Zenuwbehandeling, wie verteld zijn verhaal?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Zenuwbehandeling, wie verteld zijn verhaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 21:28

Ik heb 3 maanden terug een kies laten vullen. Een maand daarna kreeg ik kiespijn in de kies daaronder. De oude vulling was gaan lekken en moest vervangen worden. Vanaf dat moment kon ik aan die kant niet eten. Het deed zo' n zeer. Daarna weer 2 x terug geweest en hebben ze de kiezen nogmaals geboort. Maar helaas, het hielp nog steeds niet. Afgelopen weekend kreeg ik weer kiespijn, vooral als er iets warms op kwam. Gisteren bleef de pijn aanhouden en heb ik maar weer de tandarts gebeld. Vanmorgen weer terug geweest en hebben ze een foto gemaakt. Er was eigenlijk niets op te zien, maar omdat die vulling zo diep zat blijkt mijn zenuw geirriteerd te zijn. Als er druk komt op die kies doet het gewoon pijn. Nou moet ik donderdag terug komen voor een zenuwbehandeling. Ik ben nu al nerveus. Wil eigenlijk niet , maar wil ook van de pijn af. Wie wil iets over zijn ervaringen vertellen?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:34

Zenuw behandeling is even een naadje gevoel maar daarna heb je er geen last meer van.......... even door de zure appel heenbijten. Als je in die stoel ligt dan moet je je ontspannen en denken (zwaar denken) het duurt maar even, het duurt maar even......... in de regel duurt het maar twee minuten. wat zijn nu twee minuten op een mensenleven..... doet even zeer maar je bent er dan wel voor altijd vanaf...

in iedergeval succes

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:17

Ik heb er ook een gehad en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er geen last van heb gehad, en ik ben dus echt geen held bij de tandarts ik moet er praktisch naar toe gesleept worden! Het enige waar ik last van had was de verdoving! Hoop voor je dat het je meevalt

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:32

Ja ik heb het ook gehad. In 1 van mijn tanden. Ik had zo'n stekend gevoel aan mijn kies, maar echt aan de buitenkant, en binnenin leek ik niks te voelen. Ik dacht dat het misschien een gevoeligheid was, maar toen ik in het weekend zo'n pijn had ben ik naar een tandarts gegaan. In het weekend haha. Ik heb het met verdoving gedaan en nog voelde ik het. Ze gaan dan met een heel klein boortje dwars in je tand kies boren, en dan hoor je plop en dan kan de ontsteking eruit, het stinkt ook heel erg. Dan krijg je eerst een noodvulling, en dan een week later moet je weer heen en dan gaan ze nog een keer met een boortje erin om het te zuiveren en dan stoppen ze er iets in op de plek waar de zenuw zat. Bij mij een roze staafje, tss en die zie je nog steeds in het licht Haha!

Maar de behandeling duurt echt maar 1 minuut ofzo, en de 2de behandeling ook zo iets, maar dan ben je er wel van af!
Gaat in ieder geval sneller dan een gat boren Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:37

hmm ik heb een wortelkanaal behandeling gehad waarbij ook mijn zenuw schoongemaakt werd. En nou ben ik als de dood voor naalden dus heb hem zonder verdoving gehad! dit viel me gelukkig alles mee, deed wel pijn maar ach die naald vind ik erger

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:38

Het is toch zo'n klein borstel boortje?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:47

Ik heb dit ook al 2x gehad, in mijn voortand, nog wel. Au! Die zijn dus echt gevoelig...
Bij mij zat er een behoorlijke ontsteking. Echt een hele bult onder mijn lip, dus daar moest echt iets aan gedaan worden. Ik heb wel verdoving gekregen, want het was zo al pijnlijk genoeg.
Eerst werd de oude vulling verwijderd. Daarna werd het gat uitgeboord en ging de tandarts met vijltjes het wortelkanaal schoonmaken. Dat deed door de verdoving geen pijn meer, maar het was wel een vervelend gevoel. Daarna een lik antibiotica in het wortelkanaal en een noodvulling gelegd. Al met al duurde het zo'n 45 minuten!
Een week later terugkomen. Foto gemaakt en die was schoon, dus noodvulling eruit en een nieuwe vulling erin.
Daarna heb ik er een tijdje geen last van gehad. Tot net voor mijn volgende controle-afspraak. Toen begon er weer een bultje te komen: behandeling 2.
Deze keer zonder verdoving omdat de tandarts mij verzekerde dat de zenuw dood was en het dus niet pijnlijk zou zijn. Mocht ik er iets van voelen, dan zou hij alsnog verdoven. Weer hetzelfde ritueel als de eerste keer, alleen zat de ontsteking nu dieper. Het duurde dus nog langer... Maar uiteindelijk was de tandarts tevreden en ging er weer een noodvulling in.
Nu is mijn tand gelukkig alweer een jaartje rustig, al heb ik wel het idee dat hij wat los staat.

* To Belg, or not to Belg *

Chita

Berichten: 664
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:51

Ik heb het ook gehad in groep 7 ofzo. Weet niet meer precies wat ze deden. Het deed wel even pijn, maar het viel me toen mee. (was echt bang, ging jankend en krijsend die kamer in). Ik had ook een walkman meegenomen, kon ik muziek luisteren en had ik wat afleiding. Hielp wel toen, kon ik ff ergens anders aan denken en me een beeetje ontspannen.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:04

Heb ik ook gehad, niks eng aan joh! Het enige waar je iets van voelt is de verdoving, maar dat doet ook geen pijn, en verder merk je er niks van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:47

Bij mij duurde het natuurlijk weer langer dan een minuut. Mijn tandarts doet namelijk grondig reinigen en vijlt dus iets langer dan een minuutje. Met verdoving voel je er niks van trouwens, dat is de ellende niet. Maar alles wat na het boren komt *zucht*.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:52

Ook gehad. Nachtmerrie. Verdovingen hielpen niet op de ontsteking en dus veel pijn geleden. Moest drie keer terugkomen want de zenuw moet doodgemaakt worden. Bleeh.

Moest voor twee gaatjes in september gaan. Jullie weten het nog wel. Het grote angst voro de bekkenbeultopic.

Nou? Ik ben niet gegaan Huilen . Heb wel netjes afgemeld maar ik durfde niet

'Paint' it 'Black'


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:51

ik heb er diverse ondergaan maar niet altijd even goed, bleek vandaag.

Ik had al een week kiespijn, in het weekend werd het een abces, dat is open gesneden (zonder verdoving) en ik kreeg een verwijzing naar de kaakchirurg.

Ik maar denken dat er onder een kroon (na een wortelkanaal- en zenuwbehanding) niets meer fout kon gaan

1 kroon ben ik al 3 jaar kwijt, helaas pindakaas, de andere sinds vanmorgen, met wortels en al: 1 wortel gebroken en 1 ernstig ontstoken, vandaar de pijn en het abces.

Ik had een afspraak voor eind van de week, maar de pijn was niet meer te harden, en nu is ie eruit.

De kaakchirurg kan prima verdoven OK dan! , niets van gevoeld, de behandeling ook niet, alleen wat wrikkende geluiden gehoord .

De goede man kon ook nog eens boeiend vertellen en halverwege zijn spannende verhaal over de politie die hem aanhield met te zwaar beladen trailer, was de kies eruit, het gat gehecht en de behandeling klaar, volgende week bij de nacontrole vertelt ie verder, ik zie er al naar uit Haha!

en Fasel, als je maar pijn genoeg hebt, smeek je de tandarts om iets te doen, desnoods zonder verdoving, dat kan ik je verzekeren

en voor mij geen kronen meer, nooit meer.....

de kies ligt hier op tafel, maar ik heb helaas geen digi Haha!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:12

Ik ga morgen ook! Ook voor een zenuwbehandeling. Zal aan je denken als ik daar met mijn mond open lig *LOL*
Drie weken terug moest ik ook en al duurt het een uur! het is niet pijnlijk want die verdoving heeft zijn werk goed gedaan!
Ik zie veel meer op tegen de twee verstands kiezen die hij wil gaan trekken Huilen . Maar ook daar sla ik me wel heen!

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 14:32

Nog 1 nachtje slapen en dan moet ik er aan geloven. Ik zit nu al ontzettend in de zenuwen. Morgen horen jullie meer. Alvast bedankt voor jullie verhalen! En Fasel, ik ben ook echt niet een ster bij de tandarts maar als ik jou was zou ik toch maar gaan. Ik krijg nu een zenuwbehandeling omdat ik er niet op tijd bij was om mijn gaatje te vullen. Anders was er niets aan de hand geweest. En ShirleyA jij ook veel succes morgen. En ik heb ook 2 verstandskiezen laten trekken en daar heb ik niets van gevoeld. Je voelt alleen het prikje maar voordat je het weet is je kies er al uit.

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:35

Mijn zenuwbehandelign zat onder een vulling die nog niet zo oud was. Dus op tijd zijn had er bij mij heleaas niets mee te maken.

Mijn verstandskies mote er ook uit maar ik heb hem wel zover dat hij het zelf gaat doen.

'Paint' it 'Black'

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:36

ShirleyA schreef:
Ik ga morgen ook! Ook voor een zenuwbehandeling. Zal aan je denken als ik daar met mijn mond open lig *LOL*
Drie weken terug moest ik ook en al duurt het een uur! het is niet pijnlijk want die verdoving heeft zijn werk goed gedaan!
Ik zie veel meer op tegen de twee verstands kiezen die hij wil gaan trekken Huilen . Maar ook daar sla ik me wel heen!


Shirley.. een eitje was het! Denk maar aan mij.. als ik het kan kan jij het ook Knipoog en anders doe je je gelukscappie maar op Tong uitsteken

Zonder gekheid... ik heb ook een zenuwbehandeling gehad en moet oeps..volgende weer terug voor de 2e sessie Ziek maar ik heb echt nergens last van gehad.. alleen de verdoving even naar die naalden in je mond maar ook toen de verdoving was uitgewerkt geen pijn gehad Wel een week een beetje gevoelig. Die verstandskiezen zijn vervelender maar ligt maar net hoe ze gegroeid zijn... bij mij lag 1 plat en die moesten ze eruit wrikken dus dat was minder.

Succes allemaal en het valt echt 100 % mee Knipoog Oh ja en ik ben ook geen held hoor en lag met zweethandjes verkrampt in de stoel en het huilen stond me nader dan het lachen maar ik heb echt geen pijn gevoeld

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:44

Mijn tandarts heeft gelukkig heeele mooie ogen Bloos!
En daar ga ik gewoon een heel uur lang in kijken!!!
Het is al mijn derde zenuwbehandeling, dus weet hoe t gaat, maar toch bedankt annemieke en didi74.
En die verstandkiezen zij ook de eerste niet, is er jaren geleden al een uit gehaald, was soort siamees, 6-hoekig. Ik herinner me nog wel dat het de dagen daarna wel rot was; is toch een wond!
Ben dan ook niet ingegaan op het voorstel van mijn rij-instructeur, die belde of hij mij op moest geven a.s. zondag voor een wedstrtijd omdat hij af moest zeggen, jammer

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:38

ik heb morgenmiddag gewoon een uur les met mijn Alpencruiser.....als het niet gaat, pech dan,maar in het ziekenhuis zeiden ze dat dat best wel kan.

Ik heb niet veel last, heb net in de stromende regen mijn knol naast de fiets binnengehaald.

Ik zit alleen met een zak ijsklontjes in een washandje tegen mijn wang om te proberen te voorkomen dat ie erg dik gaat worden.

Ik heb de ogen van de kaakchirurg niet gezien, ze hadden zo'n operatie ding over m'n kop gelegd Boos! en maar vragen stellen, die ik niet kon beantwoorden Clown

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:59

Smurf, ga op zoek naar tandarts met mooie ogen *LOL*
Gelukkig vraagt mijn tandarts me niets als ik mijn mond niet kan bewegen, i.p.d.v verteld hij verhalen over Israel, waar hij vandaan komt. En zo weet hij zeker dat ik met open mond naar hem luister Haha!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:33

bij de kaakchirurg dekken ze je helemaal af met een steriel laken, alsof je echt geopereerd wordt, ze lopen ook met maskers en handschoenen en zo'n schattig kapje op hun hoofd...... Blond

Dat vragen stellen doen ze volgens mij gewoon expres, om te pesten.... de chirurg vertelde een verhaal over dat ie aangehouden was met een veel te zware trailer voor zijn auto en hoe het afloopt......dat hoor ik volgende week als ik terug moet komen......

en nu heb ik gewoon honger.....*knorrrr* en ik mag niets.......alleen drinkbaar met een rietje

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 16:27

Nou ik ben vandaag geweest hoor! Ik was vanmorgen gewoon misselijk van de zenuwen. Kreeg ook geen hap eten naar binnen, maar toch maar wel een boterhammetje gegeten. Eerst nog gewerkt en toen van daaruit naar de tandarts gegaan. Hij gaf me 2 prikken, 1 in mijn tandvlees en 1 in mijn gehemelte. Vooral die laatste deed best zeer. Maar van de behandeling heb ik echt helemaal niets gevoeld! En toen hij met die borsteltjes mijn zenuw dood maakte vond ik het geluid nog wel meevallen. Al met al duurde de behandeling denk ik zo' n 3 kwartier. Nou moet ik 12 november weer terug voor de definitieve vulling en dan zou hij het ook nog is een keer spoelen. Daarna ben ik weer terug gegaan naar mijn werk, maar toen die verdoving ging uitwerken had ik zo' n last van mijn andere tanden en kiezen. Heel vreemd. Die zenuwbehandeling had ik boven en onderin had ik last! Misschien is het wel normaal hoor. Ben wel eerder naar huis gegaan omdat ik er echt niet meer bij was op mijn werk. Nu is het nog steeds een beetje pijnlijk. En ik heb honger! Hoe was het bij jou ShirleyA???

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin

HyperActivE

Berichten: 220
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:32

Ik heb besloten dat ik er geeneen wil..

Ik heb geen onderschrift nodig..

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 16:46

Waarom niet en wat ga je nu doen dan?

12 januari 2005 Levi Vernon
22 januari 2007 Jacy Collin

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 16:53

ik kom ook net weer terug van de tandarts. Zoveelste wortelkanaalbehandeling gehad in een paar weken.

Ik heb al vanaf eind juni steeds opnieuw kaakontstekingen. Ben al een paar keer geopereerd en heb inmiddels een stuk of 8 keer een WKB gehad.

Vandaag heeft de tandarts weer een foto gemaakt van een ander stuk van mijn kaak. En ja, hoor: weer een nieuwe ontsteking gevonden Huilen Moet ik waarschijnlijk weer voor naar de kaakchirurg......

Er komt geen einde aan. Maar het is zoals Smurf zegt: als je maar genoeg pijn hebt ga je huilend van geluk naar de tandarts. Ik ben elke keer weer zo blij dat ik ergens terecht kan.

Er is op www.tandarts.nl trouwens een heel fijn forum. Een soort Bokt voor kieskneuzen Haha!
Met een echte tandarts die advies geeft en dingen goed uitlegt. Echt een aanrader.

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:06

o die site was ik ook al beland Haha!

Ik heb nergens last van gehad, geen napijn (dankzij Ibuprofen ), niks, alleen die hechtingen voelen rot aan, maar ja, anders heb je ook niks aan zo'n behandeling, als je er niets van voelt!
Dat zei de kaakchirurg ook toen hij in mijn verhemelte ging prikken, maar zelfs dat vond ik niet echt zeer doen.

Voor degene die toch maar niet naar de tandarts ging......als je genoeg pijn hebt, dan wil je wel hoor, geloof mij maar!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Charaz, Fly_high, gillian, Ginny135, Googlebot, JoT, Mirranda, Mo_86, Mutti, Rijsa, Soepblik, Traiectum en 57 bezoekers