Havik geschoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 04:22

Ik zal nu waarschijnlijk heel Bokt over me heen krijgen Verdrietig , maar ik heb een havik doodgeschoten. En begin nu niet meteen met; "Aaaah, wat zielig!"... Ik bescherm alleen de rest van mijn beestjes. Hij zat namelijk heerlijk van 1 van de hanen te smullen. Nou gaat het me niet zozeer om de haan, want daar heb ik er meer als zat van lopen. Het punt is gewoon dat ik mijn "vee" bescherm. Als ik hem niet had dood geschoten dan had ie over een paar dagen terug gekomen en weer een kip of een haan gepakt. Er zitten hier zoveel havikken dat 1 meer of minder ook niet uitmaakt. Bedenk maar dat het een roofdier is die je beesten uitmoord.
Afijn, ik ben dus best trots op mezelf dat ik mijn beestjes kan beschermen Pling Stel dat het een poema was geweest die mijn paardjes had aangevallen (en die lopen hier ook!), dan kan ik er iig er wat aan doen. Hier heb ik een foto van mijn "trophy":
[img]../upload/344/cap_019.jpg[/img]
Ik hoop dat jullie niet al te geschokt zijn
Knipoog
groetjes.

[edit:BartVB]Titel aangepast[/edit]
_________________
you can lead a horse to water,
but you can't make it drink

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-10-07 11:17 ]</font>

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 07:57

gossie ik begrijp jouw standpunt maar ik vind het wel zielig hoor ik bedoel dat beest moet ook leven en ziet geen verschil tussen jouw haan en een wilde kip of zoiets.

Kun je jouw kippen niet in een overdekte ren doen (met gaas)Dat het bij jullie niet verboden is.. als wij hier een buizerd uit de lucht schieten (of de vos) dan sleept de staatsbos beheer je voor de rechter.
hoop dat je het niet erg vind dat ik je niet feliciteer...
Scheve mond\

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:58

Helaas feliciteer ik je ook niet met je trophy. Dit zijn nou eenmaal de wetten van de natuur en wat jij doet is absoluut niet natuurlijk. Zo ´n havik moet zich toch ook in leven houden Verward Ik vind het een hele slechte zaak dat je zo´n vogel neerhaalt. Bescherm je beesten dan inderdaad op een andere
manier Boos!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:08

Toen ik je berichtje las dacht ik "verrek, dat is een beschermd dier!!". Halverwege zag ik dus dat je uit Texas kwam. Zover ik weet komen daar erg veel van deze vogels voor.

Hmm, hoe breng ik dit. Kan me aan de ene kant erg goed voorstellen dat je de havik hebt geschoten. Ik zou het ook vreselijk vinden als een van mijn kippen werd aangevallen en werd opgevreten door een buizerd of iets dergelijks. Ik doe er dan ook alles aan om dat te voorkomen hoewel het dus erg moeilijk is en tja, dan bestaat er dus de mogelijkheid dat je haan ten prooi valt aan een wild dier. Ook weer de wet van de natuur zeg ik dan weer.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden. Vind het moeilijk om te omschrijven. Aan de ene kant begrijp ik jou, maar aan de andere kant ook de Havik.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:13

Snielig voor je haan joh Huilen
Kan het best begrijpen hoor, maar ik vind het ook snielig voor de vogel.
Maar ja, Je beestenberschermen moet gewoon, helemaal mee eens.

Ik hoop voor je dat er geen enge beesten meer terug komen.


Groetjes Lara

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:32

Tja, bij een boerderij die ik ken hebben ze ook kippen, maar houden ze die in een ren in de buurt van stal en erf, waar regelmatig mensen lopen en dus geen roofvogel durft te komen, vanwege de drukte en het verkeer aan de andere kant.
Een vriendin van mij heeft ook kippen, en nog eenden en andere beesten, maar... ze houdt ze in haar grote tuin, die goed is afgezet met gaas, en ze woont in een woonwijk, dus daar zit nooit een roofvogel.
Misschien gaas er overheen, lijkt mee een goeie oplossing. Ben je van alles af, hoef je zelf niet meer midden in de nacht met je geweer... hihi.
Tja, zie maar. Ikzelf zou niet zo snel een havik schieten, ben dol op roofvogels Knipoog .

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:47

Jeetje wat een mooie vogel! Hij is dood op de foto? Ja toch? Nou ja, lijkt me wel, maar hij ziet er niet dood/vies/jekkie uit.
Persoonlijk doet het me niet veel dat je hem geschoten hebt. Als bij jullie dat dier niet beschermt is in ieder geval niet.
Ik had het ook gedaan in jouw geval (als dat beest dus niet beschermd is *LOL* )
Onze achter buur/boer-man, heeft ook een tuintje vol met kipjes en kuikens. Een grote rover van die kuikentjes zijn kraaien en grote meeuwen.

Wat hij deed, hij schoot er een en hing die aan een hoge paal in het midden van het weitje. Dat schrikt de andere rovers af. Gevaarlijke zone zeg maar Haha!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 13:26

Ik snap de reactie best van sommige dat het best zielig is. Ik doe het ook niet met plezier. Het gebeurd eigenlijk zelden dat een havik een volwassen kip pakt. Ze zijn gewoon te zwaar voor de havik. De kleine kuikentjes blijven in een overdekte ren tot ik denk dat ze wel groot genoeg zijn. Ik zie alleen niet zitten om mijn hele tuin met gaas te overdekken. Is mijn tuin toch net even iets te groot voor. En wat het natuurlijke betreft... het is wel degelijk natuurlijk. De sterkste overleefd. Dit was een jonge vogel met net een beetje teveel lef. Als dit een oudere en wat meer ervaren vogel was geweest, had het niet gebeurd. Hij sprong namelijk van de kip af en bleef ernaast staan toen ik eraan kwam. Ik doe er van alles aan om de beestenboel te beschermen hier. En het zijn niet alleen havikken waar ik last van heb. Het zijn ook vossen, wasbeertjes, slangen... Daarvoor heb ik mijn maatregelen al genomen. Honden houden de viervoeters weg en de katten houden de slangen weg.
Oja, en voor Dorine... Het was hier ongeveer 7 uur 's avonds dat ik 'm schoot. En niet 's nachts Knipoog We zitten met 7 uur tijdsverschil Haha!
groetjes.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 14:34

halleluja, dat is toch niet zielig??
Caballo moet ook leven en waarschijnlijk zijn die kippen een onderdeel van haar broodwinning. Er zijn genoeg havikken daar dus een minder maakt ook niet uit Lachen

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 14:57

Ja ik liep net met de hond achter en er waren twee vossen aan het vechten onze hond stond het hek en gromde en gromde,