Seabiscuit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Seabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 22:50

Hey mensjes,

Ik ben afgelopen avond naar de film Seabiscuit geweest!! Ging over een renpaard zijn jocky!! Ik vertel verder nix Schijnheilig, maar hij is echt de moeite om heen te gaan Haha! !!! Het begin was klein beetje saai, maar naarmate je in de film kwam werd hij steeds leuker Haha! . Hij is een echte aanrader voor de paardenliefhebbers hier !! Vanaf 13 oktober is hij geloof ik in de bioscoop te zien OK dan!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:55

ja ik heb het boek ervan gelezen en dat vond ik al echt super!!! Ik kan echt niet wachten tot dat ik de film kan gaan kijken he Haha!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:17

Heb het boek niet gelezen, wel recencies gelezen over de film. Hij schijnt idd echt super te zijn.
En ook niet zo zeer op het paard gericht, dat komt pas na 3 kwartier in beeld geloof ik.
Ben heel benieuwd en wil hem dan ook zeker gaan zien!
Maar zal wel niet bij ons komen, omdat het 'n 'filmhuisfilm' is. (vind ik onzin overigens, maarja, Amsterdam en hoofdkantoor he... )

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 03:09

Ik kan hem heel erg aanraden! Ik heb hem inmiddels al twee keer in de bios gezien en dat doe ik anders nooit ... maar het is zo'n mooie film.

Het is inderdaad geen typische pennymeisje film; een groot deel gaat over de jockey, de trainer en de eigenaar, maar een aanrader voor paardenliefhebbers. OK dan!

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:46

Afgelopen zomer was ik in Amerika en heb daar de film gezien. Het is echt een aanrader, alleen vind ik (en met mij de amerikanen met wie ik was) het boek mooier. Maarja smaken verschillen.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:28

Guinevere schreef:
Ik kan hem heel erg aanraden! Ik heb hem inmiddels al twee keer in de bios gezien en dat doe ik anders nooit ... maar het is zo'n mooie film.

He? 2 keer gezien? Nu al? O wacht, ik zie dat je in Amerika woont Lachen Ik dacht al... Bloos

Maarre, wat is de 'rijkwaliteit' in de film? Beetje oke? Of zeer ergerlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:50

Voor wie het boek heeft gelezen: in de film komt het aparte karakter van Seabiscuit te weinig tot uiting naar mijn smaak. De manier waarop zijn trainer een studie maakte van zijn gedrag, wordt in de film niet echt verteld.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:40

Ik zat vandaag in de trein en voor me op het tafeltje lag zo een bioscooptijdschrift. Ik ben er toen door heen gaan bladeren en zag toen een stukje over Seabiscuit. Dat heb ik natuurlijk gelezen en er werd positief over de film geschreven.
Ik ben dus erg benieuwd naar de film en ik ga hem zeker kijken!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:40

Ik zat vandaag in de trein en voor me op het tafeltje lag zo een bioscooptijdschrift. Ik ben er toen door heen gaan bladeren en zag toen een stukje over Seabiscuit. Dat heb ik natuurlijk gelezen en er werd positief over de film geschreven.
Ik ben dus erg benieuwd naar de film en ik ga hem zeker kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:32

ik wil hem ook wel zien , en aangezienik geen leuke boeken meer heb waar is het te koop????

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:42


Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:46

Die film was echt gebeurd toch??

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 01:29

jep het is een waargebeurt verhaal over een paard die een legende werd

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:42

Een scharminkelig paardje dat te klein was om te rennen en 'gered' werd door iemand. De film gaat meer over de 3 personen, die alle 3 in de problemen zitten en daaruit komen, mede dankzij Seabiscuit, die tegen alle verwachtingen in steeds wint. (Zoiets stond in de vorige Preview als beschrijving, in de preview van deze maand staat er meer)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 16:47

Ik heb hem ook gezien, maar vond hem -tegen verwachting in- erg tegenvallen... het is wel een mooi geproduceerde film, maar het verhaal valt erg uit elkaar. Zit niet echt een leidraad in, vond ik.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:23

Wanneer komt ie in de bios?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:19

iemand enig idee wanneer hij in de Belgische bioscopen te zien is? Of zou hij hier enkel al videofilm gelanceert worden?