Welke stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke stal?

Stal A
1 (2%)
Stal B
25 (69%)
Stal C
10 (27%)

Totaal aantal stemmen: 36


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 17:05

We hebben een een maand geleden ons paard verhuist van een manege naar een pensionstal. Bij de stal zou een binnenbak komen, maar ze moeten op de vergunning wachten. Het is dus niet echt zeker dat die komt. We rijden nu 1x per week naar les voor mij (ergens anders) en 2x naar de manege voor mijn moeder haar lessen.

Stal A: manege, 1x per week wordt er gemest, elke dag schoon stro. Spuitplaatsen, binnenbak buiten de lestijden, erg veel geroddel en erg druk, maar ook gezellige mensen. Stapmolen met stenen grond (je weet nooit zeker of ze erin gaan), kleine losgooibak (zelf losgooien), buitenbak (20x60), lessen voor mijn moeder. Hier is het een beetje fabriekachtig. Personeel is niet echt betrouwbaar.
Prijs: 330 euro per maand, stapmolen (door de weeks) 40 euro.

Stal B: pensionstal (tot nu toe kleinschalig), elke dag wordt er gemest, spuitplaatsen, tot nu toe geen binnenbak (komt er misschien wel), stapmolen met rubber grond, gedraineerde losgooibak (personeel zet ze een paar uur buiten), buitenbak (20x60), solaria, met goed weer weidegang en verwarmde waterleidingen (niet met emmers slepen). Je komt hier echt alleen voor je paard, niet voor de gezelligheid. Er zijn hier alleen privélessen, we moeten zo'n 2x per week 5-10 minuten met de trailer naar de manege. Stalpersoneel doet veel en is erg betrouwbaar.
Prijs: 300 euro per maand, stapmolen of los laten zetten 50 euro.

Stal C: bij een boer (kleine pensionstal), zelf uitmesten en voer kopen. Er wordt wel gevoerd. Slechte buitenbak, met mooi weer weidegang. Deze stal is tegenover de manege, dus het is mogelijk om voor 125 euro per maand op de manege te rijden (=maar 1 weggetje oversteken). Bij deze stal kom je ook voor je paard, niet voor de gezelligheid.
Prijs: 100 euro per maand (zit nog geen stro en voer enzo bij)

Voor welke stal zouden jullie kiezen? Waarom?
Laatst bijgewerkt door paardje op 08-10-03 17:50, in het totaal 5 keer bewerkt

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:10

Ik zou denk ik voor optie B gaan Knipoog
en anders voor C.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:28

Dan zou ik voor optie C gaan, lekker goedkoop, en met zelf de stal uitmesten en zelf voer kopen zit ik helemaal niks in, dan kan je teminste zelf bepalen hoeveel keer je uitmest en hoeveel stro je je paard geeft. Je zit dan tegenover de manege en als het dan is slecht weer is (zoals nu bevoorbeeld) kan je in een binnebak rijden en je kan meerijden in de lessen. Handig vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:49

absoluut voor C gaan, bij B is het ongezellig, niet doen! Je komt ook voor de gezelligheid daarom ben ik van stal verhuist, en als je ook nog naar de manege gaan kan zou ik daar zeker voor gaan!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:00

B, of nog even doorzoeken naar een Gezellige stal..!!!

IDD. NIET A!!!

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:03

ik weet het eigenlijk niet maar b zou bij mij wel afvallen..
dus of a of c
a zou ik doen omdat het het makkelijkst is en je geen gesleep meer hebt met je paard in de trailer

c is ook een goede optie maar het is best duur omzelf al het voer en stro te kopen

optie D kom bij mij staan, sta nu met thomas op een kleine pensioenstalling (zijn met zijn drieen) met binnenbak, stapmolen en weidegang wanneer je wilt voor maar 125 euro all in!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 18:08

alja schreef:
ik weet het eigenlijk niet maar b zou bij mij wel afvallen..
dus of a of c
a zou ik doen omdat het het makkelijkst is en je geen gesleep meer hebt met je paard in de trailer

c is ook een goede optie maar het is best duur omzelf al het voer en stro te kopen

optie D kom bij mij staan, sta nu met thomas op een kleine pensioenstalling (zijn met zijn drieen) met binnenbak, stapmolen en weidegang wanneer je wilt voor maar 125 euro all in!!

Whaha, en wat gaat de benzine kosten?

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:02

Ik zou voor A ook doen. Dat geroddel moet je gewoon negeren!!
Ik denk dan altijd van; 'Of jij er dan zo goed uit ziet!!'

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:04

ik zou voor B kiezen, er wordt goed voor je paard gezorgd, wat ik persoonlijk erg belangrijk vind. Alleen die gezelligheid is heel erg jammer, dat is toch ook wel belangrijk, maar roddelen is ook vervelend.
*moeilijke keuze idd*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:48

Het lijkt mij geen van drieën ideaal, maar het ligt er natuurlijk ook aan wat jij belangrijk vind. Voor 125 euro in de maand op de manege rijden vind ik veel geld. Hoevaak mag je komen voor dat bedrag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:53

ja die 125 euro in de maand voor de manege vindt ik zelf ook zeer veel geld!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 19:59

Yorghos schreef:
Het lijkt mij geen van drieën ideaal, maar het ligt er natuurlijk ook aan wat jij belangrijk vind. Voor 125 euro in de maand op de manege rijden vind ik veel geld. Hoevaak mag je komen voor dat bedrag?

Elke dag, zo vaak je wil.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:53

alja schreef:
ik weet het eigenlijk niet maar b zou bij mij wel afvallen..
dus of a of c
a zou ik doen omdat het het makkelijkst is en je geen gesleep meer hebt met je paard in de trailer

c is ook een goede optie maar het is best duur omzelf al het voer en stro te kopen

optie D kom bij mij staan, sta nu met thomas op een kleine pensioenstalling (zijn met zijn drieen) met binnenbak, stapmolen en weidegang wanneer je wilt voor maar 125 euro all in!!


Jij staat echt goedkoop Alja!
Daar heb je bij ons een stal met alleen een (niet zo beste) buitenbak voor... Zal ik maar verhuizen richting Ruinen?

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:55

Mesten ze maar 1 keer per week uit op die manege? Of heb ik het verkeerd begrepen???

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:22

Relliej schreef:
Ik zou voor A ook doen. Dat geroddel moet je gewoon negeren!!
Ik denk dan altijd van; 'Of jij er dan zo goed uit ziet!!'


Of B???

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:36

Bij alledrie kom je niet echt voor de gezelligheid als ik het zo lees.
Maar jij kan er natuurlijk wel zelf iets leuks van proberen te maken.

Om die reden zou ik sowieso niet stal A nemen, onbetrouwbaar personeel voor die prijs vindt ik geen optie.
Stal B klinkt al beter, maar persoonlijk zou ik voor stal C gaan, ben je met de manege erbij nog goedkoper uit, je kan zelf bepalen hoe er uitgemest wordt *ben daar een zeikerd in*
Je paard kan lekker buiten staan als het zonnetje schijnt en de luxe is meestal meer voor de eigenaar dan voor het paard Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 07:17

Sorry maar ik vindt het alledrie niks. Zoals Sily zegt, je komt dus blijkbaar nergens voor de fun, en dat is toch ook heel belangrijk...
Vindt ze zowizo alledrie behoorlijk aan de prijs.....
Ik zou gewoon nog even verder kijken, leuke en goede stallen zitten vaak in het kleinste hoekje...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:23

Ik zal voor stal B kiezen!!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:49

Ik zou verder zoeken. Ik ken 2 van de 3 stallen en ik weet ook dat het beter en iets goedkoper kan. Belangrijk voor jezelf is hoe belangrijk is les, hoe belangrijk is een binnenbak, hoe belangrijk is gezelligheid.
Die maak je namelijk toch zelf. Trouwens, stal groot of klein, overal wordt gekletst.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:21

Ik vind stal B heel erg veel geld, netzoals A trouwens.
Daarom heb ik stal C aangeklikt. Zo doen een aantal mensen bij ons op de manege het ook, en als je de manege wel gezellig vind (met de leuke mensen dan he) kun je daar toch heen en zit je ook nog vlak bij je paard.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 11:39

stal B, het gaat toch vooral om je paard. Bij A kunnen ze je geen goede verzorging verzekeren als het personeel al onbetrouwbaar is.
tja C ik weet niet wat voor een ruiter je bent maar als je echt wedstrijden enzo rijd lijkt het me handig om toch wel goede bakken enz. te hebben Lachen
ik heb B aangeklikt.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:14

Stal B.
Ik heb een hekel aan geroddel! Ik zou toch vooral voor mijn paard komen en niet voor gezelligheid. Verder hou ik er helemaal niet van als het personeel onbetrouwbaar is!
Stal B klinkt me ook het beste in de oren qua faciliteiten.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:15

waarom is het personeel dan onbetrouwbaar?? maare ik zou gewoon blijven staan waar je staat bij stal B dus, en anders kom je bij de boer, is wel gezellig, en zo erg is die bak niet hoor, ik vind er wel in te rijden!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 17:24

anydale schreef:
waarom is het personeel dan onbetrouwbaar?? maare ik zou gewoon blijven staan waar je staat bij stal B dus, en anders kom je bij de boer, is wel gezellig, en zo erg is die bak niet hoor, ik vind er wel in te rijden!!

In die zin niet betrouwbaar dat als ik vraag of bijv. de deken afgedaan kan worden, dat dat vaak niet gebeurd. Of stapmolen, of qua voeren, of qua wei en noem zo maar op.

Karnat
Berichten: 521
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: verwegniestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:10

Zou geen van 3 nemen. Jeetje wat zijn ze duur.

Ik sta ook bij een pensionstal voor 185 euro. Moet wel zelf uitmesten en voer kopen. Dus totaal ben ik zo 225 euro kwijt. We hebben alleen een buitenbak(welke ronduit geweldig is) en een mooi losgooi.longeerbak(25 bij 20 of zo) Men heeft ook mooie plannen voor de toekomst dus ik is hellemaal gelukkig. En als het mooi weer is word ze ook lekker met een groep paarden op de wei gezet