Tinker taxatietopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Tinker taxatietopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 21:16

Leuk! Dat hadden we nog niet! Wat denken we dat onze Tinkers waard zijn?
Ik start maar met mijn eigen Tink.

Vasthi, merrie, 4 jaar oud, rond de 1.60, 2e premie op keuring van het Nederlands Tinkerstamboek, voornamelijk recreatief gereden en loopt ook voor de wagen. Lief en verkeersmak. Ik laat er aan de longeerlijn gerust jonge kinderen op rijden.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Tiko op Vasthi
Afbeelding

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:01

Er is er al eentje die friezen en tinkers wil bekijken Verward
[PP] Taxatietopic Friezen/Tinkers

Denk dat je meisje best wel een duit waard is, jong, gaat voor de kar, fokwaarde, groot ... braaf en vooral erg mooi! Als ik nu de prijzen bekijk zou ik iets van 3500 euro erop plakken, maar vergeet niet dat ik geen kenner ben op het gebied Knipoog

Spix'je 's proberen?
Hengst, geboren mei 2002, nu 145 cm groot, zal grote maat worden. Drie-kleur bont. Erg braaf karakter en volgens mij wel goed van bouw. Reeds een aantal dekaanvragen gekregen. Hij is sociaal naar andere paarden toe. Geen keuringen of zo gelopen nog.

Nu de foto's nog ... EDIT : foto's volgen, geraak op pixfun niet Verward HELP Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:13

Ik schat Vashti rond de €3500,-
Dit komt door haar hoogte, aftekening en goede bouw. Ook is ze nog lekker jong maar wel met een braaf karakter. Klinkt als een van die supertinkers!

Nuala Vegilin van Claerbergen
8 jaar oud, stokmaat 1.50m Behaalde vorig jaar op de Stamboekkeuring een 1e Premie en werd ook 1e geplaatst. Op de dagkeuring behaalde ze een 4e plaats. Haar 1e veulen van dit jaar behaalde ook een 1e premie.
Is ingereden, erg braaf en lief in de omgang.Verkeersmak. Sensibel paard, nuchter maar zal nooit met je weglopen of iets dergelijks. Erg gevoelig en lief.
Goede moeder, wel wat overbeschermend in het begin.

Afbeelding

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Nualakeuring13(1).JPG[/img]

Maddox Nuage

Geboren 08/07/03 Moeder Nuala Vader Pablo van de Bonte Parels.
Word waarschijnlijk rond de 1.58. Behaalde op de keuring dit jaar als jongste veulen van haar ring een 1e premie. Werd 2e geplaatst.
Was een van de 3 merrieveulens die dit jaar een 1e premie behaald hebben.
Afbeelding

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:17

HELLLLLP ... Pixfun weigerd dienst bij mij Ik geef het op ... Iemand enig idee waar m'n foto WEL blijft staan?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:22

Maddox'je, prachtig mooi veulen, merrie, dus fokwaarde. Mist "kleur", maar da's niet altijd een nadeel. 1200 euro?
Nuage, fokwaarde, grote merrie en ja, supertinker ... Eerste premie en geeft 'r kwaliteiten door. 3800 Euro?

Zullen dus nog een poging doen tot Spix'je.
Hengst, geboren mei 2002, zal grote maat worden want is nu reeds 145 cm groot en nog geen anderhalf jaar oud. Heeft reeds dekaanvragen gekregen. Is nog niet gekeurd geweest, is medische wel volledig in orde. Mak een meegaand karakter, verkeersmak en betrouwbaar bij kinderen. Ow, 3-kleur bont en erg mooi getekend Tong uitsteken

Afbeelding
http://images.ofoto.com/photos492/1/90/ ... _0_ALB.jpg
Afbeelding
http://images.ofoto.com/photos492/1/90/ ... _0_ALB.jpg

EDIT - na twee pogingen geef ik het op. Gofoto weigerd alweer dienst voor mij en deze wil dus dat je emailadressen opgeeft om je foto's te laten bekijken . Ik weet het niet meer hoor
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 08-10-03 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:39

Omdat ik niet weet op welke van de 2 topics een slotje komt plaats ik Sweety hier ook maar even bij.
Dit wil ik ook wel eens proberen.
Mijn Tinker merrie Sweety. Ze is 5jaar en ongeveer 1.50m Ze is nog niet opgenomen in het stamboek maar hier wil ik hopelijk volgend jaar verandering in brengen. Sweety is recreatief gereden en een superpaard voor lange buitenritten. Verder word er ook nhs- met haar gedaan en kent ze hier ook de basis van. Sweety is goed opgevoed en zeer lief ook voor kinderen. Ze kan wel koppig zijn maar zal nooit (heeft ze nog nooit gedaan tot nu toe) bokken trappen bijten of steigeren. Hoja ze heeft erg lange manen en een hele dikke staart. haar sokken mogen er ook best wezen Whahaha! dit lijkt bijna een koppadvertentie. maar die zal er toch nooit komen van mijn meisje want ze blijft voor altijd bij mij. maar ik ben toch nieuwsgierig wat jullie vinden dat mijn lekker ding waard is?
Afbeelding

Afbeelding
PS: de foto's zijn op gofoto ge-upload. dus als ze het even niet doen dan ligt het probleem bij gofoto probeer het later dan nog eens.
_________________

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:13

Je moet wel even de anderen taxeren Quinzy Haha!

Spixje: Vind ik heel erg moeilijk om te taxeren aangezien de foto's zijn bouw totaal niet laten zien. Ondanks dat schat ik hem op €1500,- dit dan gebaseerd op stokmaat en aftekening.

Sweety: ik schat haar op €2800,- Het is een leuke lieve merrie die als recreatiepaard veel waard is. Ze is braaf en dat is veel waard voor een Tinker. Helaas heeft ze nog geen papieren en vind ik haar qua bouw en uitstraling niet spectaculair. Niks verkeerds aan, maar ze springt er ook niet uit zeg maar. Gewoon een leuke goede brave Tinker.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:05

Citaat:
Je moet wel even de anderen taxeren Quinzy

woeps helemaal vergeten Bloos
Vasthi: Ik denk rond de 3500 Euro omdat ze een premie heeft en vooral omdat ze groot is. Grote Tinkers zijn veel gevraagd op het moment.

Spixje: schat ik op zo een 1500 Euro Ook omdat hij normaal erg groot word niet?

Nuala: Ja met haar eerste premie en ze is prachtig. ik denk dat dat toch dich bij de 4000 Euro komt. Als je een beetje de prijzen van marktplaats neemt. maar 1 vraagje Esme hoe is ze nu onder het zadel? Want ze is nog niet zo heel lang zadelmak niet? dat speelt ook mee.

Maddox: Hij ziet er prachtig uit en heeft een kei van een vader maar toch denk ik dat hij omdat hij niet bont is 1500euro waard is. Maar ik zeg er wel bij dat er ook liefhebbers zijn van niet bonte Tinkers. En als zo iemand Maddox ziet dan kan het zekers meer zijn; Want ik vind em ook heel erg mooi.
Eemm maar neem mijn woorden niet te serieus he want ik ken er verder niks van ik kijk alleen een beetje naar de prijzen op marktplaats enzo. en vergelijk die een beetje.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:23

Nuala is al bijna 2 jaar onder het zadel. Dus das al een tijdje Quinzy Haha!
Maddox is trouwens voor veel minder verkocht, dus ik vind het leuk om te horen dat jullie haar nog zo waarderen! Haha! Het is trouwens wel een merrietje Quinzy hihihi

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:43

Ik ben ook niet zo heel goed in taxeren denk ik, maar ik doe een poging:

Vasthi: 3500 euro, ik vind het een ontzettend mooie merrie, mooie bouw, en flink groot.
Nuala: gok ik zo rond de 3800 euro, mooie merrie, ook omdat ze een eerste premie gekregen heb, en een mooi maatje is.
Maddox: uhm.. 1000, inderdaad jammer dat ze niet bont is, maar dat is een persoonlijke smaak, maar veulen taxeren vind ik nog moeilijker dan volwassen tinkers, omdat je nog niet helemaal ziet wat de bouw gaat worden.
Spix: mooie hengst, idd jammer dat je de bouw niet zo goed kan zien, maar 1700 euro vind ik geen gekke prijs.
Sweety: ik denk dat ik haar op zo'n 2750 euro taxeer..

Nogmaals: ik heb er heel weinig verstand van, maar toch maar een poging gewaagd Knipoog

Dan mijn merrie Shakyra, nu 2,5 jaar oud, kleine maat (meet nu 1.33), wel een flinke dame.
Vriendelijk in de omgang, maar wel een consequente hand nodig.
Niet gekeurd, waarschijnlijk komt dat er van de zomer wel van.
Wel mee gewandeld, verder nog niks mee gedaan.. ben benieuwd..


ik heb geen geweldige foto's van haar, maar zo krijgen jullie toch een beeld:

Afbeelding

Afbeelding

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:44

ik ben zooooo slecht in het schatten van prijzen hè, moet dat nu écht? Scheve mond
Moet het wat ík waard vind of in zijn algemeenheid?

Vasthi €3200,-
Spix €1400,-
Sweety €2700,-
Nuala €3500,-
Maddox €1100,-

*pfieuw* klaar!!

Gammon
5 jaar
3-kleur
ruin
1.46.5

beginnend B dressuur
beginnend springen (50 cm.)
verkeers-, trailermak e.d.
een erg braaf paardje met potentie

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/roos7(1).jpg[/img]

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:51

Shakyra schat ik op €2000,-

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:52

Oei.. een mooie drie-kleur....
Ik denk zo ongeveer 3000...
Maar ook IK weet er weinig van, hoewel ik tinkers boven de 3500 belachelijk vind, tenzij ze SUPER bereden (dus soepel en nageeflijk) en SUPER betuigd zijn, en SUPER voor de fok............
Ik heb overigens nog nooit een tinker gezien waar ik meer dan 3500 voor neer zou tellen..........
Maar dat is persoonlijk.


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:00

Nou daar gaan we weer Haha!

Shakyra vind ik een heel leuk gebouwde merrie. Zou haar heel graag een keertje willen zien. Ik zet haar op €2200,- omdat ze bijna oud genoeg is om mee te beginnen en omdat als ze deze bouw houd ik haar persoonlijk een heel mooi type vind. Haar stokmaat vind ik niet storend, omdat ook deze erg tinkertypisch is. Ik heb het nu vooral over haar eventuele fokwaarde. Als rijpaard zal die stokmaat misschien minder gewilt zijn.

Gammon zet ik op €2800,- Hij is natuurlijk een ruin en nog niet gekeurd. Hij heeft wel een leuke tekening en een braaf karakter. Maar aan de verhalen te horen is hij ook niet altijd even makkelijk.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:07

Esme_27 schreef:
Maar aan de verhalen te horen is hij ook niet altijd even makkelijk.


het bokken, er vandoor gaan en mij niet op laten stijgen (wegrennen als ik op wilde stijgen) dat kwam door mijn onkunde... Bloos sinds we goede begeleiding hebben gehad is het over, thanks god...

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:17

Oke,

ik zet mezelf er ook hier bij Knipoog

Vashti 3250 euro,
Spix 1000 euro,
Nuala 3250 euro,
Maddox 1250 euro,
Sweety 2000 euro,
Shakyra 1750 euro,
Gammon 1750 euro...

Misschien taxeer ik wat lager dan anderen doen. Maar laten we reeel blijven: vraagprijzen zijn leuk maar worden niet altijd betaald... Ik denk dat de Tinkerprijzen echt belachelijk hoog beginnen te worden Ach gut

Wat denken jullie van mijn Cheerful Chubby: 3 en een halfjarige Tinkermerrie, 1.57 hoog, 2e premie op de keuring, trailermak, verkeersmak, zeer braaf bij de hoefsmit, B-niveau dressuur (nog niet uitgebracht), kan leuk springen, zeer braaf voor onervaren ruitertjes...

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/39843/incoming/MVC-004F(1).JPG[/img]

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/39843/incoming/Mvc-035f(1).jpg[/img]

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:20

Ik zet Chubby op €2800,-
Leuke merrie, braaf, lief etc. Maar net als bij Sweety mist ze voor mij net ff iets.. springt er niet uit zeg maar. Verder vind ik haar schoft niet zo mooi.

Chubby zou je je prijzen ook kunnen uitleggen?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:21

Pellie"]
[quote="Esme_27 schreef:
Maar aan de verhalen te horen is hij ook niet altijd even makkelijk.


het bokken, er vandoor gaan en mij niet op laten stijgen (wegrennen als ik op wilde stijgen) dat kwam door mijn onkunde... Bloos sinds we goede begeleiding hebben gehad is het over, thanks god...
[/quote]

Gelukkig maar Haha! Dan valt hij gelukkig onder de brave Tinkies. Maar heeft dus wel een "goede" ruiter nodig?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:26

Esme_27"]
[quote="Pellie"][quote="Esme_27 schreef:
Maar aan de verhalen te horen is hij ook niet altijd even makkelijk.


het bokken, er vandoor gaan en mij niet op laten stijgen (wegrennen als ik op wilde stijgen) dat kwam door mijn onkunde... Bloos sinds we goede begeleiding hebben gehad is het over, thanks god...
[/quote]

Gelukkig maar Haha! Dan valt hij gelukkig onder de brave Tinkies. Maar heeft dus wel een "goede" ruiter nodig?
[/quote]

waahaha ja als je wat serieus wilt met hem moet je een 'goede' ruiter zijn ja!! Haha! Zakt zijn prijs nu? Bloos!


Chubby zou ik taxeren op €2800,-

esme, zou dat misschien komen door de verhouding hals, schoft, schouders?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:30

Bedoel je dat wat ik zei over Chubby's schoft?
Ja daar heb je wel gelijk in. Zonder nou gelijk te doen alsof ik alles weet ofzo wil ik het wel verder uitleggen. Nogmaals dit is een mening, ik heb echt de wijsheid niet in pacht ofzo..
Ik zie graag een mooie bovenlijn zoals dat heet. Bij Chubby is de bovenlijn niet mooi, haar hals begint redelijk, maar had van mij veel ronder gemogen. Dan komt de schoft die uitsteekt en haar hals een beetje "verpest" je ziet zodra ze aan de teugel loopt met zadel op dat het er al veel beter uitziet. Dan is ze ook nog een beetje overbouwt. Haar kont loopt niet mooi rond maar in een puntje.

Chubby hopelijk heb je nu geen hekel aan me ofzo, jouw paard is er zeker NIET minder om!! Maar Pellie vroeg om uitleg.. nogmaals is dit gewoon maar een mening van een stom wijf zonder verstand van wat dan ook hahahaha

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:54

Vashti 3250 euro,
Spix 1000 euro,
Nuala 3500 euro,
Maddox 1250 euro,
Sweety 2000 euro,
Gammon 2500 euro
Shakyra 1700
Chubby 2100

Nou mijn Killian een ruin van 8 jaar oud. Vrij dominant naar andere paarden maar zolang hij de leider is gaat alles goed. Heeft ook een consequente baas nodig. Is wel heel lief in de omgang zo nooit bewust bijten trappen of steigeren naar je.hij is ook aanhankelijk. Is wel een beetje schrikachtig in de bak en ik kan nog niet alleen met hem naar buiten want dan gaat hij staken, maar daar gaan we aan werken. Als je met iemand anders naar buiten gaat is hij supermak en vind hij niks eng. is helaas ook niet trailermak en nooit gekeurd. Oja hij is 1.47 ongeveer. Oja B dressuur

Afbeelding staat met zijn nek een beetje raar op de foto.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/DCP_0053(1).JPG[/img]

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/DCP_0065(1).JPG[/img]

Het is zo fijn om klein te zijn!!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:57

Zal ik het ook eens proberen?
Ook ik heb niet zo erg veel verstand van. Probeer het toch

Vashti €3250,-
Nuala €3500,-
Maddox €1500,-
Gammon € 2500,-
Shakyra € 2500,-
Spix € 2000
Chubby € 2500,-

Als jullie uitleg willen meld het even

Nu dan Belle, 9 jaar 1.48
Opgenomen in het stamboek met een 2e premie meer zwart dan wit getekend, aparte bles
dressuur ong. B niveau
springen onder het zadel was de laatste keer een meter maar kan hoger
aangespannen en ook gewend aan ijzer beslag
erg braaf, verkeersmak, kinderen van 5 jaar hebben er ook mee gereden.



Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IngridHar op 08-10-03 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

21-5-2010 Luc geboren!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:59

Bloos! nooit geweten dat Killian ook pondjes teveel heeft!! zijn het recente foto's?

Omdat hij nog zoveel moet leren geef ik hem €2200,-

belle... je foto's?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:01

ben bezig maar snap niet waarom ze het niet doen.

21-5-2010 Luc geboren!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:06

Jij vind echt alle paarden met een beetje flinke bouw dik he Pellie? hahaha

Killian geef ik €2200,- net als Pellie. Geen mooie bovenlijn maar wel lekker flink. Verder ruin, moeilijk karakter en geen papieren.

En ik wil heel graag uitleg bij mijn horsies! Kijk zo vaak naar ze dat ik de minpunten steeds moeilijker vind. (geld eigenlijk niet voor Maddox want die vind ik dus niet mooi hahaha)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker