Taxatietopic Friezen/Tinkers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Taxatietopic Friezen/Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 08:02

Omdat het in de vorige taxatietopics nogal een bende werd, maken we nieuwe taxatietopics aan maar dan opgesplitst.

Even uitleggen voor de mensen die de bedoeling nog niet kennen:
Plaats een foto en wij (proberen te) vertellen wat je paard waard is.
(niet meer dan 2 foto's per paard, probeer puntsgewijs het volgende erbij te vermelden: afstamming (v + mv), predikaten, klin/rontg gekeurd, leeftijd, geslacht, nivo etc)


Graag eerst de anderen taxeren, daarna pas je eigen foto's plaatsen!!!

Veel plezier!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:45

Nou, dan ben ik wel erg benieuwd wat mijn (natuurlijk onbetaalbare Haha! ) tinkertje Rhona waard is volgens jullie.
Afbeelding
Afbeelding
Het is een nu ruim 2,5 jarige merrie. Ze is nu ongeveer 145 groot, en wodt naar verwachting ongeveer 152. Kent nog helemaal niets wat betreft het zadel en longeren, maar is wel volledig verkeersmak, gewend aan de hoefsmid, en ze heeft een heel makkelijk en lief karakter.
Ouders zijn onbekend, en ze is nog niet op de keuring geweest. Dat hopen we volgend jaar te gaan doen.
Ik hoop dat de foto'duidelijk genoeg zijn om een beeld te krijgen, en anders heeft ze een site met uitgebreidde foto's..... Schijnheilig
Ik ben benieuwd!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:50

Volgens mij is het ook belangrijk te vermelden wat het paard kan, want bv een groen paard is minder waard dan een paard dat ZZ loopt.
(volgens mij) wordt een paard ook mee gerekent op zijn prestaties.
Of is dat niet zo?
Bovendien wordt een paard ook vaak op zijn gangen beoordeeld en dat kun je op een foto er niet uit halen.

Ik bedoel het niet als commentaar, maar als aan dragend voor een betere beoordeling en prijs inducatie

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:35

Dit wil ik ook wel eens proberen. Haha!
Mijn Tinker merrie Sweety. Ze is 5jaar en ongeveer 1.50m Ze is nog niet opgenomen in het stamboek maar hier wil ik hopelijk volgend jaar verandering in brengen. Sweety is recreatief gereden en een superpaard voor lange buitenritten. Verder word er ook nhs- met haar gedaan en kent ze hier ook de basis van. Sweety is goed opgevoed en zeer lief ook voor kinderen. Ze kan wel koppig zijn maar zal nooit (heeft ze nog nooit gedaan tot nu toe) bokken trappen bijten of steigeren. Hoja ze heeft erg lange manen en een hele dikke staart. haar sokken mogen er ook best wezen Whahaha! dit lijkt bijna een koppadvertentie. maar die zal er toch nooit komen van mijn meisje want ze blijft voor altijd bij mij. maar ik ben toch nieuwsgierig wat jullie vinden dat mijn lekker ding waard is?

Afbeelding

Afbeelding
PS: de foto's zijn op gofoto ge-upload. dus als ze het even niet doen dan ligt het probleem bij gofoto probeer het later dan nog eens.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:02

Hoihoi,

Rhona: 1750 euro
Sweety: 2000 euro

Wat denken jullie van mijn Cheerful Chubby: 3 en een halfjarige Tinkermerrie, 1.57 hoog, 2e premie op de keuring, trailermak, verkeersmak, zeer braaf bij de hoefsmit, B-niveau dressuur (nog niet uitgebracht), kan leuk springen, zeer braaf voor onervaren ruitertjes...

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/39843/incoming/MVC-004F(1).JPG[/img]

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/39843/incoming/Mvc-035f(1).jpg[/img]

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:21

Ik schat Sweety op: 2250,
Chubby denk ik zo'n 2750, en dan vooral vanwege de maat. Grote tinkers zijn erg gewild. Beide leuke tinkies, trouwens!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:16

Oke, eerst even mijn schattingen, maar pin me nergens op vast:

Rhona: 1250 euro
Sweety: 1750 euro
Chubby: 2250 euro

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:36

Tiko

Tiko komt uit 1995, is ruim 1,46, en met lof ingeschreven bij de ICS. Ben nooit naar premie keuring geweest, ook niet naar keuring van het NTS, maar heb van verschillende mensen gehoord dat ze vermoeden dat hij het niet slecht zal doen.

Heb hem 1 seizoen uitgebracht in de endurance, wat hij totaal niet onverdienstelijk deed. Vanwege geld, tijd en chauffeurs tekort Knipoog Heb ik nooit dressuur of spring wedstrijden met hem gestart, wel heb ik hem op beide vlakken vrij intensief getraind, wat naar mijn idee best resultaat heeft gehad.

Tiko is ontzettend vriendelijk, dol op aandacht, ontzettend eigenwijs, maakt iedereen aan het lachen. 100% vekeersmak. Durf er zo een klein kind op te zetten, totaal geen probleem.

Springt los 1,40 onder het zadel ben ik nooit hoger gegaan dan 1,20, maar dat redde hij met gemak.

Hij kent basis van NH, volgt, laat zich wegsturen, stopt als jij stopt, gaat achterwaarts als jij terug loopt enz.

Kent ook een paar kunstjes. Zo kan hij steigeren, voet geven, op het blok staan, buigen, compliment enz.

Gangen zijn behoorlijk, vrij ruime draf en met bloed zweet en tranen wil er ook nog flink wat spring in de galop komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn zusje rijdt er ook zo mee weg:
Afbeelding


Zet het liefst nog tig foto's neer voor zo'n positief mogelijk beeld...maar ik zal het rustig houden Knipoog

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:39

Ooops...lees nu pas dat er maar 2 foto's mochten Bloos Sorry people Bloos!

OWja,....Tiek is een ruintje Haha!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:10

Oeps, ik heb gisteren al een taxatietopic alleen voor Tinkers geopend.
Inmiddels zijn daar al 2 pagina's reacties op. Is het okay om de Tinkers naar dat topic te verplaatsen en dit topic alleen voor Friezen te houden?????

Kan iemand dan de topicnaam aanpassen?

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:23

Ok, dan ga ik beginnen met een fries! Het is nog maar een jaarling, ben benieuwd hoe jullie erover denken, commentaar geen probleem.

Hidde heeft een vol papier, vader Feitse 293 P, moeder van de vader Jurjen 303. Op zijn papier zit in zowel vader als moederlijn veel model en preferent bloed. Moeder is de enige zonder waardering omdat zij voor een groot deel blind is.

Hier twee foto's van vorige maand, heb helaas geen standfoto kunnen vinden:

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's zijn te vinden in mij profiel (foto's vanaf veulen).[/img]

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:08

wat voor premie heeft Hidde behaald??
Jammer dat de moeder geen ster is ofzo want nu heb je toch een klein gat in je papier...
Heel leuk paard trouwens

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:55

Hij is niet naar de keuring geweest omdat moeder niet op de trailer kan (blind). Hij is er heen geweest voor de chip met de zus van de moeder.

Ik vind het niet erg dat moeder geen ster is ofzo want anders had ik hem nooit kunnen kopen denk ik!

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:19

Bouke fân de Vries
Geboren 16-04-2000
2de premie als veulen
Ids x Tamme x Ewoud
Alleen zijn oma, ( moeders moeder dus), aan moederskant geen ster, de rest wel.
Sinds feb. dit jaar ruin
Is 1.60, galoppeerd zeer makkelijk en kan leuk draven, is nu een paar keer gelongeerd, dus ik ben net begonnen met beleren.
Heeft een super karakter, echt een scheetje!
Heeft alleen 1 minpunt, hij heeft aan 1 oog maanblindheid en heeft dus aan 1 kant minder zicht, oog is al iets troebel en volgends de DA moet je het voorstellen alsof hij door een matglazen raam kijkt.
Heeft nu 2 keer een aanval gehad, valt dus erg mee en staat eigenlijk altijd met vliegenmasker op om nog een ontsteking te voorkomen.
(Voor diegene die het niet weten, elke keer als Bouke een ontstoken oog krijgt krijgt hij dus een aanval van maanblindheid, en kan hij zijn pupil niet vernauwen of verwijden en dan moeten er zo snel mogelijk atropine druppels in, want elke keer bij zo´n aanval word hij iets blinder, en voelt zich dan ook even goed beroerd. Sind hij een kap opheeft heeft hij geen aanval meer gehad, en dat is inmiddels bij een jaar terug.)

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Meavey op 11-10-03 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:21

Jel schreef:
Hij is niet naar de keuring geweest omdat moeder niet op de trailer kan (blind). Hij is er heen geweest voor de chip met de zus van de moeder.

Ik vind het niet erg dat moeder geen ster is ofzo want anders had ik hem nooit kunnen kopen denk ik!

Ik dacht dat elk fries veulen gekeurd moet zijn, toch?
Dan komen ze gewoon thuis keuren, dus weet je zeker dat hij geen premie heeft gehad het is namelijk verplicht. Verward

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:07

Nee, hij is echt niet gekeurd, ik ben zelf meegeweest. Hij heeft alleen een chip gekregen. Maar omdat zijn moeder dus niet mee kon hebben ze een dna test gedaan. Toen dit goedgekeurd was kreeg ik het papier. Ik vind het zelf wel heel jammer dat hij niet gekeurd kon worden.

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:21

Ik zou bouke op zon 3000 a 4000 euro schatte...
Omdat het nog niets kan en met dat oog zit. Het is een mooi paard in zijn bouw Haha!
Jammer dat Hidde niet naar de keuring is geweest je kan nu als je wil nog gaan en dan word hij opgenomen in het veulen stamboek. Je kan als 3 jarige weer gaan en zo kan je elk jaar gaan...
Hidde zou ik ongeveer op 2000 a 3000 schatte
ten eerste omdat hij niet gekeurd is en het is nog een jaarling dus dan is het meestal nog afwachte hoe die uit groeit.
Voor de rest ziet die er super uit hoor Haha!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:29

Okeej dan zal ik ook maar met mijn friesje beginnen.
Naam: Romy.V
Vader: Lammert.
MV: Mark preferent
Romy heeft een vol papier alles is ster of model of preferent.
Romy is op 14-5-1997 geboren ( nu 6 jaar)
Romy is op 4 jaar ster verklaard met een 2e premie.
Romy kan voor de kar lopen en is verkeers mak.
Romy heeft het rij nivo L/M, maar er zit zeker veel meer in.
Romy heeft geen stal gebreken.
Nou als er nog vragen zijn hoor ik het wel...
Dit is een foto van Romy.
Afbeelding

Afbeelding
Ze heeft langen manen hoor maar er stond veel wind dus verwaait van de een naar de andere kant whahhahah

Afbeelding

Er is al eens een bod op der gedaan en daar schrok ik van ik ben benieuwd wat jullie bieden Lachen

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:14

Hidde heeft wel een papier hoor! Hij is gewoon naar de keuring geweest voor de chip en zijn dna is getest.

Voor Bouke zou ik ook zeggen 4.000 eigenlijk door het oog (en omdat hij pas net ingereden wordt) anders had ik hoger gezeten.

Romy vind ik best moeilijk. Het is een stermerrie, 2e premie, ziet er super uit, goed onder het zadel en voor de kar. Pff, wat moeilijk, zeer zeker hogere prijsklasse. Ik ben niet echt een merriekenner maar denk wel zeker boven de 15.000 euro. Ik ken een stermerrie met 2e premie en die is verkocht voor 25.000 euro maar weet niet of dit een uitzondering was?

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:32

Zou kunnen maar de prijsklasse ligt er idd wel tussen de 20 en de 25....
ENnuh als hidde een gewoon papier heeft is die ook wel rond de 4000 misschien wel meer...
Ik ken sommige die al 6000 voor een veulen vragen hahah dat vin ik wel heel veel tjah al is het een kampioen okeej...

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:46

Oke, dan bied ik Tjalko ook maar te koop aan Knipoog

Tjalko is een Brandus x Tjimme ruin van 5 jaar (2 aug 1998), hij is 1.65 hoog. Hij is nu anderhalf jaar onder het zadel en is een zeer werklustig, lenig en soepel paard met een zeer makkelijke galop.
In de B heeft hij 10 wp in 9 proeven gehaald en heeft 5 van deze proeven gewonnen! In de L1 heeft hij nu 7 wp in 8 proeven met 4 eerste en 2 tweede plaatsen.

Tjalko is verder bijzonder braaf en betrouwbaar. Mijn bijrijder rijdt zo met hem weg terwijl ze pas een paar jaar manegepaarden heeft gereden. Ook buiten is hij kuikenmak, een tram doet hem helemaal niets!

Afbeelding
Zie voor meer foto's mijn profiel!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 10:57

Heeft tjalko een vol papier???
En wat heeft hij met de keuring gehaald????

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:20

Tjal heeft een derde premie en ik geloof geen vol papier, maar dat weet ik niet zeker.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:26

Ik zou tjalko rond de 8000/9000 euro schatte. Hij kan het tevens goed in de dressuur Knipoog

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:37

nou ikke Haha!

OEDS 318 (Tamme x Oege)
29-4-1988
geen aftekeningen.
1.61mtr.
hengst.

1988: 3e premie
1993: 1e premie
1994: 1e premie
1995: 1e premie
1996: 2e premie

in 1992 opgenomen in het stamboek.
in 1996 afgekeurd.

centraal onderzoek 1992 in Drachten:
stap: 7
draf: 7,5
galop: 6
rijproef: 7
menproef: 7
trekproef: 6,5
showwagen: 7
karakter: 8
stalgedrag: 9
train. rapp.: 8

tot Z dressuur gelopen.
loopt ook aangespannen.

aantal dekkingen:
1992: 18
1993: 81
1994: 82
1995: 70
1996: 52

Afbeelding
Afbeelding

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 5 bezoekers