MENING GEVRAAGD GEZEIK BOKT!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

MENING GEVRAAGD GEZEIK BOKT!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 08:20

ikj wordt het zoo ontzettend zat!! alle mensen di egaan zeiken over een ander, je afzeiken omdat je het in hun ogen niety goed doet... ik kan wel talloze voorbeelden gaan geven maar iedereen weet dondersgoed hoe het zit ik ben het zat en ben niet van plan zo verder te bokken ik kanm er net zo goed me estoppen fotos plaatsen heeft geen zin meer je krijkgt toch commentaar en iets neerzetten durft niemand meer want overal is xommentarop.. hier moet iets aan gedaan worden moddies:???? wat vinden jullie nou???

zucht... melissa

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:34

Goed dat je zo je frustraties uit maar het zal niet veel zin hebben...

Er zijn altijd mensen die slecht commentaar geven en altijd goed commentaar geven en als je iets plaats op een forum met zoveel mensen vind ik niet dat je moet gaan zeuren als je telkens slecht commentaar krijg!
En trouwens je plaats toch foto's om commentaar er op te krijgen?!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:39

waar gaat dit over?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:39

Bokt is een medium tussen veel mensen en: zoveel mensen, zoveel ideeën. Niet iedereen heeft dezelfde mening en ik denk dat je boven de opmerkingen die je krijgt, moet staan. Zo laat je je leven verzuren door mensen die je niet eens persoonlijk kent.

Als je zoveel commentaar krijgt op (al) je topics, zou ik mezelf toch eens af gaan vragen of je je zinnen niet verkeerd formuleert of dat het gewoon niet klopt wat je zegt (ik suggereer niets, probeer je alleen te helpen).

Zelf heb ik niet alle topics gelezen, maar kun je met voorbeelden komen?

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 08:41

ehm het gaat niet om mij alleen nu ben ik degene die gaat zeuren?!?! ik wordt het zat dat ale mensen afgezeke worden niet ik in het algemeen hoor.... wordt het gewoon zat en ik plaats fotos om mijn paard te laten zien niet voor comementaar of whatever dinge die fout zijn zegt mijn instructrise wel:S en als je zonder cap rijd ben je fout rijd je me slof ben je foutheb je een bepaald biot is het fout:S het is pas goed als je zoals ankyu eruit ziet of paarden van tyrza... die mensen rijden gewoion al heel lang en zijn goed misschien zijn andere menmsen trots op hun paard en willen ze die laten zien maar worden ze weer afgezeke maar ik laat het hierbij wel... kan het gewoon niet uistaan dit

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 08:41

imker schreef:
Bokt is een medium tussen veel mensen en: zoveel mensen, zoveel ideeën. Niet iedereen heeft dezelfde mening en ik denk dat je boven de opmerkingen die je krijgt, moet staan. Zo laat je je leven verzuren door mensen die je niet eens persoonlijk kent.

Als je zoveel commentaar krijgt op (al) je topics, zou ik mezelf toch eens af gaan vragen of je je zinnen niet verkeerd formuleert of dat het gewoon niet klopt wat je zegt (ik suggereer niets, probeer je alleen te helpen).

Zelf heb ik niet alle topics gelezen, maar kun je met voorbeelden komen?


IK BEN NIET DEGENE DI ECOMMENTAAR KRIJGT JEMIG! ik heb het over alles wat ik lees!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 08:42

jullie zijn allemaal hetzelfde ik sluit het hier wel weer gewoon!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:42

als je een foto plaatst dan kun je commentaar verwachtten, van allerlei verschillende mensen, als je wat langer op bokt bent, dan weet je heus wel wie er een zodanige achtergrond heeft met paarden,waarop je dus kunt vertrouwen dat het welgemeend advies is, soms krijg je ook reacties van (misschien ook wat jongere mensen) die ooit wat met jalouzie te maken kunnen hebben, maar die komen niet veel voor. je ziet het zelf misschien als gezeik, maar het is gewoon welbedoelde kritiek
en krijg je wel gezeik, dan doe je of iets heel stoms op die foto of je rijd gewoon belabberd,dan kun je beter na wat les en verbetering ,de foto's er pas op zetten ! en bij iets stoms sja, laat de foto's dan thuis!!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 08:43

nou ik snapo sdit gewoon nie jullie vinden dit soort dinge gewoon leuk hoe veel dinge moet ik nog type om te zeggen dat het niet over mijn fotos gaat maar in het algemeen ik maak me druk voor anderen,,... de gezelligheid is gwn weg..maar blijkbaar is dit mijn eigen mening en deelt niemand die verder...als niemand dit ertg vind zal ik me maar nie meer druk maken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:45

mesastamp"]
ehm het gaat niet om mij alleen nu ben ik degene die gaat zeuren?!?! ik wordt het zat dat ale mensen afgezeke worden niet ik in het algemeen hoor.... wordt het gewoon zat en ik plaats fotos om mijn paard te laten zien niet voor comementaar of whatever dinge die fout zijn zegt mijn instructrise wel:S en als je zonder cap rijd ben je fout rijd je me slof ben je foutheb je een bepaald biot is het fout:S het is pas goed als je zoals ankyu eruit ziet of paarden van tyrza... die mensen rijden gewoion al heel lang en zijn goed misschien zijn andere menmsen trots op hun paard en willen ze die laten zien maar worden ze weer afgezeke maar ik laat het hierbij wel... kan het gewoon niet uistaan dit
[/quote]

het is helemaal niet de bedoeling dat paarden zo moeten lopen als bij anky!
als je goed kijkt bij de meeste topics dan zijn de meeste reacties ook positief!

[quote="mesastamp schreef:

jullie zijn allemaal hetzelfde ik sluit het hier wel weer gewoon!


mm volgensmij ben JIJ toch de gene die hier het grootste probleem van maakt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:46

Wie foto's plaatst en een topic hier opent die vraagt om aandacht. Je hoeft niet te verwachten dat iedereen het met elkaar eens is. Een van de moeilijkste dingen in het leven is leren omgaan met kritiek, de een formuleert het wat beter en tactischer, en de ander is recht door zee.

Niemand dwingt je om te plaatsen op bokt, en niemand dwingt je om foto's neer te zetten.
Als je je irriteert aan bokt, is het misschien wel handiger om even afstand te nemen? Maar zulke topics als je net bent gestart ("ben het zat, bokt is niet leuk meer dus ik kom niet meer") mogen niet. Lips are sealed

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:46

mesastamp schreef:
en als je zonder cap rijd ben je fout rijd je me slof ben je foutheb je een bepaald biot is het fout:S


Je hoeft toch niet alleen positieve reacties te krijgen op je berichten of foto's? Niet iedereen hoeft het toch eens te zijn met jouw manier van doen? Als je het ergens niet mee eens bent, of je vindt dat iets anders kan, dan mag je dat best laten weten. Misschien kan de topicstarter er iets mee. Maar dat is meestal alleen het geval als het commentaar op een redelijke manier wordt gebracht. Aan een reactie als 'jeetje, wat ben jij stom bezig' heeft niemand iets. En als jij daar als topicstarter zelf vervolgens weer keihard bovenop springt, wordt het alleen maar van kwaad tot erger. Actie-reactie, heet dat.

Maar volgens mij is dit het zoveelste topic over dit onderwerp.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:57

Bokt is in de (korte) tijd dat het bestaat heel groot geworden. We hebben meer dan 10000 "leden" en er zijn geloof ik al bijna 2.500.000 berichtjes geplaatst.

Tuurlijk zit er wel eens iets tussen. Maar vergeet niet dat dit allemaal geschreven is. Je mist gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal. Het kan op het net overkomen als gezeur of gekat, maar het kan ook best als geintje bedoeld zijn. Kijk maar naar je laatste reactie. Met hoofdletters, dus je schreeuwt het in mijn ogen uit, terwijl Imker het niet vervelend bedoelde, imo. Sommige antwoorden zullen bij de een wel een negatieve reactie uitlokken terwijl de ander zijn schouders ophaalt. Daar zijn meningen voor. En voor zover ik het nog weet: in Nederland mag je je eigen mening hebben. Toch?

Daarnaast kunnen we heel veel van anderen leren. Heb veel gehoord en gelezen van de Tyrza clinics en die naar wat ik ervan vernomen heb, zijn die echt goed. Misschien heeft zij, of iemand die bij haar lest, of anderen die hier goed rijden wel goede ideeen. Waar jij (en ik ook!) weer wat van op kunnen steken. Het enige wat we toch (bijna) allemaal hier op bokt ambieren is dat we lol hebben met ons paard/pony? We willen allemaal zo goed mogelijk voor onze schatten zorgen. Ens soms gaat dat in ons overenthousiasme eigenlijk net verkeerd.

Dan ben ik er best blij mee dat iemand me dan op "fouten" wijst (want Anky en de paarden van Tyrza zijn ook niet zo ver gekomen door alleen maar "positief" geneuzel. Die hebben ook zat commentaar gehad). Want je kunt er alleen maar beter van worden.

De dingen die je hierboven schrijft: zonder cap, met bepaald bit, met slof. Ik vind ze ook niet zo denderend. Met slof moet je kunnen rijden (en ik ken maar weinig mensen die dat echt kunnen). En je kunt hoog of laag springen, maar ik blijf bij mijn mening dat: waar de rijkunst van de ruiter ophoudt, de kunst van de bittenmaker te voorschijn komt.

En terugkomend op de cap. We zijn een groot forum, waar ook steeds meer kinderen komen. Ik vind dat de ouderen (in de vorm van (jong-)volwassenen) dan wel het goede voorbeeld kunnen geven.

Maar dit zijn mijn meningen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:09

mesastamp schreef:
jullie zijn allemaal hetzelfde ik sluit het hier wel weer gewoon!


HAPHAP, het is weer goed visweer.... Verward

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 09:09

ja nou ik zei al sluit dit maar lekke rik probeer hier gezelligheid te krijgen en wat komt er van iedereen valt mij nu aan nou oiok best ik kap op bokt echt nu ben het meer dan zat!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:10

Ach ik vind commentaar altijd welkom, Ik ben altijd blij als iemand kritisch naar me kijkt en dan commentaar levert..... ik trek me dat soort dingen ook nooit persoonlijk aan... Ik denk er altijd even over na en probeer het dan vanuit diegene te zien die kommentaar geeft...... en soms kan ik niet anders dan vinden dat ze gelijk hebben. Ik heb ooit de schattigste foto's van Sanne op Evita hier geplaatst met gympen en zonder cap........ FOUT FOUT FOUT terecht kreeg ik hier opmerkingen over. Nu gaat Sanne dus nooit meer op het paard zonder haar cap en zonder haar rijlaarzen.......... dus commentaar is niet negatief, het is alleen negatief als je het zelf als negatief ervaart

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:13

gijsenkim schreef:
Ach ik vind commentaar altijd welkom, Ik ben altijd blij als iemand kritisch naar me kijkt en dan commentaar levert..... ik trek me dat soort dingen ook nooit persoonlijk aan... Ik denk er altijd even over na en probeer het dan vanuit diegene te zien die kommentaar geeft...... en soms kan ik niet anders dan vinden dat ze gelijk hebben. Ik heb ooit de schattigste foto's van Sanne op Evita hier geplaatst met gympen en zonder cap........ FOUT FOUT FOUT terecht kreeg ik hier opmerkingen over. Nu gaat Sanne dus nooit meer op het paard zonder haar cap en zonder haar rijlaarzen.......... dus commentaar is niet negatief, het is alleen negatief als je het zelf als negatief ervaart


Daar ben ik het mee eens. Veel kritiek hier op foto's is positieve kritiek en als je dat dan ook zo ervaart, is er niets aan de hand. Maar omdat je hier gezichtsuitdrukking mist en ook stemgeluid, kan je alles interpreteren zoals je dat zelf wilt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:14

Commentaar kan wèl op een negatieve manier worden gebracht. Het ligt dus niet altijd alleen aan 'de manier waarop de ontvanger het ervaart'. De zender zou er ook rekening mee moeten houden hoe zijn of haar mededeling kan overkomen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:15

Kritiek (of het nu opbouwend of afbrekend is) zul je op zo'n groot forum altijd krijgen, ook al vraag je niet expliciet om een mening. Als jij fotos (jij in het algemeen!) plaatst van bv de training, ja dan zijn er zat mensen die roepen dat ie mooi loopt, maar er zullen er ook een paar zijn die dat niet beamen. Echter hoeft dit niet altijd gezeik te zijn.

Ik plaats ook regelmatig rijfoto's en ben juist blij als niet iedereen reageert van; "dat is een mooie pony", oid. Juist van de kritieken leer ik. En niet elke kritiek komt goed over, vergeet niet dat het internet is, dus gewoon "platte communicatie" zonder lichaamstaal waardoor veel dingen anders overkomen dan ze bedoeld zijn.

En idd, heb jij het niet naar je zin op bokt? Jouw mening, jouw keus om te gaan of te blijven!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:16

Tsja een site waar je elkaar alleen maar veren in de kont stopt is ook niet interesant, commentaar hoeft niet altijd negatief te zijn, tis maar net hoe je het opvat, commentaar/kritiek kan ook heel opbouwend zijn. Zoveel mensen zoveel meningen.
De meeste mensen hier proberen elkaar gewoon te helpen, je kunt met AL je vragen terrecht, krijgt daar antwoorden op. Met het ene antwoord kun je wel wat met het andere niet.
Sommige mensen liggen elkaar niet, dat is op bokt net zo als in het gewone leven, sommige maken er een sport van om dan juist op diegene te reageren tot ergernis van anderen. Andere reageren juist niet....
Thats life, thats bokt.nl

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:17

Natuurlijk heeft de zender rekening te houden met de manier waarop de ontvanger de boodschap kan ontvangen. Helaas is niet iedereen communicatief sterk. En niet iedereen is zeker genoeg van zichzelf om kritiek niet als een aanval te beschouwen. Dat zijn dus die dingen die een forum als dit heel moeilijk maken. Mensen kunnen dingen heel goed bedoelen en het kan heel verkeerd overkomen..... lastig maar op geen enkele manier te voorkomen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:20

gijsenkim schreef:
lastig maar op geen enkele manier te voorkomen


Jawel hoor. Ook de zender kan leren van commentaar op zijn of haar manier van reageren. 'Communiceren kun je leren', zo heet ook het bekendste lesboek op dit gebied, wordt op veel opleidingen gebruikt. En IMO zou je een ander moeten benaderen zoals je zelf ook benaderd zou willen worden. Wie goed doet, goed ontmoet - zo is dat gezegde volgens mij. Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:24

Karin"]
[quote="gijsenkim schreef:
lastig maar op geen enkele manier te voorkomen


Jawel hoor. Ook de zender kan leren van commentaar op zijn of haar manier van reageren. 'Communiceren kun je leren', zo heet ook het bekendste lesboek op dit gebied, wordt op veel opleidingen gebruikt. En IMO zou je een ander moeten benaderen zoals je zelf ook benaderd zou willen worden. Wie goed doet, goed ontmoet - zo is dat gezegde volgens mij. Knipoog
[/quote]

je kan natuurlijk nooit 10.000 mensen in de leeftijd van 12 tot 70 leren communiceren via bokt........ dus zal je het probleem altijd blijven houden. We kunnen wel afspreken met zn allen dat we mensen wijzen op een andere manier van communiceren........ als je een communicatieve nitwitt ziet dan kan je proberen deze een beetje bij te schaven, maar tegen de tijd dat deze het geleerd heeft komt de volgende weer. Het valt dus niet uit te roeien, misschien wel een stukje te sturen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:28

gijsenkim schreef:
Het valt dus niet uit te roeien, misschien wel een stukje te sturen


Ben ik helemaal met je eens. Ideale communicatie, altijd en overal, dat is een illusie. Maar we kunnen wel met z'n allen proberen om het hier leefbaar te houden. En dat hoeft echt niet door alleen maar overal 'ooh wat goed' bij te roepen. Kritiek mag best worden gegeven, graag zelfs, maar dan wel op een redelijke manier. En dat geldt ook voor het 'bijsturen' van communicatieve nitwits. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:29

Wees blij dat je niet alleen reacties krijgt van: Wat heb jij een mooie houding, of: Jij kan echt goed rijden!

Als je alleen zulke reacties krijgt denk je dat je alles goed doet, en leer je niets meer.
Tenslotte ben je qua paarden nooit uitgeleerd, zelfs Anky leert nog iedere dag.