Nav topic desiree__ alochtonen.......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 15:34

Hoho, begrijp het niet verkeerd.
Ik heb het hier niet over buitenlanders die hier al jaren wonen en zich ook goed aanpassen.
Zo heb ik een kennis,hele lieve man. Hij spreekt goed nederlands en heeft daar ook voor geleerd. Zijn vrouw is ook bezig met nederlands leren en we zijn altijd welkom bij hun thuis.
De reden dat hun in nederland wonen is hun dochtertje. Zij is van de trap gevallen en kan alleen in nederland geholpen worden. Deze man had een sportschool en alle diploma's. Die heeft hij allemaal achter gelaten en doet er alles aan om hier een leven op te bouwen zodat zijn dochtertje het leeven krijgt wat zij verdient. Met zulke mensen kan ik het prima vinden.
Deze man verdient een lintje. Hij wil niet stilzitten en profiteren. Hij si een goede voetbal trainer en staat altijd klaar voor zijn voetballertjes. Je wil niet weten wat die man allemaal aanneemt om te kunnen werken.

Ik heb het erover dat er nog steeds veel te veel geprofiteerd word van nederland en dat dat zomaar kan.
Iemand die zich absoluut niet wil aanpassen en zich ook vervelend gedraagt dat vind ik fout.
Ik kan toch ook niet mijn eigen regeltjes maken?
Ik ben van mening dat nederland daar te weinig aan wil doen.

Uitzetten is prima hoor, als dat moet dan moet dat, maar waarom moet er zo veel tijd overheen gaan.
Dat is toch fout of niet dan? Dat moet toch sneller afgehandeld worden. Nederland maakt het zichzelf toch moelijk zo?

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:34

DeesDeBest schreef:
Citaat:
Pardon!!!! Ga deze uitspraken toch eerst maar even uitzoeken en onderbouwen met betrouwbare referenties!!!


Over deze uitspraken ga ik niet in, maar ik wil je graag op het volgende wijzen, wat echt waar is!!! In de VAE kun je als buitenlander komen werken, als je je baan kwijt raakt heb je 1 maand(!) de tijd om ander werk te vinden. Heb je dat niet of vind je die niet, dan krijg je van je vorige werknemer een enkeltje land van herkomst. Ga je niet weg, dan ga krijg je een boete per dag dat je langer blijft. Betaal je die niet dan ga de gevangenis in, (en dan met z'n 20 in 1 hokje, zonder tv, radio, aparte wc en douche) en dan werk je voor je overtocht. En ga daar maar geen kerk bouwen, vraag het zelfs niet eens, want die komt er echt niet.


En dat is dus beter Verward Verward Verward

Toen de eerste gastarbeiders naar Nederland kwamen hadden ze die mensen inderdaad beter op tijdelijke contracten kunnen zetten. Dat is niet gedaan, en dat kan je nu niet meer veranderen! Punt uit! Nu zijn dat inmiddels nederlanders met evenveel rechten als de mensen met nederlandse ouders.

En het assielzoekers beleid is de laatste jaren al ernstig aangescherpt, er zijn nog nooit zoweinig asielzoers geweest (met complimenten aan paars trouwens, want die hebben de nieuwe regelgeving in gang gezet, maar de LPF wil graag met die veren pronken...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:34

Zozo, er worden wel weer wat beladen uitspraken gedaan in dit topic. Heeft iedereen hier stemrecht??

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:34

Oeiiiiiiiii,.........dit zijn idd de betere discussies. Moeilijk allemaal.
Er komt nl zoveel gevoel bij kijken.

Ik denk dat er eerst maar 1 lijn getrokken moet worden. Allochtonen en Nederlanders die zich niet gedragen, niet werken en een uitkering trekken wat eigenlijk niet nodig is.......schop onder de kont en aan het werk.

Het is alleen zo jammer om te zien dat een groot gedeelte van de mensen die in Nederland wonen en rellen schoppen, ondraaglijk zijn voor de omgeving allochtonen zijn. Maar ja........als ik dan even nadenk.........wie zijn toch elke keer die voetbalsupporters die menig mens het leven zuur maken? Er zitten net zoveel rotte appels tussen de 'echte' Nederlanders!

Waar ik wel van sta te kijken is dat er overal aanpassingen worden gemaakt voor allochtonen. DAT gaat me dus wel tever. Ik ben er 100% mee eens dat ze zich wel dienen aan te passen aan het land waar ze verblijven.
Als ik zelf in het buitenland ben pas ik me grotendeels aan aan de gebruiken van het land. Ik (probeer Haha! ) de taal te spreken, laat mensen in de waarden en noem maar op. Hier in Nederland worden gewoon moskeeen gebouwd Verward
Denk je dat als ik met mijn familie naar bijv Turkije ga dat ik daar een kerk mag bouwen van 28 hoog met een haan bovenop? Dacht het niet

Het beleid is gewoon slecht en daar zijn we allemaal de dupe van!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:35

Sprintje schreef:
Wat bedoelen jullie met nederlanders??? Voormij is dat iemand met de nederlandse nationaliteit. Dus daar vallen ook een heleboel mensen van oorspronkelijk turkse of marokaanse afkomst onder... ook mensen van de nederlandse antillen hebben een nederlands paspoort.


Als ik aan een klasgenoot van mij vraag welke nationaliteit hij zich voelt(!?) dan zeg hij toch echt Turks/marokaans of waarever hij vandaan komt. Enfin, ik denk dat je denkt dat we nu de allochtonen aan vallen, maar het gaat toch om hoe de overheid met allochtonen omgaat. En reacties als die jij geeft, zijn dan meer dan welkom. Maar geef dan ook feiten en onderbouw je mening anders ben ik bang dat dit topic ontaardt in getrouwtrek en ruzie. Terwijl ik dit tot nu toe een intressant topic vind.
Nederlanders zijn, imo in dit topic mensen die van nederlandse afkomst zijn.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:36

ik ben zelf in Bagladesh opgegroeid (ben wel nederlander qua 'heritage') en daar paste ik mij ook aan. Zo leerde ik ook bengaals en de bengaalse cultuur, deed mee met de cultuur (bv vasten) en op school zongen we s ochtends altijd eerst de bengaalse volkslied naar de bengaals vlag en daarna de amerikaanse volkslied naar de amerikaanse vlag (was een amerikaans internationale school).
Sinds ik in Nederland woon (14jaar) pas ik mij hier ook aan (ben zelf heel erg dus met de amerikaanse en bengaalse cultuur opgevoed). Ik ben nederlands gaan leren en pastte me in andere manieren ook aan. Ik ben nu, na 14 jaar nog niet gewend hier, maar Ik woon hier nu, voor hoe lang wet ik niet, maar dit is nu wel waar ik woon en dus past ik me aan de waarden en normen van deze cultuur. Tuurlijk is het waarschijnlijk maakelijker aanpassen voor mij als iemand van Turkije, maar ik ben wel van mening dat als, je hier wilt wonen, je je dan ook zal moeten aanpassen.
Toen wij en Arabie waren voor mijn vaders werk, hebben we ons ook aangepast en zijn met hoofddoeken rond gaan lopen enz.
Je bent nog altijd een gast in het land. Je dient respect te hebben voor dat land en je aan te passen. Je hebt de keuze genomen om jouw land te verlaten, en in nederland te vestigen. Je zult je dan ook aan moeten passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:37

Lovely schreef:
Zozo, er worden wel weer wat beladen uitspraken gedaan in dit topic. Heeft iedereen hier stemrecht??


Ik hoop het niet Lov, ik hoop het van harte niet............

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:39

DeesDeBest schreef:
Over deze uitspraken ga ik niet in, maar ik wil je graag op het volgende wijzen, wat echt waar is!!! In de VAE kun je als buitenlander komen werken, als je je baan kwijt raakt heb je 1 maand(!) de tijd om ander werk te vinden. Heb je dat niet of vind je die niet, dan krijg je van je vorige werknemer een enkeltje land van herkomst. Ga je niet weg, dan ga krijg je een boete per dag dat je langer blijft. Betaal je die niet dan ga de gevangenis in, (en dan met z'n 20 in 1 hokje, zonder tv, radio, aparte wc en douche) en dan werk je voor je overtocht. En ga daar maar geen kerk bouwen, vraag het zelfs niet eens, want die komt er echt niet.


Citaat:
En dat is dus beter

Vind ik van wel, de rotte peren worden van de gezonde gescheiden. Ik wil je alleen even laten zien dat niet iedere allochtoon die hier komt, zo'n armzalig leven had in hun eigen land en dat ze best hadden kunnen blijven. Boven dien had dit verhaal ook als doel om het VERSCHIL aan te tonen qua beleid.

Citaat:
En het assielzoekers beleid is de laatste jaren al ernstig aangescherpt, er zijn nog nooit zoweinig asielzoers geweest (met complimenten aan paars trouwens, want die hebben de nieuwe regelgeving in gang gezet, maar de LPF wil graag met die veren pronken...)


Dat laatste betwijfel ik ten zeerste.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-10-03 15:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:39

DeesDeBest schreef:
Nederlanders zijn, imo in dit topic mensen die van nederlandse afkomst zijn.


Voor de wet is iedereen met een nederlands paspoort nederlands.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:41

sonjabelgium schreef:
Turken in eigen land lopen er vrij modern bij, maar hier komen ze opeens terug met de koran onder de arm en gaan ze zich opeens weer helemaal voegen naar hun heilig boek.


Denk je nou werkelijk waar dat dat precies dezelfde mensen zijn? Verward

Er wordt weer fijn gegeneraliseerd in dit topic. Scheve mond

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:41

runningkawa schreef:
Het ligt 100 % aan Nederland.
Maar hoe verander je een verkeerd beleid?
Dat zal niet mee vallen.
We mopperen op allochtonen die niet werken, maar ze krijgen niet eens een werkvergunning.
Nederlans id gewoon harstikke krom en het word tijd dat het gelijk getrokken word.
Voor iedereen.
Voor luie allochtonen die wel een werkvergunning hebben (en die ook altijd horen te krijgen vind ik)
Maar ook voor de luie Nederlanders.
In dat andere topic stond dat iedereen die kan werken, hoort te werken en daar ben ik het mee eens.
Dan doe je maar een baan die je niet wilt, die weinig verdient.
Beter dan profiteren van andersmans geld.
Als je een andere baan doet, wil dat nog niet zeggen dat je daar voor je leven moet blijven.


Helemaal mee eens. HEt beleid hier spoort van geen kant. Nederland haalt eerst mensen naar NL om hier te werken (nu gebeurt het weer terwijl half nederland werkloos is zowat), de zgn. gastarbeiders. De mensen krijgen hier alles, in principe wordt heel veel toegestaan (en laten we elkaar geen mietje noemen, als wij iets mogen dan zeggen we er ook geen nee tegen tenzij we iets niet zouden willen, dus dat kun je die mensen ook niet kwalijk nemen).

Ergens kan ik me ook nog wel voorstellen dat mensen hun familieleden hiernaartoe halen. Ik keur het niet goed maar moet je je voorstellen je leeft in een land waar het minder goed is dan hier, hier krijg je alles zo makkelijk, logisch dat je je familie wilt helpen toch? Zou ik ook doen.

Beleid veranderen dus.

En wat mij betreft kinderbijslag afschaffen voor IEDEREEN. Waarom? Als je kinderen wilt krijgen dan moet je ook de gevolgen ervan overzien. Waarom moet daar extra geld voor komen?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:41

merelberfe schreef:
ik ben zelf in Bagladesh opgegroeid (ben wel nederlander qua 'heritage') en daar paste ik mij ook aan. Zo leerde ik ook bengaals en de bengaalse cultuur, deed mee met de cultuur (bv vasten) en op school zongen we s ochtends altijd eerst de bengaalse volkslied naar de bengaals vlag en daarna de amerikaanse volkslied naar de amerikaanse vlag (was een amerikaans internationale school).
Sinds ik in Nederland woon (14jaar) pas ik mij hier ook aan (ben zelf heel erg dus met de amerikaanse en bengaalse cultuur opgevoed). Ik ben nederlands gaan leren en pastte me in andere manieren ook aan. Ik ben nu, na 14 jaar nog niet gewend hier, maar Ik woon hier nu, voor hoe lang wet ik niet, maar dit is nu wel waar ik woon en dus past ik me aan de waarden en normen van deze cultuur. Tuurlijk is het waarschijnlijk maakelijker aanpassen voor mij als iemand van Turkije, maar ik ben wel van mening dat als, je hier wilt wonen, je je dan ook zal moeten aanpassen.
Toen wij en Arabie waren voor mijn vaders werk, hebben we ons ook aangepast en zijn met hoofddoeken rond gaan lopen enz.
Je bent nog altijd een gast in het land. Je dient respect te hebben voor dat land en je aan te passen. Je hebt de keuze genomen om jouw land te verlaten, en in nederland te vestigen. Je zult je dan ook aan moeten passen.



OK dan! HELEMAAL goed!!!!!! Echt waar, ik meen het! TOP!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:42

Sprintje"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Nederlanders zijn, imo in dit topic mensen die van nederlandse afkomst zijn.
Voor de wet is iedereen met een nederlands paspoort nederlands.
[/quote]

Kijk, hier hebben we niks aan! Ik heb het over in dit topic, want als ik opeens Nederlanders van Turks afkomst ga schrijven heb je waarschijnlijk ook weer kritiek. Je heb wel geljk hoor voor de wet, maar vinden die mensen dat zelf ook zo? Hoe wil je anders het verschil tussen Nederlander en / of allochtoon aanduiden?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-10-03 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 15:42

Precies, zo denk ik dat ook merelberfe.

Ik begon dit topic niet met het oog op allochtonen, maar op de fouten van nederland, waardoor het zo moeilijk word allemaal.
Er is geen plek meer om te wonen en word steeds erger.
Alles moet duurder en men verdient in vergelijking minder.
Enz enz.
Nederland heeft het te moeilijk om voor zijn eigen bewoners te zorgen, dus wat begint men dan met allochtonen als er eigenlijk geen plek is?
Dat is toch krom en zo maakt men het toch ook niet makkelijker allemaal.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:42

Karin"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Turken in eigen land lopen er vrij modern bij, maar hier komen ze opeens terug met de koran onder de arm en gaan ze zich opeens weer helemaal voegen naar hun heilig boek.


Denk je nou werkelijk waar dat dat precies dezelfde mensen zijn? Verward

Er wordt weer fijn gegeneraliseerd in dit topic. Scheve mond
[/quote]

Inderdaad!. Niet alleen generaliserend, maar ook niet echt getuigend van doordachtzaamheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:44

Mensen, ga alsjeblieft eens naar documentaires kijken over het leven in de landen waar deze mensen vandaan komen, of ga er naar toe nog beter. Al moet ik zeggen dat bij de meeste landen een negatief reisadvies word afgegeven.

Als je dat hebt gedaan, denk ik niet dat deze bovenstaande racistische opmerkingen gemaakt worden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:45

Fasel schreef:
Inderdaad!. Niet alleen generaliserend, maar ook niet echt getuigend van doordachtzaamheid.


Hier was ik al bang voor, maar het is nog niet te laat, toch? Ik vind dit een intressant onderwerp; Het beleid van Paars I, II en balkenende I, II.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:46

DeesDeBest"]
[quote="sprintje"]
En dat is dus beter
[/quote]
Vind ik van wel, de rotte peren worden van de gezonde gescheiden. Ik wil je alleen even laten zien dat niet iedere allochtoon die hier komt, zo'n armzalig leven had in hun eigen land en dat ze best hadden kunnen blijven. Boven dien had dit verhaal ook als doel om het VERSCHIL aan te tonen qua beleid.
[/quote]

En wat doen we dan met die nederlanders die niet willen werken; Australie wil ze ook niet meer hoor!

[quote="Sprintje"]
En het assielzoekers beleid is de laatste jaren al ernstig aangescherpt, er zijn nog nooit zoweinig asielzoers geweest (met complimenten aan paars trouwens, want die hebben de nieuwe regelgeving in gang gezet, maar de LPF wil graag met die veren pronken...)
[/quote]

[quote="DeesDeBest schreef:
Dat laatste betwijfel ik ten zeerste.


Kom dan is met argumenten!!! Of volg het nieuws gewoon; lees een krant; doe wat voor dat je met dit soort *piep* uitspraken komt. Bah daar kan ik echt **** om worden!!!

Hier een persbericht:

2001-10-29
Minder asielzoekers naar Nederland

Het aantal asielzoekers dat naar Nederland komt, is in het tweede trimester sterk afgenomen ten opzichte van de zelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit cijfers die het ministerie van Justitie vrijdag 26 oktober bekend maakte.
In de maanden mei tot en met augustus vroegen 9.705 mensen asiel aan. In de zelfde periode vorig jaar waren dat er nog 14.228. Opvallend is dat ook het aantal Afghaanse asielverzoeken is gedaald. In het tweede trimester van 2001 vroegen 1089 Afghanen asiel aan, ruim 700 minder dan dezelfde periode vorig jaar. Het ministerie van Justitie heeft de prognose van de instroom van asielzoekers voor heel 2001 bijgesteld tot 38.000. In 2000 vroegen 43.890 mensen asiel aan.

Europese cijfers
In heel Europa nam de instroom van asielzoekers juist toe met 3%. Met name Oostenrijk en Duitsland hadden te maken met een sterke stijging. Nederland neemt nu een vierde plaats in op de Europese 'ranglijst', na Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In 2000 stond Nederland nog op de derde plaats.
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 08-10-03 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:46

DeesDeBest schreef:
Hoe wil je anders het verschil tussen Nederlander en / of allochtoon aanduiden?


Zie voor definities: KLIK HIER

En zoals gezegd in dat andere topic: volgens die definitie ben ik een 'westerse allochtoon' aangezien mijn moeder in het vroegere Nederlands-Indiƫ is geboren. Ik heb wel een Nederlands paspoort, maar word volgens de definitie beschouwd als allochtoon terwijl ik me 100% Nederlander voel. Ben zelfs nog nooit in mijn moeders geboorteland geweest. Tja.
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-10-03 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:46

Ik heb toch een opmerking. Je past je aan in land. Je stukje vind ik erg mooi geschreven en absoluut met een aantal goeie punten hoor. Mijn complimenten voor de manier waarop je het weet uiteen te zetten.

Je zegt je past je aan. Super als je daar woont. Maar als ik op vakantie in Turkije ga ga ik niet met een hoofddoekje lopen. Als ik daar ga wonen ook niet. Want mijn mening is dat een ieder vrij moet zijn in wat ie wil dragen en doen. WEl pas ik me aan aan hun taal. Vind niets onbeschofter dan onverstaanbaar praten of andere taal of fluisteren.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:46

DeesDeBest schreef:
Quote:
En het assielzoekers beleid is de laatste jaren al ernstig aangescherpt, er zijn nog nooit zoweinig asielzoers geweest (met complimenten aan paars trouwens, want die hebben de nieuwe regelgeving in gang gezet, maar de LPF wil graag met die veren pronken...)


Dat laatste betwijfel ik ten zeerste


Ik dus ook.

Vandaar ook mijn (misschien harde) reactie.
Zoals ik al zei, regels mbt uitzetting, die kloppen niet en worden alsmaar softer.

Ik zeg dingen echt niet zomaar..als een of ander verzinsel

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:47

Pipo schreef:
Mensen, ga alsjeblieft eens naar documentaires kijken over het leven in de landen waar deze mensen vandaan komen, of ga er naar toe nog beter. Al moet ik zeggen dat bij de meeste landen een negatief reisadvies word afgegeven.

Als je dat hebt gedaan, denk ik niet dat deze bovenstaande racistische opmerkingen gemaakt worden.


Dar gaat het hier niet over, maar over het beleid van nederland. Ik zie hier btw geen racistische opmerkingen, hoor. Maar ik wil nog wel graag op je opmerking in gaan. Ja de meesten komen uit een land, waar het erg is, maar er komen ook zat mensen uit landen o.a Turkije waar het helemaal niet zo erg is en waar ze eigenlijk gewoon hadden kunnen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:49

Fasel"]
[quote="Karin"][quote="sonjabelgium schreef:
Turken in eigen land lopen er vrij modern bij, maar hier komen ze opeens terug met de koran onder de arm en gaan ze zich opeens weer helemaal voegen naar hun heilig boek.


Denk je nou werkelijk waar dat dat precies dezelfde mensen zijn? Verward

Er wordt weer fijn gegeneraliseerd in dit topic. Scheve mond
[/quote]

Inderdaad!. Niet alleen generaliserend, maar ook niet echt getuigend van doordachtzaamheid.
[/quote]
Je moet hier wel generaliseren denk ik, anders wordt de discussie echt te ingewikkeld, vanwege het gebrek aan vermogen tot doordenken. Maar voor de wet zijn we allemaal gelijk, dat is ook generaliserend of niet dan?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:49

DeesDeBest schreef:
...maar er komen ook zat mensen uit landen o.a Turkije waar het helemaal niet zo erg is en waar ze eigenlijk gewoon hadden kunnen blijven.


Dus als het in een bepaald land 'niet zo erg is', dan moeten alle inwoners daar maar blijven wonen? Verward

Tja, wat hebben Nederlanders dan nog te zoeken in andere landen...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:50

Karin"]
[quote="DeesDeBest schreef:
...maar er komen ook zat mensen uit landen o.a Turkije waar het helemaal niet zo erg is en waar ze eigenlijk gewoon hadden kunnen blijven.


Dus als het in een bepaald land 'niet zo erg is', dan moeten alle inwoners daar maar blijven wonen? Verward
[/quote]

Over welke inwoners heb je het nu?

Wat ik gewoon wil zeggen met dit verhaal, is dat er hier mensen komen om asiel aan te vragen die dat eigenlijk niet nodig hebben, dat hun situatie in hun thuisland helemaal niet zo erg is om voor hun weg te gaan.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-10-03 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt