Paard met pletneigingen HELP!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Paard met pletneigingen HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 13:17

Mijn paard heeft de laatste paar weken lichte arbeid gedaan,en nu ik gisteravond voor het eerst weer in de les reed,merkte ik dat hij vooral linksom ontzettend de neiging heeft om tegen het schot aan te lopen van de bakrand.
Rechtsom doet ie het niet.Ik kan drijven met mijn buitenbeen wat ik wil,maar dan wordt het alleen maar erger.. Dankzij de manegekids die overdag rijden is de hoefslag ook iets meer naar het midden,dus ik dacht eerst dat hij die zocht maar dan zou hij het op zich ook de andere kant op moeten doen!!
Mijn benen doen hartstikke zeer van de bakrand! Is dit een nieuw spelletje genaamd: Plet het baasje? Extreme duivel Of heeft ie ergens last van??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:12

Rij eens veel de binnenhoefslag.
Hij moet leren om op eigen benen te lopen.

En als hij dan toch naar de bakrand trekt, neem dan een zweepje in je buitenhand. geef buitenbeen en geen reactie tik hem maar naar binnen.
En zorg dat je genoeg buitenteugel houd, want juist met veel binnen teugel valt hij tegen de bakrand aan.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:00

Jep presies runningkawa. Dit is niet omdat hij het leuk vind. Maar omdat hij steun zoekt.
Wat runningkawa zegt is goed. Maar let wel dat je ligt druk op de binnenkant houd. Dus zelf iets op de binnenkant zitten. Merk je dat hij toch weer naar de rand gaat. Direct de volte op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 09:18

[quote] Hij moet leren op zijn eigen benen te lopen!!


Nou dat hoop ik niet!! Meneer is namelijk Z2 dressuur! Haha! Haha!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:01

Toch is het wel zo, veel binnen hoefslag rijden. Hij moet toch luisteren naar jouw buitenbeen? ( Haha! ook in de Z2 Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:17

Idd, dan net zo goed.
dan weet je ook meteen dat je veel consequenter op mag treden omdat hij dus wel degelijk weet wat jij bedoeld.
En ook bij een Z paard blijven die dingen belangrijk om op te blijven letten.