Bagger weer maar toch rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Bagger weer maar toch rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 21:37

Voelde ik me toch ineens diehard vandaag. Normaliter rijd ik altijd op woensdag ochtend en dinsdags niet, magoed, afspraken...dus toch maar een keer op dinsdag. Mocht het nou toch weer baggerweer zijn...zat echt te twijfelen: zal ik wel of zal ik niet. Maja, niet gaan betekend dat Noor dan deze week minimaal 3 dagen, waarschijnlijk 4 achtereen stil staat (okej=fjord, maar dat mag geen excuus zijn vind ik)!!!

Toch in een droge periode maar snel omgekleed en naar stal gegaan. Even bij staan kletsen, want de eigenaren waren voor het eerst sinds lange tijd weer een weekendje weg geweest!

Toen Noor opgehaald, miezerbuitje 1 gehad....gelukkig was ze nog vrij droog, alleen dr benen en kont was nat....mag de pret niet drukken.
Besloten het bos in te gaan, bak was leuk voor de paarden die kunnen slootje springen. En okej het waaide soms stevig, maar toch maar gegaan...was wel even lekker. Zo vaak ga ik niet alleen met 'r het bos in, magoed, er waren zat mensen op stal, maar iedereen kwam (in rijkleding notabene) alleen even 'kijken'...

Was wel even lekker door het bos, ze was lekker relaxed, wel kijkerig, maar verder niet.....lekker tempo'tje. Halverwege hoosbui nr 2 te pakken: Mensen --> Het bos hier is niet waterdicht, helaas....
Op de terug weg zat er iemand op de grond in het zand te pulken, met hond en detector naast zich. Dit vertrouwde ze alles behalve....in volle galop ging madame weg. Vond het wel bijzonder van mezelf dat ik niet eens in lichte paniek raakte, schrok er niet eens van of iets. Zat eigenlijk superrelaxed erop en kon dr ook wel zo weer terug nemen.... OK dan! .....en toen met lange teugel naar huis gestapt (en dat in rustig tempo...wie had dat een half jaar geleden ooit gedacht)

Nu vroeg ik mezelf alleen af....was het een verstandige beslissing van me om uberhaupt te gaan rijden en vervolgens ook nog in het bos...gezien het weer?!?!
Ik vertrouwde het zelf nog wel, maar aangezien Noor niet van mij is.....kan/kon ik het eigenlijk wel maken tegenover de bazin!?
Vind het altijd lastig, gezien ik zo'n beetje alles mag, maar omdat ze geen lijn trekt, vraag ik me wel eens af of ze gewoon alles goed vind of het niet laat merken, maar ondertussen wel ongemakkelijk voelt als ik dan weg ben....

Hoe denken jullie erover!? Verward

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:07

op zich kan je met dit weer wel rijden alleen het is een beetje gevaarlijk als er onweer kans is om in het bos te gaan rijden... maar goed dat is mijn mening Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:09

ik vindt het niet zo verstandig...mijn mening hoor...ik was ook net zo als jou, gewoon gaan storm regen maakte me niks uit....en vooral als ze een tijdje rust hadden gehad had ik zoiets van lopen met die hap! Maar zo ben ik dus afgelope zondag ook gaan rijden, kreeg ik ineens een regenbui op mn kop! Enb waaien! Mijn paard sprong zo driekwart rond, hup kont in de wind de weg op! Nee sindsdien heb ik zoiets van..dit is niet vernandwoord, voor mezelf niet en voor het paard niet, ze zijn toch wat kijkeriger....en banger...en stel dat je een tak op je hoofd krijgt....ikzelf doe het niet meer, rijden met zulk weer, dan maar niet, kijk je kan ook mss gaan longeren, is dat geen optie voor je?

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:12

Tja....
Als er echt onweer voorspeld is zou ik niet buiten gaan rijden...
Maar voor een beetje regen zou ik niet niet gaan rijden.... Schijnheilig

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:02

nou, ik geef 't je te doen... De buitenbak was een heus golfslagbad geworden, ik heb 't er niet op gewaagd vandaag

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:10

mijn verzorgaard wordt van harde wind kompleet een rodeo-kampioen! Ik heb laatst al een flinke salto van haar gemaakt en durf het dus niet aan om haar met dit weer te rijden! Zelfs niet in de bak. De eigenaren longeren haar deze week twee keer, ze vonden dat het niet nodig was dat ik daarvoor nat zou worden! OK dan! Ik hoop wel dat het snel wat minder hard gaat waaien, dan stap ik er lekker zelf weer op!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:53

Ik rijd ook gewoon met bagger weer in de polder
Kane stoort zich er niet aan en blijft gewoon zoals hij altijd is ( lekker druk dus ) Maar hij schrikt niet en gaat ook niet opeens heel erg om zich heen kijken Eigenlijk is hij zwaar relaxed en dolblij als we lekker een buitenritje gaan maken Alleen als er onweer voorspelt is ga ik niet buitenrijden ...

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:01

ja ik ga dan ook gewoon naar buiten hoor,fabiola maakt het nix uit zelfs onweer is ze niet bang voor alleen vind ik dat zelf niet zo'n goed idee dus dan rijden we maar niet buiten Lachen

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:18

ik weet eht niet, eigenlijk. Als er echt onweer is voorspeld vind ik eht onverantwoord maar regen en wind... tsjah... ik heb eht vaak genoeg gehad emt mijn verzorgpony dat eth regende en waaide ---> maarja, geen binnenbak, kleine buitenbak (golfslagbad) danmaar buiten rijden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:22

Ik moet ook gewoon buiten rijden...... ik kleed me er ook op. Ook houd ik er rekening mee dat mn paard het niet prettig vind dus ik rij wel, ik werk gewoon los maar vraag niet te veel... lange lijnen en voltes zijn alle oefeningen die ik doe. De rest laat ik dan gewoon even achterwege

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:22

Ach voorspelde onweer is nog geen onweer denk ik dan maar, ik rij altijd, weer of geen weer, wordt je hard van. Als het al echt aan het rommelen en donderen is ga je natuurlijk niet rijden, maar als er nog geen vuiltje aan de lucht is.....
En als je al aan het rijden bent en het gaat onweren, gewoon zorgen dat je weer snel op stal bent, in het bos ben je veiliger dan onder een eenzame boom in een weiland moet je maar denken.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:12

Ik ben ook gewoon wezen rijden, met onweer rijden is iets anders, maar anders kunnen de mensen met paarden en zonder bak (zoals ik) een deel van het jaar niet rijden, gezien het weer in Nederland.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 13:42

OKej iedereen gooit het zo'n beetje op de onweer haha, maar dan waag ik het ook zeker niet hoor. In het bos te rijden, veel te eng. Noor zal zich er denk ik weinig van aantrekken, dat is de koelbloedigheid haarzelve wanneer het gaat om schrikken etc, maar neej dat vertrouw ik zelf niet.

Longeren had opzich gekund, maar dan was het nog slootjespringen geweest. De bak was echt totally water, want het had nog geen tijd gehad om weg te zakken...En met een paard is het wel te doen, vind ik, maar een fjord rijd niet fijn in zo'n bak!

Het was misschien niet het meest perfecte, maargoed, had wel telefoon mee en ben niet te ver om gegaan.....