelen of X vreemdging, vind ik op zich al een beetje raar.

Hoewel ik bij mijn mening blijf dat je er een punt achter moet zetten, denk ik ook dat je van zo'n jongen nooit helemaal zeker kunt zijn of hij jouw ook trouw blijft.

Hoe dan ook, ik denk niet dat je hem ooit helemaal voor jouw zult kunnen krijgen. Als hij deze relatie beeindigd, denk ik dat hij ook jou niet trouw zal kunnen zijn.