Verlaat verslagje SGW Vasse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Verlaat verslagje SGW Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 16:03

Ik zal jullie nog eventjes op de hoogte stellen van hoe Ret en ik het hebben gedaan in Vasse afgelopen zondag (5 oktober).
Ik was zondagavond echt TE moe om nog wat te typen....

Deze keer was alleen onze trouwe groom Maarten Knipoog mee, want Karin en Marco waren net die nacht thuisgekomen van vakantie.
Maar we hebben het prima gered met z'n tweeen. Lachen

Ret opgezadeld voor de dressuur en hij was al aardig verdacht rustig. Haha!
Tijdens het losrijden was hij heel fijn te rijden, meteen ontspannen, kon alles van hem vragen. Echt een heel verschil met Gorssel!

Proefje ging ook erg lekker en we hadden 163 punten. Stonden na de dressuur 8e van de 24.

Daarna de cross gelopen en ik vond het een heel mooi parcours. De eerste 5 sprongen waren echt een beetje opwarmertjes, helemaal niet moeilijk. Hindernis 6 was een V-sprong en voor ons was het verplicht om de rechter (de hoogste) te nemen. Heb daar tijdens de cross mijn voet nog gestoten tegen die diagonale boomstam, want voor mijn ponietje was dit best een lastige sprong.

Hindernis 7 t/m 16 waren ook niet echt moeilijk, en vanaf hindernis 17 werd het weer wat pittiger. Zag er echt super uit.
Hindernis 17 was een hindernis met strobalen, midden op een akker. Daarna moest je met een bochtje het bos in en daar had je direct een dubbelsprong. 18a was een sloot met heel donker water en 18b een heel smalle dikke boomstam. Daarna een haakse bocht naar links en toen kwam de mooiste combinatie van de L-cross (paarden). Lachen -> Hindernis 19, een piano (op-op) met een afsprong (redelijk hoog), daarna 2 galopsprongen naar hindernis 20, een in-uit van weer die smalle dikke boomstammen. En daarna direct weer een haakse bocht naar links, richting de waterbak.

De waterbak was ook een erg mooie sprong. Je sprong over een heg het water in (liep iets af), dan door het water en een opsprong uit het water.
Toen was de laatste hindernis alweer in zicht en hadden we het parcours lopen er al weer op zitten.
Ik zag het wel zitten met Retje. Lachen

Daarna nog Gomir zien springen en toen langzaam aan Ret opgezadeld en ingetaped Haha! voor het springen en de cross.
Springparcours stond best laag en Ret gaat dan altijd erg laks springen. Heb hem dus maar elke keer dicht onder de hindernis gereden en veel druk gehouden en toen ging het lekker.
We waren foutloos!

Toen gekeurd en goedgekeurd en daarna de cross in. Die starter startte zo snel, dat ik mijn stopwatch niet in kon stellen, dus toen ik over de finish was, kon ik niet zien wat mijn tijd nou was.

In de cross ging Ret lekker. Hij heeft helemaal nergens getwijfeld en ging in hetzelfde tempo door. Hij was niet zo loperig als in Gorssel.
Ik vond het wel jammer dat het parcours zo bochtig was, want nu kon ik Ret niet harder laten gaan. En wij moeten het toch hebben van die snelheid, want Ret blijft een pony en maakt dus minder meters per minuut dan een paard.

De waterbak was ook erg gaaf, Ret sprong er zonder twijfel in (heeft Maarten nog een mooi video van gemaakt) en toen nog 1 hindernis te gaan en toen waren we foutloos over de finish!

Wel een paar tijdfouten in de cross, waardoor we uiteindelijk 11e waren van de 24.
Maar wel weer 2 winstpunten erbij! Lachen Dit was onze 3e L-wedstrijd en we staan alweer op 6 winstpunten. Gaat dus best hard op het moment.

Ik was supertevreden over mijn knollie, hij had zicht echt supergedragen. Heeft de hele dag niet lopen etteren. Lovers

Op naar Diepenheim! Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:46

Ret en jij hebben het super gedaan Haha!

Springen zag er superuit en het stukje van de cross dat ik gezien heb ging ook als een speer Lau Party!!
Jullie gingen echt heel mooi door het water. Als Ontario het ook zo gaat doen ben ik dik tevreden Knipoog

Ik vind het wel jammer dat de uitslagen niet op internet staan Verdrietig Ik ben wel benieuwd of ik na 2 weigeringen had op het water of drie. Ze hebben me er namelijk niet uitgehaald
het starten was een beetje een chaos Bloos Ik had nog een minuut en toen mocht ik ineens toch wel weg Verward Heb dus ook mijn horloge niet in kunnen stellen en heb geen idee van mijn tijd Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, maar de uitslag kwam pas zo laat dat ik daar niet meer op gewacht heb

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:36

Super, echt goed joh! OK dan! Het is toch wel veel moeilijker volgens mij dan de pony's want als je in de L al een foutloze cross hebt kan je bijna wel altijd verwachten dat je een prijs hebt..
Komen er nog foto's op Bokt? Tong uitsteken Cool Ga je ook nog M proberen te starten volgend jaar met je pony of niet?
Ik vind het in ieder geval heel erg knap van jullie hoor, weer een foutloze cross OK dan!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 11:30

Ik moest dus ook ineens heel snel starten. Ik kwam aanstappen. Mocht ik direct door naar de startbox, daar een beetje rondgestapt en toen wenkte die man me mee naar de startlijn. Vroeg of ik er klaar voor was en telde af: 3,2,1, start!
En toen had ik dus geen tijd meer voor mijn horloge.

Amy, ik blijf voorlopig nog gewoon L-rijden. Heb nu drie wedstrijden L gestart en alledrie 2 winstpunten te pakken gehad. Heb er nu dus 6.
Ik rij Diepenheim nog, (misschien) Hattem, (als het doorgaat) Indoor Wanroij, Roden en Ede. Als ik bij allemaal 2 winstpunten zou halen, sta ik op 16. Dan mag ik dus nog steeds L.

Ik ga wel een keertje kijken naar een M-paarden cross. Misschien dat ik het ooit nog wel eens doe..
Maar het gaat nu lekker in het L en eerst maar eens wat meer trainen op die snelheid om bij de paarden toch eens binnen de tijd te eindigen! Lachen

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:22

Goed hoor al 6 winstpunten!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:17

Ja idd, die tijd staat in de L toch behoorlijk scherper dan in de B. En met tijdfouten zit je dan al snel niet meer in de prijzen. Maar 6 winstpunten uit 3 wedstrijden is helemaal niet verkeerd, jullie rijden ze toch maar mooi elke keer weer uit zonder hindernisfouten! Cool

En nou maar hopen dat het terrein in Diepenheim niet weer onder water staat en dat je van die reservelijst voor Hattem af komt...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 23:24

Als Indoor Wanroij doorgaat wil ik daar misschien ook starten Lijkt me weleens leuk *LOL*
Ik heb al een logeeradres, maar ik weet niet of ik mijn moeder gek genoeg kan krijgen Verward Haha!

Roden wil ik misschien met mijn nieuwe paard rijden als die in de trainingen een beetje aanpakt. Voorlopig is hij net zo anti-water als die andere Knipoog
Hij is wel handiger op het hout dan Ontario, maar die redt zich ook best en wil een stuk meer tempo maken onderweg. Ot houdt meer van een handgalopje, anders wordt je zo moe Knipoog
Ik weet het dus nog niet Maar een keer proberen kan nooit kwaad

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:17

gomir schreef:
Als Indoor Wanroij doorgaat wil ik daar misschien ook starten Lijkt me weleens leuk *LOL*
Ik heb al een logeeradres, maar ik weet niet of ik mijn moeder gek genoeg kan krijgen Verward Haha!



jawel, dat lukt wel *LOL*

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 15:23


gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:59

ik had het gezien

Was nog sneller binnen dan jij Simmie Knipoog En dat met twee stops op het water Haha! (had maar 37 seconden tijd en heb volgens mij wel een minuut bij dat water staan prutsen Bloos Was dus weer te snel Knipoog )


Wanroij ga ik proberen te regelen Weet alleen nog niet met welk paard Knipoog