Wie weet er een goede tip voor mij????????????????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Wie weet er een goede tip voor mij????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 19:19

Help!!! Ik sta samen met een vrouw met een dochtertje van 6 jaar in 1 weitje met mijn shetje van 1 jaar en die van hun van ongeveer 6 jaar ofsow.
Maar het probleem is dat hun nooit het stalletje uitmesten Boos! En ik moet het altijd doen!!! Niet dat ik het erg vind hoor, dat helemaal niet
Maar ik zit nu in me 4e jaar en ik krijg nu al schoolexamens en ik heb op het moment 3 paarden te doen en ook nog baby-konijntjes te verzorgen en heb het al erg druk en ik heb helemaal geen tijd om elke dag mn stalletje uit te mesten. Ik heb het vaak proberen te zeggen, maar dan doen ze het 1 x en dan daarna gewoon nooit meer.
Net als vandaag-> sta ik lekker in de plens-regen het stalletje uit te mesten en op het eind was ik zeiknat en hartstikke pijn in me rug en daarna moest ik ook nog 2 paarden gaan rijden Dus heeft iemand misschien nog een tip voor mij? Want ik weet echt niet meer wat ik moet doen Verward Alvast heel erg bedankt!!!!!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:36

ik zou het eens vriendelijk tegen hun zegge dast je weinig tijd hebt.
dat je samen op de wei staat dus ook samen de wei doet.
en anders..de helft laten liggen ofzow..
succes

Karaat_the_newforest op Instagram


vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:41

opzich vind ik dat van saskia9 wel goed, maar ik denk dat je toch wilt dat je ponietje fijn staat...
ik zou het er wel met hun overhebben, en misschien kan je een rooster maken ( wanneer doet wie de stal) plastificeren en bij de stal ophangen.
verder weet ik nu niet zo veel..
veel succes!!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:42

kzou ook gewoon nog een keer met ze gaan praten en het heel duidelijk laten merken, maak anders een rooster met die vrouw en overleg wanneer jij het doet en zij dan is het tenminste duidelijk!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:45

staan de paarden samen in 1 stal? (kan prima).
Maar zo niet, maak dan een paar keer alleen je eigen stal schoon.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:00

Ik zou het nog eenmaal zeggen en ze gelijk melden dat je hun stalmeid niet ben en dat als ze het niet doen jij het dus ook niet zal doen.... kom op zeg.. je bent gekke henkie toch niet... als dit zo een winterseizoen moet doorgaan ... dus ik zou het ze duidelijk maken en een rooster op stellen.. doen ze het niet zou ik mijn handen er vanaf trekken..... en lekker je eigen paardje wel doen.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:05

Leg hen uit dat je het niet allemaal voor hen kan doen. Maak hen op een vriendelijke manier duidelijk dat het niet de bedoeling is dat jij dat doet. En dat je adners niet rondekomt met je ander werk. Ik zou zeggen: laat het, na een tijdej zullen ze wel inzien dat de stal toch erg vies wordt, en dat het veel eenvoudiger is ome lke dag wat uit te kuisen, dan om de week een vieze stal tot op de grond bedekt met vuil stro en flopjes,... Maarja, daar pest je natuurlijk alleen de pony mee, maar misschien zien ze het dan in, maar ja, is zo erg voor de pony natuurlijk,...
Porbeer gewoon eens een defitg gesprek met hen aan te gaan? Het is ten slotte niet jouw taak, misschien helpt het? Misschien ook niet?

Veel succes

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:15

Tartuffo schreef:
Ik zou het nog eenmaal zeggen en ze gelijk melden dat je hun stalmeid niet ben en dat als ze het niet doen jij het dus ook niet zal doen.... kom op zeg.. je bent gekke henkie toch niet... als dit zo een winterseizoen moet doorgaan ... dus ik zou het ze duidelijk maken en een rooster op stellen.. doen ze het niet zou ik mijn handen er vanaf trekken..... en lekker je eigen paardje wel doen.


hier ben ik het mee eens...
Desnoods kun je ook zeggen van nou dat word dan €50, -- ik heb de hele week de stal uitgemest en ik heb het al druk zat...
desnoods ga je zo spelen... wedden dat ze het dan snel zelf doen...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 06:35

ja, ik kan wel een rooster maken, maar als hun het niet doen, dan doe ik het automatisch, omdat ik mn pony niet in die vieze stal wil hebben...

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 08:52

Wat zegt de eigenaar van de wei er dan over?
En op wat voor basis staan jullie daar (vol pension, half pension?)
Ik denk (weet bijna zeker) dat dit probleem best vaak voor komt, maar dat het te voorkomen is door duidelijk afspraken te maken met mede-wei-huurder en staleigenaar.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 07:49

ik sta op een manege. ik stond als eerste in dit weitje en ik mag er alles mee doen, ik mag hem zelfs helemaal ombouwen enzo.
onze staleigenaar is een oude man, maar paarden interesseert hem helemaal nix. dit komt omdat zijn dochter deze manege wou, maar later op zichzelf is gaan wonen. maar het probleem is deze eigenaar van de shetlander die nooit uitmest gaat heel erg goed met de staleigenaar om.
dus die krijgt natuurlijk alles voor elkaar. ik ga denk gewoon zon rooster ophangen en dan kijken wat ze er van vinden.
hun zijn ook zon type die alleen maar stro in het stalletje gooien en niet eens de poep eruit haalt Boos!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 07:58

misschien kan je regelen dat de wei in tweeen wordt gedeeld en er nog een stalletje bij komt. Dan hoef je alleen je eigen stal schoon te maken.
Ookal gaat de eigenaar van de shetlander goed om met de eigenaar van de stal, dan geeft dat hem nog niet het recht de stal niet uit te mesten. Probeer er wel eerst over te praten met elkaar voor je het rooster ophangt. Kan een hoop elende voorkomen.

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 08:00

tja...maar als ik dat weitje in 2en moet delen dan krijgt de een geen eten, want er is dan maar aan 1 kant de opening Verward

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:10

Mij is nog steeds niet duidelijk of jullie shetten nou samen
of apart in boxen staan?
Anders strooi je toch het stalletje van die andere shet ook
alleen maar op?

'Zomaar' een rooster ophangen zou ik niet doen.
Eerst voorstellen/overleggen.

Als je het hele gedoe zelf niet aankunt, heeft het
misschien meer zin om (1 van) je ouders hierbij in
te schakelen?
Volwassenen luisteren nu eenmaal beter naar andere
volwassenen.

:j

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:17

cynthia ik zou het hier gewoon met ben over hebben zeggn wat je ervan vind want dit is gewoon oneerlijk. mag je shet niet naar een ander weitje dan? er zijn er toch meer waar rickie stond? of bolderie en angel? gewoon ff met ben praten joh. succes

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 08:34

he clau, nee er zijn geen weitjes meer over, maar ik ga me ook niet uit dat weitje jagen ik stond er wel als eerste in
maar als ik met ben ga praten, dan zegt ie toch wel van: ja enne...je hoeft niet zo vaak uit te mesten enzo...ant ik mog bij romana ook nie eens stro bijdoen, maar die stal van romana is erg erg, maar van me oudre mag ik wel gewoon stro bijdoen, dus...hahaha

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:17

ja dan weet ik het ook niet ik weet hoe het er af en toe uitziet en ik zeg eerlijk denk gewoon aan je pony en praat met die mensen

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:37

ik zou vragen of je moeder er met ze over wil praten, misschien dat ze daar meer begrip voor hebben!!!! xxx claudia loves goofy

I love Goofy en Wesley forever and always koessies claudia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelissaV, Afanaisa91, Emese_Flower, KikiCelinevs, Mark0919, Sanet, SusanH, Vagabondo en 36 bezoekers