haha, het blijft toch een jurysport hè?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

haha, het blijft toch een jurysport hè?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 16:01

Ik kan om het volgende eigenlijk alleen maar lachen, let op hier komt het.

Vorige week heb ik een wedstrijd dressuur M2 gereden 2 proeven 1e 153 en 2e 166 punten, deze week wegens slecht weer 1 proef ipv 2. en 146punten.

Die 166 en 146 gaan dus over dezelfde proef, waarbij ik even moet toelichten dat ze bij de 166 punten niet eens wilde stilstaan bij het groeten, en juist bij de proef van 146 wel bleef stilstaan, en meer buiging had.

snappen jullie dit nou?

Ik heb net mezelf belooft om me hier niets van aan te trekken en de volgende proef gewoon weer een winstpunt te rijden.

(dit moest ik even kwijt)

groetjes
Tamara


Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:03

Haha jah... het is maar wat de jury wil zien he Knipoog

Ik heb ook wel gehad als we 2 proeven reden, hadden we op verzorging bij de ene een 6 en bij de andere een 8. Maar we zagen er dus hetzelfde uit! Haha!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:29

ja het is en blijft een jurysport Haha!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:49

Hoi Nadiene, ook ik heb dit meegemaakt dit weekend.
Vorige week bij jullie in Zoetermeer gereden 164 en 147 punten met een tweede prijs. Nu moest ik dit weekend in Woerden rijden met inderdaad dezelfde proef (164 in Zoetermeer), nu had ik 149 terwijl hij net zo goed liep als vorige week. Ik krijg hier zo'n puntkop van. Boos! Deze jury heb ik al 6x gehad, en zij ziet ons gewoon niet graag lijkt het wel (nooit winst gereden bij haar). Over 2 weken weer bij jullie, tot dan. Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 16:53

Heeeeel herkenbaar. Vooral de jury's die net 179 of 155 punten geven, grrrrr en dan kom je er ook nog achter dat ze een 7 weg hebben gehaald en een 6 er neer gezet Verward Wordt het je niet gegund dan? Naja ik maak me er niet meer druk over!!!!

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 10:15

Hè Eusebio wie had jij dan?
Ik had Mw Hees, en dat is voor mij altijd drama, 1 maand geleden kon ze er niet onderuit toen liep ze zo goed, ze moest wel een winstpunt geven dus toen haalde ik toch 156, het is misschien niet overdreven veel, maar voor mij was dat toch wel een overwinning, haha.
Ik ben er ook weer de 19e, dus dan zullen we elkaar zeker weer zien.
Ik moest zondag buiten inrijden in een plassenbak, ook al niet erg bevoordelijk voor je proef maar ja, we laten ons niet kisten.

groetjes
Tamara

Annash
Blogger

Berichten: 26475
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 15:04

Eusebio schreef:
Hoi Nadiene, ook ik heb dit meegemaakt dit weekend.
Vorige week bij jullie in Zoetermeer gereden 164 en 147 punten met een tweede prijs. Nu moest ik dit weekend in Woerden rijden met inderdaad dezelfde proef (164 in Zoetermeer), nu had ik 149 terwijl hij net zo goed liep als vorige week. Ik krijg hier zo'n puntkop van. Boos! Deze jury heb ik al 6x gehad, en zij ziet ons gewoon niet graag lijkt het wel (nooit winst gereden bij haar). Over 2 weken weer bij jullie, tot dan. Knipoog


goh heb jij ook al zo'n jury waar je nooit punten bij krijgt? zo ken ik er ook in Boos! heb al heel vaak bij dr gereden, zelfs met 3 verschillende pony's, die allemaal heel anders liepen. Kreeg geen wp (heb altijd 150-153) terwijl ik dan de andere proef in de 160 had (dat is dus echt altijd zo)

ben dr inmiddels achter dat die jury alleen een wp geeft als je pony Z gelopen heeft.. ja hallo zo kan ik het ook Boos! mja nix aan te doen Haha! ik rij toch de wp's wel zo bijelkaar zoals ze nu lopen Knipoog hha dus ach ja.. die ene meer of minder rij ik dan wel in een andere proef

alleen zonde van je inschrijfgeld Knipoog

ff een voorbeeld:
Boas: 151 en 165
Boas: 153 167
Boas: 150 167
Dancer: 151 163
Dancer: 152 172 (!!)

dit is wat ik zo nog weet bij haar :s snap je dat nou? tssss


Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 08:28

eej eusebio, ik heb ook in woerden gereden, wel bij de pony´s. iK had ook een onwijs strenge jury! ( ik rij bij de tournoyruiters) Waar reed jij in? in welke klasse? zeker op zondag? ik hoorde namelijk dat de zondag jury ook best heel streng was... Maar de pony´s b en L was ook onwijs streng gejureerd. Ik had nog hoge punten, met me 141 en 143 pnt!!!! kun je nagaan!

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:21

Heej maar ging er dan nog meer dingen anders dan in die proef van 166 pnt?? Alleen dat halthouden enzo is toch wel weinig om alleen mee te vergelijken misschien gingen er andere dingen wel slecht? Tja ik weet voor de rest ook niet hoor maar om nou over 1 punt het verschil te bekijken. Snap je wat ik bedoel naja...Het is vaak zo dat als je zelf vindt dat het heeeeel goed ging dan is het waarschijnlijk wat minder gegaan en wanneer je zelf vond dat het iets minder ging dat je wel veel punten hebt gekregen. Als ik een proef heb gereden kan ik me alleen de slechte dingen herinneren en niet de goede dus daardoor kijk ik niet naar de goede dingen en vind ik het een slechte proef. Dan heb ik dus wel goeie punten gekregen. Maar goed wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je niet naar 1 ding moet kijken maar naar het geheel en moet kijken of je nou inderdaad zo goed heb gereden als je dacht of was het allemaal te netjes??? Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen:D
Owja het is trouwens geen aanval ofzo hoor het is goed bedoeld.
(Enne is er streng gejureerd of heb je gewoon slecht gereden??, wou ik nog ff zeggen)Wees een beetje kritische op jezelf!!
Doeiiii
Kuss Anke

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-03 11:15

Ja, maar er gaan altijd mensen mee op wedstrijd die ook naar mijn proeven kijken, en hij was echt ongeveer gelijk, en volgens mij instructeur die ook heeft gekeken zondag, was het ook een goede proef.
Er zijn nou eenmaal verschillende jury's met verschillende smaken en meningen, en dat vind ik nou jammer, dat het dan zo ver uit elkaar kan liggen.
Misschien met het verkeerde been opgestaan....

Op naar de volgende wedstrijd !!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:10

de ene jury is inderdaad de andere niet. Ik heb dat leren respecteren.

Je moet maar zo denken: soms denk je :wat heb ik beroerd gereden en toch krijg je een winstpunt en de andere keer denk je goed gereden te hebben en dat is het geen winstpunt.

Neem het nu maar door elkaar heen en sta voor je gevoel dan maar quitte.

Veel belangrijker dan de punten vind ik altijd, op welke plek je in het totaal van de ring staat. Misschien sta je met 145 punten wel op de 5e plaats. Als er dan zo'n 16 mee zouden doen, dan heb je het toch heel goed gedaan?

Neen, het aantal punten zegt me niks, de plaatsing van het totaal in de ring dus wel!

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:35

--------------------------------------------------------------------------------

Hè Eusebio wie had jij dan?
Ik had Mw Hees, en dat is voor mij altijd drama, 1 maand geleden kon ze er niet onderuit toen liep ze zo goed, ze moest wel een winstpunt geven dus toen haalde ik toch 156, het is misschien niet overdreven veel, maar voor mij was dat toch wel een overwinning, haha.
Ik ben er ook weer de 19e, dus dan zullen we elkaar zeker weer zien.
Ik moest zondag buiten inrijden in een plassenbak, ook al niet erg bevoordelijk voor je proef maar ja, we laten ons niet kisten.

groetjes
Tamara

Hoi, hoi Nadiene,

Ik had zondag Mevrouw de Gooijer Boos! , zoals ik al zei: bij haar rij ik nooit punten. Als ik bijvoorbaat had geweten dat zij als jury mijn klasse M2 zou jureren, dan was ik niet gestart. Zo heb ik nog twee vrouwelijke jury's.
Zou het haar de volgende keer eens moeten vragen over hoe of wat?
Tot volgende week...... *LOL*

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:53

Naja weet je ik heb er zelf nog geen echt last van gehad. Ik heb niet veel dezelfde jury's. Toevallig laatste paar keren wel en dat was dan in me voordeel Haha!. Mijn instructrice in het nationaal heeft er wel regelmatig last van....Zij gaat dus ook niet veel naar de wedstrijden waar die jury zit te jureren, maar ja in die wereld kun je vaak ook niet zo goed ontlopen. Met gewone wedstrijden kun je nog es ergens anders heen gaan!!
Nou dit was me verhaaltje dan maar weer!
Doeggg
Kuss Anke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers