Kritiek! Claudina staat in Duitsland op kliniek..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Kritiek! Claudina staat in Duitsland op kliniek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 20:45

Wat een drama, wederom heb ik weer medische troubles met de paarden. Huilen
Gisterochtend werd ik gebeld door de pensionhoudster. Claudina deed raar en het leek of ze koliek had. Ondertussen had zij de DA gebeld.Ik dus met razende spoed naar stal gecrossed, twee medewerkers van stal stonden bij haar. Een met de zweep om haar in de benen te houden, en de andere met een lang touw, omdat ze constant op de achterbenen stond, want ze wou steeds liggen.
Eindelijk kwam de DA, na een (inwendig) onderzoek en wat pijnstillers ging het eigenlijk weer heel goed. Ik was bang dat er wat mis was met het veulen (ze is 4 mnd drachtig). Maar dat ging goed.
Nou, DA weer weg, ik weer naar het werk, en de mensen op stal zouden haar in de gaten houden.

's Middags belde de pensionhoudster dus weer, en het ging niet goed met Claudina. Ik heb snel een middag vrij genomen, en weer naar stal.
Nu was het dus echt wel veel erger. DA weer gebeld. De DA heeft via een neussonde (slang) parafine erin gegoten. Plus weer veel pijnstillers.

We hebben daarna even gewacht, en toen we van de kantine terug kwamen, zag het er niet best uit. Ze lag weer en had haar tanden op elkaar staan van de pijn. Haar hele lijf zat vol met schaafwonden, omdat ze zich tegen de betonnen muur liet vallen. Boos!

Toen dus maar besloten dat ze naar de kliniek moest, en we hadden de keuze in of naar Utrecht, of naar Hochmoor. Volgens de DA was het waarschijnlijk niet zo ernstig, maar was het beter dat ze ergens stond waar ze ook operen konden, als dat moest. Utrecht is van ons uit bijna 1,5 uur en Hochmoor maar 45 minuten, dus de keus was snel gemaakt.
Maar we wilden haar in de trailer doen (tweepaards, met schot eruit, zodat ze liggen kon) maar dat ging niet. Ze ging constant staan en liggen, en dan kun je dus niet rijden.
Op stal hadden ze al snel de schotten uit de vrachtwagen gehaald, en toen kon ze gelukkig daarin. Ze had veel ruimte,dus kon gaan liggen.

Met spoed naar Hochmoor gereden, paar keer door rood stoplicht, maar ja.......
In Hochmoor aangekomen, kon Claudina meteen naar binnen. Leuk hoor, al die Duitse mensen, ik verstond er niet veel van.
De artsen hebben haar helemaal onderzocht, en zelfs een rontgenfoto van de buik gemaakt, maar ze konden niets vinden.
Tijdens het rectaal onderzoek zei de arts: Aha, da ist ja auch noch ein kleine Mickey Mouse darin! (veulen Haha! ) Die zat er dus nog goed.

Haar toestand werd steeds erger en toen vroeg de arts of we haar in wouden laten slapen of opereren. Je kan wel raden wat we gekozen hebben...Ze is pas 5 jaar!!
Twee uur zijn ze bezig geweest, en wat bleek, haar dikke darm was 360 graden gedraaid. LEVENSGEVAARLIJK dus!!!!! We waren nog net op tijd, maar er was wel schade aan de darm.
We mochten naar huis,en ik kon vandaag om 11 uur bellen hoe het ging.
Precies om 11 uur gebeld Bloos En ze was gelukkig goed uit de narcose gekomen en het ging goed. ze heeft een infuus. De eerste twee dagen waren sowieso kritiek.
Morgen weer bellen en dan gaan we er morgenavond nog even heen.
(als dat kan)
Het was volgens de dierenartsen al een wonder dat ze dit overleefd had, de meeste paarden gingen hier dood aan. Scheve mond
Ik moet constant eraan denken, en ik ben doodsbang dat ze me opbellen. Geen bericht, is goed bericht tot nu toe.
Ze moet, als ze alles goed doorstaan heeft, nog zeker 10 dagen daar blijven.
Gelukkig staat ze op een super kliniek, dus daar kan het niet aan liggen.

En hulde aan de Mandy en Gerard van stal, want zonder hun was ze nooit in Duitsland aangekomen. OK dan!


Nou, sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt!!!

Claudina, hou je taai!!!!

Afbeelding

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:19

veel sterkte

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:27

He jakkie wat een verhaal
Veel sterkte ernog mee zeg !!!

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:27

jemig, is dat ff schrikken.Heel veel sterkte met je paardje en hopelijk komt er over een aantal maandjes nog een mooi veulentje uit.
hebben ze nog wel gezegd wat de schade precies inhield en wat dat voor haar zou betekenen?

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 21:33

wat fijn dat alles in zo'n rotsituatie toch nog vlot en goed verlopen is. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt en dat ze er snel weer bovenop komt.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:14

afschuwelijk!! Heel veel sterkte hoor, ook van mij!!

_Patriesz
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:29

He bah wat een verhaal.. Scheve mond
Heel veel sterkte en dat ze snel beter word!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:35

Ik hoop dat ze zich er doorheen sleept!!
Heel veel sterkte de komende 48 uur als die zonder al teveel kritieke pieken voorbijgaan is ze al een heel end, ik duim voor jullie Ach gut

KC

Berichten: 917
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 03:23

Ach gut heel veel sterkte ik duim OK dan! ook voor jullie.
Hochmoor is trouwens een hele goede kliniek... *LOL*

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 03:30

Gelukkig dat jullie er net op tijd bij waren, en haar liet opereren ( zou ik ook doen bij zo'n jong dier)
heel veel sterkte !!

Geef haar maar een dikke knuf Haha!

Rocamor

Berichten: 10852
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:04

Tjee, wat een pech heb je met je (jonge) paardjes. Ik hoop dat ze hier goed doorkomt.

Sta je trouwens bij Hendriks op stal?

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 08:29

Ja, sinds 3 maanden sta ik bij Hendriks. Ik ga zo weer bellen naar de kliniek, en dan hoor ik wel hoe het met haar gaat. Als het slechter ging, hadden ze wel gebeld. Dus.......

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:47

Heel veel strerkte en ik hoop dat ze snel weer opknapt

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:00

Wat eng om te lezen allemaal!
Heel veel sterkte toe gewenst voor jouw,claudia en kleine mickey mouse Lachen.

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:13

Wat een geweldig sterk paard! We duimen voor haar! OK dan!
Hoe is het overigens nu met het veulen. Heeft die de operatie ook goed doorstaan?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:14

Brr, eng hoor Scheve mond heeft dit allemaal geen nadelige invloed op het veulen? of konden ze dat niet aangeven?

Heel veel sterkte en ik hoop dat je paard weer snel en gezond thuis is Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:42

jeetje zeg, eng altijd weer hoor die kolieken en gedraaide darmen...........sterkte!!!!

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:44

Veel strekte en ik hoop dat je paardje snel weer gezond thuis komt

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 12:36

Ik heb gebeld naar de kliniek, en ze is stabiel!! Het ging heel goed met haar en ze hadden vanochtend al een "kleine spaziergang"met haar gemaakt!!! (wandelen, voor de niet-duitsers...)
Vanavond mogen we naar haar toe, ik kan niet wachten!! Ze vonden het erg leuk dat we langskwamen. Ze zijn daar echt ontzettend aardig!!
Ik weet niet hoe het nu met het veulen is, dat kunnen ze zo niet zeggen. Ik zal het vanavond nog wel even vragen.

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:10

ahh dat zijn goede berichten.
Nou veel plezier vanavond en hopen dat het met het veulen ook goed gaat.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:17

Hopelijk gaat het snel weer beter met je paard. Veel sterkte.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:47

oliebol, wat zal jij in de rats zitten!
Heel veel sterkte hoor, ik duim dat het goed gaat !

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:54

Duitsers zijn erg lieve mensen inderdaad.

Heel veel sterkte voor jou en Claudina. Ze komt er wel door heen. Blijf positief vor haar en voor jullie!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:57

Wat een geluk dat de kliniek zo dichtbij was....En met een slag van 360 graden in de darmen is het goed dat je hebt laten opereren...
En nu maar hopen dat Mickey het ook allemaal overleeft....Haha!