Ook hier kittens...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Ook hier kittens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 23:08

Alleen een beetje heel erg veel hectischer dan bij Xena's poes...

Ik kreeg vandaag om 20 voor 1 een telefoontje van een gestresste paps (die normaal de koelheid himself is). Gina was begonnen met bevallen. Eerste kitten is om 12:35 geboren, dood. Volgens mijn paps was het een scharminkel. Heb al scheurende (naar huis) de dierenarts 320 keer opgebeld, oa omdat Gien weer door het huis sjooide. Maakt niet uit, maar ze moet niet al te veel langer dan 1 uur na het kitten weer gaan persen, anders moet ik meteen langskomen. Als ze perst, maar er binnen een half uur niets komt, moet ik ook naar de da toe...

Bij thuiskomst het dode kitten bekeken, was inderdaad een scharminkel. Je kon duidelijk zien dat het niet volgroeid was, zelfs zonder de anderen gezien te hebben...

Ik heb me gedurende dat uur wachten letterlijk op zitten vreten... Zo lang gewacht, zo veel moeite voor gedaan... Zelfs Gina's gezondheid hebben we op het spel gezet (ze bleek maar 1 nier te hebben)...

Ik ben dus om kwart voor 2 wederom in mijn auto gesprongen en naar Ell gescheurd. Laag gevlogen eigenlijk... Allereerst nagekeken, er leken wat hartjes te kloppen, maar ze konden ook een kitten dubbel gezien hebben. Daarna kreeg ze een injectie die binnen een half uur het persen op moest wekken. Een uur gewacht... Niets... Dus naar de operatiekamer voor een keizersnede.

Kitten 2 brak de tent af... Golden shaded, oftewel bruin. Een ongelofelijke schreeuwlelijkerd... Alleen nog wat moeite met drinken. Mam heeft hem (vrijwel zeker een katertje) al opgeeist. Kitten 3, een creme (wit/grijs), was wat stiller. Wel bewegelijk en levend, en drinkt wat gemakkelijker dan nr. 2. Hopelijk eist nr. 2 niet alle aandacht (ten koste van 3) op... Ook vrijwel zeker een katertje overigens... Weg fokplannen, maar ach... Kitten nr. 4 was erg stilletjes. Poging gedaan om hem in leven te houden met allerhande druppels ed, maar het mocht niet baten. Was al zo goed als dood toen Marina het eruit haalde... Zag er hetzelfde uit als het eerste, dode, kitten.

Bleek dat Gina van binnen totaal niet klopt... Dat ze maar 1 nier heeft was inmiddels bekend, maar ze bleek ook maar 1 baarmoederwand te hebben en 1 eierstok. Marina stond ervan te kijken dat Gien meteen de eerste keer zwanger was geworden, en dat het er ook nog eens 4 waren ook... Aangezien ik toch daar was hebben we meteen Gina's baarmoeder verwijdert. Al met al 3,5 uur daar geweest...

Tot een uur of 8 pogingen gedaan de kittens aan het drinken te krijgen. Toen ben ik maar weer langzaamaan de telefoon gaan zoeken omdat het niet lukte... Had de foon gevonden, loop terug naar de keuken, en daar lag "mijn" exemplaar... Meer dood dan levend...

Hartje gemasseerd, voorzichtig mond-op-mond-beademing gedaan, in een handdoek gewikkeld, wat suiker en water gegeven en al Gina en bruine bij elkaar rapend weer in de auto gestapt.

Zoals ik al verwacht probeerde de witte (waar al wat meer leven in zat) fanatieker te drinken dan de bruine. Toch eerst de bruine geprobeerd (die schreeuwde het hardst, waar Gina op reageerde...). Die dronk na een 20 tot 30 minuutjes duwen... En zoog meteen vacuum. Haha! Toen de witte... Eerst een spuit suikerwater in de huid gespoten omdat ie al uitdrogingsverschijnselen vertoonde. Ze zijn iets van 3 kwartier tot een uur aan het proberen geweest, maar hij pakt het gewoon niet... Hij zoekt, hij sabbelt, maar hij houdt niet vol...

Ik heb voor die witte nou 3 spuiten met suikerwater mee gekregen, die moet ik hem om de 3 uur geven... Morgen maak ik evt. zelf suikerwater en mag mam een dagje spuiten. De witte, die 007 (oftewel Dupje) gedoopt is, drinkt inmiddels, sinds een klein half uurtje geleden. Ik geef hem voor de zekerheid de komende injecties nog, alleen doe ik de spuit opdelen in 2 injecties ipv 1...

Nou maar hopen dat ie blijft drinken, het kritiekste punt is ie iig voorbij... Hij heeft biest binnen...

Tot slot nog wat foto's... Niet vers van de Pers, aangezien ze via keizersnede ter wereld gekomen zijn... Erg interessant om te zien, ook zo'n sterrilisatie! De kittens zijn hier ong. 6,5 uur oud. De hand op de foto's is van mijn 12-jarige broertje (om even een indruk te krijgen...).

Allereerst nummer 1. Zou een golden shaded geworden zijn, maar helaas dood geboren. Is ook duidelijk te zien dat ie niet volgroeid is... Nummer 4 zag er hetzelfde uit, alleen dan met een creme vacht.
Afbeelding

Gina met de kittens. Je ziet de witte op Giens staart liggen, de bruine ligt erlangs.
Afbeelding

Mijn katje, als ie in leven blijft... 007, oftewel: Dupje...
Afbeelding

Mams aanwinst. Weet nog niet hoe ze hem gaat noemen, maar hij overleeft het vrijwel zeker. Hij heeft inmiddels de tepels gevonden en is compleet vacuum gezogen... Als ie in slaap valt en je haalt hem eraf dan krijst ie meteen de hele boel bij elkaar Lachen En nee, hij wilde inderdaad niet meewerken met de foto...
Afbeelding
Afbeelding

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:27

Iel, ze zien er niet erg schattig uit. Zelfs ik ben knuffeliger en aaibaarder Scheve mond

Maar ze zijn wel leuk hoor Tong uitsteken Mama heeft een mooie kleur.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:29

Ze zijn echt prachtig

ik hoop voor je dat ze blijven leven Lachen
En nummer 1 ziet er niet echt goed uit, maar vind het echt bijzonder dat jullie kat toch kleintjes heeft gekregen, gezien ze nogal iets "mist"
Mooie kat is het trouwens Haha!

suc6 met de kleintjes ( heb er zelf ook 2 lopen hier Haha! )

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 06:01

AAAh wat lief Haha! ik hoop ook voor je dat ze in leven krijgen!! Mooie mama poes heb je Tong uitsteken zo hebben wij ook 2 katten! Maar heel veel succes met de kleintjes!


claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:35

Wat een zware tijd voor jullie. Maar twee van die heerlijke dotjes maken het toch wel goed. Lovers

Think you can, think you can't; either way, you'll be right.

Henry Ford

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:49

wat een schatjes..ik heb zelf ook van 6 katten 4 perzen gehad.
heel veel succes met de kleintjes en verwen mamma maar lekker!!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:53

jeetje wat een verhaal zeg
hopen dat die anderen blijven leven!
sterkte en geef ze maar veel liefde!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:54

aaah die eerste eng eng maar die 2 en de moeder ook natuurlijk
wat lief schattig poepig je mag ze ook opsturen naar Hellevoetsluis hoor hihihihi

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:13

AAH wat lief zeg!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 12:14

Dup ligt inmiddels aan de fles... Ben vanmorgen om kwart over 8 (na het schrijven van een complete instructie) vertrokken naar mijn werk, en mijn mams is dus om half 9 al naar de dierenarts gegaan voor melk... Hij weigerde gewoon echt te drinken...

"Dadelijk gaat die van jou dood en is het mijn schuld! Want ik wachtte te lang met melk geven... Maar ik ga nu ophangen, ik moet hem de fles geven en een spuit erin steken!" Extreme duivel ~~}>

Ik ben bang dat ik Dup nou helemaal niet meer aan het drinken krijg bij Gina, maar goed, ik sta liever 320 keer op om hem de fles te geven dan dat ik een half dood kitten aan het drinken krijg...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 16:39

Gaat niet goed met Dup... Hij at erg moeilijk, dus mam is vanmiddag met hem (en Gina&zn.) naar Ell gereden, terwijl ze daar juist niet naar toe wilde ivm bezoek. Kun je nagaan...

Hij moet nu 10 tot 12 keer per dag een kleine dosis melk krijgen en binnen 36 uur eten, anders is het volgens de dierenarts een verloren zaak... Maar dat bepaal ik altijd zelf nog wel, als ie het tot zaterdag vol zou houden is ie een week oud... Dan geef ik hem echt niet meer op! Huilen Verdrietig

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 21:39

Dup is dood... 21:45 leefde hij nog, wilde hem om 22:20 het flesje gaan geven en daar lag ie... Huilen Verdrietig Frusty

Hij heeft maar 30 uur mogen leven...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 22:04

Vet sneu Huilen

Ach gut

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 00:11

Het zit niet erg mee he met de katjes Verdrietig
Veel suc6 met de Golden shaded..

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 05:54

Aaaah neee! Wat een vervelend nieuws.... Heel veel succes verder..

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 07:25

Ongelovelijk veel pech heb je! Hou je taai voor het laatste kleine hummeltje!

Think you can, think you can't; either way, you'll be right.

Henry Ford

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 09:51

ach jezus wat zonde zeg...................sterkte!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, MairiMacBran, Mark0919, N_B_N en 43 bezoekers