(Homeopatisch) kalmerend spul? (ivm scheren)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

(Homeopatisch) kalmerend spul? (ivm scheren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 18:37

Ik wil Ewald dit jaar voor het eerst scheren aangezien er weer wedstrijden aankomen en hij toch redelijk in zijn wintervacht zat vorig jaar(nu wonder boven wonder nog nauwelijks aan het verharen!). Ik weet niet hoe zijn ervaring met scheerapparaten is maar die wil ik bij mij iig goed houden. Dus leek het mij het verstandigst om hem gewoon maar iets kalmerends te geven zodat hij minder snel gaat doordraaien...

Wie weet iets?? Het liefst homeopatisch!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:55

Sedalin is heel geschikt voor zoiets. Maar is niet homeopathisch.

Nulla tenaci invia est via

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 19:21

Hmm sedalin is van de markt toch?? En heb wel gehoord dat sommige paarden daar van in shock kunnen raken??

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:25

tranquigel is ipv sedalin gekomen, weet niet of het homeopatisch is. Wel is het net als sedalin dat je paard er makkelijk doorheen breekt. Het beste is dan eigenlijk om de veeart te laten spuiten. Kost iets meer, maar uiteindelijk heeft het wel het beste effect.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:45

sedalin is idd van de markt af... ik ben alleen gezegend met een ruitersportzaak die een hele grote partijd heeft gekocht toen het eruit ging, dus hier is het nogsteeds te krijgen.
er is wel homeopatisch spul, misschien kun je dat bij de paardendrogist wel krijgen.
ook hoorde ik iets over "muisjes" daar staat meer over uitgelegd in mijn topic over verdoven bij scheren.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:16

Oh maar sedalin is nog best verkrijgbaar hoor.... Schijnheilig

Nulla tenaci invia est via


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:20

Margreet schreef:
Oh maar sedalin is nog best verkrijgbaar hoor.... Schijnheilig


*grinnik* jij hebt dus ook een voorraadje ingeslagen? of heb jij ook een adresje gevonden? Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:24

Och... Je weet nooit waar het goed voor is he Haha!

Nulla tenaci invia est via

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:00

Waarom steek je niet gewoon wat tijd in het laten wennen aan het scheerapparaat? Is toch veel beter dan gelijk met middeltjes gaan klooien?

Zet eerst eens een scheerapparaat aan bij hem in de buurt. Als dat goed gaat leg je eerst je hand op het paard en zet je daar het scheerapparaat op zodat hij de trillingen voelt en zo ga je langzaam verder.
Misschien kun je hem in twee keer scheren.

En nee, ik bedoel niet eerst de ene kant en een paar dagen later de andere Cool Maar probeer eerst het zogenaamde "dekenmodel" waarbij je alleen de onderste helft van de hals en onderste helft van de buik scheert (nou ja, waarschijnlijk ken jij al die scheerpatronen beter dan ik Knipoog ) en ga dan een paar dagen later over op een ander, bloter, model. Als dat nodig is tenminste.

Oh ja, ook errug belangrijk, zorg dat de messen goed scherp en vooral goed geolied zijn. Anders kan het pijnlijk zijn voor je paard en dan heeft ie er helemaal geen zin meer in natuurlijk. Succes.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:30

Het nadeel is als de DA komt spuiten dat het duur is en wat de DA gebruikt daar gaat een paard van zweten. Maar idd probeer het eerst uit als hij bang is dan kun je hem kennis laten maken met het apparaat en anders het klinkt hard maar de praam erop dan maakt het paard zijn eigen "dope" aan. Het ziet er niet leuk uit maar als je daardoor snel door kunt scheren dan is het wel prettig en dan is het paard er ook weer sneller van af.

Het nadeel is als je eerst een jachtmodel scheert en je wilt een paardagen later hem er helemaal uit halen dat je hem dus helemaal moet nascheren en het resultaat wordt niet echt fraai. Maar je zou de nieuwe sedalin kunnen gebruiken als je dat 3 kwartier voordat je wilt scheren geeft dan heeft het zijn werking anders dan slaan ze er gauw door heen.

Succes ermee

...Dreaming with my eye's wide open...

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:37

Misschien een rare vraag, maar als hij nu amper aan het verharen is, waarom dan toch scheren? Als je dit jaar op tijd bent met je dekens kun je een dikke wintervacht al aardig tegenhouden.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 11:59

waarom probeer je geen bach bloesem dit is homeopatisch en werkt goed

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 12:03

En even een praam op??

Old minds are like old horses: you must exercise them if you wish to keep them in working order...
R.I.P. lieve Moon.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:26

radicalM schreef:
En even een praam op??


Jij doet je naam wel eer aan he? Clown

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:48

welke bloesem zou je dan moeten gebruiken laida waar ze zo rustig van worden dat ze een scheerapparaat in hun oren accepteren?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Milow2018 en 71 bezoekers

cron