polopaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

polopaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:31

Weet er iemand wat een gemiddeld polopaard kost? Ist dat veel duurder als een gewoon paard? Maar is dat niet veel betrouwbaarder? Verward Ik heb echt totaal geen idee...
xxx
lienoke *LOL*


GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:33

ik denk niet dat dit op lk moet! eerder op vraagmaarraak

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:33

ik weet het ook niet, maar wat ik wel weet is dat het niet bij lol met je knol hoort Knipoog eerder bij vraag maar raak denk ik...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:34

GillyZidane schreef:
ik denk niet dat dit op lk moet! eerder op vraagmaarraak

ah iemand was mij dus voor... Tong uitsteken

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:34

hey!ik weet niet of je er polo mee wil gaan spelen maar ik hoor wel eens dat ze scheef zijn omdat ze hun hoofd altijd zo moeten houden vanwege de stick(misschien wel super nutteloze info maargoed Haha! ) suc6!!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-03 20:37

srry dat wist ik niet:'(! ben nog maar net op bokt... maar bedankt omt mij ff te zegge
xxxxx
lienoke

**Laat mij maar dromen**

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 21:43

Nee Liene is niet van plan om er polo mee te gaan spelen Knipoog maar gewoon puur recreatief.Dat van dat scheef zijn is volgens mij pure onzin , ik weet er niet zo veel van maar ik had zaterdag heeel even een polopaard gereden (was een polopaard geweest tenminste), Lienoke ook Knipoog.En rijd echt niet scheef hoor.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 23:24

Polo pony
Soort: type (warmbloed of pony)

Afbeelding

Over de polo pony:
De polo pony is geen echt ras, maar een type. Het zijn snelle, soepele, wendbare, geharde pony's, die niet bang voor de sticks, bal en andere pony's zijn. Ze worden onvermijdelijk wel eens geraakt door de bal, de sticks en andere pony's, en moeten dus tegen een stootje kunnen. Ze moeten ook dominant zijn, d.w.z. dat ze zich niet weg laten drukken door de medespelers en wilskrachtig moeten zijn. Toch moeten de dieren goed naar de ruiterhulpen luisteren, en snel op de hulpen reageren.

Lichaamsbouw:
De polo pony moet een stokmaat tussen de 1.50 en 1.55 hebben. Met deze maat komt hij dus eigenlijk uit op een paardenmaat, maar toch wordt hij een pony genoemd. De hals moet lang, soepel en buiglijk zijn, de rug kort en sterk, de schouders schuin, en de ellebogen goed open voor vrije bewegingen. Veder moet de achterhand sterk en krachtig zijn. De kleur maakt niet uit, maar meestal zijn de dieren niet bont.

Geschiedenis:
Polo is één van de oudste spelen ter wereld. Het is een snel spel, waar snelle en wendbare pony's voor nodig zijn. Voor dit spel worden speciaal pony's gefokt die sprintjes kunnen trekken, wendbaar en soepel zijn, gehard en niet schichtig zijn. het maakt daarbij niet uit wat voor ras het is, als het maar deze eigenschappen bezit.

Afbeelding

En verder...
De Argentijnse polo pony's zijn het geschiktst voor polo. Dit zijn meestal kruisingen tussen Criollo's en Engelse Volbloeden. Er is al geprobeerd om andere rassen te gebruiken; Arabieren, Engelse Volbloeden, Aziatische, Australische pony's etc, maar de Argentijnse polo pony blijkt toch het beste te zijn.

Invloeden:
1.
Criollo
2. Engelse Volbloed

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 16:09

Lienoke vroeg wat een poloPAARD gemiddeld kost.En geen informatie.Dat weet ze/weten we allemaal al Tong uitsteken.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:08

Duh, wat doe jij onaardig zeg

Bejaarde bokkers weten meer

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 19:20

mrie schreef:
Duh, wat doe jij onaardig zeg


OK dan!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 17:54

mrie schreef:
Duh, wat doe jij onaardig zeg

Haha! Sorry Bloos .
Maar het is toch zo , igg bedankt dat je dat even opzocht maar dat stond toch niet in de vraag Tong uitsteken .

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 17:57

Maakt niet uit... Ik wil alleen even weten hoeveel het gemiddeld kost omdat ik eventueel er een zou krijgen van mijn papa alst ni te duur is... maar toch bedankt voor de info xxx lienoke

**Laat mij maar dromen**

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:16

Ik zou eens komen kijken/informeren bij manege St-Hubert in Kapellen, zitten echt toffe polopaardjes tussen(de eigenaar speelt polo) en normaal is alles te koop.
Ik vermoed wel dat polopaarden misschien toch wat duurder zijn, omdat het niet altijd gemakkelijk is om een niet-schichtig paard te vinden van die grote en wendbaar.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:23

angelke schreef:
Ik zou eens komen kijken/informeren bij manege St-Hubert in Kapellen, zitten echt toffe polopaardjes tussen(de eigenaar speelt polo) en normaal is alles te koop.
Ik vermoed wel dat polopaarden misschien toch wat duurder zijn, omdat het niet altijd gemakkelijk is om een niet-schichtig paard te vinden van die grote en wendbaar.


Eigenaar van de pony's heeft een polopaard en heeft er vroeger ook een ander gehad en die verteld juist dat polopaarden een van de braafste paarden zijn die er rond lopen.Ze krijgen namelijk langer meer dan 3 jaar opleiding (en dan zijn ze nog niet zadelmak gemaakt).Maar was effe off topic Schijnheilig .

Nog eens off topic : ken jij Sophie dan op st hubert die rijd daar een Prutske (ofzoiets) ook een polopaard en nog een schimmel ; ze staan op de binnenkoer en ze heeft zo'n hele zadelkamer voor haar eigen Tong uitsteken.*jaloers Cool *

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:25

Spikkel: Polopaard en Polopony worden door elkaar heen gebruikt. Zo'n vreselijk domme opmerking was dat dus niet.

Lienoke: als je echt een polopaard wilt hebben dan kun je daar een flinke berg geld voor neertellen. Echt goede polopaarden komen uit zuid-amerika en zijn daar ook getraind.

Er is nog wel de mogelijkheid dat iemand met een stel polopaarden er soms 1 of 2 te koop heeft omdat er nieuwe paarden zijn gekocht. De paarden die niet meer mee kunnen in de sport worden dan verkocht als recreatiepaard. Het kan geen kwaad om bij een Poloclub in de buurt te informeren (ik heb zelf bijvoorbeeld weleens een advertentie bij een ruitersportzaak zien hangen waarin afgedankte polopaarden te koop werden aangeboden).

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 18:26

Maar ik wil niet zomaar naar die manege stappen en vragen wat dat kost heeft er niemand een idee wat dat gemiddeld genomen kost?
xxxx

**Laat mij maar dromen**

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:27

Dat zeg ik toch juist? Niet elk paard is geschikt dus veronderstel ik dat ze over het algemeen duurder zijn?

Ja ik ken sophie, ze rijdt op de manege geen enkele van "onze" polopaarden, alleen als haar verzorgpaard terug genezen is(zal nog heel lang duren) kan ze op onze manege terug rijden.Want ze neemt geen les ofzo.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:32

angelke schreef:
Dat zeg ik toch juist? Niet elk paard is geschikt dus veronderstel ik dat ze over het algemeen duurder zijn?

Ja ik ken sophie, ze rijdt op de manege geen enkele van "onze" polopaarden, alleen als haar verzorgpaard terug genezen is(zal nog heel lang duren) kan ze op onze manege terug rijden.Want ze neemt geen les ofzo.


Ah ja dat is waar ook Tong uitsteken.Sorry mijn fout zij reed inderdaad geen polopaard maar een gewoon paard *oeps*.Maar die eigenaar van die paarden had iets met polo te maken ofzoiets.O ja verkeerd gelezen Schijnheilig .Moet echt eens beter leren lezen , sorry Bloos

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 18:32

maar wa is duurder als een gewoon?

**Laat mij maar dromen**

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:33

Geen idee, hangt van de eigenaar af, en wat de gek ervoor wil geven Knipoog.

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 18:37

Hihi ...wat de papa dus wil geven!? Knipoog X x X

**Laat mij maar dromen**

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 19:10

Wat de eigenaar met de papa af kan spreken ja Knipoog. Want ze gaan je geen paard geven voor 5 euro omdat je vader dat geeft Knipoog.


ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:14

Wij hebben op onze pensionstal wel eens polo paarden staan die ff bij moten komen,Ik kan t wel n keertje vragen Lachen

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 12:14

Je hebt er al 1 voor 2000 euro maar dat is dan een pony met een gebruiksaanwijzing. Je hebt ze ook voor 15.000 euro.....
Dit is wel de beste tijd om er 1 aan te schaffen want het seizoen is afgelopen en dan verkopen ze veel paarden.
In Wassenaar zit een poloclub en daarbij loopt ook iemand die er in handeld. ik ben alleen even zijn naam kwijt:)

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers