Anky-dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Anky-dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 08:42

Tjalko zweet heel erg tijdens en na het rijden. In de zomer is dat niet zo'n probleem, maar nu het koud en guur buiten is, lijkt hij helemaal niet te drogen! Na een beetje pittige les van 3 kwartier ben ik al gauw anderhalf uur in de weer met zweetdekens en solariumsessies... Op zich geen probleem, maar na die tijd is hij vaak nog wat klam (vooral op zijn billen) en het staat me tegen om dan zijn staldeken op te doen.

Ik kan me herinneren dat er een deken besteaat (volgens mij van Anky) die speciaal gemaakt is voor dit probleem. Je kan het dus op doen als je paard nog niet helemaal droog is (ik ben dus niet van plan Tjal nat op stal te zetten met zijn deken). De deken werkt als zweetdeken en staldeken tegelijk.

Weet iemand over welke deken ik het heb????


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:59

Volgens mij zijn alle Anky dekens gemaakt van een stofje welke bijzonder goed ademt. Er zit iig wel aan elke deken zo'n labeltje en daar staat het altijd netjes op.
Rambo's en Bucas dekens ademen ook vrij goed.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 09:09

Maar ook zo goed dat je er een na-zwetend paard onder kan zetten? Ik weet dat dat met mijn HH-dekens geen succes is, maar daar is de prijs dan ook naar. Hmmm, jammer dat die dekens zo duur zijn dat je het niet zomaar even probeert...

Live is what happens to you while you're busy making plans....

leonci
Berichten: 347
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:17

Ik weet dat die dekens bestaan die is met ingebouwde zweetdeken, ik heb de deken zelf in me handen gehad bij een vriendin van mij dus ze zijn er echt

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:24

De Bucas Smartex all in one, is speciaal geschikt om zwetende paarden onder te zetten. Lachen

Ik wilde hem ook kopen voor mijn fjord om dezelfde reden, alleen paste hij helaas niet, dus ik heb verder geen ervaring met die deken.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:28

Ja, als ze eenmaal afgekoeld zijn zou dat geen probleem moeten geven, hoewel ik trouwens niet zo gek ben van Bucas hebben die wel zo'n fleeceachtige voering dus ik denk dat met name die enorm geschikt zou zijn.


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:29

De dekens van Anky bestaan bijna allemaal uit zo'n thermolaag waardoor het zweet onder de deken idd wordt afgevoerd.
Wij hebben de winterdeken en die bevalt super goed. Ik heb hem nog nooit zweterig onder de deken vandaan gehaald.
En dat terwijl dat met de deken van HH heel snel gebeurd.

Kijk gewoon even op de site van Anky en daar zal vast alles wel staan.

Succes!

Op zoek naar de zon!!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:39

Ze zeggen dat juist de Buca geschikt is om nazwetende paarden eronder te zetten. Ik heb zojuist zo'n deken gekocht, alleen ligt hij nog in Drenthe en krijg ik hem pas over ruim een week te zien. Met de rambo dekens heb ik dat probleem van sterk nazweten niet gehad, zolang het paard maar niet te warm is. Maar omdat je al aan de gang bent geweest met zweetdekens en zonnebank zal dat wel meevallen. Goedkopere dekens zou ik inderdaad afraden. Voor ervaringen met Bucas zou je dus moeten wachten, ben ook erg benieuwd. Vreemd genoeg heb ik nog nooit een paard onder de Anky dekens zien staan, dus geen flauw benul hoe de ervaringen daarmee zijn.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:32

Mijn paardje wordt meestal flink nat. Ik gooi er meestal een fleecedekentje overheen terwijl ik mijn spullen opberg en voer klaarzet en dergelijke, en gooi daarna mijn Bucas erover. Absoluut geen probleem.

Overigens voelde mijn Bucas gisteren wat klam en loodzwaar aan nadat meneer de hele dag in de stromende regen had gestaan, maar van binnen nog op en top droog Lachen

Europe is our playground

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 12:41

Jullie worden bedankt met z'n allen! nu moet ik dus een heel dure Bucas aan gaan schaffen terwijl ik een gloednieuwe HH heb liggen... Knipoog

Onwijs bedankt trowuens voor de reacties, ik denk dat ik voor de bucas ga omdat die er idd ook echt mee adverteren. Eleo, was die deken heel erg vreselijk duur? En heb jij ook voor de Smartex all in one gekozen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:46

Marijn4045 schreef:
Jullie worden bedankt met z'n allen! nu moet ik dus een heel dure Bucas aan gaan schaffen terwijl ik een gloednieuwe HH heb liggen... Knipoog


Als ik jou was zou ik dan eerst die gloednieuwe HH uitproberen, tenzij je hem nog wilt ruilen natuurlijk. Ik heb vorig jaar ook nooit een zweetdeken gebruikt en legde de HH er zo op na het rijden en dit is alijd prima gegaan. Als hij echt nat was, deed ik wel eerst even een wollen deken op om hem daarna te wisselen.

Die Bucas Smartex All in One deken is super hoor, maar wel prijzig.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 13:52

Ik ken helaas het effect van een HH-deken. Op zich een prima deken als je paard droog is, maar Tjalko is na het rijden simpelweg niet droog te krijgen! Een zweetdeken is nu al eens niet genoeg en hij heeft nog haast geen vacht... In de winter loop ik uren te knoeien met 2 a 3 zweetdekens en het solarium en dan nog moet ik hem nog half klam en koud op stal zetten met vaak alle gevolgen (stijfheid) van dien... Dan geef ik liever een paar honderd euro uit aan iets goeds!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:01

Ik heb een Pagony deken waarbij ik dat ook doe. Ik was mijn paard, trek hem goed droog en zet hem nat onder het dek. Na een uurtje is hij droog en de deken ook.
Ik heb een groen/blauwe Pagony, de dikste die er is.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:05

Ik heb ook zo'n vreselijk nazwetend paard en de ouderwetse manier van een laagje stro op zijn rug en tussen de deken werkt verreweg het beste. Knipoog
Extra laagje ventilatie zonder dat het geld kost Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 14:08

Fitzroy schreef:
Ik heb ook zo'n vreselijk nazwetend paard en de ouderwetse manier van een laagje stro op zijn rug en tussen de deken werkt verreweg het beste. Knipoog
Extra laagje ventilatie zonder dat het geld kost Haha!


Je doet dus zijn staldeken op terwijl hij nog min of meer nat is, maar dan met een laagje stro ertussen... Hmmm, klinkt wel heel degelijk eigenlijk... Ga ik meteen eens proberen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:11

Ik heb voor Nappie een ANKY zomerdeken die tevens geschikt is om zwetende paarden gewoon op stal mee te zetten, je hoeft deze deken niet te verwisselen. De deken werkt als een trein, heb vorige week nog Nappie helemaal gewassen en gelijk onder zijn deken op stal gezet, vervolgens hoef ik niet meer een andere deken op te doen (als het s'nachts uiteraard warm genoeg is voor het gebruik van deze deken Clown ) Het is en blijft natuurlijk een zomer/zweetdeken en met hele koude nachten is ie wel te koud.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:54

Wat je ook kan doen is de plekken waar Marijn het meeste nazweet afnemen met een spons. Een natte plek van water droogt sneller dan van de zweet. Dan onder zweetdekens, voorkeur voor fleece, en de solarium. Zo doe ik het nu ook en is vrij snel droog.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:11

Trukje met het stro heb ik nog gezien en werkt echt goed!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:18

kwam laatst een ankydeken tegen, jeetje wat heeft dat ding een gare sluiting. Als je niet weet hoe die dicht moet krijg je hem nooit op.
Verder was het wle een fijne deken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 07:33

De Bucas is erg geschikt, juist door de fleece binnenlaag die het zweet absorbeert en naar buiten toe transporteert. Overigens doet niet alleen de Bucas Smartex all in one dat, ook de Bucas Smartex rain (met alleen een fleece voering, dus zonder extra opvulling). Wij hebben zelf een Bucas Smartex rain voor de herfst en als het echt kouder wordt (vriezen e.d.) een All in one. Overigens is pasvorm van de Rain beter dan die van de Allinone. Ons paard krijgt van de allinone schuurplekken onderop zijn schouders.
OK dan!

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 07:36

O'ja, ik heb ook nog voor een Anky gekeken (als vervanging voor de bucas smartex all in one), en behalve de rare sluiting vond ik het ook een nogal "fragiele" deken. Hij had een naad op de rug (lekt eerder, de bucas is naadloos op de rug) en de deken in zijn totaliteit oogde minder stevig. En hij is toch ook behoorlijk aan de prijs.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:38

wat is de site van Anky?

Dag lieve mama...

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:58

Waterkippie schreef:
wat is de site van Anky?

www.anky.nl Haha!

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:07

ik heb de winterdeken van Anky met die aparte sluiting, en toevallig is die sluiting echt perfect omdat mijn paard andere dekens er altijd half af had liggen en deze zit altijd perfect! dit is trouwens ook de reden waarom ik hem heb gekocht, desluiting!
Maar de deken is ook heel fijn als je hebt gereden en hhij is nat, je gooit de deken op en eigenlijk hoef je helemaal niet meer op je paard te letten, bij mij werkte het altijd super, maar voordat ik die dure anky deken had heb ik ookk met die truc van het stro gewerkt en het werkt ook heel goed! alleeen iets prikkeliger, haha

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:10

Ik heb ook de ANKY dekens en ben er zeer tevreden over.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 43 bezoekers