Officiele waarschuwingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Officiele waarschuwingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 10:01

Met het risico dat ik er hierbij weer een (= zie titel) krijg, plaats ik dit bericht.

Laatst liep er al een topic over het geven van waarschuwingen, slotjes op topics e.d. Hierin kwam veel frustratie van Bokkers naar voren (waaronder die van mij Bloos ).

Nu liep er op ITP een topic dat reeds gesloten is vanwege de uiteenlopende reacties. Er werden inhoudelijk heel wat zaken heen en weer geslingerd, critici, voorstanders en neutrale Bokkers, "iedereen" keek en/of reageerde.

Nu is het geen geheim dat er op Bokt heel wat bekenden van elkaar zijn die, bij een meningsverschil, voor elkaar opkomen. Andersom gebeurt (helaas) ook, persoonlijke vetes e.d. kunnen in dergelijke topics heerlijk uitgesproken worden (in duidelijke en minder duidelijke bewoordingen, maar de kern blijft hetzelfde). De ene groep tegen de ander, of een persoon tegen de ander, wat je wilt.

Nu kom ik er voor uit dat ik ook voor ("mijn") bekende bokkers opkom (ja wat een verrassing Haha!). En ja ik ken ook een aantal "vetes" tussen medebokkers. En ja ik zal het ook zeker niet laten om voor een, voor mij bekende, Bokker op te komen wanneer ik vind dat er een niet eerlijke, niet terechte of gemene reactie geplaatst wordt. Zo ook in het topic dat ik al eerder genoemd heb.

Maar om daar nu, voor dat ene antwoord, dat niets anders bevat dan de waarheid (die in dit land van meningsvrijheid geuit mag worden volgens mij) een officiele waarschuwing te krijgen?? Met de motivatie dat de reden wel bekend is? Nou nee, niet echt! Er wordt heel wat modder gegooid op Bokt en ik vind in deze de reactie van de beheerder mijn kant in niet terecht.

Het kan me niets bommen als ik in dit topic afgemaakt wordt door mijn "critici", de mensen die mij niet mogen of die het leuk vinden om een trap onder de gordel te geven. Kom maar op, ik geef mij bloot hier, ik stel me kwetsbaar op. Maar ik ben het gedoe beu, oog om oog, tand om tand, prima, maar doe dat dan ook!

Ik denk dat de persoonlijke vetes van de moddies en van de beheerder te vaak meespelen in beslissingen voor slotjes en waarschuwingen en eerlijk gezegd, ik ben dat beu.


Alvast nedankt voor het lezen van dit topic (wie dan ook), of je het nu met me eens bent of niet, maar ik wilde het uitgesproken hebben en het voelt heerlijk om dit kwijt te kunnen!


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:05

En wat wil je hier nu mee zeggen Verward Verward

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 10:06

irene schreef:
En wat wil je hier nu mee zeggen Verward Verward


Lees het anders nog eens, of het oude topic hierover.

Ten eerste wilde ik het gewoon kwijt. Ten tweede ben ik het dus niet eens met het beleid dat op sommige momenten gevoerd wordt.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:22

Owke je wilde blijkbaar reactie anders plaats je dit hier niet!

Bokt is een aantal jaren geleden opgezet door mensen die andere mensen een leuk onderwerp voor hun vrije tijd wilden geven. Onderwerpen die interessant zijn voor ons en pagina's waar we onze verhalen, meningen en ideeen op kwijt kunnen. Bokt is nu zelfs uitgegroeid tot het grootste paardenforum in de benelux. Met enorm veel lezers en schrijvers.
Mensen helpen elkaar, praten, lachen en huilen met elkaar. Voor veel mensen is het zelfs meer geworden dan zomaar een forum. Het is vaak zelfs meer dan een hobby geworden.
Met als gevolg dat mensen steeds meer emoties in hun verhalen stoppen. Ze gaan zich dingen aantrekken, vormen groepjes en nog belangrijker : eigen meningen. Om dat in de hand te houden en voor een open blik op dingen zijn de moderators aangesteld. Zij horen een forum met een open blik te bekijken en eerlijk te oordelen over de topics. Dit zou helemaal vlekkeloos gedaan kunnen worden, mits de moderators robots zijn.
Maar dit zijn ze natuurlijk niet, het zijn ook mensen en ze hebben logischer wijs natuurlijk ook dezelfde emoties.
Deze moderators zijn vaak al lang op bokt en kennen dus veel mensen, zowel van de computer als in real life. Dus natuurlijk is het logisch dat ze ook niet altijd met een open blik naar alles kunnen kijken. Wil niet zeggen dat ze het niet proberen! Ze proberen er met zijn allen het beste van te maken zodat wij alle lol van bokt kunnen hebben die de meesten van ons nu hebben. Dat soms beslissingen niet in jouw straatje vallen is logisch. Ze kunnen natuurlijk ook niet iedereen gelukkig maken. We moeten met zijn allen vaak gewoon even tot 10 tellen voordat we iets neerpennen. Even nadenken over wat we schrijven en of we er niemand mee kwetsen. Want er is al zo veel ruzie en ellende, wie zegt dat wij dat op bokt nog eventjes over moeten doen?

En ik weet zeker dat iedereen open staat voor een goede discussie op zijn tijd! Mits deze natuurlijk wel eerlijk en goed beargumenteerd blijft! En niet op moddergooien uitdraait, want vergeet niet dat je net als in het normale leven je mensen daar heel erg mee kunt kwetsen!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:26

Volgens mij is het best mogelijk om voor iemand 'op te komen' zonder een officiele of ook maar een sturende waarschuwing te krijgen.
Dat jij dat niet kan zegt verder niks over het beleid, maar meer over de manier waarop jij blijkbaar voor iemand 'op komt'.
Ik zeg dit overigens zonder ook maar in de verste verte te weten waar het topic over ging en wat er gezegd is.
Mijn tip: 'wordt het te persoonlijk? stuur dan een pb naar een moderator'

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 10:28

Dank je wel Irish lady, voor je serieuze reactie. Jouw kant van het verhaal begrijp ik uiteraard ook, maar vooral je laatste zin: "je kunt er mensen heel erg mee kwetsen", dat geldt dan ook in dit geval voor mij.

Om een officiele waarschuwing te geven voor iets waarvan ik niet inzie waarom en dan zonder onderbouwing (ik vind dat ik daar wel recht op heb ZONDER dat ik daarom hoef te vragen) kwetst mij ook. De rechtvaardigheid vind ik ver te zoeken en dat vind ik erg,...


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 10:30

Orri, het moet inderdaad mogelijk zijn, maar vandaar ook mijn reactie van hierboven. Ik zie de reden van de waarschuwing niet.

Als ik het volgende week aan Bart vraag, hij ook niet meer. Dus hoe erg is het dan wat ik gezegd heb? Ik weet het niet en zonder onderbouwing zal ik het ook nooit weten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:31

Ik zou gewoon net zo lang om uitleg vragen tot je tevreden bent, ja toch

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:36

Ik heb ook een officiele waarschuwing over lenzen.
Ook toen ik heb aangegeven dat het niet om te hakken is, maar dat ik het gewoon een leuke uitspraak vond, is deze niet terug gedraaid.

Ik denk als iemand anders die uitspraak als eerste op bokt had gezet dat er niets aan de hand was geweest dat ik er later nog over grapte, maar omdat persoon X die had geplaats was het genoeg voor een waarschuwing.

En op de mail reageren die je dan krijgt, zoals onder in de mail vermeld staat als je het er niet mee eens bent, heeft ook geen zin, je krijgt niet eens bericht terug.

En ik ken ook mensen die een ban hebben, terwijl eigenlijk een ander die stookte die verdiend had.
het leven is niet eerlijk Lachen Knipoog

Ik heb nog een halve maand en dan is mijn 1e waarschuwing weg Tong uitsteken

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 10:37

orri schreef:
Ik zou gewoon net zo lang om uitleg vragen tot je tevreden bent, ja toch


Aan de ene kant ben ik dat met je eens, aan de andere kant vind ik dat ik bij zoiets "ernstigs" als een officiele waarschuwing niet om een uitleg zou moeten vragen. Die moet ik of meteen krijgen of het moet zo duidelijk zijn dat er geen discussie mogelijk is. Vind ik dan Knipoog.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:38

Plaats even een link naar de bewuste post, dan kijken we of er veel uitleg nodig is Lachen Schijnbaar zie ik e.e.a. over het hoofd, ik zou echt niet weten wat er uit te leggen valt aan deze OW? Maar goed, ik kan me vergissen en ik bekijk het natuurlijk voor een groot deel vanaf mijn kant..
Laatst bijgewerkt door BartVB op 09-10-03 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 10:38

runningkawa schreef:
Ik heb nog een halve maand en dan is mijn 1e waarschuwing weg Tong uitsteken


Hoe lang lopen die dan Verward ???

Enne, nee het leven is niet eerlijk,... Ach gut

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 10:39


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 10:41

BartVB schreef:
Plaats even een link naar de bewuste post, dan kijken we of er veel uitleg nodig is Lachen Schijnbaar zie ik e.e.a. over het hoofd, ik zou echt niet weten wat er uit te leggen valt aan deze OW? Maar goed, ik kan me vergissen en ik bekijk het natuurlijk voor een groot deel vanaf mijn kant..


Het feit al Bart, dat je moet kijken of er veel uitleg nodig is, zegt mij al genoeg, sorry hoor. Die zou er inderdaad niet moeten zijn of je zou meteen moeten weten waar ik het over heb.

Ik snap heus wel dat je het vanaf jouw kant bekijkt, maar iedere mening is subjectief en niet altijd eerlijk dus in de ogen van een ander. Een goede onderbouwing meteen of wat minder snel zijn met officiele waarschuwingen lijkt mij dan ook niet helemaal onterecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:41

Die van mij 90 dagen.

En ik ben het er wel over eens dat als je er 1 krijgt, dat het wel duidelijk moet zijn waarom je hem krijgt. Dan zeur je er ook niet over, want dan weet je gewoon dat je te ver bent gegaan.
Maar om iets vaag, zoals bij mij, waar dan ook nog berichten om zijn geslotterd. Verward
Snap het nog steeds niet en zal het blijkbaar ook wel nooit snappen.
Zelfs niet na 100 pagina's, als er niet meer gegronde reden komt dan er tot nu toe is geweest.

Ik hoop voor jou betere uitleg Lachen
(ga ff kijken wat je daar gezegd hebt Tong uitsteken )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:45

Kijk dan ook nog even goed naar mijn opmerkingen Bart.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:45

Ik heb ook een ow, kweenie waarneer deze afloopt. Eigenlijk intresseert het me geen reet. Ik zal nooit iets posten uit frustratie of boosheid, wel kan ik uit vrolijkheid misschien iets te ver gaan. Dus ik vind dat ik niemand gekwetst of beledigd heb met mijn uitspraak, maargoed boktbeheer vind dat wel.......... Plagen mag, pesten niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:53

Heb het hele topic nagekeken op jou uitspraken daar.
Zie niets wat niet kan.
1 klein dingetje tegen mevrouw X, toevallig dezelfde mevrouw X waar ik het hierboven ook al over had.
Maar ook dat vond ik niet te ver gaan.
Heeft mevrouw X een extra beschermings iets van bokt beheer gekregen of zo? Lachen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:53

Ik moet kijken of er extra uitleg nodig is omdat jij de reden van de OW schijnbaar minder duidelijk vond dan ik (vage zin).

Maar goed, zoals je in de OW zag ging het om deze post:

Anoukie"]
[quote="Kleintje schreef:
Maar goed, als jij Sjuimpje de grond in kan trappen dan doe je het graag... dat is inmiddels bekend.


En als het andersom ook maar de schijn heeft zo te zijn, dan worden er allerlei toeren uitgehaald om de berichten (of hele topics) maar te verwijderen die geplaatst zijn, nietwaar Phia? Schijnheilig
[/quote]

Dat in een topic over het rijden van een aantal ruinen door Sjuimpje. Je bericht heeft IMO enorm weinig met het topic te maken, het enige dat je doet is op een andere user hakken. Leek mij vrij duidelijk dat dit onder de 'persoonlijke vete' noemer valt, ik zal dat de volgende keer bij de OW vermelden.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:54

Die persoonlijke vete gaat ook andersom
Phia neemt elke mogelijk hied om negatief te reageren op sjuimpje

Wil je wel wat quotes bezorgen hoor Lachen
En die gaan dan heel wat verder Scheve mond

En ik had het dus goed over persoon X Haha!

Heeft die nu ook een waarschuwing?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 10:57

runningkawa schreef:
Die persoonlijke vete gaat ook andersom
Phia neemt elke mogelijk hied om negatief te reageren op sjuimpje

Wil je wel wat quotes bezorgen hoor Lachen
En die gaan dan heel wat verder Scheve mond


Er werd al flink in dat topic gehakt toch? Daarom is het gesloten volgens mij.

Ook Phia hakte behoorlijk op de topicstarter in en dan nog niet eens alleen inhoudelijk (dus alleen over het topic zelf).

Hoeveel OW heb je eigenlijk gegeven Bart? Lijkt mij dat er in dit topic wel wat meer kunnen zijn gevallen gezien het hoge aantal "uitspattingen" en hakbijlen. Of is dat voorrecht alleen gegeven aan een aantal "selected" bokkers???

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:58

BartVB"]
Ik moet kijken of er extra uitleg nodig is omdat jij de reden van de OW schijnbaar minder duidelijk vond dan ik (vage zin).

Maar goed, zoals je in de OW zag ging het om deze post:

[quote="Anoukie"]
[quote="Kleintje schreef:
Maar goed, als jij Sjuimpje de grond in kan trappen dan doe je het graag... dat is inmiddels bekend.


En als het andersom ook maar de schijn heeft zo te zijn, dan worden er allerlei toeren uitgehaald om de berichten (of hele topics) maar te verwijderen die geplaatst zijn, nietwaar Phia? Schijnheilig
[/quote]

Dat in een topic over het rijden van een aantal ruinen door Sjuimpje. Je bericht heeft IMO enorm weinig met het topic te maken, het enige dat je doet is op een andere user hakken. Leek mij vrij duidelijk dat dit onder de 'persoonlijke vete' noemer valt, ik zal dat de volgende keer bij de OW vermelden.
[/quote]

BART Lips are sealed Sorrie hoor maar dit is de zoveelste ow die te maken heeft met mevrouw x. Ik geloof dat RK een beetje gelijk kan hebben als ze zegt dat er iemand wel erg in bescherming genomen word. Verward

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 11:00

My words exactly Gijsenkim,...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:01

Ik heb even nagelezen.
Het ergste wat je geroepen heb is: "gefrustreerd?"
Behalve in lol-topics is dit geen handige vraag.
Kunnen mensen van op tilt slaan en gaan klagen.
Weet niet of dat in dit geval gebeurd is, maar
wel dat Bart in beide gevallen ('zijn kant'/sandermans kant)
je iets meer zou kunnen vertellen dan dat jij zelf wel weet
waarom hij zijn (subjectieve) beslissing neemt.
Zeker als je niet gescholden of vunze dingen
geroepen hebt.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:01

Verward Dus omdat anderen ook hakken mag je dat zelf ook doen? Dat is een beetje een vage redenatie.

Verder hoeft 'mevrouw x' maar _iets_ te plaatsen en dan heeft ze meteen een stuk of 10 anti-fans over zich heen. En ja, ook Phia heeft een redelijke lijst waarschuwingen staan.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 42 bezoekers