De eerste dag van 'poes'.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

De eerste dag van 'poes'.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 09:18

Ze heeft nog steeds geen naam Scheve mond

Gistermiddag om 4 uur hebben we poes opgehaald. Eerst de hele papierwinkel ingevuld en toen poes ophalen. Ze stond al bij de deur.
Chip checken en in het mandje. Ze had net gegeten dus ze hoopten daar dat ze niet ging kotsen Scheve mond En op naar de auto. Ze zat lekker in haar mand bij mij op schoot. Ze keek haar ogen uit. Op een gegeven moment vond ze het niet leuk meer en wilde eruit. Ze bleef maar miauwen, tot we op de snelweg waren, toen ging ze lekker slapen.
Toen we bijna thuis waren heb ik 'r even wakker gemaakt. Niet gekotst gelukkig.

Thuis vrij gelaten en ze keek haar ogen uit. Wow! Eerst een rondje 'begane' grond, toen de stoelen, bank, vensterbank en alles. Daarna begon ze lekker aan het karpet te 'klauwen'. Scheve mond Maar een goed gemikte gooi met een zwarte trui deed wonderen en ze heeft het niet meer gedaan OK dan!.
Touwtjes en veters vind ze helemaal fantastisch *LOL*
Na het eten is ze meegegaan naar zolder en daar heeft ze in een doos met oud papier heerlijk liggen maffen.
Op een gegeven moment hoorde ik van alles achter me, bleek dat er een lichtstreepje onder mijn arm op de muur viel waar ze heel geintrigeerd achteraan ging als ik bewoog. *LOL* .

Beneden heeft ze Harmen nog even een likbeurt gegeven Haha!
http://home.hetnet.nl/~pmprins/bokt/poes/Dsc00843.jpg
Hier een link naar de foto, want ik kan hier niet verkleinen. (grote foto).
Harmen en ik gingen lekker naar bed en binnen 10 seconden lag mevrouw tussenin *LOL* , dachut niet! Haha!
Ik heb haar op de grond gezet en in een doos een oude trui gedaan en daar heeft ze de nacht in doorgebracht OK dan! Wat een gespin zeg, ze stopt niet meer als ze slaapt.
Vanmorgen om half 6 ging de wekker en ze zat meteen weer op bed, maar ok dat mag. Neem mijn plekkie maar in .

Kortom: Het gaat prima met poes.

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:47

Wat leuk dat het zo goed gaat. Nu nog een leuke bijpassende naam verzinnen. Heel veel plezier met "poes". En hou ons op de hoogte.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 10:13

Ws hebben we een naam!
Poco Allegro, is een muziek term betekend zoiets als 'gematigd vrolijk'. Het wordt dan dus Poco.
Harmen stelde eerst voor om 'm Jazz te noemen. Vraagt hij aan mij, is dat een meisjesnaam. Ehh nee dat is een bekende dekhengst Haha! Harmen: oh laat dan maar. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:19

Leuk joh! Harstikke leuk om te lezen dat het allemaal zo goed is gegaan, is altijd een beetje afwachten in het begin. Die foto is trouwens lieffff Lachen
POCOOOOO...... klinkt wel, aan de keukendeur denk ik Knipoog

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:32

Afbeelding

Even verkleind voor je.

Leuk dat het goed gaat. Ik had 's morgens nog even gekeken in het kattenverblijf maar ik zag haar niet Huilen . Om half 4 was de smid klaar en toen had ik het zo koud dat ik erg graag naar huis wilde en niet meer heb gewacht op jullie.

Poco is een leuke naam, lekker vlot Haha! . Veel plezier met poezebeest !!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 10:38

Wij kwamen om 5 voor 4 (ik had wel even gebeld dat we eraan kwamen, is anders ook zo banketstaaf om om 4 uur binnen te stappen als ze om 4 uur sluiten...)
Staan de paardjes weer lekker op de schoenen?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:44

O, wat een leuke poes joh!! Geweldig gezelschap zo'n poezendame, ik zou niet zonder kunnen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:52

Dat is toch een superstart! Party!!

Als ik dit soort verhalen hoor/lees vraag ik me altijd af hoe zo'n diertje nou in het asiel is beland.
Als je het zo getroffen hebt met zo'n leuk katje dan wil je die toch voor geen goud meer kwijt? En als er dan echt geen andere uitweg is dan zoek je toch een plekje bij familie/vrienden/kennissen?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 11:00

Dit was een vondelingetje, door de dierenambulance opgehaald en niet uit het asiel weer opgehaald.
Ik wil het katje ook niet meer kwijt het is echt een leukerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:57

Sjimmy schreef:
Dit was een vondelingetje, door de dierenambulance opgehaald en niet uit het asiel weer opgehaald.
Ik wil het katje ook niet meer kwijt het is echt een leukerd.


Dat kan ik me voorstellen. Ze ziet er ook wel erg lief uit en als ik je verhaal zo lees is ze ook verschrikkelijk lief.

Gefeliciteerd met jullie lieve kat, zou ik zeggen .

Ik heb zelf ook twee katten (hele lieve) en die gaan ook nooit meer weg hoor!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:08

Leuk verslagje van de 1e dag.
Ik kan me voorstellen dat je haar nu al niet meer kwijt wil. Die foto is ook super lief.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:24

Leuk zeg, denk dat Poco het geweldig vind bij jullie te zijn en lekker aandacht te krijgen! Veel plezier ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:40

Ze lijkt wel een beetje op onze poes, Noeska:
Afbeelding

O, ik zie nu pas dat ie al een naam heeft, anders had je haar wel naar ons schatje mogen vernoemen

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 19:13

Sjimmy schreef:
Wij kwamen om 5 voor 4 (ik had wel even gebeld dat we eraan kwamen, is anders ook zo banketstaaflig om om 4 uur binnen te stappen als ze om 4 uur sluiten...)
Staan de paardjes weer lekker op de schoenen?


De meiden hebben weer prachtige schoenen onder en kunnen zondag braaf meedoen met de Bokbierdag in Zutphen Haha! .

De Ark gaat toch om 16.30 uur dicht ? En anders hadden ze met plezier even op je gewacht Knipoog . Toch vreemd dat ik Poco helemaal niet gezien heb, binnen niet maar buiten ook niet. Zou ze zich verstopt hebben voor me Tong uitsteken .

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 20:54

Om 16.00 Asiel en om 16.30 pension.
Misschien zat ze achter een bank of lag ze op een stoel onder tafel (daar ligt ze hier ook heel vaak).