Petitie tegen bezuinigingen Scouting,teken je mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Petitie tegen bezuinigingen Scouting,teken je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 22:59

De petitie is hier te vinden.

Meer info staat op http://www.actie.scouting.nl maar het komt er kort op neer dat de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van het land, die voornamelijk draait op vrijwilligers (waar ik er dus 1 van ben), van 1 miljoen euro naar 0 euro subsidie gaat in 2 jaar tijd. Loesje heeft hier nog wel een mening over:

Afbeelding Afbeelding

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:05

Ik heb getekend!Mijn dochter zit ook op de scouting en leert daar echt heel veel(vooral leren ze daar met elkaar om te gaan op een normale manier!)

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 07:34

Ik heb ook getekend, belachelijk dat ze op de subsidie voor de scoutings willen gaan bezuinigen Boos!

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 14:19

Getekend! De kinderen van mijn vriend zitten ook op scouting! (is erg lekker rustig op zaterdag ochtend!!!)

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 22:37

Ipsilonka, dat krijgen we vaker te horen Haha! Vooral als ouders je 'succes' gaan wensen op de momenten dat je op kamp gaat weet je hoe laat het is Tong uitsteken Knipoog
Fijn dat jullie ook getekend hebben. Wie volgt Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:42

Ik heb getekend. Ik vindt het asociaal dat zoiets als de scouting moet wijken omdat de hoge heren daar al het geld er alweer doorheen gejaagd hebben..
Boos!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:42

En ik heb ook getekend Haha!
Wilde bij groepsnaam bijna bokt in vullen, maar toch maar niet gedaan Haha!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:43

Tuurlijk teken ik ! Nadat ik jaren lang samen met mijn vriendin "de kabouters" heb gedaan, draag ik de scouting een warm hart toe !
Belachelijk deze bezuiniging Boos! !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:45

Sorry hoor, maar ze bezuinigen op alle verenigingen, ook alle sportbonden worden niet ontzien, dus ik zie niet in waarom de scouting ontzien zou moeten worden?
Dan alle bezuinigingen terugdraaien.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:48

Beetje triest dat ze voor 1 miljoen zo moeilijk doen. Gekke prioriteiten stellen ze in het kabinet.....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:52

Krijgt de scouting (in t algemeen) 1 miljoen euro subsidie?? Dan weet ik ook nog wel een paar goeie doelen.
Het lijkt mij nogal logisch dat dat "tekort" gemakkelijk opgevangen kan worden door contributies, donaties en dergelijke?


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:33

Pffff, 1 miljoen euro?
Daar weet ik nog wel een hoop andere goede doelen voor. Andere sport en spelorganisaties moeten zichzelf toch ook draaiend houden?
Nee hoor, ik vind het al idioot dat er zo'n subsidie gegeven wordt.

Goedgekeurd onderschrift :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 07:37

Ik vind het erg jammer voor jullie dat de subsidie stopgezet wordt.
Maar helaas, het gaat nu eenmaal economisch een stuk minder in ons land.
Ik zou het krom vinden als er gesneden wordt in de basisbehoeften van mensen (zoals bijv. het ziekenfonds) maar dat er aan de andere kant een flinke subsidie gegeven wordt op "hobby's".

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:37

Dit is pas fijn geregeld, jullie weten tenminste nog waar je aan toe bent:

In de roerige dagen rond Prinsjesdag kreeg ook het Erfocentrum definitief bericht over de subsidie voor de komende jaren. Deze zal per 2006 worden beëindigd, na in 2004 en 2005 met 25% te worden gekort. Dit ingrijpende besluit wordt niet vermeld in de nota ‘Kennis, Innovatie, Meedoen’ waarin VWS haar subsidiebeleid uiteenzet en per organisatie specificeert. Hierdoor wordt een inhoudelijke discussie, met een beroep op de in de nota gehanteerde argumenten, bemoeilijkt. In feite is het Erfocentrum hiermee buitenspel komen te staan. En reden voor discussie is er zeker. Zo krijgt het Erfocentrum in de tegelijkertijd door VWS uitgebrachte ‘Agenda Ethiek en Gezondheid’, een belangrijke plaats toebedeeld (blz. 10, hoofdstuk 3.1.4 erfelijkheidsvoorlichting). Enerzijds met 25% korten, anderzijds een kerntaak toebedelen? Hoe ziet onze toekomst eruit? De enig mogelijke conclusie is dat de ondersteuning vanuit VWS dient te worden voortgezet (met inachtneming van de algemene korting van 10%). Het inconsistente regeringsbeleid t.a.v. het Erfocentrum zal ook onder de aandacht van de Tweede Kamer worden gebracht.


Heel sneu voor de scouting, is een goede organisatie, maar de gezondheidszorg en daarbij instellingen zoals het Erfocentrum, heeft bij mij toch iets meer prioriteit. Als al die ouders grof kunnen betalen om hun kind naar een creche te brengen, dan kan er ook wel wat meer contributie voor de scouting vanaf het is immers "zo lekker rustig".

Nulla tenaci invia est via

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:48

Scouting is imo een hele goede organisatie, die jongeren beter in de maatschappij zet. Geen slecht idee in de huidige maatschappij. Wat betreft de subsidie denk ik dat er wel wat af moet net als bij de rest, maar niet ineens naar 0. Ik zal danook zeker tekenen als ze langskomen met hun lijst.

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:50

Margreet schreef:
Dit is pas fijn geregeld, jullie weten tenminste nog waar je aan toe bent:

In de roerige dagen rond Prinsjesdag kreeg ook het Erfocentrum definitief bericht over de subsidie voor de komende jaren. Deze zal per 2006 worden beëindigd, na in 2004 en 2005 met 25% te worden gekort. Dit ingrijpende besluit wordt niet vermeld in de nota ‘Kennis, Innovatie, Meedoen’ waarin VWS haar subsidiebeleid uiteenzet en per organisatie specificeert. Hierdoor wordt een inhoudelijke discussie, met een beroep op de in de nota gehanteerde argumenten, bemoeilijkt. In feite is het Erfocentrum hiermee buitenspel komen te staan. En reden voor discussie is er zeker. Zo krijgt het Erfocentrum in de tegelijkertijd door VWS uitgebrachte ‘Agenda Ethiek en Gezondheid’, een belangrijke plaats toebedeeld (blz. 10, hoofdstuk 3.1.4 erfelijkheidsvoorlichting). Enerzijds met 25% korten, anderzijds een kerntaak toebedelen? Hoe ziet onze toekomst eruit? De enig mogelijke conclusie is dat de ondersteuning vanuit VWS dient te worden voortgezet (met inachtneming van de algemene korting van 10%). Het inconsistente regeringsbeleid t.a.v. het Erfocentrum zal ook onder de aandacht van de Tweede Kamer worden gebracht.


Heel sneu voor de scouting, is een goede organisatie, maar de gezondheidszorg en daarbij instellingen zoals het Erfocentrum, heeft bij mij toch iets meer prioriteit. Als al die ouders grof kunnen betalen om hun kind naar een creche te brengen, dan kan er ook wel wat meer contributie voor de scouting vanaf het is immers "zo lekker rustig".

Dus dat is ook een organisatie die draait op bijna alleen vrijwilligers?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:03

Ik begrijp het niet. WAarom moet zo'n organisatie lopen op subsidie? Kunnen de ouders dat dan niet betalen? HObbies van kinderen kosten toch altijd geld?

En daarbij sluit ik me geheel aan bij wat Margreet gezegd heeft.

De hond is de betere mens

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:08

Scouting draait ook op contributie. Maar een clubgebouw betaal je nu eenmaal niet van contributie, of die moet zo hoog worden dat je een rijkeluis-scouting groep krijgt. En het mooie van scouting is nou juist dat iedereen mee kan doen, het is open. En hoeveel locale Voetbalclubs betalen hun clubhuizen van contributie denk je? Ook allemaal subsidie hoor...

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:11

Helaas kunnen niet alle ouders een chreche betalen en ik vind scouting niet vergelijkbaar met een chreche. Margreet heeft zelf ervaren hoe het is als ze ineens de subsidie wegnemen en toch wenst ze een ander hetzelfde toe. En wat betreft de gezondheidszorg. Ik denk dat daar al genoeg geld naartoe gaat. Mensen worden tegenwoordig verschrikkelijk oud, of ze willen of niet. Tot die tijd moeten ze een plaats innemen en vervullen in de maatschappij. Scouting draagt eraan bij dat dit op een goede manier gebeurt. En zoals ik al eerder gezegd heb, lijkt me dat geen verkeerd iets in een tijd als deze waar mensen iemand doodmaken die een blikje hondenvoer steelt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:20

een blikje bier bedoel je. En volgens mij heeft de media het hele verhaal niet naar waarheid afgeschilderd, maar dat is een ander verhaal.

Toch vind ik het inderdaad toch belangrijker dat op de juiste dingen bezuinigd wordt. De gezondheidszorg is een primaire behoefte. DAt is de scouting en de voetbalclub niet. Bezuinigen moet, en het is NOOIT leuk. Voor geen enkele instantie.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:40

Maar als het scouting gebeuren werkelijk zo groot is in NL en al die ouders die hun kinderen zo graag afdumpen gewoon ietsjes meer betalen, dan is het probleem toch ook opgelost? De scouting moet misschien gewoon eens leren om zichzelf te bedruipen.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:05

eveline_B schreef:
Dus dat is ook een organisatie die draait op bijna alleen vrijwilligers?


Nee hoor, zijn betaalde krachten. Ik heb er stage gelopen (onbetaald overigens).

Nulla tenaci invia est via

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 16:01

Ik snap wel dat er bezuinigd moet worden en ben het er dan ook helemaal mee eens dat dat gebeurd. Maar terug naar 0 is wat mij betreft te veel. Daar gaat het mij in deze om. En ik weet ook wel dat we niet de enige zijn, alleen ben ik toevallig lid van scouting en gaat dit me aan het hard. Als ik aan een sport deed die naar 0 subsidie ging, dan had ik dezelfde actie ondernomen. Ook zij zitten met dezelfde moeilijkheden als wij en daar voeren andere mensen wel weer actie om Knipoog

Overigens, zoals door een aantal hierboven gestelt wordt IMO, kunnen dan beter alle subsidies voor dingen als sport, cultuur en jeugd- en jongeren werk afgeschaft worden. Want, dan verhoog je toch overal gewoon de contributie en zorg je toch dat iedereen zichzelf kan bedruipen? En ik weet niet of dat zo'n gezonde situatie oplevert...

Margreet: idd een vervelende situatie voor het Erfocentrum.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:03

Goh, onze sport (hippische sport dus) wordt gekort in subsidie, maar ik heb nog geen petitie gezien eigenlijk Verward. Wel klachten, maar dat is logisch he.
Waarom moet de padvinderij dan wel die subsidie behouden eigenlijk?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:13

Zeg geen padvinderij, dan worden ze meestal boos Haha!

Tja ik kan een hoop dingen verzinnen waarvan ik het erger vind dat daarop bezuinigd wordt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, IASCrawler, MoniqueT, Pluisje1998, SentiBot, Zebrastreep en 13 bezoekers